Overname spullen huurhuis

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Ianrowan2009

Berichten: 1487
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:00

Als ik jullie was zou ik zeggen:
Als ze het geld zo graag willen hebben, zullen ze toch echt moeten wachten tot de sleuteloverdracht.
Dat hun op dit moment geen geld hebben, hoeft niet jullie probleem te worden.



dromertje2
Berichten: 7541
Geregistreerd: 25-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:02

Ik zou alles op papier zetten van de overname.
Geld bij sleuteloverdracht maar er ook in zetten dat als kopers terugkrabbelen ( enkel beschadeging is een geldig excuus) er een schadebedrag in rekening wordt gebracht.

Zo zijn verkoper en koper beschermd.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:14

Ik snap nooit zo goed waarom mensen met elkaar willen handelen als er geen vertrouwen is. Je bent dit al overeen gekomen. Bij een volgende verhuizingen kun je het anders aanpakken.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Patricia_86

Berichten: 1287
Geregistreerd: 02-03-10

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:25

Ik had via de wooningbouw een formulier dat je samen invulde met wat er wel en niet bleef. Ik heb toen vooraf betaald. Had in de oude huurder wel vertrouwen. Maar zou niet snel vooraf betalen als degene niet betrouwbaar overkwam.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 11:56

Bij ons is ook ruim vooraf betaald. We hebben wel alles wat de nieuwe huurder zou overnemen op papier gezet met de woningbouw samen.
Ik snap beide kanten wel. Jij wil niet het risico dat je betaald hebt terwijl er dingen blijken te ontbreken of beschadigd zijn. Maar de andere kant is dat de huidige huurder anders weer risico loopt dat jullie op het laatst niet betalen of dingen toch maar niet willen hebben die hij dan op stel en sprong moet verwijderen. Bijvoorbeeld als hij op de dag zelf ineens nog een vloer eruit moet gaan halen omdat jullie hem toch maar niet willen overnemen, terwijl hij zelf ook in een verhuizing en evt verbouwing zit is natuurlijk niet te doen. En een verhuurder rekent fixe boetes voor achtergebleven spullen die niet onder de ter overname vallen.
De helft vooraf betalen lijkt mij zo gek nog niet. Zo hebben jullie elk een deel van het risico al afgedekt.

senna21

Berichten: 11746
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:18

Ik zou ook Fifty-Fifty doen. Ik neem aan dat je wel wat vertrouwen hebt in deze mensen, anders had je de deal niet gemaakt.
Als geen afspraken zijn gemaakt over de betaling, is het fijn om een oplossing te zoeken die voor beiden werkt.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

F_inley

Berichten: 6396
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:33

Ik heb de dag voordat de ouder huurder zijn sleutels in moest leveren alles na gekeken en toen betaald. Ging de huurder ook mee akkoord ik had wel al getekend voor overname dat stond al zwart op wit

Reserve Kampioen M district West 2019
Reserve kampioen L district west 2018
Dressuur B+10 L+13 M+12
Z+3
vaardigheid L+10 M+11 Z+3
Saluut mijn ster in de hemel 17-5-1999 ~ 19-12-2013.

anjali
Berichten: 14914
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:36

Bij een verhuizing gaat wel veel mis hoor. Spullen beschadigd of kwijt...Ik heb wat leuke spullen gratis gekregen van de vorige bewoner van mijn huidige woning.Hij zei dat hij het anders ging weggooien. als je de woning leeg moet opleveren,dan moet je heel veel betalen als er nog spullen instaan die eruitgehaald moeten worden door een bedrijf.En voor tweedehandsspullen krijg je niets.Maar de situatie van ts is dan anders omdat de vorige bewoners kennelijk financiele problemen hebben. maar dat is niet de schuld van ts!

senna21

Berichten: 11746
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:42

Natuurlijk kun je pech hebben, maar gelukkig zijn de meeste mensen wel te vertrouwen. Het hangt er natuurlijk wel vanaf om wat voor bedrag het gaat.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

Hutcherson

Berichten: 7289
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 12:50

Ik zou ook niet vooruit betalen. Is niet jullie probleem dat zij geen geld hebben voor meubels. Die kunnen ze dus kopen zodra jullie in jullie nieuwe huis zitten.

