Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 23:55

Dag allemaal!
Ik zit al een tijdje op bokt, maar vooral als stille gebruiker en meelezer. Hoog tijd om ook mijn paardenvriendin eens voor te stellen!
Helemaal omdat we aan het begin staan van een heel gaaf avontuur; onze reis samen voert ons namelijk (over minder dan twee maanden al) naar Tsjechië! Daarover later meer. Eerst even een voorstelrondje:

Zindzi - Merrie - 1.68 - 13 jaar - KWPN

Afbeelding

Mijn zielsmaatje

Afbeelding

Zinz is 1,5 jaar geleden op mijn pad gekomen. Ze is mijn eerste eigen paard. En wat een bijzonder dier <3 Zinz balanceert vaak op het randje van mijn zelfvertrouwen en geduld. Dat maakt haar best uitdagend en een enorm confronterende spiegel, maar áls het dan lukt is het wel super gaaf en geeft ze ook alles. De liefde en levenslessen die ik van haar heb gehad tot nu toe zijn al gigantisch geweest. Wat een cadeau, een eigen paard.


Afbeelding

Zoals ik al noemde, hebben wij grootse plannen! Wij verhuizen namelijk eind maart voor minimaal 5 maanden naar Tsjechië. Ik ben hopelijk over 2 maanden klaar met mijn scriptie en dan afgestudeerd. In Tsjechië wonen vrienden van me met een prachtig bedrijf / hotel / camping, Lidmiluv Mlyn - De Oude Water Molen, waar je fantastische paardenvakanties kan houden.

Afbeelding

Nu ga ik dus mijn twee grote liefde combineren en met paardlief die kant op! Ik vind het super spannend, maar ik kom daar nu al 5 jaar elke zomer om te helpen. En als ik dan door dit soort natuur rijd...


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

...denk ik, hier wil ik ook met mijn eigen paard zijn!

Ik kan me geen fijnere plek bedenken om te zijn en nu mag ik dus komen samen met mijn paard! We gaan het hoogseizoen tegemoet en ik kijk er nu al naar uit om met alle vakantie vierende gasten lekker door de Tsjechische natuur te rijden en te lessen. Los van het paardrijden, is het namelijk ook nog een hele fijne plek om te zijn. Waanzinnige natuur, geweldige eigenaren, ontspannen sfeer, prachtig hotel en een hoge dosis paard - wat wil een mens nog meer!

Zijn er meer bokkers die ooit hun paard hebben verhuisd naar het buitenland?

Anoniem

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:04

Ze zijn een stukje vergeten wit te verven :Y)
Wat een avontuur ga je tegemoet zeg, echt gaaf! Mooie omgeving en paarden, wat wil een mens nog meer.

Anoniem

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:14

Wauw wat gaaf dat je dat gaat doen. En als je er al 5 zomers bent geweest, lijkt het me alleen maar geweldig om je paard nu ook mee te kunnen nemen. Gaat vast een prachtige ervaring worden!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:40

Wauw wat gaaf, ik herken je gevoel van je paard mee willen nemen. Ik heb 3 maanden in Hongarije als gids gewerkt en ik wilde zo graag mijn eigen paard mee daar. Is helaas niet gelukt maar zou het nog wel eens willen doen <3

Kimm4

Berichten: 793
Geregistreerd: 19-02-14

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:05

Die tweede foto is echt mooi!

Amyyy

Berichten: 3497
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Amersfoort

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:19

wat spannend! Heel veel plezier, maar dat moet vast goed komen!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 02:25

Wat super gaaf!! Heel veel plezier in Tsjechie!!


Ik weet hoe het is om in Tsjechie te rijden <3
Ooit is dat ook mijn droom om mijn paarden vanuit NL mee te nemen voor een lange vakantie om daar te rijden en te genieten

Mijn merrie staat in de opfok bij VeulenVrij:
Afbeelding

haar kudde het jaar voordat mijn merrie er bij stond (dat jaar stond ze nog bij haar moeder ergens anders op de berg)
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:07

Oh wat een gaaf avontuur ga je tegemoet!! :):)
Leuk paard ook trouwens!!

Heel veel plezier daar!

foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:05

Bellatrix schreef:
Oh wat een gaaf avontuur ga je tegemoet!! :):)
Leuk paard ook trouwens!!

Heel veel plezier daar!


