Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:46

Ik sta dan ook wel op een uberluxe stal, maar mijn paard staat het hele jaar door de hele dag buiten. Van de zomer ook de optie 24/7.
Daar betaal ik graaag voor :j


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 23:33

Ach als je 1 pony of paard hebt. Zou ik ook gaan voor alle luxe en gemakken.
Als je er meer hebt, is dat toch anders.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Nirvana_

Berichten: 3203
Geregistreerd: 23-01-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:16

Ligt natuurlijk ook aan je salaris :') alles voor je paard over hebben is leuk, maar je moet wel je eigen huis kunnen blijven betalen, en je moet wat sparen/achterhouden voor onverwachte kosten - welk spaarpotje ook nog eens veel groter moet worden als je een paard hebt.

Maargoed. Precies daarom vind ik dat je niet standaard een X percentage van de stalling kan vragen van een bijrijder. Dat is echt jouw geld, jouw keuze. Wel kan je een bijdrage vragen afhankelijk van de werkzaamheden en het niveau van het paard. En misschien binnenbak iets meer dan een buitenbak, omdat de zekerheid dat je kan rijden veel groter is. Maar de rest van de faciliteiten of weidegang zou ik toch echt niet gedeeltelijk doorschuiven naar de bijrijder.

Nugget
All that is gold does not glitter, Not all those who wander are lost;
The old that is strong does not wither, Deep roots are not reached by frost.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:44

Anke schreef:
Ach als je 1 pony of paard hebt. Zou ik ook gaan voor alle luxe en gemakken.
Als je er meer hebt, is dat toch anders.



Als ik alleenstaand zou zijn, zou ik mij deze luxe echt niet kunnen veroorloven hoor! Ik heb wel eens meegedaan in het topic Wat kost een paard nu daadwerkelijk? En schrok me toch best een hoedje, eerlijk gezegd. Paardlief kost ons gewoon standaard tussen de 500 en 600 euro per maand. En heel eerlijk, bij boer Harms zoals iemand het hier noemde, dat zou gewoon niks voor mij zijn. Ben toch meer een luxepaard. Sta lekker volpension en hou zo ook nog ruimte en tijd voor andere dingen over dan alleen maar een paard verzorgen. Als ik ook zie hoeveel regen er de afgelopen maanden gevallen is en hoeveel buitenbakken er gewoon niet te rijden zijn, ben ik wel erg blij met de binnenbakken. Ik ben het met jullie eens dat de mentaliteit van de 'paardenmeisjes' wel enorm veranderd is. Ik was al dolblij vroeger als ik even mocht stappen met een privépaard als manegemeisje. Dat is nu echt anders hoor! Na 1 rondje over het erf kwam laatst een meisje al terug met mijn paard met de vraag of ik al klaar was?? Gauw ging ze weer terug naar haar pubervriendinnen om daar te staan hangen in de stallen haha...ik dacht haar een plezier te doen...not. :+

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:05

Ik vind het in de zomermaanden heerlijk. Alles in eigen beheer.
In de wintermaanden denk ik echt vaak: Waar ben ik mee bezig!
7 dagen per week. Non stop. Koude en korte dagen. Breekt toch wel op.
Denk dan..1tje op een all in pensionstal.
Hier is dat rond de 300 per maand. Met binnenbak en volledige verzorging.
Ik heb gisteren berekend van januari. En dan alleen de extra uitgaven. Naast voer, hooi, vlas, materiaal etc. Dikke 800,-
Als ik kijk wat ik daadwerkelijk kwijt ben per maand. Nou dan kan ik er 1 en wellicht 2 van als gouden paardje voor onderhouden.
Dan de opmerking alleen betalen als ze luxe gestald staan. Want de eigenaar heeft dan ook hoge kosten.
Vind ik apart. Aan huis of in eigen beheer, mits je het goed wilt doen, is niet alleen veel werk, het kost ook klauwen vol geld.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:39