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:17

Ik zou de helft doen. Dan is dat voor hun genoeg zekerheid dat jullie daadwerkelijk die spullen overnemen en voor jullie ook redelijk.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"

Relaxed

Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 16:27

Je kunt een aanbetaling doen en het laatste deel bij oplevering. Als dan het laminaat bijvoorbeeld beschadigd is betaal je niet alles..

Reken wel dat je altijd goedkoper uit bent dan wanneer je zelf laminaat en gordijnen moet aanschaffen.. Das een dure grap :j

quera

Berichten: 13893
Geregistreerd: 10-02-05
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:06

Is er een contract gemaakt via de verhuurder?

9-10-2015 is A. Geboren <3
29-06-2018 is S. Geboren
<3

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Overname spullen huurhuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:15

Ik zou het niet doen, eerst bij sleuteloverdracht nog eens alles nagaan of er niet nog meer is beschadigd en dan pas betalen voor overname van dingen.

ER is toch al getekend voor dat jullie er gaan wonen dus de huidige bewoners hoeven niet bang te zijn dat het niet doorgaat dat jullie het huis gaan overnemen en huren.

Jullie zijn niet verantwoordelijk voor hun situatie dat ze geen geld hebben.
Dat is hun probleem.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:22

Jennyj01 schreef:
Ik snap nooit zo goed waarom mensen met elkaar willen handelen als er geen vertrouwen is. Je bent dit al overeen gekomen. Bij een volgende verhuizingen kun je het anders aanpakken.


Omdat er altijd mensen zijn die hier misbruik van maken. Toen ik uit mijn nieuwbouw appartement ging wilden de nieuwe huurders graag de vloer en gordijnrails overnemen. Op de dag van sleuteloverdracht meldden ze dat ze het alleen gratis over wilden nemen. Tja, als ik dat geweten had had ik er nog even een fles bleekmiddel overheen gegooid van te voren want er uit halen had ik geen tijd meer voor en op zo'n moment gun je het zulke mensen ook niet meer. Ik doe het dus ook nooit weer op goed vertrouwen.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:22

Jeetje, wat een wantrouwen! -O-

Eleionomae

Berichten: 19588
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:25

Hier heeft de nieuwe huurder ook pas betaald doen wij het huis leeg hadden op datgene wat hij zou overnemen na. Heb zelfs het hele huis nog voor hem gepoetst en begreep van de buren dat hij er dat zelfde weekend nadat hij de sleutels van de woningbouw kreeg er al is ingetrokken haha. Vond het prima om pas op dat moment betaald te krijgen. Woningbouw was op de hoogte van de overnames dmv een lijst en de dag voor ik de sleutels inleverde heeft hij mij betaald. Had zelf nooit bedacht om al ver van te voren geld te willen voor de spullen, er kan immers nog vanalles mee gebeuren (ging hier om fornuis, 4 kasten, alle vloeren, alle gordijnen, de eettafel en 4 stoelen) in die paar weken dat je er zelf nog woont.

♥ Lieve Jos wat missen wij jou.. 07-04-2017 ♥

Urbanus

Berichten: 44932
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:26

Palmera schreef:
Jeetje, wat een wantrouwen! -O-


En terecht, better safe than sorry hoor. Ik heb toentertijd mijn appartement overgenomen van een junk, al stond er natuurlijk geen junk op haar voorhoofd. Zag eruit als een frisse betrouwbare meid. Zij heeft gefraudeerd met de overname, ik heb aangifte moeten doen om hulp te krijgen van de woningbouw die er nota bene tussen stond.

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:31

Palmera schreef:
Jeetje, wat een wantrouwen! -O-



Het is het beste!

Echt wel.

Er zijn al teveel mensen de dupe van geworden.

Palmera

Berichten: 9444
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:35

lieveli schreef:
Palmera schreef:
Jeetje, wat een wantrouwen! -O-


En terecht, better safe than sorry hoor. Ik heb toentertijd mijn appartement overgenomen van een junk, al stond er natuurlijk geen junk op haar voorhoofd. Zag eruit als een frisse betrouwbare meid. Zij heeft gefraudeerd met de overname, ik heb aangifte moeten doen om hulp te krijgen van de woningbouw die er nota bene tussen stond.

