Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 11:45

Ik heb genoeg tijd om mijn pony en paard te poetsen.Maar lees wel eens oproepjes van meisjes die een verzorgpaard zoeken.Lijkt mij wel leuk.Nu is er een oproepje van een meisje van 10 maar twijfel toch nog.Is het meisje wel zelfstandig genoeg?Ik blijf er wel bij natuurlijk.Krijg ik geen gezeur met het meisje of ouders?Als het van mijn kant niet bevalt is het ook weer sneu voor het meisje om te zeggen dat ze moet stoppen.Het is ook alleen poetsen niet rijden of wandelen.Wat is jullie ervaring?

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.


NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6594
Geregistreerd: 28-08-12

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 11:54

Ik denk dat je zo'n kind dolgelukkig maakt en juist ook heel erg veel dingen kunt leren. :j

Als het in overleg met de ouders is, dan denk ik dat het wel goed moet komen. Zulke jonge meisjes kun je natuurlijk ook nog heel veel leren en bijvoorbeeld ook goed leren wat verantwoordelijkheid en zelfstandigheid is.

1 april, wat een dag! Of toch een nacht?


Volg ons ook op instagram: @elfinadja! <3


Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:04

Als je er zelf bij bent denk ik dat het prima moet kunnen :j Zolang je het zelf echt wilt natuurlijk.
Je kan natuurlijk niet heel veel zelfstandigheid/ verantwoordelijkheid van een kind van 10 verwachten... Maar aan de andere kant moet je ze zeker ook niet onderschatten! Als ze gemotiveerd zijn, willen ze vaak juist leren en alles zelf doen.
Ik kreeg mijn eerste vezorgpony toen ik 9 was. Hier ben ik ook bijna altijd in m'n eentje naar toe geweest! Het was dan alleen maar poetsen en mocht alleen maar in het weiland blijven (mini klein weitje) maar het maakte me het gelukkigste kind ooit! Wanneer er dan een ouder iemand bij was die wat van paarden wist, mocht ik de pony ook wel mee naar buiten nemen. Stukje wandelen enzo, rijden heb ik er nooit op gedaan.
Uiteraard wel goede afspraken maken en overleggen met de ouders, maar dat kon je zelf ook wel bedenken denk ik zo :)

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 12:10

Ik denk dat het ook goed is voor onze ruin.Hij ziet eigenlijk alleen ons gezin en onze dochters van 15 en 17 voeren de paarden alleen voor de rest hebben ze weinig belangstelling voor de paarden.Ze zijn wel aan ze gehecht hoor.Dus een vreemd iemand aan zijn lijf is ook goed voor hem.Hij is heel braaf hoor.Beetje kat uit de boom kijkerig.Moeilijk toch een beetje twijfel.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

mala26

Berichten: 4974
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:13

Kan je niet zo'n meisje een keer of 2 op proef laten komen? Kijken of het aan alle kanten bevalt en of de ruin het leuk vind zo'n meisje er naast. Als het bevalt kan je daarna ook nog een proef periode afspreken van 1 of 2 maanden

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 12:15

O ja,dat is een goed idee.Moet ik wel een krukje voor haar kopen anders kan ze niet bij het hoofd :)

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:18

Als jij het leuk zou vinden om haar erin te begeleiden, en dan samen 1 of 2 uurtjes te poetsen, dan zou ik het wel doen. Ik heb ook zo'n meisje, ik geniet van haar plezier erin. :j

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:31

10 jaar is nog best jong. Ik denk dat je wel voor goede begeleiding moet zorgen :j

Maar het meisje zal dolgelukkig zijn :) !

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-18 12:42

Het lijkt mij wel leuk om te doen.Ik heb ook nog een eigewijse dame van 35 die graag verzorgsters uittest.Maar die meisjes waren 14. Mijn dochters hebben wat paarden gedrag veel van haar geleerd.Ze is super lief hoor.Ik denk dat ik het toch doe maar wel op proef.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 12:45

Bij ons op de manege lopen ook wat hele jonge meisjes rond die helpen de paarden poetsen en klaar zetten voor de les. Ja ze kunnen het zadel niet op de rug leggen, dat doe ik meestal voor ze, maar man wat voelen die meisjes zich super trots. Helemaal in hun element :) Want ze dragen hun steentje bij en als tegenprestatie mogen ze een lesje meerijden, dus leren dubbelop!
Ik heb zelf ook een meisje van 10 gehad bij mij vorige Haflinger. Kind was dolgelukkig met haar verzorgpaardje. Ze mocht er ook op rijden. Dan liep ik er gewoon naast. Maar dat is gestopt toen onze Haflinger plots overleed. Bij de huidige Haflinger heb ik eigenlijk geen verzorgmeisjes meer, omdat mijn eigen kinderen nu op een leeftijd zijn dat ze lekker met de paarden aan het prutsen zijn.
Ze leren er wel ontzettend veel van! Verantwoordlijkheidgevoel, omgang met (grote) dieren enz. En het is goed voor de ontwikkeling.

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 21:49

Ik ben ook zo begonnen , ook ongv die leeftijd. Na een tijd mocht ik ook gaan als er niemand bij was.
Deze mensen hadden hun paarden aan huis en de vrouw was wel altijd thuis , dus als er iets was kon ik aanbellen. Maar ook als hun op vakantie waren mocht ik gaan. (zowiezo dan om te voeren enzo)
Ze hebben me vaak genoeg zien rijden om te weten dat ik zelfstandig genoeg was.
Ik denk dat je dat zelf ook wel ziet na een tijd. Zowiezo een gesprek met de ouders waarin je uitlegt wat je zoekt/verwacht . Een papier laten tekenen waarin staat dat alles op eigen risico is .
Dan kun je duidelijk zeggen dat je het wil bekijken hoe ze rijd/en omgaat met je paard. Dan kun je alsnog zeggen dat je het bv niet verantwoord vind om ermee door te gaan . Iedereen is anders en ik kon op die leeftijd prima mijn weg vinden. :)

Cathan<3

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-18 12:56

Afgelopen woensdag is het meisje geweest met haar moeder.Leuk kind,beetje verlegen.Niet bang.Ze had wel eeh klik met onze ruin.Hij is een beetje kat uit de boom kijkerig maar bleef toch bij haar in de buurt en wandelen in de wei ging ook goed.Woensdag komt ze weer en gaan we echt poetsen.Wel gezegt dat ze muts en hanschoenen moet meebrengen.Ze is natuurlijk gewend om warm binnen te poetsen op de manege.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

mala26

Berichten: 4974
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 15:03

Ah leuk zeg!
Liever een verlegen kind dan een die overal om schreeuwt denk ik zo..

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 02:23

Ik heb ook een verzorgster van 8 jaar!
Kind was dol gelukkig toen ik haar vroeg, net als haar moeder! Ze komen nu vaak 2x per week. meisje is altijd onderbegeleiding van haar moeder (met paarden verstand!) of van mij bezig.
ze rijd mijn brave e-pony en is bezig met het inrijden van mijn shetlandertje (de reden dat ik haar gevraagt had, ik zocht een ruitertje)

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Merr0l
Berichten: 18
Geregistreerd: 09-01-17
Woonplaats: Den Haag

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 09:12

Ik denk ook dat het een goed idee is mits er altijd begeleiding mee is! Denk dat het meisje je voor eeuwig dankbaar is, en wie weet wat voor een goede verzorgster/bijrijder je er over een aantal jaar aan over houdt! Inderdaad wel goede en duidelijke afspraken maken, misschien zelfs op papier zetten? En regelmatig contact houden met de ouders :j

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 09:29

Haar moeder heeft geen ervaring met paarden.Maar het is toch alleen maar poetsen.Ik vind rijden te veel risico.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

LovingTweety

Berichten: 10435
Geregistreerd: 25-11-03

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 10:35

Ik heb al jaren van die jonkies. Ik ben er altijd bij en ze leren zo gigantisch snel. Voordeel van zo'n jonkie is dat je ze nog kan 'vormen' die hebben nog geen grote mond over hoe ze het beter kunnen doen. Uiteindelijk zijn ze oud en handig genoeg om het zelf te redden.

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 12:59

Britta31 schreef:
Haar moeder heeft geen ervaring met paarden.Maar het is toch alleen maar poetsen.Ik vind rijden te veel risico.


Ervaring met poetsen, omgang met de pony kan je de moeder ook langzaam leren toch? En wanneer ze mag rijden enkel onder begeleidibg van jou?

Mijn jonge verzorgster rijd ook voornamelijk onder mijn begeleiding, willen ze een keer zonder dan vragen ze dat (van de week zijn ze naar buiten geweest, moeder hield de pony vast en meisje zat er op. Ze wandelen ook regelmatig buiten dat het meisje er naast loopt, zolang moeder hem vast heeft vind ik het prima :) ) heel soms mag ze mijn grote pony zonder begeleiding maar dat ook enkel na toestemming en dat is ook opgebouwd vanaf ‘zadel naar op en ga maar warm stappen ik kom er aan’

Je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt en wat meisje/moeder aan kunnen. Anders gaat het fout en dat is zonde.

Falco ~ Puck ~ Nyomi <3

Ibbel

Berichten: 48968
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:21

Mirthe94 schreef:
Een papier laten tekenen waarin staat dat alles op eigen risico is .


Leuk idee, maar zo werkt de Nederlandse wet niet. Je bent als eigenaar gewoon altijd verantwoordelijk. Dat kunt je niet met een contractje omzeilen.
Maar als je verstandig bent heb je als eigenaar daar dan ook een AVP (verzekering) voor.

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 13:32

Ik heb het bij de verzekering nagevraagd en het werd mij afgeraden omdat wij als eigenaar altijd verantwoordelijk zijn.Ook als de fout bij de ruiter ligt.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:32

Maar dat is ook zo als ze 15 zijn. Dat is helaas altijd zo.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-02-18 13:34

Maakt niet uit kind of volwassenen.

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 13:35

Nee precies.
jij bent als eigenaar altijd verantwoordelijk voor wat je paard doet.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Britta31

Berichten: 13073
Geregistreerd: 26-11-13
Woonplaats: Naast Britt,Nappie,Aag en Sasa en Max.

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-02-18 19:28

Het meisje is weer geweest.Super schattig tot nu toe.Ze past goed bij mijn ruin en er is ook een klik met hem.Hij is al vlechtjes slachtoffer geweest.Zelfs wandelen met hem in de wei vindt ze geweldig.Ze kan rustig een uur met hem rondjes lopen :)

Britta, OUWE TAAIE.Mijn kerstmutsje.Old but still going samen met onze knuffelruin Nappie.Britt, ik mis je.

mala26

Berichten: 4974
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Twijfel over nemen verzorgster van 10 jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 23:50

Ah fijn zeg!!

Fog on her glasses, From the still steaming tea, A book in her hand, As she casually reads.
A catch in her breath, As the Climax grows near, She's deaf to the world : The book's all she can hear.
She's completely lost now, or perhaps she is found,
In this strange paper world
That's far from the ground.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 bezoeker