Sta wel bij voer Harms, maar gelukkig gewoon binnen ben buitenbak ter beschikking van 20x60 met agterberg resp. sorgdrager bodem, dat is voor mij wel een eis, goede bakken. Verder is geen luxe geen problem.
Paarden krijgen zo veel kuil als ik wil uit slowfeedernetten, als ik brok wil voeren moet ik dat gewoon in emmertje klaar zetten voor de stal.
Tja, het is allemaal buiten (voor paarden ook perfect, allemaal buitenluik en open met de buren dmv tralies. En de kleine staat geniaal op klein uitloopje met container waar de boer overdag de zwarte bij zet. Echt top. zo.
Tja, nu het vriest is het wel bummer.. want alles is bevroren qua waterleidingen....
We hebben zelf waterkoker op stal, dus dat warme drankje lukt ook nog prima! Anders thermosflesje mee.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 10:39

Anke schreef:
Ik vind het in de zomermaanden heerlijk. Alles in eigen beheer.
In de wintermaanden denk ik echt vaak: Waar ben ik mee bezig!
7 dagen per week. Non stop. Koude en korte dagen. Breekt toch wel op.
Denk dan..1tje op een all in pensionstal.
Hier is dat rond de 300 per maand. Met binnenbak en volledige verzorging.
Ik heb gisteren berekend van januari. En dan alleen de extra uitgaven. Naast voer, hooi, vlas, materiaal etc. Dikke 800,-
Als ik kijk wat ik daadwerkelijk kwijt ben per maand. Nou dan kan ik er 1 en wellicht 2 van als gouden paardje voor onderhouden.
Dan de opmerking alleen betalen als ze luxe gestald staan. Want de eigenaar heeft dan ook hoge kosten.
Vind ik apart. Aan huis of in eigen beheer, mits je het goed wilt doen, is niet alleen veel werk, het kost ook klauwen vol geld.



De zomer duurde dit jaar maar heel kort...Dan heb je 3 kwart van het jaar minder lol van je hobby dus??
Ik zie gewoon qua betaling van bijrijders de verdeling van kosten naar het aantal dagen delen gewoon altijd wel als fair. Zo betaal je naar meer luxe ook meer als bijrijder.. Hoe meer klusjes hoe goedkoper het paard staat en hoe luxer hoe duurder. Zo simpel is het toch eigenlijk gewoon? Wij betalen aan stalling inclusief 4 lessen en buitenzetten 470- euro. Als bijrijder hoef je dan dus niets te doen aan klusjes en les zit erbij. Lijkt me vrij logisch dat je dan een bijdrage betaald gedeeld oor het aantal dagen dat je het paard zou rijden/verzorgen. Wij hebben nu puur een verzorgster die onze merrie wat extra aandacht geeft. Uiteraard hoeft zij niks te betalen want zulke meiden zijn goud waard. Ik betaal onze onze instructeur om de merrie af enb toe te rijden, dus dat komt er nog eens extra bij iedere maand pfff....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:43

Nirvana_ schreef:
Ligt natuurlijk ook aan je salaris :') alles voor je paard over hebben is leuk, maar je moet wel je eigen huis kunnen blijven betalen, en je moet wat sparen/achterhouden voor onverwachte kosten - welk spaarpotje ook nog eens veel groter moet worden als je een paard hebt.

Maargoed. Precies daarom vind ik dat je niet standaard een X percentage van de stalling kan vragen van een bijrijder. Dat is echt jouw geld, jouw keuze. Wel kan je een bijdrage vragen afhankelijk van de werkzaamheden en het niveau van het paard. En misschien binnenbak iets meer dan een buitenbak, omdat de zekerheid dat je kan rijden veel groter is. Maar de rest van de faciliteiten of weidegang zou ik toch echt niet gedeeltelijk doorschuiven naar de bijrijder.