Ik heb ook wel negatieve ervaringen met e.e.a, maar ik weiger het gewoon om daardoor alles en iedereen over één kam te scheren. Er zijn namelijk ook heel veel eerlijke en fatsoenlijke mensen op de wereld. :)

En, ik weiger het ook in zee te gaan met iemand die mij dus beticht van liegen en bedriegen nog voordat ik dat heb gedaan.

In het geval van de OP zou ik bereid zijn tot 50/50 te gaan. En anders gaat de deal dus niet door. Dan mag TS alles elders aanschaffen en ik alles elders verkopen.

Cerilene_
Berichten: 2521
Geregistreerd: 28-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:37

Ragdollcat schreef:
Ik zou het niet doen, eerst bij sleuteloverdracht nog eens alles nagaan of er niet nog meer is beschadigd en dan pas betalen voor overname van dingen.

ER is toch al getekend voor dat jullie er gaan wonen dus de huidige bewoners hoeven niet bang te zijn dat het niet doorgaat dat jullie het huis gaan overnemen en huren.

Jullie zijn niet verantwoordelijk voor hun situatie dat ze geen geld hebben.
Dat is hun probleem.

Dat is totaal iets anders. Ze hebben getekend er te gaan wonen, zo te lezen niets over de ter overname spullen. Dat wordt volledig tussen de oude en de nieuwe huurder geregeld. Daar kan dus grof gebruik van gemaakt worden zoals het voorbeeld hierboven.
Met hun geldproblemen heb je idd niets te maken, daar gaat het niet om. Maar omdat beide partijen voor veel geld risico lopen zou ik de betaalafspraak ook spreiden. 50/50 dus en bij oplevering de rest na inspectie.

Jennyj01
Berichten: 5374
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:40

De afspraak is toch al gemaakt? De verkopende partij houd zich er tot nu toe nog prima aan. De kopende partij wil nu de afspraken weer veranderen. Wie is hier dan de onbetrouwbare partij? Nou klinkt dat wat zwaar maar dat is wel hoe het nu is. Volgende keer andere afspraken maken.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:41

Je begrijpt het niet helemaal.

Ze hebben getekend dat ze het huis gaan huren dus de huidige bewoners hoeven niet bang te zijn dat de nieuwe huurders helemaal niet komen of af gaan zeggen.

En op de dag dat de sleuteloverdracht gaat plaatsvinden kunnen de nieuwe huurders nog eens nagaan of alle dingen die ze over nemen nog is zoals bij een eerste bezichtiging en dan pas betalen en of gepast gaan betalen na overleg met oude huurders.

Wel zo prettig.

Percy

Berichten: 12023
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:45

quera schreef:
Is er een contract gemaakt via de verhuurder?


Vraag in elk geval e.e.a. goed na bij de verhuurder. Ik heb het al twee keer gehad dat ik de overgenomen vloeren en verbeteringen in de oude staat kon terugbrengen na zelf de huur opgezegd te hebben.

Daar wordt je niet vrolijk van. Zorg dat de verhuurder dus ook akkoord gaat met de laminaatvloer en andere vaste overname spullen.

Het verhaal dat ze anders geen nieuwe meubels kunnen kopen vind ik ook nogal vreemd. Jullie nemen de banken, stoelen en tafels toch niet over? Als ze zo weinig geld hebben zouden ze er beter aan doen die gewoon mee te verhuizen i.p.v. alles nieuw te kopen.

Maar goed, dat laatste weet ik niet en gaat mij niet aan maar door overgenomen vloeren (laminaat en tegels) heb ik voor de rechter mogen verschijnen dankzij de woningbouw die "vergeten" was dat ze daar toestemming voor hadden gegeven. Zet dus alles goed op papier richting de woningbouw en laat die tekenen.

Suzanne F.

Berichten: 48949
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:48

Ze zijn bang dat jij uiteindelijk zegt dat je die vloeren toch niet hoeft en dat zij dan nog de zooi eruit moeten halen. Of dat ze daar geen zin meer in hebben en het dan toch gewoon laten liggen en geen geld krijgen.
Het is wantrouwen van 2 kanten in deze. Ik denk dat je door 50/50 een faire deal hebt. Neemt wat wantrouwen van beide kanten weg.

"Through dangers untold and hardships unnumbered, I have fought my way here to the castle beyond the Goblin City to take back the child that you have stolen. For my will is as strong as yours, and my kingdom is as great - You have no power over me"