Wat verdien jij?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 21:34

Na aanleiding van het programma wat verdien jij vroeg ik me af hoe open de mensen hier zijn over hun salaris. Wie vertel je hoeveel je verdient? Mijn branche heeft gewoon een cao, maar toch merk ik dat niemand zegt wat hij verdient. Het cao is trouwens wel al een paar jaar oud waardoor er al tijden geen jaarlijkse percentage bij gekomen is. Waarom zou je het niet vertellen? En hoe zit dat in andere landen zijn ze daar ook gesloten over hun verdiensten?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling


Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:37

Een heleboel, alleen krijg ik het niet :+.

Ik heb een bijbaan en stufi en nog wat toeslagen, maar eigenlijk gaat het veel mensen niet echt aan wat er bij mij binnenkomt..

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Goof

Berichten: 28756
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:38

Het onderwerp komt eigenlijk nooit ter sprake, maar zou dat gebeuren is mijn salaris echt geen geheim.
Ik kom uit het middelbaar onderwijs en zat in schaal LB12, iedereen kan het opzoeken op internet :+
Lekker boeiend.

Floor_x

Berichten: 2945
Geregistreerd: 19-03-08
Woonplaats: Leiden

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:41

Tussen de €8 & €10 netto per uur. 23 jaar bij 3 verschillende werkgevers. Alle driehoreca

Achterom
Berichten: 23024
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:42

Ik was er altijd vrij open over, maar merk dat veel mensen er niet zo leuk op reageren als jij meer verdient dan zij.
Dus nu houd ik mijn mond maar.


Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:43

Ik ben 22 jaar en werk als verpleegkundige in de thuiszorg. Nu 2 jaar.
Ik heb een uurloon van €16,86 (schaal 45, trede 2)
Kan mij niet veel schelen. :+
Laatst bijgewerkt door Saaams op 07-02-18 21:44, in het totaal 2 keer bewerkt

Laerkens Beauty

Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:43

Ja, ik heb het programma ook gekeken. Vond het erg leuk!
Ik ben ook niet erg terughoudend over mijn salaris, tegen familie of goede vrienden zou ik het wel vertellen als het ter sprake komt.

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:45

Bij mijn bijbaan verdien ik €10,40 per uur bruto. Ik ben op zoek naar een baan die aansluit op mijn studie. Toevallig pas nog een topic geopend over een baan aanbod waar ik advies aan Bokt vroeg, omdat ik het loon te laag vond. Dus ja, van mij mag iedereen weten wat ik verdien, ik weet het ook van al mijn klasgenoten en zou niet weten waarom ik er geheimzinnig over zou doen

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

zonnebloem18

Berichten: 24834
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:46

Het is niet iets wat in mijn omgeving besproken wordt, het doet er niet echt toe.
Mijn man en ik werken bij hetzelfde bedrijf en in dezelfde functie maar ik ben er eerder begonnen en verdien bruto 1 euro per uur meer. Ik werk maar 10 uur per week, maar fulltime had ik leuk salaris gehad.
Bruto 11,58 per uur en als ik als leidinggevende werk 12,70 per uur.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

upendo

Berichten: 22273
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:47

Genoeg om de dingen te doen die ik leuk vind. :) :Y)

En inderdaad, wat Wendy zegt.

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:48

Mij interesseert het ook weinig, verdien genoeg want kan sparen, een autootje en een paard hebben, hebben net een geweldig huis gekocht. Wat wil je nog meer? Zit halverwege schaal 5 van universiteiten, is dus ook gewoon te goochelen.
Wat ik wel niet snap is dat mensen er geheim over doen: als je meer wilt verdienen mot je er wat aan doen. Als je minder dan mij verdient en je bent dubbel zo gelukkig ben ik de jaloerse hoor. Nog een die 'k niet snap is niet toekomen, want dan leef je gewoon niet naar wat je verdient; iets met in en uit ofzo... (financiële/medische tegenslagen etc bedoel ik daar natuurlijk niet mee)

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

rockwitch

Berichten: 11717
Geregistreerd: 16-08-07
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:52

Veel te weinig. Ben bijna 32 en werk op een callcenter en daar verdien ik €9.04 ofzo per uur. Echt geen klote dus eigenlijk. Maar ik kon zelf precies aangeven wanneer ik kan werken en dat is ivm 2 kleine kinderen wel prettig. Maar wil liever iets doen waar ik een paar euro meer verdien per uur. Want dit is eigenlijk echt te weinig.