Bedankt! Je kan daar ook fijn western rijden ;)

EliseXJoelle schreef:
Wat super gaaf!! Heel veel plezier in Tsjechie!!


Ik weet hoe het is om in Tsjechie te rijden <3
Ooit is dat ook mijn droom om mijn paarden vanuit NL mee te nemen voor een lange vakantie om daar te rijden en te genieten

Mijn merrie staat in de opfok bij VeulenVrij:
[ [url=m/5xXdqy.jpg]Afbeelding[/url] ]

haar kudde het jaar voordat mijn merrie er bij stond (dat jaar stond ze nog bij haar moeder ergens anders op de berg)
[ [url=m/JDywwu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, gaaf! Hoe kom je met je veulen in Tsjechië terecht? ;) Mooie natuur hebben ze daar hè



kitlover schreef:
Wauw wat gaaf, ik herken je gevoel van je paard mee willen nemen. Ik heb 3 maanden in Hongarije als gids gewerkt en ik wilde zo graag mijn eigen paard mee daar. Is helaas niet gelukt maar zou het nog wel eens willen doen <3


Ja, vind de reis wel heftig, maar om daar te zitten mét paard is toch wel bijzonder. Waar in Hongarije heb je gewerkt? Ik werk ook nu ook al 5 zomers in dit bedrijf, dus het is wel fijn om te weten waar ik terecht kom.


[***] schreef:
Ze zijn een stukje vergeten wit te verven :Y)
Wat een avontuur ga je tegemoet zeg, echt gaaf! Mooie omgeving en paarden, wat wil een mens nog meer.


Haha, dat hapje uit die bles hè. De inkt was op!

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8274
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:30

foxytoffee schreef:
Ja, vind de reis wel heftig, maar om daar te zitten mét paard is toch wel bijzonder. Waar in Hongarije heb je gewerkt? Ik werk ook nu ook al 5 zomers in dit bedrijf, dus het is wel fijn om te weten waar ik terecht kom.


In de buurt van Pécs. Ik kende de mensen niet dus was wel spannend maar oh zo mooie ervaring.

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:09

Wauw <3 ik herkende de achtergrond al, Tsjechië. Kom er best vaak en ik hoop dat je nog veel meer hele mooie ritten gaat maken.
Afbeelding
(Foto is gemaakt door EliseXJoelle hier op bokt)

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 06:49

foxytoffee schreef:
EliseXJoelle schreef:
Wat super gaaf!! Heel veel plezier in Tsjechie!!


Ik weet hoe het is om in Tsjechie te rijden <3
Ooit is dat ook mijn droom om mijn paarden vanuit NL mee te nemen voor een lange vakantie om daar te rijden en te genieten

Mijn merrie staat in de opfok bij VeulenVrij:
[ [url=m/5xXdqy.jpg]Afbeelding[/url] ]

haar kudde het jaar voordat mijn merrie er bij stond (dat jaar stond ze nog bij haar moeder ergens anders op de berg)
[ [url=m/JDywwu.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wauw, gaaf! Hoe kom je met je veulen in Tsjechië terecht? ;) Mooie natuur hebben ze daar hè




Mijn veulen is daar geboren, Haar fokster is een jaar of 12 geleden daar heen geemigreerd en een veulenopfok gestart. de afgelopen jaren hebben er daar al vele Nederlandse veulens Mogen opgroeien in haar kuddes. Super fijn voor de pony's. Ongeveer 8 jaar geleden heb ik daar 2 weken werk vakantie gedaan en kennis gemaakt met haar en haar paarden, in die tijd heb ik de volle broer van mijn merrie gereden en was toen opslag verliefd op hem.
2 jaar geleden werd mijn merrie geboren en ze was werkelijk een kopie van hem, toen heb ik mijn hart gevolgd en haar gekocht (uiteraard eerst wezen kijken maar wie zegt er nou nee tegen een schattig veulentje van 2 maanden oud :+ ) Ze mag voorlopig lekker daar blijven opgroeien, maar het gevoel wat ik bij haar heb heb ik zelden bij een ander paard gehad. Ik ga ongeveer 1x per 2 maanden daar heen om haar te bezoeken.

Afbeelding
Hier boven op de foto is de rechter (ik met bodyprotector) de volle broer van mijn merrie. De verwachting is dat mijn merrie iets minder donker wordt en wat groter maar verder ook wat betreft karakter heel veel op hem lijkt.

