Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Moderators: balance, Sica, Neonlight

 
 
femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 19:53

Hoi bokkers,
Ik heb dus een lease pony Lizzy.
Ze is een Irish Cob en echt een schatje!
Ze is een C pony en ik lease haar sinds september. Ik ga er elke donderdag heen. Mijn vriendin is na een paar weken ook mee gegaan. Nu gaat ze al 10 weken (misschien wel langer) elke week mee. Ik heb aangegeven dat IK haar lease en dat ik ook verder wil met trainen. Ze zei dat ze dat snapte. Ik vroeg haar 2 keer of ze mee wilde. (De eerste 2 keren dat ze mee ging.) sinds dien nodigt ze haar zelf uit. En daarom gaat ze al zo lang mee. Ik ben Lizzy aan het beleren met nekrope. En elke keer als ik ga rijden zegt mijn vriendin: ‘Ik mag zo ook een stukje toch.’ En eigenlijk is het geen vraag meer. Als ik er net 2 minuten op zit begint ze al met vragen wanneer zei mag. Ik heb dus na afloop gezegd (3 weke geleden alweer) dat ik haar ook gewoon wil trainen omdat ze nog maar 7 jaar is. En dat ik ook een keertje alleen naar Lizzy wil. Dan kan ik ook een keer rijden met andere vriendinnen of iets voor mezelf doen. Nu vroeg ze vorige week wat we in de vakantie gaan doen met Lizzy. Maar ik heb haar helemaal niet uitgenodigd! Dit doet ze dus al weken. En ook als ik er wat van zeg, zegt ze dat ze het begrijpt maar gaat steeds maar door. Hoe moet ik haar vertellen dat ik ook een keer alleen wil?
Dat ik het onwijs vervelend vind dat ze zichzelf uitnodigt. Mijn ouders zeggen dat ik het gewoon moet zeggen. Dus dat heb ik gedaan. Maar ze nodigt zichzelf dus nog steeds uit. Hebben jullie tips? Want ik ben er nu echt een beetje klaar mee. Ze heeft zelf geen lease pony of verzorgpony dus ik denk dat ze het heel leuk vind dat ze op deze manier een soort van heeft. Ze heeft ook al een keer gevraagd of we samen Lizzy konden leasen maar dat heb ik gelijk afgekapt! Ik vind haar eigenlijk ook niet echt ‘leuk’. En ze denkt dus dat we helemaal vriendinnen zijn. Maar dat wil ik liever niet omdat ik dus helemaal vast geplakt ben aan haar. Of zei eigenlijk aan mij.
Dus kort samengevat:

Hoe moet ik haar vertellen dat ik het ontzettend vervelend vind dat ze zichzelf uitnodigt? En dat ik dit naar meerdere malen aangegeven te hebben er nu echt klaar mee ben.

Iemand tips?

Groetjes Femke (13 jaar)

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.


Goof

Berichten: 28743
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:56

Wat klink jij verstandig!
Lastig he om 'nee' te zeggen tegen een vriendin? Ik zou iedere week als zij zichzelf uitnodigt direct zegge 'nee, ik ga alleen nu'.
Niet vaag doen, ook niet twijfelen. Zij dringt aan, jij zegt meteen nee.
Succes en veel plezier met de pony.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:58

Vind de eigenaar dit wel goed? Ik zou echt pissig zijn als ik mijn paard aan iemand leased en die persoon Laat er zomaar iemand op.

Verder: duidelijk zijn, ik wil graag alleen naar lizzy toe. En doe dit ook. Spreek niet met haar af/ wacht niet op haar. Ga gewoon alleen erheen. Zeg dat je centjes betaald en dat als ze dus ook graag op een paardje wil dat ze zelf een paardje moet leasen. Of gewoon op paardrijles moet gaan.

Naomie

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 19:59

Je bent niet duidelijk, want je laat haar iedere keer weer meegaan. Wees heel duidelijk en zeg gewoon dat je de komende weken alleen naar Lizzy gaat. Iedere keer als ze mee wil, kap je dat af en als ze op de dam staat, stuur je haar weg. Dan wordt het haar wel duidelijk. Zeg haar ook duidelijk dat Lizzy jouw leasepony is en dat je haar niet wil delen. Misschien klinkt het hard, maar aan duidelijkheid heeft ze meer :)

Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:01

Lastig als ze het niet begrijpt. Maar hoe ga je? Waar gaat het daar mis? Komt ze zelfstandig?