Mee eens, maar halve stal is halve stal. Dan kan je prima de helft vragen. Aan de bijrijder of zij dat er ook voor over heeft en blij is met die stal.

Als "normale bijrijder" vind ik ook niet dat je een X bedrag van de stalling kan vragen. Voor mij was het 3 dagen 60€ (was toen alleen stalletje mesten, en je mocht 3 dagen rijden als je dat wou). Die stal kostte de helft van wat ik nu betaal, maar ook op deze stal zou ik hetzelfde bedrag vragen. (Op een stal met nog minder faciliteiten trouwens ook) Want inderdaad, die dure stal is mijn keus :)
Maar halve stal/leasen vind ik wel wat anders, maar daar gaat dit topic ook niet over ;)

Wel bind ik dat je je bijdrage ook wel mag baseren op of er klusjes gedaan moeten worden of volpension, en of er een binnenbak is (dus altijd kunnen rijden) of alleen een buitenbak met kans dat men soms niet kan rijden.
Ik vind niet dat de bijdrage alleen van het niveau van het paard af hangt :)

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:00

Wat is voor jou het verschil tussen "halve stal" en 3 dagen "bijrijden"?

Want 3 dagen voor 60,- of 3 dagen voor 250 euro vind ik nogal een verschil. Het was hij overigens niet duidelijk hoe luxe de stal was. Maar kan me voorstellen dat mensen die zulke bedragen kunnen missen dan al snel liever zelf een paard of pony kopen en die desnoods op een iets minder dure (of minder luxe) stal neer zetten...
En dan desnoods zelf er een (al dan niet betalende) bijrijder bij zoeken. Gewoon omdat je dan zelf alle zeggenschap hebt.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:07

Halve stal is voor mij echt leasen, dus dat je wat meer te zeggen heb over het paard.
Als bijrijder heb je, klinkt een beetje bot, maar gewoon te doen wat de eigenaar zegt. Als leaser/halve stal, betaal je dus flink meer en vind ik dat je ook meer zeggenschap over het paard hebt. Dan heb je 3/4 dagen "een eigen paard". Als bijrijder rij je 3/4 dagen op het paard van een ander. Beetje lastig uit ge leggen :+

(Al blijft de uiteindelijk keus natuurlijk altijd bij de eigenaar)


Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:33

Ik snap wel wat je bedoeld Dreamer.

Ligt aan de eigenaar hoeveel een bijrijder mee te bepalen heeft.
De een is daar heel makkelijk en delend in en de ander wil bijna alles zelf blijven bepalen.

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:35

Bij mij op stal bij boer Harms zeg maar heeft iemand een bijrijder die 70 euro betaald per maand, wat ze precies mag weet ik niet (wel met rijden voor zover paard dat toelaat).
Rest wandelt of rijdt voor nop, hoewel er nog paar meisjes rondlopen van wie ik niet weet of en wat ze betalen.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

_suus19_

Berichten: 1721
Geregistreerd: 20-06-10
Woonplaats: Ter Aar

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:57

Ik ga mee met Anke. Alles zelf doen loopt ook op in kosten. Ik betaal nu ik alles zelf doe meer dan toen ik nog vol pension stond.
Het is een keuze die je maakt en ik betaal graag voor de rust en vrijheid die ik heb.

Maar een bijrijder mag die keuze ook maken en zich ook beseffen dat paardrijden niet ineens gratis is omdat er een paar klusjes gedaan moeten worden. De een vind dat niet meer dan logisch (en ik vraag maar een hele kleine bijdrage enkel voor slijtage spullen en les - 30 euro per maand voor 2 dagen per week). De ander zegt in mailcontact dat het oke is en neemt vervolgens met kijken z'n ouders mee die er een hele discussie over aan gaan. Dan heb je het bij mij eigenlijk al verpest.

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:23

Ik vind dat ook niet meer dan logisch hoor Suus. Aan huis is ook niet gratis en men maakt gebruik van je spullen, terrein en paard tenslotte.