De foto die LillyMedley geplaatst heeft is een halfzus.

Ik zie dat jij een stuk verder weg gaat in Tsjechie. Mijn veulen staat 30km over de grens van Tsjechie (in Tasnovice) met Duitsland. Hoe ga je het doen met de reis? met de trailer? in 1x of pakken jullie een tussenstop ergens?

Saul

Berichten: 9649
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:52

Wat ontzettend gaaf zeg, en wat heeft zinzi een mooi hoofdje.

pjotrg

Berichten: 1158
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:32

foxytoffee schreef:
Dag allemaal!

Zijn er meer bokkers die ooit hun paard hebben verhuisd naar het buitenland?


Ja, nu bijna 11 jaar geleden. We zijn met het hele gezin verhuisd naar Frankrijk en Junkie, mijn stippel, is meegegaan. Voor hem was het eigenlijk weer thuiskomen, want hij is geboren ongeveer 8 km van waar we nu wonen.

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:57

Wat onwijs gaaf dat je dit gaat doen! In 2016 heb ik 2,5 maand in Andalusië gewerkt bij een vrouw die buitenritten organiseerde, wat had ik dat ook graag met mijn (inmiddels) eigen paard willen doen!

Ik ben ook wel benieuwd hoe je het gaat doen. Ga je zelf met trailer rijden of laat je haar brengen? Ik heb in oktober mijn favoriete manegepaard gekocht en omdat ik zelf in de tussentijd naar Spanje was geëmigreerd heb ik haar met een vervoersbedrijf laten komen.
Afbeelding

Met vriendlief op buitenrit, in Catalonië:
Afbeelding

Leuk paard heb je trouwens, leuk koppie heeft ze, vooral haar bles met dat hapje eruit :)) Houd je ons op de hoogte (= plaats veel foto's O:) ) als je daar bent?

HorseTimeXL
Berichten: 6632
Geregistreerd: 18-08-10
Woonplaats: Somewhere..

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 14:20

Wauw, jullie zijn een leuk voorbeeld voor mij! Ik hoop stiekem mijn droom dit jaar waar te maken om een eigen paard te kopen <3

Bernoe

Berichten: 1507
Geregistreerd: 06-10-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 16:29

Wat een gaaf avontuur ga je aan! Ik zeg volgtopic :)
En wat een prachtige merrie heb je, heel aansprekend dier!
Heel veel plezier samen!!

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:14

Wat heerlijk dat je dit gaat doen! Misschien blijf je er wel...

Zo is het althans met ons ook gegaan. We hadden een vakantiehuis in Frankrijk en zo'n 18 jaar geleden zijn we met alle dieren incl pony's en paard naar Frankrijk geëmigreerd.

Veel geluk!

foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 18:46

pjotrg schreef:
foxytoffee schreef:
Dag allemaal!

Zijn er meer bokkers die ooit hun paard hebben verhuisd naar het buitenland?


Ja, nu bijna 11 jaar geleden. We zijn met het hele gezin verhuisd naar Frankrijk en Junkie, mijn stippel, is meegegaan. Voor hem was het eigenlijk weer thuiskomen, want hij is geboren ongeveer 8 km van waar we nu wonen.


Wat dapper dat je toen de stap hebt weten te zetten. Was het noodgedwongen naar Frankrijk of het volgen van jullie hart? Hoe hebben jullie de verhuizing aangepakt?

Ik ga met de eigenaresse van het bedrijf samen met de trailer rijden. (Ze komt me ophalen). Het is ongeveer 1050 km en het liefst doen we het in één keer. Ik vind de reis wel spannend, maar ga het liefst morgen al ;)


Nissima schreef:
Wat onwijs gaaf dat je dit gaat doen! In 2016 heb ik 2,5 maand in Andalusië gewerkt bij een vrouw die buitenritten organiseerde, wat had ik dat ook graag met mijn (inmiddels) eigen paard willen doen!

Ik ben ook wel benieuwd hoe je het gaat doen. Ga je zelf met trailer rijden of laat je haar brengen? Ik heb in oktober mijn favoriete manegepaard gekocht en omdat ik zelf in de tussentijd naar Spanje was geëmigreerd heb ik haar met een vervoersbedrijf laten komen.
[ [url=m/7VJ2br.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met vriendlief op buitenrit, in Catalonië:
[ [url=m/MZ2h6x.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk paard heb je trouwens, leuk koppie heeft ze, vooral haar bles met dat hapje eruit :)) Houd je ons op de hoogte (= plaats veel foto's O:) ) als je daar bent?