Ga je op vaste tijden? Het is niet mogelijk om te zeggen dat je naar je leasepony gaat en dus een andere keer weer afspreekt?

Sowieso niet meer erop laten, dan creeer je ook weer verwachtingen. Hoe staat de eigenaar hierin? Ik zou het niet zo tof vinden als mijn leaser telkens iemand mee nam en er zelfs op liet, dus misschien dat je dat ook kan zeggen?

mala26

Berichten: 4989
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:02

Inderdaad gewoon even hard zijn en tegen haar zeggen dat je gewoon alleen wilt. Het is jou lease pony.
En dat ze prima welkom is als jij haar uitnodigt maar meer niet.

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

BeFunny

Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:03

Volgens mij zie je haar niet als vriendin en volgens mij maakt zij gewoon gebruik van de mogelijkheid om gratis paard te rijden.
Bel haar op en zeg haar dat je graag voorlopig alleen met je leasepaardje wil trainen en dat je haar er voorlopig niet bij wil hebben. Dat in de toekomst vast wel weer een keer kan maar dat je het paardje voor jezelf leasd en niet om hem steeds uit handen te geven.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:04

Ik vind het al heel knap dat je dit haar vertelt! +:)+
Ik zou inderdaad nog duidelijker zijn. Ik wil niet dat je mee gaat, ik ga alleen, niks met haar afspreken en als je altijd op hetzelfde tijdstip gaat en zij dit weet en daarom voor je deur staat, ga eens een keer op een andere tijd?... vertel haar gewoon niet wanneer je gaat zodat het goed duidelijk is.

~ Enjoy the little things, Carpe diem ~

Maflinger_S
Berichten: 12151
Geregistreerd: 01-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:06

Dit schrijf je zelf al in je openingspost:

"Hoe moet ik haar vertellen dat ik het ontzettend vervelend vind dat ze zichzelf uitnodigt? En dat ik dit naar meerdere malen aangegeven te hebben er nu echt klaar mee ben."

Hier is geen woord Russisch bij dus ik zou precies dit zeggen: "Ik vind het ontzettend vervelend dat je jezelf uitnodigt als ik naar Lizzy ga. Ik heb dat al meerdere malen tegen je gezegd maar je blijft maar mee gaan. Ik ben er nu echt klaar mee en ik wil alleen gaan. Als ik wil dat je mee gaat, nodig ik je wel uit."

En dan bij Lizzy zorgen dat je vriendin niet mee komt het terrein op. Wie niet horen wil moet maar voelen. Ik zou daarbij wel de hulp van de eigenaar van Lizzy inschakelen. Die willen waarschijnlijk helemaal geen vreemden op het erf.

The smarter the phone, the dumber the person
Je ziet pas waar je in zit als je eruit stapt

Het juiste gereedschap gebruiken is het halve werk
Goed luisteren ontwikkelt zich in stilte
Niet alles is maakbaar
Iemand onderuit halen is niet zo moeilijk, iemand overeind houden daarentegen ...
If you mess with the planet, the planet will mess with you ...
Black and white are just opposite ends of fifty shades of grey

femkeDH

Berichten: 56
Geregistreerd: 13-04-16
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-12-17 20:08

Bedankt voor jullie reacties!
De eigenaar maakt het niks uit. Mijn leasepony is op maandag nog vrij dus heb haar dit ook een paar keer voorgesteld. Maar ze was pas laat uit dus dat ging niet. Dit is een leugen. Als vriendin vind ik niet dat je zo in mijn gezicht moet gaan liegen. Ze is (als ze met mij mee gaat) net zo laat uit. Ik zal haar zo snel mogelijk laten weten wat ik er nou ‘echt’ van vind. Ik wacht wel nog even totdat ik haar zie. Op app komt alles nog harder aan. Bedankt voor de reacties! (Andere of mensen die ook wat willen zeggen of laten weten mag altijd ❤️)

When you look at a person, any person, remember that everyone has a story. Everyone has gone through something that has changed them.