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:25

Aan huis kost meer dan menig stal, alleen zit het wat meer verkapseld dus vallen kosten niet zo op. Groter huis met meer land en stallen zit je al aan hogere hypotheek, zelf alles inkopen is ook niet altijd goedkoop want de hoeveelheden zijn vaak kleiner. En werk kost in principe ook geld.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

DatBenIkNou
Berichten: 4722
Geregistreerd: 27-01-07
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:29

Sjolvir schreef:
Aan huis kost meer dan menig stal, alleen zit het wat meer verkapseld dus vallen kosten niet zo op. Groter huis met meer land en stallen zit je al aan hogere hypotheek, zelf alles inkopen is ook niet altijd goedkoop want de hoeveelheden zijn vaak kleiner. En werk kost in principe ook geld.

Dat is wel erg afhankelijk van de regio en grond/huizenprijzen. Zoals ik al eerder aangaf betaal ik aan pensiongeld al 470€.

Lienek

Berichten: 4094
Geregistreerd: 11-07-06
Woonplaats: Waipawa, Nieuw Zeeland

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 17:44

Gezegend met 1 bijrijdster die goud waard is.
Helaas kan ik voor mijn andere pony gewoon niemand vinden. Of ze reageren te laat (dus dagen doen over berichtjes) of lezen de advertentie niet goed of kunnen nog niet zelfstandig op pad.

Wordt er moedeloos van. Dacht dat het gooi een makkelijk plek was om iemand te vinden. Valt zwaar tegen helaas

Volg mijn leven in Nieuw Zeeland
[BEU] Een nieuw leven in Nieuw Zeeland, het boerenleven!

Fotografe & paardenmeisje

Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:47

DatBenIkNou schreef:
Sjolvir schreef:
Aan huis kost meer dan menig stal, alleen zit het wat meer verkapseld dus vallen kosten niet zo op. Groter huis met meer land en stallen zit je al aan hogere hypotheek, zelf alles inkopen is ook niet altijd goedkoop want de hoeveelheden zijn vaak kleiner. En werk kost in principe ook geld.

Dat is wel erg afhankelijk van de regio en grond/huizenprijzen. Zoals ik al eerder aangaf betaal ik aan pensiongeld al 470€.


Oh, ik kan de mijne ook paar km vederop kwijt voor 600 euro per maand, super de luxe allemaal, maar dat kan ik niet betalen, dus vandaar dat we eenvoudiger staan. (overigens wil ik bij die betreffende dure stal ook helemaal niet staan, hebben ze alleen maar postzegelweilandjes). Zit ook niet echt in goedkope regio :+ .

Lienek, been there done that.... Wie weet wanneer je iets zomaar op het pad komt.

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

0000
Berichten: 5471
Geregistreerd: 04-06-10

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:40

Nog steeds wisselende berichten hier zie ik, hopelijk voor degenen die nog op zoek zijn binnenkort ook goed nieuws!

Hier zit er ook weer een zoektocht op, er zitten wat veranderingen aan te komen privé waardoor ik op stal ook het eea anders moet gaan indelen.
Nog steeds heel blij met het meisje dat mijn pensionado doet, langzaam maar zeker gaan we er met haar naartoe werken dat ze straks ook een jonger paard kan gaan rijden en tzt daar ook eens een wedstrijdje mee kan doen. Ze doet het nog steeds super, merk wel dat ik heel erg op moet letten dat dingen die voor mij al heel lang vanzelfsprekend zijn, dat voor een ander dus niet altijd zijn. En wat ik soms jammer vind is dat er vooral bij de jongere meiden erg weinig initiatief is om verantwoording te nemen voor hun eigen ontwikkeling. Aan de ene kant vind ik dat men ook niet het wiel opnieuw uit hoeft te vinden, aan de andere kant wil ik niet altijd alles maar voor hoeven te kauwen....die balans is best moeilijk. Ik verwacht eigenlijk toch wel een bepaalde leergierigheid, interesse in wat een paard is en hoe die in elkaar steekt maar ook een stukje in handen nemen van je eigen ontwikkeling als ruiter. Wil daarin niet teveel eisen stellen, ik vind niet dat ik aanspraak kan maken op iemands vrije tijd of kan bepalen hoeveel ze investeren en waarin....Maar alles aan moeten dragen gaat op lange termijn natuurlijk ook niet werken. Nog zoekende dus...