Wat heeft jou doen besluiten het vervoer op deze manier te doen? Prachtige foto, trouwens. Er zijn zoveel waanzinnig mooie plekken op deze aarde - wat een geschenk!


HorseTimeXL schreef:
Wauw, jullie zijn een leuk voorbeeld voor mij! Ik hoop stiekem mijn droom dit jaar waar te maken om een eigen paard te kopen <3


Ha, leuk om te horen! Hopelijk brengt jou reis je een paard waar je net zoveel van mag leren en groeien als ik. Er zijn weinig dingen die mooier voelen, dan op zondag ochtend in het zonnetje een beetje bezig zijn met mijn eigen paard. Gewoon om het zijn.


Monique1963 schreef:
Wat heerlijk dat je dit gaat doen! Misschien blijf je er wel...

Zo is het althans met ons ook gegaan. We hadden een vakantiehuis in Frankrijk en zo'n 18 jaar geleden zijn we met alle dieren incl pony's en paard naar Frankrijk geëmigreerd.

Veel geluk!



Misschien wel... Ik zie wel wat er op mijn pad komt en heb wel vertrouwen in dat er vanzelf weer iets nieuws komt.
Hoe is de immigratie jullie vergaan?

Fellow
Berichten: 5117
Geregistreerd: 25-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:48

Goh wat spannend zeg! Vond het al een hele onderneming om mijn shetlander van Friesland naar België te verhuizen, dit is andere koek!

Lekker koppie heeft ze wel <3

foxytoffee

Berichten: 127
Geregistreerd: 14-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 18:51

Fellow schreef:
Goh wat spannend zeg! Vond het al een hele onderneming om mijn shetlander van Friesland naar België te verhuizen, dit is andere koek!

Lekker koppie heeft ze wel <3


Ik geloof het direct! Hoe lang is dat rijden?
Bedankt, ik vind haar ook heel knap, maar ik denk dat die opmerking niet meer zo interessant is als ie van de eigenaar komt ;) Lekker koppie om te zien, maar wat er soms in om gaat...? :Y)

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:02

foxytoffee schreef:
Wat heeft jou doen besluiten het vervoer op deze manier te doen? Prachtige foto, trouwens. Er zijn zoveel waanzinnig mooie plekken op deze aarde - wat een geschenk!

Het was eigenlijk niet echt een keuze. Ik was twee weken ervoor verhuisd van Lanzarote naar Catalonië en mijn auto daar gelaten. Als ik mijn paard zelf op had willen halen had ik een auto met trekhaak en een trailer moeten kopen, mijn BE-rijbewijs moeten halen, naar Nederland rijden en weer terug met een trailer terwijl ik daar geen ervaring mee heb. Ik rijd niet graag en zeker niet zo'n lang stuk. Bovendien zouden de benzinekosten veel hoger zijn dan het verzameltransport.
De manege-eigenaar verkoopt vaker paarden naar het buitenland dus kon het transport ook nog voor minder laten doen. Al met al dus de meest logische keuze. :)

Fijn dat je de rit samen kan doen met een ervaren persoon! Wel heel fijn om het in eigen beheer te hebben en op elk mogelijk moment te kunnen kijken hoe het met je dier gaat! Dat vond ik zelf het lastigste van het transport, ik had geen idee hoe ze erbij stond tot ze er was..

De aarde is inderdaad prachtig! Zoveel verschillende plekken, maar overal zó mooi <3

rainbow8

Berichten: 2407
Geregistreerd: 15-05-09
Woonplaats: Afgelegerije

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:09

Cool!! Kan je daar (western)paarden huren of moet je je eigen paard meenemen?? En wat kost een weekje of 2 daar?? En wat is het maximum gewicht dat daar op een paard mag??

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 20:50

Wat een leuk avontuur ga je tegemoet! Hopelijk deel je ook straks foto's van jullie samen op bestemming :D

Rangeela

Berichten: 754
Geregistreerd: 25-02-08
Woonplaats: Groningen

Re: Zindzi - Onze Reis Gaat Verder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:15

Dat ziet eruit als een droomplek! en dan ook nog met je droompaard :-).Gaan jullie te voet of te wiel die kan op?