Overname spullen huurhuis

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:48

Maar ik vraag me af he, stel dat ze gevlogen zijn of dat er beschadigingen zijn, leuk dat je bewijs hebt maar wat ga je ermee doen? Gaat ook om 'maar' 550 euro, daar span je echt geen rechtszaak voor aan en de woningbouw doet daar vaak ook niet zoveel mee. En als je er al ergens mee aanklopt gaat er een heleboel tijd en moeite (En vaak ook geld) in.

Je hebt 2 opties:
- Je zegt dat je het alleen op de dag van oplevering wil betalen en dat ze anders alles er uit mogen halen met risico dat het toch kan of met het risico dat ze ook alles er uit halen.
-Je gaat hier mee akkoord maar dan ben je wel je geld kwijt in geval dat het mis gaat.

Heel eerlijk? Geef jezelf een schop onder je kont en leg wel een vloer als ze die er wel uit halen, hoewel ik echt wel denk dat ze je aanbod accepteren, helemaal als ze al weinig geld hebben, dan is 550 euro veel geld hoor!


Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 20:56

Maar dan ben je dus naast het werk wel zo het dubbele kwijt voor een knappe nieuwe laminaatvloer.
En als je pech hebt ook alle credits van de oude bewoner. Dat kan je ook flink tegenwerken als die dan besluiten om alles op zijn allerminimaalst op te leveren.

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:28

Ik zou ook zeggen, 50/50 of anders haal je alles er maar uit. Als je toch al moet verhuizen, kan er wel een dagje laminaat leggen bij. Is misschien wat duurder, maar dan heb je precies wat je wilt en nieuw compleet zonder beschadigingen/gebruikssporen. Gordijnen zou ik toch zelf willen kopen. Stinkdingen waar een ander steeds met hun handen aan gezeten hebben zou ik sowieso niet willen. Ieder voor zich natuurlijk. Maar zij geen milimeter toegeven, ik ook niet. Ik zou geen risico willen lopen, 550 euro is best veel geld!

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:32

Precies, allicht iets duurder maar geen risico op rare plekken, beschadigingen en helemaal je eigen keus. Ik vind het een beetje raar aan hun kant allemaal moet ik heel eerlijk zijn en had ook echt niet vooraf betaald, voornamelijk omdat ze daar zo sterk aan blijven hangen en er op door dringen.

Heb het idee dat ze of met de spullen zijn gevlogen of dat er vlekken of beschadigingen in zitten.

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:38

Ik vind ook direct betalen. Ik was er zelf heel makkelijk in, had een aanbouw geplaatst, mooie lamellen( van hout ) mooie laminaat vloer etc en ik heb alles er bij voorbaat uitgesloopt omdat ik dus geen zin had in gezeur.

Dus zou niet te snel denken ze willen het er niet uithalen, ik wilde niets voor overname aanbieden.

Ik denk dat je er wel op moet kunnen vertrouwen dat ze het in deze staat achter laten.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:41

ik geef nooit Geld van te voren wegen beschadigingen Enzo.. en wat als je betaald hebt en de verhuurders van nu alles meenemen? Geld weg..

ik heb ook eerst het Geld gegeven nadat ik alles voor een Tweede keer bekeken had op beschadigingen etc.
in mijn geval was alles in orde en kon ik het Geld geven :)

ik vertrouw geen andere mensen, hoe gemeen ik dan ook overkom.

hoe hoog en laag deze mensen zullen springen, Geld nooit van te voren geven. (ik heb nu niet alle reakties doorgelezen)

GamblersCup
Berichten: 13426
Geregistreerd: 11-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:44

En dat is nou wel een dingetje: heel naief om iedereen zomaar op z'n blauwe ogen te vertrouwen. Het is overal zo vaak mis gegaan dat dat aangeeft dat je gewoon een groot deel niet kunt vertrouwen. En zeker niet voor zo'n bedrag. Plus een principekwestie: zij niks toegeven, dan ik ook niet. En waarom zou je hun moeten vertrouwen als zij jou schijnbaar niet vertrouwen?

