Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 17:14

Oké, dit is misschien een stomme vraag, maar echt, ik vraag het me telkens af, en zeker nu ik net weer nummer vier was, maar er niks over heb gezegd, omdat ik dus niet precies weet hoe dat moet.

Het is leuk, die regel. Vierde wachtende in de rij, betekend gratis boodschappen. Als er tenminste nog kassa's gesloten zijn. Zijn ze allemaal open, dan geld het niet. Plus, de persoon die al word geholpen bij de kassa telt niet mee. Dus eigenlijk moet je dan nummer vijf zijn bij de kassa.

Prima, goede regels. Alleen, hoe krijg je dan die gratis boodschappen?

Het is niet zo dat als ik als vijfde persoon aansluit, zie dat er nog gesloten kassa's zijn, ik tussen iedereen door ga roepen "HE IK BEN VIERDE WACHTENDE IN DE RIJ HE!" .. Daar ben ik veel te beleefd voor. Maar wacht je netjes tot je bij de kassa bent dan ben je natuurlijk niet meer de vierde in de rij :') .. Hoe doen jullie dit? Want ik had in principe vandaag ook gratis boodschappen kunnen krijgen, maar omdat ik niets zeg, gebeurd er logischerwijs ook niets.

Wie o wie is al eens weg gelopen met gratis boodschappen :D


SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:15

Ik nog nooit, ik winkel bijna nooit bij Jumbo. Ben ooit 1 keer de 4e geweest. Maar toen waren alle kassa's open. En dan geldt het niet :+

Annabel

Berichten: 4867
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:17

Ja, het is echt een kwestie van gillen eigenlijk. Tenminste, bij de jumbo waar ik werk. Maar daar doen ze er eigenlijk alles aan om het te vermijden.. :P
Kassa medewerkers hebben het heel snel door hoor, alleen als het echt overduidelijk is dan gebeurd het nog wel eens. Maar het is zeldzaam.

baroeg
Berichten: 664
Geregistreerd: 11-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:17

Hoihoi, Ik werk zelf als leidinggevende bij de kassa afdeling. Het is bij ons inderdaad wel echt het stukje dat je zelf even moet melden inderdaad. Het liefst inderdaad VOOR je bij de kassa aan de beurt bent, aangezien er vaak wat gecontroleerd moet worden. Let op dat bij sommige jumbo's de servicebalie meetelt als gewone kassa, maar het niet telt als je als 5e bij de servicebalie staat. Heel erg vaag maar zo is het helaas wel. Als je er verder vragen over hebt dan hoor ik het graag van je!

Hug a horse a day, to keep the grumpiness away

Seventeen
Berichten: 1198
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:18

Je moet gewoon brutaal zijn en het roepen. :)
Op mensen zoals jij heeft Jumbo ook ingespeeld, Jumbo weet dat er ook zat mensen die inderdaad niet durven te roepen dat ze 4e zijn. Wij hebben het al een aantal keer gehad, heb zelf een keer een mevrouw geholpen die achter mij stond en voor meer dan 100 euro aan boodschappen had!

Volgende keer gewoon brutaal zijn haha! :D

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:19

Gewoon ff roepen Hallo Jumbo!
Werkt hier prima, inmiddels al 3 keer met een volle kar gratis boodschappen naar huis gegaan :D
Laatste tijd letten ze wat meer op en doen ze sneller een extra kassa open, helaas.

Phoeboe

Berichten: 390
Geregistreerd: 04-07-16
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:19

Ik werk zelf bij de jumbo en dat is inderdaad wel een dingetje :) Je kan toch echt het beste op dat moment zelf aangeven dat je de vierde wachtende bent. Als je echt zeker bent dat je de 4e bent kan je altijd om de videobeelden vragen! Wij geven altijd wel de gratis boodschappen weg mocht dit gebeuren. De spelregels zijn alleen voor veel mensen nog een dingetje

Instagram: demigisolf

Goldie

Berichten: 10438
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:19

Het telt neem ik aan ook niet als de ene kassa 2 mensen helpt en jij aansluit bij de andere kassa omdat je dan 4e in de rij bent _O-

Casciana: B dressuur+10, L springen+24, B SGW+4
Zoekt en gij zult vinden, vindt gij het niet dan is het zoek
[ITP] Casciana op het strand


BigOne
Berichten: 38036
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:20

Tja, wanneer er één kassa open is dan is het gemakkelijk maar zolang er nog een vierde plekje is bij een andere kassa krijg je ze echt niet. En dat zou betekenen dat er meer mensen gratis boodschappen moeten hebben. Meestal roepen die cassieres meteen een volgende cassiere erbij wanneer er drie mensen staan. En dan is die kassa nog niet open maar het telt wel.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:21

Dat is nummer vijf in de rij als de nummer 1 aan het afrekenen is van de boodschappen en tussen 1 en 5 vier mensen wachten in de rij dan is de 5e nummer 4.
Er hangt ook een bord op boven in de winkel waar het op staat.

Zo hebben ze aan mij dat uitgelegd.

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 17:23

Seventeen schreef:
Je moet gewoon brutaal zijn en het roepen. :)
Op mensen zoals jij heeft Jumbo ook ingespeeld, Jumbo weet dat er ook zat mensen die inderdaad niet durven te roepen dat ze 4e zijn. Wij hebben het al een aantal keer gehad, heb zelf een keer een mevrouw geholpen die achter mij stond en voor meer dan 100 euro aan boodschappen had!

Volgende keer gewoon brutaal zijn haha! :D


Brutale mensen hebben de wereld hé. Ik ben best brutaal, maar op zulke momenten dan twijfel ik ook nog of het wel klopt en dan durf ik het net niet te gaan roepen :+ .. Plus, vind het zo raar, als ze bezig zijn met een klant er tussendoor te gaan joelen. Heb je ook alle ogen op je gericht.

Maar ja, idd, dat is waar jumbo natuurlijk op inspeelt. Ze kunnen adverteren met een leuke extra service, waar niet heel veel gebruik van zal worden gemaakt.

Goldie schreef:
Het telt neem ik aan ook niet als de ene kassa 2 mensen helpt en jij aansluit bij de andere kassa omdat je dan 4e in de rij bent _O-


Helaas niet :')

MarijeR schreef:
Gewoon ff roepen Hallo Jumbo!
Werkt hier prima, inmiddels al 3 keer met een volle kar gratis boodschappen naar huis gegaan :D
Laatste tijd letten ze wat meer op en doen ze sneller een extra kassa open, helaas.


Ideaal! Mijn zus had vandaag ook gratis boodschappen. Helaas maar voor 15 euro wat kleine dingen gehaald. Maar het was voor haar niet de eerste keer. Ik zo, hoe doe je dat dan. Ja, gewoon roepen hoor als je vijfde bent.

Ierpier

Berichten: 1831
Geregistreerd: 28-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:26

Goldie schreef:
Het telt neem ik aan ook niet als de ene kassa 2 mensen helpt en jij aansluit bij de andere kassa omdat je dan 4e in de rij bent _O-

Of met meerdere mensen snel alle rijen opvullen met één zak chips pp en dan met een volle kar boodschappen "als vierde aansluiten." Kán niet mis gaan.

Wij (Ik en mijn broertjes) hebben wel eens de versgarantie bij een supermarkt getest (weet niet meer welke). Stond een bord dat als je een groente/fruit vond die niet vers was je een gratis tas boodschappen kreeg. Wij een appel met een banketstaaf plekje gevonden en er triomfantelijk mee naar een medewerker. We kregen de tas nog mee ook :'). Zal er wel mee te maken hebben gehad dat we drie schattige kinderen waren ofzo :'). Tegenwoordig zou ik waarschijnlijk niet eens iemand aanspreken als de appel al half weggerot was :+ .

{இ}ڿڰۣ-ڰۣ~—
Doe altijd wat je niet durft

zorro

Berichten: 8757
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:31

Ik durf ook nooit te roepen.. zo ongemakkelijk dat je eigenlijk wel wilt roepen, maar niet durft.. de keus tussen gratis boodschappen en door de winkel roepen waarna iedereen je aankijkt..

Ikwashier

Berichten: 4015
Geregistreerd: 29-11-07
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:31

Je moet dus in alle rijen nummer ‘5’ zijn? Ik ben altijd wel benieuwd hoe dit dan echt precies werkt, zou ook niet zo snel roepen.

[o]

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:34

Je kunt het ook aangeven als je zelf aan de beurt bent. Als ze je dan niet geloven, kijken ze de camerabeelden maar terug :+
Doen ze soms zelfs om er onderuit te komen, terwijl het wel klopt, dus dan kunnen ze het voor jou ook wel doen.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:38

Leuke regel. Maar waar ik een ontiegelijke pesthekel aan heb zijn mensen die staan gluren tot het moment daar is en dan snel aansluiten. Akelig word ik daarvan :+.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:40

Ja ik heb ook wel eens dat ik eigenlijk gratis boodschappen zou moeten krijgen, maar ik ben te bescheiden om door de winkel te tetteren :+

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:40

Ik heb wel eens gehad dat er een filiaalmanager (vermoed ik) langs kwam lopen en zei ja jij jij en jij krijgen gratis boodschappen. Verder probeer ik vaak oogcontact met degene achter de kassa te maken, ze kijken vaak een beetje om zich heen als het druk is en dan steek ik 4 vingers op. Vind het zo door de winkel roepen zo aso. Een keer echt iets van 60 euro aan boodschappen gehad, andere keren net iets van 5 ,6 euro :')

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Yenni
Berichten: 5450
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:41