Verder (nadat ik de hoop al bijna opgegeven had) nieuwe meid erbij, is nog even afwachten hoe dat gaat lopen. Wil graag in theorie maar is nog wat makkelijk en zal echt prioriteiten moeten stellen wil ze het vol gaan houden denk ik dus ben benieuwd welke kant dat op gaat. Hopelijk vinden we een fijne balans de komende tijd waarbij iedereen ook zijn deel van het werk aanpakt. Ben altijd een beetje bang dat aan het einde van de rit ik degene ben die met het werk blijft zitten terwijl de anderen lekker gereden hebben en daarna wat anders gaan doen....dat heeft me eens vaker genekt en dat ga ik niet nog eens doen, dan kan ik ze net zo goed ook gewoon zelf rijden. Heel benieuwd hoe het allemaal gaat lopen dus.

REVALIDATIE & TRAINING
Eerlijk opleiden met rust, geduld en kennis van biomechanica. Fysiek en mentaal gezonde paarden voor een langdurige sportcarrière.

Alta
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-11-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:14

Wat is een halve stal nemen vreselijk. Ik heb net het paardje waar ik een halve stal mee neem te koop zien staan. Hij staat al 10 dagen te koop. Blijkbaar is het niet nodig om de ruiter te informeren.
Op een korte tijd heel veel tijd en geld qua lessen in geïnvesteerd zodat het (jong) paard zo goed mogelijk kan evolueren, de moment dat hij goed gaat wordt hij verkocht.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:43

Dan voel je je wel gebruikt. Zulke dingen wil je liever van te voren weten.

Alta
Berichten: 14
Geregistreerd: 17-11-17

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 08:45

Inderdaad, alles behalve leuk. De zoektocht kan opnieuw beginnen...

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:48

Bah dat is echt naar. Had je geen afspraken op papier staan? Zeker als je echt gaat investeren helaas nodig tegenwoordig...:(

little_birdy
Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-18 12:50

Alta zit je toevallig in zuid-holland ?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Ook zo moeilijk om een bijrijder te vinden, deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-18 12:57

oke wat zouden jullie doen?

ik heb een lieve verzorgerster, ze is gek op stanley. Maar ze heeft geen geld om te lessen eens in de 3/4 weken. €20 euro voor half uur vind ze veel.

Maar stanley struikelt wel veel bij haar, en daar ben ik minder blij mee, ivm zn atrose beentje. ze beweerdt dat ze les had van iemand voor €10 euro voor een uur. maar daar heb ik dan al me bedekkingen bij.

stanley wordt dit jaar 20, heeft dus lichte vorm atrose. hij heeft dagenlijks zn suplimenten nodig. de maandag en dinsdag kan ik niet komen. Nu had ik daarom een verzorger genomen waarvan 1 dag dan kan rijden. Maar ik wil wel dat ze lest.

hij is maar 1.40 dus reageren vooral jonge kinderen. Zei is 15 maar verder is ze super goed voor hem. ook op andere dagen als ik niet kan, wilt ze hem even eten geven enz. ze is verantwoordelijk enz.

ik heb het bijna gehad met bijrijders.. ik vraag echt niet veel,

@_dreamer:franka kan jij niet weer voor skippie zorgen... jij bent tot nu toe altijd nog de beste geweest. hahah


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers