leuke pony gezien maar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 01:08

Ik heb een leuke pony te koop zien staan en al wezen kijken. Ik vind hem erg maar heb ontdekt dat hij afgelopen 3 jaar iedere winter kreupel is geweest voor een paar weken. Iedere keer een klein dingetje hoor.. en keer een flinke trap gehad in het land. 2e keer een peesblessure door overbelasting. derde keer weet ik niet..
De eigenaresse heeft dit ook verteld. echter is dit beestje pas 6.5 jaar oud en ik vind het ineen toch wel een dingetje... Ik overweeg foto's te laten maken om te zien of er oude schades te zien zijn. Wat vinden jullie???? omdat hij nog zo jong is denk je wel.. jeetje 6.5 en dan al een peesblessure achter de rug.... hij wordt recreatief gereden....

SweetVanille
Berichten: 1769
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: Friesland

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:31

Als je twijfelt zou ik hem inderdaad laten keuren/foto's laten maken, dan weet je hoe ernstig het is. Zou niet zomaar de gok durven nemen dan.

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 01:48

Ik zou eerlijk gezegd verder kijken en op zoek gaan naar een ander paard...

cocochanel

Berichten: 1120
Geregistreerd: 03-01-08

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 02:08

Ik denk als de eigenaresse echt iets te verbergen had dat ze het wel verzwegen had...
keuren en foto's laten maken is sowieso altijd het beste, zelfs een paard wat helemaal zuiver loopt kan van binnen al kapot zijn of wat mankeren..
Als je dit paardje leuk vind zou ik hem op de foto laten zetten ☺

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 03:13

Keuren kan nooit kwaad :)

Kan heel goed zijn hoor, een pechvogel. Ík ben dan weer zo iemand die bij een heeeeele leuke pony best een risico durft te nemen. Je weet nooit wat de toekomst brengt (al is er wel zoiets als een ingecalculeerd risico)

Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 07:55

Een (oude) peesblessure zie je niet op een foto, dus dan zou je moeten scannen.
Pechvogels heb je natuurlijk altijd; mijn ruin is er ook wel eentje. Huisvesting heeft bij hem een grote invloed; een klein, vast groepje en veel ruimte werkt voor hem het beste.

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 08:28

Een peesblessure vind ik geen klein dingetje hoor. Dat is zeker iets om goed te laten onderzoeken als je hem echt leuk vind.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 10:13

kunnen ze oude peesblessures zien met een echo? ik heb idd bedacht foto's en echo te laten maken... maar of je oude peesblessures en bijv littekenweefsel oid kan zien??

MirandaDvG

Berichten: 758
Geregistreerd: 12-10-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:15

6,5 jaar oud en dan al 2 peesblessures gehad..
Ik zou verder zoeken voor een andere paardje

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:16

een peesblessure hoeft niet perse uit overbelasting te komen he, onze merrie had haar eigen aangetikt en daardoor was er een stukje bot afgebroken en weer vastgegroeid als punt die constant de pees kapot maakte. nu is ze geopereerd en is er niks meer aan de hand.!

troi
Berichten: 17002
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:18

Hmm ik zou het ook niet aandurven eigenlijk, zo jong en dan al regelmatig gedoe met de benen. Dat belooft weinig goeds voor de toekomst!

NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:19

Er zijn honderden paarden te koop die geen mankementen hebben. Ik zou het zekere voor het onzekere nemen en er niet aan beginnen.

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:55

Ik zou sowieso foto's laten nemen. Dat doe ik in het vervolg ook altijd... Je maakt genoeg dingen mee!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:08

MirandaDvG schreef:
6,5 jaar oud en dan al 2 peesblessures gehad..
Ik zou verder zoeken voor een andere paardje

Als dat allemaal al bij deze mensen gebeurd is, vraag ik me af wat er nog meer stuk is. Lekker laten staan dus en op zoek naar een andere pony.

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 18:39

nee een keer peesblessure en een keer flinke trap gehad dus pech. de derde keer wist ze niet want dat was bij vorige eigenaar. dit was drie jaar terug.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:45

Hij kan toch gewoon verkeerd belast zijn? Niemand rijdt het zelfde, voor het zelfde geld is er niks meer aan de hand als hij eenmaal bij jou is.

ikkedus
Berichten: 3270
Geregistreerd: 24-09-05

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 18:52

Een peesblessure blijft altijd een zwakke plek. Dus dat zou ik niet zomaar aannemen Koper.
Je kunt foto’s en echo’s maken bij de keuring, maar staat dat in verhouding met de prijs die je moet betalen en heb je het er voor over?

lnvdh
Berichten: 956
Geregistreerd: 01-07-17

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-18 21:47

ja hij is niet duur, maar ik wil wel een gezond paard, het dier is een normale prijsklasse, ik heb helaas alleen in verleden heel veel ellende gehad met een paard met peesblessures die op 13 jarige leeftijd uiteindelijk na 1.5 jaar modderen is ingeslapen dus zodra ik hoor " kreupel geweest" ga ik altijd meteen van het ergste uit.. en dat hoeft natuurlijk ook niet zo te zijn. Ik vind het juist wel tof dat de eigenaar eerlijk erover is. want ze had ook niks kunnen zeggen en mij kunnen vertellen dat hij nog nooit wat heeft gemankeerd....

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: leuke pony gezien maar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:51

Fijn inderdaad dat de eigenaar eerlijk is geweest. Maar dat wil imo nog niet zeggen dat je het dier daarom wel kunt kopen.
jij hebt je portie ellende uberhaupt al gehad, dus waarom nu willens en wetens kiezen voor een dier dat aantoonbaar al een peesblessure heeft gehad.

En ik weet ook wel dat élk paard wat kan krijgen, maar beginnen met iets waarvan je weet dat het al serieus geblesseerd is geweest.... Dat zou ík in ieder geval niet doen..