Wat te doen in deze situatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 21:55

Heehee!

Ik moet dit even van me afschrijven..

Ik loop vaak bij ons in de buurt en er zit bij een huis altijd maar dan ook echt altijd een hond (stafford) voor het raam. Hij zit of ligt er en kijkt de hele dag naar buiten. Het ziet er echt serieus sneu uit en het zijn ook echt kleine huizen. Opzich maakte het niet uit als je klein woont als de hond verder genoeg beweging krijgt. En het kan natuurlijk goed dat deze hond wel uitgelaten word en zn benen heerlijk kan strekken maar ik zet er een vraagteken bij aangezien de hond er altijd ligt. Of ik er nu lopend langskom of met de auto/fiets..

Dat ik vrij weinig kan weet ik aangezien de hond en verder niet verwaarloosd of iets uit ziet en ik de situatie en mensen natuurlijk niet ken maar toch krijg altijd een naar gevoel van.

Moest het even van me afschrijven, heb het zo te doen met het diertje


Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 21:57

Missschien maak je je zorgen om niets? Ik denk niet dat je 24/7 voor het huis staat?
Mocht je het echt zeker willen weten kan je het beste even aan de eigenaar vragen.

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 22:03

Bedankt voor je reactie! Klopt daar kun je ook zeker gelijk in hebben.. Aan de eigenaar vragen zit ik ook aan te denken aangezien het me dwars zit maar durf het niet te vragen eerlijk gezegd :x

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:09

Snap ik, is ook eng. Maar daar zou je het enige juiste antwoord van kunnen krijgen. Als de hond er verder niet verwaarloosd ofzo uit ziet denk ik dat er weinig aan de hand is.

Mijn ouders hadden vroeger een hond, die lag eeuwig en altijd bij de voordeur voor het raampje te liggen, naar buiten kijken. Maar die ging vaak genoeg uit ook.

StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:12

Honden hoeven niet zo actief te zijn als de meeste mensen denken. Wie weet krijgt deze hond iedere dag zijn maaltijden uit een snuffelmat en lopen de eigenaren heel vroeg in de ochtend en laat in de avond een lang stuk met hem, omdat hij bijvoorbeeld bang is voor mensen. ( bij ons is dit de reden, hond gaat wel makkelijk 3 uur per dag uit... Buren dachten 3x5 minuten snel een plasrondje. )

Daarnaast sta jij niet 24/7 aan de andere kant van dat raam, dus je kunt niet beoordelen hoe vaak deze hond gaat wandelen of wat de eigenaren nog meer met hem ondernemen.

Laat het los en zorg goed voor je eigen dieren. Hij wordt duidelijk niet verwaarloosd en heeft genoeg manieren om zijn energie kwijt te raken, anders had hij al lang in het asiel gezeten als onhandelbare hond.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Anoniem

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:14

Sjonge. Onze chihuahua ligt ook de hele dag voor het raam op de vensterbank en daar kiest ze zelf voor om daar te gaan liggen. Maar die komt echt meer dan genoeg buiten hoor. := Heel vaak lopen dezelfde mensen langs als ze daar ligt.

Myfairytale
Berichten: 5384
Geregistreerd: 26-05-06

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:19

Toch vind ik het fijn dat er nog mensen zoals TS bestaan en zich het lot van een dier aantrekken.
Waren er maar meer zoals jij! +:)+

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:19

Myfairytale schreef:
Toch vind ik het fijn dat er nog mensen zoals TS bestaan en zich het lot van een dier aantrekken.
Waren er maar meer zoals jij! +:)+



Dat is waar!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:19

Ja laten we massaal bij elk huis langs gaan waar een hond voor het raam ligt te dutten om de eigenaren even uit te horen. :j

bartjeminoes

Berichten: 592
Geregistreerd: 02-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 22:29

_Dominique schreef:
Ja laten we massaal bij elk huis langs gaan waar een hond voor het raam ligt te dutten om de eigenaren even uit te horen. :j


Sorry hoor maar tuurlijk gaan we dit niet met zn alle bij ieder huis doen en ja ik loop Veel dus kom meer dieren onderweg tegen maar in dit geval zat het me gewoon echt niet lekker dus vandaar..