Pensioenplek ponymerrie aangeboden: https://www.bokt.nl/markt/ad/517607/dui ... ponymerrie

Babsiej

Berichten: 6236
Geregistreerd: 23-09-02
Woonplaats: Aan het eind van de wereld

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:46

Prima toch ? Ga je alles nieuw kopen :j

Zal mij een zorg zijn, ik heb er toch niets meer aan en hoop werk met verhuizen heb je toch al.

daantjuhhh

Berichten: 26845
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:53

Ik zou ook zeggen dat je met 50/50 een behoorlijk eind hun kant op komt.
Dat ze daar niet mee akkoord willen gaan zou mij juist doen wantrouwen.
Ik zou dan zoiets hebben van dan maar lekker niet.
Dan slopen ze alles er maar uit.
Met het risico dat je dingen nieuw moet kopen. Maar dat je het wel in eigen smaak kunt kopen.

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:46

Magrathea schreef:
Dat kan als je het in het contract zet. Een document met daaronder de handtekeningen van beide partijen is rechtsgeldig :j Dus mochten ze toch alles ineens op Marktplaats gooien dan heb je recht op je geld terug.
En als het inderdaad nette mensen zijn die gewoon krap zitten en daardoor het geld graag eerder willen dan zou dat geen probleem moeten zijn.

Moet zeggen dat je het wel heel bont moet maken wil je een goede kwaliteit vloer beschadigen tijdens het verhuizen...


En de verkoper heeft nu al geld nodig voor spullen, hoe denk je dan het geld terug te krijgen?

En ja het is veel werk om laminaat erin te leggen, maar meer werk om het eruit te halen en af te voeren.
en zo als jij tegen de dat werk aan kijkt doet de verkoper dat ook.... want laminaat eruit, betekend ook printwerk weer op maat, net als eventueel beslag om de deuren.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 00:23

Petpa schreef:
Lianne schreef:
ik snap dat ze het geld al willen hebben want anders zijn hun verplicht alles eruit te halen als jullie het ineens niet over willen nemen. En ik denk niet dat ze daar op zitten te wachten om nog binnen 2 weken alles te moeten strippen in dat huurhuis. Dus gek is het niet en vroeg al zeker niet ;)


Ik vind het wel gek.

Straks strippen ze de boel wel en verkopen ze alles via marktplaats...

Nu betalen kan voor TS alleen maar in gedoe en gezeur resulteren!



Neehoor, je gaat toch eerst kijken of alles werkt en in orde is en maakt samen een contract die je ondertekent.

Lillith24
Berichten: 467
Geregistreerd: 13-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 01:50

Poeh wat een fijne lieve vertrouwende mensen toch hier op bokt! Ik lees het ene horror verhaal na het andere. Heftig ja allemaal. Weet je wat je nooit leest? De keren dat het goed gaat. En die zijn er nog altijd vaker dan de keren dat het niet goed gaat.
Ter illustratie: in de 12 keren dat ik verhuisd ben van huurhuis naar ander huurhuis heb ik 6-7 keer overgenomen van vorige huurders. Ik ben nog nooit opgelicht op wat voor manier dan ook. En al gebeurt dat wel, dan staat die ene keer alsnog niet tegenover al die keren dat ik niet ben opgelicht. Probeer het aub wat positiever in te zien mensen, de wereld is al rot genoeg zonder dat iedereen elkaar met argusogen beloert.

TS: bedenk even wat je al hebt gedaan, namelijk afgesproken dat jullie voor €550 een x aantal dingen waaronder een vloer gaan overnemen. Het bedrag is hoog, maar niet voor wat je krijgt. O.a. een nieuwe kookplaat alleen al kan rond die prijs zitten. Houd je aan je woord en je zult zien dat zij dat ook doen. Vertrouwen krijg je door te geven.

