Je bent jaloers

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 20:09

Na een opmerking in een ander topic en om wat ik veel lees op bokt en ook op andere site's vraag ik me dit af. Waarom gooien veel mensen toch steeds met de opmerking dat iemand jaloers zou zijn. Als je iets niet mooi vind, ben je jaloers. Als je het met iemand niet eens bent, ben je jaloers. Als je een negatieve opmerking maakt over een bnner ben je jaloers. Soms vraag ik me af of mensen wel weten wat jaloezie betekent?
Het is toch te zot voor woorden om overal amen op te moeten zeggen omdat je anders de stempel jaloers krijgt?
Wat vinden jullie hier nou van?

Goof

Berichten: 28769
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:13

Omdat het makkelijker is om te roepen "je bent vast jaloers" dan inhoudelijk na te denken over de motivatie achter een opmerking.
En mensen kiezen vaak lekker simpel de makkelijkste weg.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 20:15

Goof schreef:
Omdat het makkelijker is om te roepen "je bent vast jaloers" dan inhoudelijk na te denken over de motivatie achter een opmerking.
En mensen kiezen vaak lekker simpel de makkelijkste weg.


Ja dat is misschien wel zo. Het is alleen zo kinderachtig.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:17

Dom. :) Als ik eerlijk zeg dat ik iets niet leuk/mooi/goed/whatsoever vind en diegene bestempeld dat als jaloers mogen ze dat doen. Ik weet wel beter. :D

Ik moet wel zeggen dat het een beetje van de situatie af hangt, zo had ik na erg lang sparen een nieuwe pony gekocht die gewoon echt een stuk beter en knapper was dan het ponytje wat ik voorheen had, en ik weet nog heel goed toen ik daar voor het eerst mee aan kwam op de ponyclub. Sommige opmerkingen en blikken... :') Genieten hoor, dat was gewoon pure jaloezie/misgunnen. Maar ja, boeiend. Zo lang jij weet hoe het zit toch.

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:22

Shaggy09 schreef:
Dom. :) Als ik eerlijk zeg dat ik iets niet leuk/mooi/goed/whatsoever vind en diegene bestempeld dat als jaloers mogen ze dat doen. Ik weet wel beter. :D

Ik moet wel zeggen dat het een beetje van de situatie af hangt, zo had ik na erg lang sparen een nieuwe pony gekocht die gewoon echt een stuk beter en knapper was dan het ponytje wat ik voorheen had, en ik weet nog heel goed toen ik daar voor het eerst mee aan kwam op de ponyclub. Sommige opmerkingen en blikken... :') Genieten hoor, dat was gewoon pure jaloezie/misgunnen. Maar ja, boeiend. Zo lang jij weet hoe het zit toch.


Tuurlijk hangt het van de situatie af! Soms zijn mensen echt jaloers..

Maar 9 van de 10 keer vind ik ook dat het te snel geroepen wordt. Ben ik ergens geen fan van, ben ik volgens sommige jaloers. Echt van..Uhm. Nee.

Vind het ook haast irritant

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:27

Jaa I know..
Ik denk dan ook altijd van, als ik echt jaloers ben dan laat ik dat niet merken. Dan krop ik dat op en doe ik juist alsof ik 't leuk vind. :+

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 20:27

Ja het is ook irritant! Jaloezie is idd totaal iets anders idd zoals Shaggy zegt, die blikken bijvoorbeeld :P

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 20:39

Ik ben diegene die cinnepin jaloers noemde. Dat komt door het bericht wat zij plaatste in het tempation topic. Nee ik ben niet kinderachtig, maar als je op die manier praat over mensen die je niet kent en zo op die mensen afgeeft moet dat een reden hebben en ik denk dat dat jaloezie is.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 21:54

Zoals er staat gaat het niet alleen om het topic maar in het algemeen, alleen dat topic gaf mij de reden het nu eens te plaatsen.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:57

Ik vind het vooral opvallend voor Bokt.

Bij heel wat topics wilde ik reageren, maar als ik las hoeveel mensen er eerst de Sahara uit hun vagijn moesten scheppen voor er een normale discussie plaats had kunnen vinden.. Verwijderde ik mijn bijdrage wel weer. :Y)

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-18 21:58

upendo schreef:
Ik vind het vooral opvallend voor Bokt.

Bij heel wat topics wilde ik reageren, maar als ik las hoeveel mensen er eerst de Sahara uit hun vagijn moesten scheppen voor er een normale discussie plaats had kunnen vinden.. Verwijderde ik mijn bijdrage wel weer. :Y)



:')

M_D_H
Berichten: 17471
Geregistreerd: 01-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:03

Prima.

Ik moet mijn mening ook herzien... Jou priveberichten richting mee hebben mij doen inzien dat jij niet jaloers bent...
Je vind het gewoon leuk om zo te praten over anderen. Ieder zijn ding maar mijn ding is dat niet.