Bedankt voor degene die tipsychische hebben gegeven en bedankt voor de positieve reacties :j


StonedRomy

Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:32

Als het je echt niet lekker zit dan duw je een kaartje in de bus waarin je aangeeft dat je nog een leuk wandelmaatje zoekt en of je hun hond mag uitlaten.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:45

Ik zou bijna denken dat je mijn hond bedoeld maar ik woon niet in een klein huis :+
Onze hond (bordeauxdog) lijkt toch stiekem een beetje op een staff en ligt of zit het liefst de hele dag op de vensterbank ookal mag ze dit niet van ons
Zijn we thuis zit ze op de bank voor het raam

Maar onze hond heeft energie voor 10 en als ze niet voor de raam zit rent ze in de tuin of in de wei

Je bent er natuurlijk niet 24/7 dus je kunt niets uitsluiten
Misschien is het een oudere hond?

Freedom's Total Eclipse S dressuur (DE)
Freedom's Shadow2 S dressuur (DE) Z2+17
Freedom's Alona avalon B dressuur
Freedom's Gentlegiant's Lancelot

EmptyWords

Berichten: 10572
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 23:33

Je kunt natuurlijk een keertje aanbellen. Zeggen dat je m voor t raam ziet liggen en hij er zo leuk uitziet. Dat je gewoon nieuwsgierig bent naar hoe hij heet enzo.

Toen wij onze herder net hadden is dat okk eens gebeurd. Iemand had ons zien lopen en was verlieft op herders. Of hij even kennis mocht maken met haar om te ervaren of herders dan ook nog leuk zijn. En op die manier vind ik het nog steeds leuk dat ze dat gedaan hebben

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 00:56

Vooral niets doen als de hond er goed uitziet. :) Lief dat je bezorgt bent, maar alles heeft zijn reden.
Deze hond word vast goed uitgelaten op andere tijden, of hij is al ouder, misschien artrose, het baasje is thuis maar werkt aan een tafel uit het zicht, etc, etc. Zolang het dier er goed uitziet zou ik me niet druk maken.

Die van mij kunnen ook heel zielig erbij liggen. Ook als we nwt uit zijn geweest en ze daarna een koekje hebben gehad. :)

daantjuhhh

Berichten: 26857
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 02:14

Onze hond doet ook niks anders dan met zijn kop op de vensterbank naar buiten turen

Hij is buiten ontzettend bang voor alles. Maar wil wel graag alles mee krijgen wat er buiten gebeurt.
Mijn ouders wonen aan een weg waar veel fietsers, wandelaars en honden langs komen dus er is altijd wel wat te zien.

Maar hij wordt wel gewoon 4 x per dag minimaal uit gelaten.
Krijgt veel knuffels en aaien. En netjes op tijd zijn natje en droogje

[o] [o] [o]
Andoy's legacy: M1 + 10 http://www.wanicare.com

TinkerTreas

Berichten: 3633
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 13:19

Ik snap je ergens wel, maar ik denk niet dat je er veel mee kunt.
Ik woon nu bijna 5 jaar in dit huis en ik weet zo'n beetje alle honden wel te wonen hier in de omgeving. Zelfs de oudjes waar niet meer zoveel mee gewandeld wordt, kom ik toch nog wel eens tegen.

Nu kwam ik er 2 jaar geleden achter dat de buren hier schuin achter ook een hond hebben (hij was ontsnapt). In die tijd heb ik dat dier 3x gezien en hij was 3x ontsnapt. Ik heb er nog nooit iemand mee zien lopen. En ik heb het idee dat hij niet zoveel uitgelaten wordt, maar zeker weten doe ik het niet. Want ik ben idd ook geen 24 uur buiten. En misschien komen ze wel hele andere tijden buiten.
Het is in ieder geval geen blaffer, want ik hoor hem nooit. Terwijl ik heel veel in de tuin ben als het weer het toelaat en hun tuin grenst vrijwel aan die van ons.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:56

bartjeminoes schreef:
Dat ik vrij weinig kan weet ik aangezien de hond en verder niet verwaarloosd of iets uit ziet en ik de situatie en mensen natuurlijk niet ken maar toch krijg altijd een naar gevoel van.

