[FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

[FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 17:08

*bokt
Overige
Door aniek1985

Gisteravond stond de eerste editie van de Symphonica Horse Show op het programma bij de KWPN Stallion Show. Tijdens de avond kwamen verschillende disciplines van de paardensport aan bod onder muzikale begeleiding van een live-orkest. Het hoogtepunt van de avond was de Freestyle Kür of Music, die overtuigend gewonnen werd door Diederik van Silfhout.

De bij het KWPN goedgekeurde hengst Berlin werd in het zonnetje gezet. Twee van zijn nakomelingen sprongen wat hindernissen. Daarna kwam de machtige schimmelhengst zelf ook nog even aan de hand in de baan.

Afbeelding

Voltigevereniging de Wittegheit.

Afbeelding

Tim Lips met Bayro.

Afbeelding

Het live-orkest.

Afbeelding

Een showblokje van de aangespannen sport. Het thema hierbij was 'jong geleerd is oud gedaan'.

Afbeelding

Lieke Lueks met Ditisem
Afbeelding

Manon Veerman met Emerson
Afbeelding

Leendert Veerman met Eribo
Afbeelding

Bij de Freestyle Kür of Music was Britt Dekker met Kingsley Costa de eerste combinatie die in de baan verscheen. Britt reed haar kür op muziek van Queen.

Afbeelding

Patrick van der Meer reed met President’s Chagal D&R een kür op muziek van James Bond.

Afbeelding

Afbeelding

Jorinde Verwimp reed met Arie Sollenburg een kür op hele mooie muziek uit de Disney films. Jurylid Mariette Sanders-van Gansewinkel zei na afloop van de kür: "We willen altijd een live-orkest en geen cd’tjes meer".

Afbeelding

Diederik van Silfhout reed met de schimmel High Five op muziek van Michael Jackson. Compleet met glitterhandschoen en pruik was hij de terechte winnaar van de avond.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De laatste combinatie was Emmelie Scholtens met Ellington. Op muziek van Abba reed de combinatie een mooie kür.

Afbeelding

De avond werd afgesloten met een optreden van Xander de Buisonjé. Tijdens het nummer 'Zij gelooft in mij', kwamen Lotte en Anne Meulendijks in de baan.

Afbeelding

Xander De Buisjonjé maakte zelf ook even gebruik van de rijbaan en liet zien ook over enkele dressuuroefeningen te beschikken.

Afbeelding

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26734
Geregistreerd: 29-07-14

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:51

Schitterende foto's. Ik heb genoten van de show!

AlwaysH

Berichten: 11265
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:59

Leuke foto's van de küren, en adembenemende Tuigpaarden. <3

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:59

Leuk, hier ook foto's van te zien. Ben er dus niet bij geweest. Vraag me af, wat de reacties van toeschouwers zijn? Dus wel de moeite waard?

Stef_Diva

Berichten: 160
Geregistreerd: 25-02-10

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:29

Ziet er geweldig uit.
Wij gaan al jaren vrijdagavond -normaal altijd de dressuur/showavond- en waren nog niet mee geswitcht naar de showavond op zaterdag.
De vrijdagavond vonden wij tegenvallen, langdradig weinig 'show' en als er een clinic was werd deze verkort omdat het uitliep |o
Volgend jaar goed in de gaten houden op welke avond er showblokken zijn :roll:

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:11

Ik ging ook altijd naar de dressuurdag en avond. Ga echt niet nog n keer terug de volgende dag hihi

pnltl148

Berichten: 65
Geregistreerd: 17-08-15
Woonplaats: Maartensdijk

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:39

Ik vond de show erg leuk, heel leuk om te zien hoe veelzijdig de paarden zijn en gaaf dat alle combinaties aan het einde samenkwamen in de rijbaan!

wisselkoning
Berichten: 82
Geregistreerd: 11-07-05

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:53

Ik vond er echt niets aan. De keuring en sale was leuk. Ook het optreden van Xander was goed. Maar verder...........Het niveau van de shows was niet goed.

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:05

wisselkoning schreef:
Ik vond er echt niets aan. De keuring en sale was leuk. Ook het optreden van Xander was goed. Maar verder...........Het niveau van de shows was niet goed.


Hier ben ik het wel mee eens.
Vond het wel oke om te zien maar was niet van zo dat is leuk zo iets wil ik volgend jaar weer.

al vond ik die high five wel echt een leuk paard :))

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:04

De tuigpaarden waren echt fantastisch en heb dan ook echte kippenvel momenten gehad!
Dit mede door de opwinding in het publiek en het publiek zweepte alles ook mooi op, fantastisch!

De KSS was mooi om mee te maken evenals de dressuurhengsten in de baan.
Verder vond ik het showblok in de avond echt he-le-maal niets bijzonders.
De carrousel-groep vond ik erg matig en er zaten een aantal ruiters tussen die ik gewoon echt slecht vond rijden waardoor mijn geniet momentje wegviel.
De symphonica show met de bekende ruiters en hun kur op muziek vond ik we aardig, beetje slordig hier en daar maar zeker niet bijzonder.