5/8/14 is onze mooie zoon Morgan geboren. Megatrots!!
21/3/17 is onze prachtige dochter Phoenix geboren. We zijn compleet.
5/8/16 ☆Orlando mijn zwarte parel. Ik mis je.☆

Mirranda

Berichten: 1717
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:54

Heel eerlijk ben ik helemaal niet geïnteresseerd in wat iemand verdient. En anderen hoeven ook niet te weten wat ik verdien. Het gaat erom of ik tevreden ben met mijn baan en het bijbehorende salaris.
Meer is altijd meegenomen maar geen must en voor € 100 meer ga ik ook niet van baan veranderen.

Wij hebben hier ook geen cultuur om daar over te praten. In Amerika is het anders. Daar is het heel normaal om je salaris te melden. Vind het totaal niet ter zake doen.
IK wil er geen aanzien mee krijgen of afgunst en ook niet dat dat anderen om mij zouden neerkijken omdat ze meer verdienen.

Ieder krijgt wat hem toekomt en sommigen hebben een beetje meer mazzel dan anderen (of dwingen dat af)

Grand Prix Haflinger Aragon GP+8 & SGW B +6 / Mara ZZZ +1 & Endurance Klasse II +4 / Almond (GGK Hengst) Z1 +7

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:03

Wij hebben ook schalen maar zelfs binnen de afdeling zijn er mensen die er spannend over doen. Juist omdat er blijkbaar nog best grote verschillen tussen directe collega's zijn.

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:13

Ik kom zelf net uit de IT vandaan. Daar wordt er dus ook bijna niet over gesproken.

Je weet van iemand wel wat de functiegroep is, maar salarissen werken niet met CAO's, dus het kan gewoon overal in een heel erg brede bandbreedte liggen, en is vooral stiekem afhankelijk van geluk of goed onderhandelen.

Kan dus prima zijn dat je meer verdient dan iemand die eigenlijk boven je staat, en al met al is het not-done om er over te praten.

Maar goed, dat probleem lost zich op, want ik maak de switch nu naar onderwijs, waar je gewoon helder in je CAO loonschaal gaat vallen. En veel gelukkig gaat zijn :D

Mies

Berichten: 3988
Geregistreerd: 24-03-08
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:16

21 jaar en student. Ik werk bij een sales bedrijf en krijg betaald aan de hand van bonussen. Gemiddelde ligt op 20,- bruto per uur. Dit is voor 5 a 6 uurtjes en parttime.
Laatst bijgewerkt door Mies op 07-02-18 22:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Herfstdraad
Berichten: 173
Geregistreerd: 03-11-16
Woonplaats: Ergens in het koude noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:18

Ik val ook in een loonschaal met leeftijdstreden (HBO gezondheidszorg). Heel transparant en vind dat wel fijn eigenlijk. Loonschaal 50 en geloof al trap 5. Zou niet weten wat dat bruto is maar netto zo rond de €1800,- per maand.
Laatst bijgewerkt door Herfstdraad op 07-02-18 22:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101672
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:18

Ik werk voor een lijstenmaker en die heeft geen CAO, verdien helaas het minimumloon. Heb ook geen opleiding gedaan dus er zal voor mij ook niet heel veel meer inzitten al ben ik wel op zoek naar iets anders...desnoods met late diensten of nachtdiensten zodat ik nog ORT krijg...

Ik kom rond en kan sparen maar echt leuk leven zit er niet in helaas...

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/

Kiki1995

Berichten: 1077
Geregistreerd: 14-01-15
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:21

Heb een simpel horeca bijbaantje, verdien zo ongeveer 9,65 per uur bruto. Dan ook nog stufi en toeslagen enzo.
Later de webdesign/mediavormgeving in, daar vallen de lonen gemiddeld wat hoger uit maar dat wisselt heel erg.

Things never happen the same way twice, dear one.