Over jou jaloezie vraag: Jaloezie is niet alleen een blik of een gevoel, dat kan je ook uiten in de manier waarop je praat of wat je schrijft.

Je hoeft geen ja en amen te zeggen, maar je kan een bericht schrijven waar niet iedereen het mee eens is of je schrijft een bericht waarin je laat zien dat je het niet met iedereen eens bent en haalt tegelijkertijd een ander naar beneden.
Als je dat laatste doet zou dat kunnen duiden op jaloezie.

Palmera

Berichten: 9454
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:30

Ach ja, op bokt mag je niets zeggen over het kreupele paard, lelijke kind, vreselijke kapsel en walgelijke mening van een ander.
Zo, nu ben ik jaloers op heel bokt. Ik wacht vol spanning af. :D

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:38

Oh ik denk dat er veel jaloezie is op bokt. Maar ja.

c_alsemgeest

Berichten: 20650
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:00

Palmera schreef:
Ach ja, op bokt mag je niets zeggen over het kreupele paard, lelijke kind, vreselijke kapsel en walgelijke mening van een ander.
Zo, nu ben ik jaloers op heel bokt. Ik wacht vol spanning af. :D

Ga maar alvast een stoffer en blik pakken voor al dat sahara zand wat achter gaat blijven als ze langs zijn geweest :+

Wolkje

Berichten: 1369
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Thuis.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:02

Het mooie van de beschuldiging dat iemand jaloers is is dat er geen weerwoord op mogelijk is.
Als je zegt dat je het niet bent krijg je de reactie van 'jawel, dat ben je wel'.
Iemand overtuigen dat je het niet bent is onmogelijk

chimello

Berichten: 6405
Geregistreerd: 28-03-06

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:04

Soms is het dat wel, je merkt dat wel aan de toon en manier en de constante herhaling :o

Sanet

Berichten: 7936
Geregistreerd: 10-10-04
Woonplaats: Fryslan!

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:06

Het is sowieso makkelijk om de schuld bij een ander neer te leggen :) dan hoef je zelf niet te gaan reflecteren of jij misschien ook iets anders zou moeten of kunnen doen.
Opgelost!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:08

Echt zo'n Bokt verdediging ja als je het ergens niet mee eens bent.
Wat ben ik toch enorm jaloers dan. Ben namelijk geen mee waai prater :)

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 05:06

Shaggy09 schreef:
Dom. :) Als ik eerlijk zeg dat ik iets niet leuk/mooi/goed/whatsoever vind en diegene bestempeld dat als jaloers mogen ze dat doen. Ik weet wel beter. :D

Ik moet wel zeggen dat het een beetje van de situatie af hangt, zo had ik na erg lang sparen een nieuwe pony gekocht die gewoon echt een stuk beter en knapper was dan het ponytje wat ik voorheen had, en ik weet nog heel goed toen ik daar voor het eerst mee aan kwam op de ponyclub. Sommige opmerkingen en blikken... :') Genieten hoor, dat was gewoon pure jaloezie/misgunnen. Maar ja, boeiend. Zo lang jij weet hoe het zit toch.


Grappig, aan het begin van je bericht vind je dat gedrag (iemand jaloers noemen die aangeeft een product/dier/actie niks zegt te vinden) nog dom en een paar regels verder doe je exact hetzelfde.
Misschien vonden ze je pony wel echt niks, ieder z'n smaak toch?

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 05:34

Oeps, ik zeg anders best vaak dat iemand dan vast jaloers is. :P Gewoon als een grapje. Niet op bokt geloof ik, en het is me op Bokt ook niet opgevallen, maar zou het kunnen dat andere mensen het ook als grapje bedoelen? (natuurlijk niet altijd).

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 07:54

Ik denk dat het te maken heeft met dommigheid en je niet goed in het gesprek verdiepen. Of omdat je de opmerking/ uitspraak niet goed inkleed en dus als jaloers wordt “gehoord” in plaats van wat je bedoelde.

Edit: deze opmerking was niet persoonlijk op het bericht boven mij bedoelt hoor.

Urbanus

Berichten: 44946
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:29

Ik denk wel dat er bij de ontevreden bokkers wat schuurt. Als je bokt gebruikt om overal je gal te spuwen zit je vast niet lekker in je velletje.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23420
Geregistreerd: 09-04-01

Re: Je bent jaloers

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:47

Ik denk dat iedereen op zijn of haar eigen manier dolgelukkig is met het beest.
Er zijn genoeg mensen die mij raar vinden dat ik met mn 1.89 de meeste lol uit shetlanders haal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 10:02

lieveli schreef:
Ik denk wel dat er bij de ontevreden bokkers wat schuurt. Als je bokt gebruikt om overal je gal te spuwen zit je vast niet lekker in je velletje.


Wat heeft gal spuwen met je mening geven te maken.