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 02:35

Lillith24 schreef:
Poeh wat een fijne lieve vertrouwende mensen toch hier op bokt! Ik lees het ene horror verhaal na het andere. Heftig ja allemaal. Weet je wat je nooit leest? De keren dat het goed gaat. En die zijn er nog altijd vaker dan de keren dat het niet goed gaat.
Ter illustratie: in de 12 keren dat ik verhuisd ben van huurhuis naar ander huurhuis heb ik 6-7 keer overgenomen van vorige huurders. Ik ben nog nooit opgelicht op wat voor manier dan ook. En al gebeurt dat wel, dan staat die ene keer alsnog niet tegenover al die keren dat ik niet ben opgelicht. Probeer het aub wat positiever in te zien mensen, de wereld is al rot genoeg zonder dat iedereen elkaar met argusogen beloert.

TS: bedenk even wat je al hebt gedaan, namelijk afgesproken dat jullie voor €550 een x aantal dingen waaronder een vloer gaan overnemen. Het bedrag is hoog, maar niet voor wat je krijgt. O.a. een nieuwe kookplaat alleen al kan rond die prijs zitten. Houd je aan je woord en je zult zien dat zij dat ook doen. Vertrouwen krijg je door te geven.

vertrouwen is goed, controle beter.
Mensen die aangeven het geld dringend nodig te hebben, probeer daar dan eens geld van terug te krijgen mocht er onverhoopt iets gebeuren tijdens hun verhuizing.
Aanbetalen zodat verkoper weet dat de koop door gaat is niet raar, en doe ik ook.
Maar ga toch niet zo'n bedrag voor betalen zonder enige garantie.
Vertrouwen komt van 2 kanten... verkoper vertrouwt schijnbaar koper ook al niet.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:14

Ik zou koper ook niet meer vertrouwen als die nu al op de gemaakte afspraken terugkomt.

BigOne
Berichten: 38177
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:24

Tja, voor de helft van dat geld kun je alleen bij de kringloop nieuwe meubels kopen. Ts, de oude huurders hebben gewoon de keus, huis compleet kaal opleveren(kost ook veel geld doordat ze de laminaatvloer naar de stort meten brengen) of gewoon wachten op de overdracht. Je kunt een aanbetaling van 100 euro doen en gewoon wachten op de overdracht, ik zou altijd op de overdracht wachten, nieuwe meubels heb je niet voor 550 dus lijkt me een smoes.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:26

.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 28-11-22 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Calanddra

Berichten: 14120
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:32

TS, wat ik niet snap, waarom zouden ze niet akkoord gaan met de helft. Het zou in principe dat zijn of ze mogen alles eruit halen. Zou de helft nu helft later voor hen een stuk voordeliger uit komen. Ik snap niet wat hun reden is om niet akkoord te gaan voor de helft nu.

Ik zou persoonlijk ook echt niet akkoord gaan, ze wonen daar nog 2 weken. Kan een boel gebeuren in 2 weken.


furious

Berichten: 7102
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:34

.
Laatst bijgewerkt door furious op 11-02-18 10:35, in het totaal 1 keer bewerkt

You can turn off the sun but I'm still gonna shine!

xLianneeee

Berichten: 357
Geregistreerd: 03-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:35

Wij gaan straks ook uit ons huurhuis. De nieuwe huurders willen veel overnemen; keukenkastjes en aanrecht in de keuken, alle keukenapparatuur, vloer (compleet appartement), alle gordijnen, lampen, een tussenwand die we zelf hebben gebouwd, noem maar op. Alles hebben we 2.5 jaar geleden nieuw aangeschaft (en spullen zijn van goede kwaliteit).

In ons nieuwe (koop) huis hebben we een nieuwe vloer, keuken etc. Dus we hebben niks nodig uit onze huurwoning. We hebben ook geen plek om extra spullen op te slaan aangezien het een klein huis is met 1 slaapkamer.

