Studie kinesist-osteopaat-fysiotherapie

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LoveHorseJ
Berichten: 176
Geregistreerd: 14-04-14

Studie kinesist-osteopaat-fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 14:59

Deze vraag is voor de kinesisten, osteopaten en fysiotherapeuten onder ons.

Ik zou graag verder studeren in een van deze richtingen voor paarden. Kan iemand mij het verschil uit leggen in studie en beroep? Wat je moet studeren, waar je hebt gestudeerd, wat de beste scholen zijn, ... .

Ik zou in Belgie of Nederland studeren.

Nu heb ik nog enkele specifiekere vragen:
- Heb je gemakkelijk zelf een praktijk en een naam kunnen opbouwen, of is dat moeilijk geweest, en waarom?
- Heb je soms geen schrik om iets fout te doen bij dat paard?
- Verdient het goed? Kan je goed rondkomen? Of is het toch maar elke keer hopen dat je genoeg bij elkaar raapt?
- Is er jobzekerheid?

Alvast bedankt! Groetjes

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:19

Ik verplaats dit topic naar school, studie en werk.

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Studie kinesist-osteopaat-fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:46

Ik volg ook eventjes mee, ik wil ook iets in die richting doen. Ik weet dat je voor dieren fysiotherapie/osteopathie eerst een voorstudie moet doen zoals dierenarts of humaan fysiotherapie. Ik ga zelf de route van humaan fysio -> dier fysio -> dier osteo -> nog meer aanvullende studies. Wat het voordeel is van een voorstudie is dat de kans veel groter is dat je een baan krijgt, misschien niet in je specifieke vakgebied, maar je hebt dan wel meer zekerheid.

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:19

Cera_D schreef:
Ik volg ook eventjes mee, ik wil ook iets in die richting doen. Ik weet dat je voor dieren fysiotherapie/osteopathie eerst een voorstudie moet doen zoals dierenarts of humaan fysiotherapie. Ik ga zelf de route van humaan fysio -> dier fysio -> dier osteo -> nog meer aanvullende studies. Wat het voordeel is van een voorstudie is dat de kans veel groter is dat je een baan krijgt, misschien niet in je specifieke vakgebied, maar je hebt dan wel meer zekerheid.



Ikzelf wil deze volgorde ook doen, maar dan tot dierfysio.
Denk alsjeblieft goed na hierover, ben nu bezig met de studie fysiotherapie maar dit is enorm pittig als je alleen maar gericht bent op t dierfysio.
Ik heb het geluk dat ik makkelijk stamp, want het eerste jaar is heel heel veel stampwerk...

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Studie kinesist-osteopaat-fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:05

Ik vind gelukkig mensen fysio ook super interessant dus ik sleep mezelf er wel doorheen ;)

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:35

Cera_D schreef:
Ik vind gelukkig mensen fysio ook super interessant dus ik sleep mezelf er wel doorheen ;)


Begin je komend September? En welke school ben je van plan heen te gaan?

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Re: Studie kinesist-osteopaat-fysiotherapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:37

Ik ga eerst nog genieten van een tussenjaartje. En daarna ga ik kiezen tussen Utrecht of Amsterdam, mijn vader woont in Amsterdam dus tegen die tijd trek ik bij hem in (en gaat hij bij zijn vriendin wonen ;) )
En waar zit jij nu?

ODonoghue

Berichten: 1516
Geregistreerd: 17-03-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 08:13

Cera_D schreef:
Ik ga eerst nog genieten van een tussenjaartje. En daarna ga ik kiezen tussen Utrecht of Amsterdam, mijn vader woont in Amsterdam dus tegen die tijd trek ik bij hem in (en gaat hij bij zijn vriendin wonen ;) )
En waar zit jij nu?


Dat is handig geregeld zo!
Ik zit in Groningen :)