Ik werk zelf als cassiere bij de jumbo en het zit zo. Als je 5de in de rij bent (1 is aan de kassa en 4 wachtende) en kan er nog een kassa bij dan krijg je je boodschappen gratis. Wij moeten het controleren (anders kan iedereen zeggen dat ze 4de wachtende zijn) en dan gewoon roepen. Wij moeten op zove dingen letten en als wij dan ook nog in de gaten moeten houden welke klant 4de wachtende is...
Wel is het zo dat als aan mijn kassa 4 wachtende staan en bij mijn collega 2 dan krijg je ze niet gratis omdat er nog een korte rij staat... als je nog vragen hebt hoor ik het wel

sureido

Berichten: 8808
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Naast het bos

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:43

En hoe zit het eigenlijk wanneer je 5e in de rij bent en er een kassa open gedaan word - maar nog geen cassiere zit? Dan zeggen ze leg je boodschappen daar maar neer (dat gebeurd mij altijd als ik 5e ben) maar heb je dan recht?

L0veMyHorse

Berichten: 1342
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:45

Ik ben ook niet geneigd om te roepen maar dat is de enige manier waarop je je boodschappen gratis krijgt. Bij mijn Jumbo ook nog wel eens gezien dat iemand 4e wachtende was, het tegen het meisje achter de kassa zei en dat ze toen alleen een extra kassa opende. Meisje was gok ik onervaren waardoor er een extra kassa open ging en dat mevrouw niet meer 4e wachtende is. Bij mijn Jumbo is het echt schreeuwen naar (filiaal)manager. Lopen bij mijn kruidvat vaak bij de klantenservice, ergens tussen kassa en de uitgang. Heb al een aantal keer gezien dat er iemand 4e wachtende was en inderdaad de boodschappen gratis kreeg :)

Edit;
sureido schreef:
En hoe zit het eigenlijk wanneer je 5e in de rij bent en er een kassa open gedaan word - maar nog geen cassiere zit? Dan zeggen ze leg je boodschappen daar maar neer (dat gebeurd mij altijd als ik 5e ben) maar heb je dan recht?

Volgensmij geld het dan niet meer. Het geld volgensmij alleen als er kassa's dicht zijn en 4 wachtende in de rij. Als ze dan iemand er bij regelen dat de manager het niet ziet telt het niet. Dat is althans mijn ervaring. Zal ook wel aan de hoeveelheid boodschappen liggen. Als je één ding koopt zullen ze er niet moeilijk over doen of het wel of niet geld, bij een volle kar zullen ze gok ik wel proberen er onder uit te komen, tenzij natuurlijk echt niet te vermijden.
Laatst bijgewerkt door L0veMyHorse op 09-02-18 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Niet creatief genoeg om een leuk onderschrift te bedenken.. :)

Yenni
Berichten: 5450
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:46

sureido schreef:
En hoe zit het eigenlijk wanneer je 5e in de rij bent en er een kassa open gedaan word - maar nog geen cassiere zit? Dan zeggen ze leg je boodschappen daar maar neer (dat gebeurd mij altijd als ik 5e ben) maar heb je dan recht?

Nee dan geldt het niet meer omdat die kassa open gaat. Zelfde als ik 5 klanten heb staan en mijn collega 2. Dan geldt het ook niet

Cinnepin

Berichten: 8900
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Vierde wachtende in de rij - Jumbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 17:54

gewoon zeggen hoor....bij twijfel bekijken ze de camera beelden. In Veenendaal iig

ElineS
Berichten: 5507
Geregistreerd: 10-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-18 18:00

Yenni schreef:
sureido schreef:
En hoe zit het eigenlijk wanneer je 5e in de rij bent en er een kassa open gedaan word - maar nog geen cassiere zit? Dan zeggen ze leg je boodschappen daar maar neer (dat gebeurd mij altijd als ik 5e ben) maar heb je dan recht?

Nee dan geldt het niet meer omdat die kassa open gaat. Zelfde als ik 5 klanten heb staan en mijn collega 2. Dan geldt het ook niet


Dat is toch raar. Dan kun je dus nooit gratis boodschappen krijgen, want zo snel je kenbaar maakt dat je vijfde bent, word er een kassa geopend. Zo werkt dat toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:01

Als jij de 5e in de rij bent, dus 4e wachtende, dan gewoon hardop zeggen. Of oogcontact maken met een willekeurige werknemer en vier vingers opsteken. Hier lossen ze dat op met de mededeling dat de andere kassa defect is. Dat die op magische wijze weer werkt twee tellen later doet er niet toe. Of als je vriendjes bent met de manager, een popi jopi bent én de manager even wil showen dat het echt heus wel gebeurt in zijn winkel. :r Dat heb ik toevallig twee keer zien gebeuren bij dezelfde mensen.
Wél krijg je een flinke zak groenten en fruit mee als je iets vindt wat niet meer oké is bij de groenten en fruit.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 0laura0, _Nadia_, Ania, Arlette1991, Benazir, Boheme, desi92, Eefje_Sammy, Flew, Geerten, Josien_, Keizerinnnn, reina, SemrushBot, Tomboy0, ynskek en 50 bezoekers