We hebben ook afgesproken dat ze het van te voren betalen. Ik wil niet het risico lopen dat ze een week van te voren niet komen opdagen of het geld niet hebben etc. Onze buren hebben dit ook gehad, die konden op de laatste dag van de huur alles er nog uit halen. De nieuwe huurder had het geld namelijk niet optijd bij elkaar gekregen.

Roodvos

Berichten: 6643
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:48

Ik zou om te beginnen een hartig woordje met vriendlief spreken. Dit soort van toezeggingen te doen zonder overleg met jou. Hij beslist hiermee ook over jou portemonnee, en ik zou daar op zijn best 'not amused' over zijn.

Het meubel-verhaal van de huidige huurders lijkt mij een smoes. Jullie nemen geen meubels over en ze zitten nu ook ergens op neem ik aan. Dat verhuizen ze dus gewoon mee.

Verder afspreken met de huidige huurders dat je het overneemt voor de afgesproken prijs in de staat waarin het nu is. Leg dat ook vast. Laat ze alle vlekken, scheuren en beschadigingen tonen en leg dat vast: plaats, grootte enz. Controleer of de apparatuur nog goed werkt.

En dan kan je tot max de helft aanbetalen. En de andere helft bij oplevering en nadat jullie gecontroleerd hebben of de spullen in de afgesproken staat verkeren.

En willen ze dat niet, jammer dan, dan halen ze alles er maar uit. Dan kijk je maar op Marktplaats naar spullen die je nog nodig hebt. En ga je een jaartje niet op vakantie maar laat je daarvoor een (laminaat)vloer leggen.
Ik zou me in elk geval niet laten "chanteren" door zielige verhalen of dat het anders veel duurder is.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:54

Is het echt laminaat van goede kwaliteit? Als het zulke armoedzaaiers zijn kan ik me voorstellen dat het erg goedkoop laminaat is (Leen Bakker heeft erg goedkope).

_Nancy

Berichten: 14090
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:55

Ik heb dit ook gehad. De nieuwe huurder wilde graag wat spullen van mij overnemen.
Hij vroeg zelf al vrij vlot om mijn betaal gegevens, heb gezegd dat ik het geld graag op de dag of een dag voordat ik officieel weg ga uit het appartementje.

Ik woonde er al tijd niet meer, dus maakte er ook geen gebruik meer van.
Maar 2 weken van te voren ofzo had hij het geld zelf al overgemaakt.
Fijn voor mij natuurlijk, ik zou het zelf niet zo hebben gedaan. :)

Heb m uit eindelijk ook een week eerder de sleutel overgedragen. Hartstikke fijne man en ik gunde het hem enorm, zijn huwelijk was na bijna 30 jaar over en ik kende hem nog van vroeger.
Aangezien ik er toch niet meer zat aan de verhuurder gevraagd of het mocht en het was geen probleem.
Dat ik een week huur voor hem betaald heb is dan maar zo. Was het toch al kwijt en hij was helemaal blij.

Ik zou dus niet betalen zo ver van te voren..

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

_Aine
Berichten: 781
Geregistreerd: 19-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 10:58

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 12-02-22 17:05, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Berichten: 24830
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:24

Ik zou hooguit een deel betalen voor hetzelfde geldt blijkt die redelijke vloer na de verhuizing ineens wat minder redelijk. Je weet niet wat er allemaal kan beschadigen. Als ze zonder dat geld dan niet genoeg hebben is niet jou probleem.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 11:24

Precies. Boter bij de vis.
Het is gewoon een aankoop van goederen die bij overdracht pas betaald hoeft te worden. Gaat het om een paar tientjes dan kun je het risico nemen, maar niet met dit soort bedragen.
De vorige huurders moeten hun eigen zaakjes maar regelen; alleen de vraag al om vooraf te betalen vind ik dubieus.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 98xsophiex98, AngeliqueB, ellen05, gigil, KleinBoefje, love_mandy, SayaJones, Selina en 158 bezoekers