Hier geef je zelf het antwoord op je titelvraag; niets dus.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Wat te doen in deze situatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:16

Ik kwam ook altijd langs een huis als ik ging wandelen ,daar zat een dobermann voor het raam.Hij zat altijd strak voor zich uit te kijken ,reageerde ook niet op mijn honden.Op een dag stond er iemand in de tuin en die sprak mij aan over mijn honden en zo raakte we in gesprek.Bleek de dobermann opgezet te zijn := Ik heb al die tijd serieus gedacht dat het een echte was.

Palmera

Berichten: 9451
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:10

beatje schreef:
Ik kwam ook altijd langs een huis als ik ging wandelen ,daar zat een dobermann voor het raam.Hij zat altijd strak voor zich uit te kijken ,reageerde ook niet op mijn honden.Op een dag stond er iemand in de tuin en die sprak mij aan over mijn honden en zo raakte we in gesprek.Bleek de dobermann opgezet te zijn := Ik heb al die tijd serieus gedacht dat het een echte was.

_O- _O- _O- Geweldig!

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:47

beatje schreef:
Ik kwam ook altijd langs een huis als ik ging wandelen ,daar zat een dobermann voor het raam.Hij zat altijd strak voor zich uit te kijken ,reageerde ook niet op mijn honden.Op een dag stond er iemand in de tuin en die sprak mij aan over mijn honden en zo raakte we in gesprek.Bleek de dobermann opgezet te zijn := Ik heb al die tijd serieus gedacht dat het een echte was.





:')

J508

Berichten: 490
Geregistreerd: 05-02-09
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 22:06

TinkerTreas schreef:
Ik snap je ergens wel, maar ik denk niet dat je er veel mee kunt.
Ik woon nu bijna 5 jaar in dit huis en ik weet zo'n beetje alle honden wel te wonen hier in de omgeving. Zelfs de oudjes waar niet meer zoveel mee gewandeld wordt, kom ik toch nog wel eens tegen.

Nu kwam ik er 2 jaar geleden achter dat de buren hier schuin achter ook een hond hebben (hij was ontsnapt). In die tijd heb ik dat dier 3x gezien en hij was 3x ontsnapt. Ik heb er nog nooit iemand mee zien lopen. En ik heb het idee dat hij niet zoveel uitgelaten wordt, maar zeker weten doe ik het niet. Want ik ben idd ook geen 24 uur buiten. En misschien komen ze wel hele andere tijden buiten.
Het is in ieder geval geen blaffer, want ik hoor hem nooit. Terwijl ik heel veel in de tuin ben als het weer het toelaat en hun tuin grenst vrijwel aan die van ons.


Even jouw reactie genomen om op in te haken. Ik heb een oudere (8 jaar) Duitse Dog die eigenlijk altijd thuis voor het raam in het zonnetje slaapt. Ongetwijfeld dat het voor de mensen in de buurt lijkt alsof ze geen lange wandelingen krijgt want wij lopen alleen voor korte plasrondjes buiten. Ik neem haar ofwel de hele dag mee naar stal waar ze veel mee wandelt en speelt met andere honden en op de dagen dat we niet naar stal gaan gaat ze in de auto.mee naar het bos om daar lang te wandelen.

Moraal van het verhaal is dat je het gewoon niet kan weten en dat het niet echt jouw zaken zijn, hoe goed je het ook bedoelt :). Wie weet is er een medische reden dat de hond niet veel mag of kan lopen, of lopen ze op andere tijden/plekken veel.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: __nina en 73 bezoekers