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:12

Vind je wel echt super wijs al voor je leeftijd ts! Goed van je

Naomie

BigOne
Berichten: 38184
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:17

Je vind haar niet zo leuk dus wees maar wat harder, ben je er mooi van af. En luistert ze dan nog niet, laat je ouders even naar haar ouders bellen.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Vriendin nodigt zichzelf uit! Hoe haar dit vertellen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 20:28

Misschien kan je je ouders vragen om het er eens met haar ouders over te hebben? :)

XRuby_SymmyX

Berichten: 1078
Geregistreerd: 18-06-17
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 05:26

Met haar ouders het erover hebben en zeggen dat ze heel graag een verzorg of leasepony wil.

♡Every step I take, I take with you
and if I ride, I fly with you♡
Volg ons op Instagram: newforestpony_kulbergs_orion
Dressuur L2+2

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 07:48

Sorry dat ik het misschien wat bot breng, maar ik vind jou helemaal niet zo’n leuke vriendin. Eerst nodig je haar twee keer uit en daarna vind je het gek dat ze zichzelf uitnodigt. Is er voor je vriendin geen pony die zei dan kan leasen? Het is voor jou fantastisch dat je een leasepony hebt. Dan snap je toch ook dat ze dat ook helemaal te gek vind. Daar ben je vriendinnen voor. Dan hoef je toch niet elke week op uitnodiging. En als je alleen wil kun je dat natuurlijk gewoon zeggen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:02

Jennyj01 schreef:
Sorry dat ik het misschien wat bot breng, maar ik vind jou helemaal niet zo’n leuke vriendin. Eerst nodig je haar twee keer uit en daarna vind je het gek dat ze zichzelf uitnodigt. Is er voor je vriendin geen pony die zei dan kan leasen? Het is voor jou fantastisch dat je een leasepony hebt. Dan snap je toch ook dat ze dat ook helemaal te gek vind. Daar ben je vriendinnen voor. Dan hoef je toch niet elke week op uitnodiging. En als je alleen wil kun je dat natuurlijk gewoon zeggen.

Als jij 2 keer wordt uitgenodigd heb jij nog niet het recht om jezelf uit te nodigen. Dit vind ik weer helemaal nergens op slaan, die redenatie. Dan mag je niemand meer meevragen.

Ts goed dat je een topic opent. Ik zou inderdaad gewoon nog eens duidelijk aangeven, en weet zij wanneer jij gaat? Anders gewoon zelf gaan zonder wat te zeggen?

Niet perfect is ook goed

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:16

Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!


miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:17

Jennyj01 schreef:
Sorry dat ik het misschien wat bot breng, maar ik vind jou helemaal niet zo’n leuke vriendin. Eerst nodig je haar twee keer uit en daarna vind je het gek dat ze zichzelf uitnodigt. Is er voor je vriendin geen pony die zei dan kan leasen? Het is voor jou fantastisch dat je een leasepony hebt. Dan snap je toch ook dat ze dat ook helemaal te gek vind. Daar ben je vriendinnen voor. Dan hoef je toch niet elke week op uitnodiging. En als je alleen wil kun je dat natuurlijk gewoon zeggen.


Nou ik zou jou een irritante vriendin vinden :+ je zou maar voor de gezelligheid iemand x /2x mee vragen en vervolgens zit die persoon er Elke x. Het is niet echt een logisch vervolg Snapje.
Zou het zelfde zijn als met eten. Je nodigs iemand 2x uit om bij je te eten en vervolgens staat die persoon elke avond voor je deur om mee te eten....

Naomie

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:18

Jennyj01 schreef:
Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.


Daar kan de persoon met het lease paard toch niks aan doen dat dr vriendin nog geen een heeft. Ten slotte betaald ts het paard. Zou beetje van de zotte zijn omdat jij iets betaald een ander maar alles er mee mag doen en jijzelf een beetje langs de zijlijn staat.. dat is pas aso :p

Naomie

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:20

Dat mag je hoor. Ik heb maar weinig vriendinnen en veel kennissen. Juist omdat ik veel investeer in de vriendschap. En als iemand elke avond bij me komt eten zou ik toch eens gaan informeren wat er met mijn vriend aan de hand is.
Dit gaat over jonge meiden die dit allemaal penny zijn. En de een net iets meer dan de ander.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:23

Jennyj01 schreef:
Dat mag je hoor. Ik heb maar weinig vriendinnen en veel kennissen. Juist omdat ik veel investeer in de vriendschap. En als iemand elke avond bij me komt eten zou ik toch eens gaan informeren wat er met mijn vriend aan de hand is.
Dit gaat over jonge meiden die dit allemaal penny zijn. En de een net iets meer dan de ander.