Wildgirl

Berichten: 11660
Geregistreerd: 14-11-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:25

Grappig dat iedereen hier het heel normaal vind om hier open over te zijn terwijl niemand daadwerkelijk inzage geeft in zijn inkomsten.
Ik werk als consultant/ sales manager in de IT en tik ruim 50k pj aan inclusief bonussen.
Het zal me ook werkelijk een zorg zijn wat andere mensen daar van vinden dus wie het vraagt krijgt antwoord.
Mijn carrière mijn geld. T is ook maar geld, zolang ik zonder diep na te moeten denken kan pinnen hoor je mij niet.

@bellatrix, met die instelling kom je er natuurlijk nooit. Ik heb ook geen opleidingen afgemaakt en ben toch best tevreden nu. Denk in mogelijkheden, niet in restricties!

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Wat verdien jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:31

Ik heb een bijbaan in de horeca, naast mijn studie. Hier verdien ik momenteel 10,68 per uur. Daar komen echter nog zaken als nachttoeslag, feestdagen toeslag en vakantiegeld bij. Afgelopen maand zat ik omgerekend op ongeveer 11,50 netto

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:33

Cao primair onderwijs, laatste trede LB.
Geen geheim, niets bijzonders

...

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 22:36

Bellatrix ik ben in een hele andere sector gaan werken zonder diploma. Even over mij ik werk 36 uur voor ongeveer 1950 netto incl. reiskosten. Zelf vind ik het ook heel belangrijk dat ik het naar mijn zin heb en een aantal andere factoren zoals flexibaliteit en inspraak binnen het bedrijf. De meeste besteden meer tijd bewust op het werk dan bewust thuis, dus dat het daar goed voelt vind ik erg belangrijk. Toen ik me ergens oneerlijk behandelt voelde ben ik dan ook niet de strijd aan gegaan, maar ben ik gelijk gaan solliciteren.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Dannon

Berichten: 389
Geregistreerd: 12-07-13
Woonplaats: Julianadorp (bij Den Helder)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:38

Wildgirl schreef:
Grappig dat iedereen hier het heel normaal vind om hier open over te zijn terwijl niemand daadwerkelijk inzage geeft in zijn inkomsten.
Ik werk als consultant/ sales manager in de IT en tik ruim 50k pj aan inclusief bonussen.
Het zal me ook werkelijk een zorg zijn wat andere mensen daar van vinden dus wie het vraagt krijgt antwoord.
Mijn carrière mijn geld. T is ook maar geld, zolang ik zonder diep na te moeten denken kan pinnen hoor je mij niet.

@bellatrix, met die instelling kom je er natuurlijk nooit. Ik heb ook geen opleidingen afgemaakt en ben toch best tevreden nu. Denk in mogelijkheden, niet in restricties!


Tja... de vraagstelling in de OP is dan ook niet "Hoeveel verdien je?" maar "Hoe open ben je er over?" :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101672
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 22:39

moonsparkle schreef:
Bellatrix ik ben in een hele andere sector gaan werken zonder diploma. Even over mij ik werk 36 uur voor ongeveer 1950 netto incl. reiskosten. Zelf vind ik het ook heel belangrijk dat ik het naar mijn zin heb en een aantal andere factoren zoals flexibaliteit en inspraak binnen het bedrijf. De meeste besteden meer tijd bewust op het werk dan bewust thuis, dus dat het daar goed voelt vind ik erg belangrijk. Toen ik me ergens oneerlijk behandelt voelde ben ik dan ook niet de strijd aan gegaan, maar ben ik gelijk gaan solliciteren.


Ik ben ook weer aan het solliciteren maar ik wilde zo graag de schoonmaak uit dat ik dit heb aangenomen. Schoonmaak verdiende meer en ik moet nu meer werken voor hetzelfde maandelijkse loon. Maar ik wilde van die gebroken diensten af en werk nu van 8 tot 5. Wat jij verdient zou ik al super blij mee zijn! Ik zit op de €1400 netto ongeveer.

❤️ Elizabeth Olsen ❤️ Scarlet Witch ❤️
KLIK --> Volg mijn verhuizing naar een nieuwbouw woning!
Bestelpagina Equiday 13 april 2024 --> https://marliestrapfotografie.pixieset. ... april2024/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 92 bezoekers