Het meest mooie van deze avond vond ik Anne Meulendijks met haar Avanti, jee-tje! wat een fantastische combinatie en ik was dan ook erg onder de indruk van haar rijden.
Die gaat nog eens iedereen wegblazen!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 22:55

Mooie fotos zeg!

maar heeft britt dekker nou de teugels verkeerd in de hand en rijd ze volledig op de stang?

x_Milou

Berichten: 2699
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:18

Ufurio4e schreef:
Mooie fotos zeg!

maar heeft britt dekker nou de teugels verkeerd in de hand en rijd ze volledig op de stang?


Britt was imo echt de aanfluiting van de avond, als je dit niet durft dan blijf lekker thuis. Op de livestream was het denk ik niet te zien, maar halverwege de kur kwam iemand met een halstertouw de baan weer in gerend om het paard te vangen. Dat kun je toch niet serieus nemen :')

Ze kruist haar teugels niet, dat doet Charlotte Dujardin (die heeft ze dan wel een vinger lager) bijvoorbeeld ook niet, dus in principe is daar niks mis mee, maar Britts aanleuning was inderdaad niet denderend

Cowgirl

Berichten: 23739
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 15:34

Ashleytjuhh schreef:
wisselkoning schreef:
Ik vond er echt niets aan. De keuring en sale was leuk. Ook het optreden van Xander was goed. Maar verder...........Het niveau van de shows was niet goed.


Hier ben ik het wel mee eens.
Vond het wel oke om te zien maar was niet van zo dat is leuk zo iets wil ik volgend jaar weer.

al vond ik die high five wel echt een leuk paard :))


Bij het friezen stamboek doen ze dit ook.
Het eerste jaar was het echt bagger, 2e jaar al beter en dit jaar (toen ik er ook was) was het echt een hele mooie show.

Dus wellicht dat het nog wat moet groeien.

frieske

Berichten: 1265
Geregistreerd: 05-10-03
Woonplaats: limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:19

x_Milou schreef:
Ufurio4e schreef:
Mooie fotos zeg!

maar heeft britt dekker nou de teugels verkeerd in de hand en rijd ze volledig op de stang?


Britt was imo echt de aanfluiting van de avond, als je dit niet durft dan blijf lekker thuis. Op de livestream was het denk ik niet te zien, maar halverwege de kur kwam iemand met een halstertouw de baan weer in gerend om het paard te vangen. Dat kun je toch niet serieus nemen :')

Ze kruist haar teugels niet, dat doet Charlotte Dujardin (die heeft ze dan wel een vinger lager) bijvoorbeeld ook niet, dus in principe is daar niks mis mee, maar Britts aanleuning was inderdaad niet denderend


Ik durfde dat al niet te zeggen.....ik vond het een smakeloos rondje op een super gaaf en onwijs lief paard.
Het ging werkelijk he-le-maal nergens over. Ik snap dat ze daar mocht rijden al bekende paardenmeid. Maar, zenuwen of niet ze was super bang en ze had geluk dat het paard liep, menigeen paard had rechtsomkeert gemaakt de ring uit

Ashleytjuhh

Berichten: 6659
Geregistreerd: 24-06-08

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:38

het was niet de mooiste nee. maar onthoud wel dat het haar paard niet was en ze dus ondertussen geleid werd door de Amazone via een oortje.

en iedereen die op zo'n paard voor nr een paar keer in zo iets is zenuwachtig wie zou dat niet zijn die het dagelijks doet.

Getup

Berichten: 8263
Geregistreerd: 27-01-07

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:57

Ik zou t ook doodeng vinden. Maar wat voegt het toe.....
Zou ik liever een keer wat oudere toppers nog n keer onder het zadel zien. Paarden die misschien niet meer op concours lopen of oudere hengsten ofzo

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 00:19

Vond het leuk om eens gezien te hebben.. maar zal niet echt persee willen de volgende keer.
Vond de show leuk, maar had er veel meer van verwacht. Meer licht effecten en donker... zo hadden ze het promo filmpje namelijk gemaakt. Vond de live muziek erg mooi en Xander deed het erg leuk! :)

Om ook maar mijn mening over Britt te geven; die had lekker thuis moeten blijven. Als je zo zenuwachtig bent moet je niet mee gaan doen. Bih HE loopt ze ook altijd te miepen.. doe dan niet mee.
En dat je dan aan een longeerlijn binnen komt... sorry, maar ik kon mijn lach niet inhouden. Vond daarbij haar kür heel saai!

Ufurio4e

Berichten: 1394
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: [FOTO]Geslaagde eerste editie van Symphonica Horse Show

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 20:33

Stuk van Britt haar pittig staat op paardenpraattv. Het is echt aanfluiting geen toevoeging voor de show