Ik snap echt niet wat je bedoelt eigenlijk. Wat hebben weinig vriendinnen en veel kennissen er mee te maken?

Naomie

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:23

miesnaom schreef:
Jennyj01 schreef:
Het recht om jezelf uit te nodigen? Nou dat is grappig. Dat recht heb je namelijk wel :D . En de andere partij kan dan nee op zeggen. Maar vriendinnen waarvan de een een paardje leased en de ander (nog) niet en het wel heel graag wil zo buitensluiten vind ik geen leuke vriendinnen.


Daar kan de persoon met het lease paard toch niks aan doen dat dr vriendin nog geen een heeft. Ten slotte betaald ts het paard. Zou beetje van de zotte zijn omdat jij iets betaald een ander maar alles er mee mag doen en jijzelf een beetje langs de zijlijn staat.. dat is pas aso :p


Nou maak je het verhaal steeds fantastischer. Ze gaat mee en ze wil er ook even op. Ze wilde ook samen leasen. Dus geld hoeft ook niet het punt te zijn. Bied de vriendin gewoon aan om voor haar ook een lease pony te zoeken.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:24

Maflinger_S schreef:
Dit schrijf je zelf al in je openingspost:

"Hoe moet ik haar vertellen dat ik het ontzettend vervelend vind dat ze zichzelf uitnodigt? En dat ik dit naar meerdere malen aangegeven te hebben er nu echt klaar mee ben."

Hier is geen woord Russisch bij dus ik zou precies dit zeggen: "Ik vind het ontzettend vervelend dat je jezelf uitnodigt als ik naar Lizzy ga. Ik heb dat al meerdere malen tegen je gezegd maar je blijft maar mee gaan. Ik ben er nu echt klaar mee en ik wil alleen gaan. Als ik wil dat je mee gaat, nodig ik je wel uit."

En dan bij Lizzy zorgen dat je vriendin niet mee komt het terrein op. Wie niet horen wil moet maar voelen. Ik zou daarbij wel de hulp van de eigenaar van Lizzy inschakelen. Die willen waarschijnlijk helemaal geen vreemden op het erf.


In ieder geval de 2e alinea en de 3e (eigenaar inschakelen) wanneer dit nodig blijkt tr zijn.

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:25

miesnaom schreef:
Jennyj01 schreef:
Dat mag je hoor. Ik heb maar weinig vriendinnen en veel kennissen. Juist omdat ik veel investeer in de vriendschap. En als iemand elke avond bij me komt eten zou ik toch eens gaan informeren wat er met mijn vriend aan de hand is.
Dit gaat over jonge meiden die dit allemaal penny zijn. En de een net iets meer dan de ander.


Ik snap echt niet wat je bedoelt eigenlijk. Wat hebben weinig vriendinnen en veel kennissen er mee te maken?


Misschien zit daar het probleem ook wel.

Waarom hebben de meeste stallen zo’n grote kantine?
Dan is er voor alle “technische juryleden” en beste stuurlui plek!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:37

Jennyj01 schreef:
miesnaom schreef:


Ik snap echt niet wat je bedoelt eigenlijk. Wat hebben weinig vriendinnen en veel kennissen er mee te maken?


Misschien zit daar het probleem ook wel.


Nou aan jou reactie te zien eerder andersom. Ik vraag iets normaal dat ik je niet snap, omdat ik het verband niet zie. Dan hoef je niet zo te reageren. Apart..
En ik heb het natuurlijk over ts. Als zij iets betaald heb zij ergens recht op, dit hoeft ze dus niet met een ander te delen. Dan moet de ander zelf iets betalen. Ik zeg nergens dat die persoon een probleem met geld heb?!
Maar ts is niet verantwoordlijk voor die persoon.
Sterker nog als die persoon zo een misbruikt maakt van ts, is het dan wel een vriendin. Zulke vriendinnen ken ik, ze kwamen alleen om om Mn paard te rijden en Mn paard te doen. Nou adios die vriendinnen hoef ik niet. Koop er lekker zelf een. Als vriendinnen vind je het leuk om mee te gaan omdat je blij ben voor een ander. Niet om het hele paard over te nemen want dan ga je dus voor een andere intensie mee.

Maar blijkbaar heb jij Jenny01 daar geen moeite mee:) dit is natuurlijk ook prima!

Naomie


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther, SentiBot en 49 bezoekers