[Uitgelicht] 'uitgelicht'

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diane_

Berichten: 1984
Geregistreerd: 28-08-07
Woonplaats: Woudenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:40

Het is nog vroeg, mag ik dat als excuus gebruiken? }:0
Ik had al een paar berichten terug gelezen, maar net dat berichtje niet, haha. Ik zal temmen als ik een leuk topic tegen kom. :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:41

Ja hoor, dat mag :D :O

En +:)+
Tems zijn altijd welkom :j

Anoniem

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:43

Zowel gisteren als vandaag komen bij mij dezelfde topics terug. 3 veranderen en 2 blijven staan. Nu staat er bij mij nog altijd die tinker in profiel. Toen ik er gisteren op klikte kwam ik wel uit bij een topic van Caily, nu bij een topic van bokker CP112 (als ik de naam goed heb onthouden :D)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:46

DeMolenhoek schreef:
Zowel gisteren als vandaag komen bij mij dezelfde topics terug. 3 veranderen en 2 blijven staan. Nu staat er bij mij nog altijd die tinker in profiel. Toen ik er gisteren op klikte kwam ik wel uit bij een topic van Caily, nu bij een topic van bokker CP112 (als ik de naam goed heb onthouden :D)


Een groot deel heb ik denk ik hierboven al uitgelegd:
Murthul schreef:
Voor de oplettende en uitgelicht-liefhebbende bokkers: Er is inderdaad geen volledig nieuwe uitgelicht online gekomen vandaag. Helaas is het extreem rustig qua topics die gebruikt kunnen worden momenteel. We zijn aan het kijken wat we moeten doen om ervoor te zorgen dat er wel weer dagelijks een volledig nieuwe uitgelicht kan komen.



Alleen je verhaal over de tinkers snap ik niet helemaal denk ik? Het topic van Caily had een hele andere foto dan het topic van CP112. Wel ging het beide over tinkers, kan je verwarring daar ontstaan zijn?

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 05:35

Is het niet gewoon een idee om dan maar 3 topics in uitgelicht te zetten.

Doordat er nu maar 3 topics vernieuwd worden en 2 blijven staan is het zo enorm doorzichtig dat er te weinig topics zijn. Zeker nu het een paar dagen achter elkaar is gebeurd.

Het staat nogal... uhm... stom?

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:08

Ik snap helemaal wat je bedoelt maar er is gekozen het nu zo te doen omdat anders de voorpagina verder aangepast moet worden omdat het anders niet meer mooi past omdat het rechterblok dan opeens veel korter word. We zouden nu terug kunnen gaan naar 3 in theorie, maar wie zegt dat we dan niet over een jaar nog verder moeten inkrimpen. We zijn dus bezig met bedenken hoe we hopenlijk weer meer fototopics op bokt gaan krijgen, dat heeft prioriteit. :)

Peelie

Berichten: 13415
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:56

Dat is idd lastig. Ik had verwacht dat het zo simpel zou zijn als gewoon 2 foto's minder plaatsen.

Hebben jullie al een idee hoe je fototopics plaatsen gaat promoten?

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:46

Ik denk dat het vanzelf wel weer drukker word op ITP als het zonnetje weer wat vaker schijnt zul je zien dat iedereen weer z'n camera pakt. Ik wacht ook al een paar weken tot ik Geronimo weer mooi kan fotograferen maar of ik heb geen tijd, of er is geen zonnetje :+ (dat vind ik altijd de mooiste foto's)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 00:59

Klopt, de drukte op ITP hangt zeker samen met het weer, alleen de laatste tijd heeft het echt een dieptepunt bereikt. Ik doe uitgelicht inmiddels alweer 3,5 jaar en zie enorme verschillen tussen de winter 3 jaar terug die "gewoon rustig" was, of nu, nu het extreem rustig is. Gisteren zijn er bijvoorbeeld maar 2 ITP topics gepost, zo weinig is het echt de afgelopen jaren nooit geweest. :n

Captain

Berichten: 21370
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 01:58

Het zal inderdaad samenhangen met het weer. Maar Bokt is ook wel veranderd. Mensen reageren niet zo snel meer. Ik had vroegah met gemak 2,3 pagina's aan reacties, dat lukt nu alleen met een reltopic. Tegenwoordig moet je al blij zijn met 5 reacties. Persoonlijk vind ik dat de moeite niet meer waard om een topic voor te openen. Het is een vicieuze cirkel geworden helaas.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 10:05

Ik zal eens kijken wat voor foto's ik de laatste tijd verzameld heb en daar een topic van maken!

pien_2010

Berichten: 43216
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:49

Murthul, zonet heb ik een kraamtopic voor uitgelicht genomineerd. Helaas kan ik geen opmerking meer erbij doen, dus ik dacht in het kader van meedenken zet ik het hier ook neer. Vaak zijn er namelijk schattige (volg) kraamtopics. Mischien is dat ook not een "vijver" waaruit uitgelicht topics gekozen kunnen worden. Ik zag een paar dagen geleden dat er ook een lange manen topic bij uitgelicht stond +:)+ , vond ik zo slim. Dus ik denk als er naar meer topics gekeken kan worden of genomineerd voor uitgelicht dat dit wellicht ook het probleem van te weinig topics kan ondervangen en je toch goed kunt wisselen.

Gini
Berichten: 17906
Geregistreerd: 18-10-06
Woonplaats: Belgje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:13

Ik denk dat dit te maken heeft met de veranderende digitale wereld. Instagram is enorm opgekomen de laatste jaren en er is geen simpeler manier om foto's snel te delen en toch veel likes en reacties te halen. Wordt nog een hele kluif om een manier te vinden om Bokt daarin aantrekkelijker te maken. Je zou al echt een uniek 'selling point' moeten hebben.

Even snel gebrainstormd op mijn eentje: het Boktteam kan zelf met wedstrijden komen 'post je mooiste winterfoto bv.' en daar prijzen aan verbinden. Of met thema's werken: heb jij ook een modderpaard? Post hieronder je foto. Wie doet aan endurance? Plaats hier je mooiste endurance-foto. Maar dan heb je dus meer fotoverzameltopics en dat is moeilijker voor uitgelicht. Je kan ook iets doen als: iedere maand een prijs uitreiken en het topic (dat in uitgelicht geweest is) met de meeste reacties ofzo wint. Of thema van de maand is 'jumping', post een fototopic met springfoto's (op het einde van de maand zou je dan ook een prijsje kunnen uitreiken aan het topic met de mooiste foto's of meeste reacties).
Je zou bovenstaande ideeën ook interactief kunnen maken door andere bokkers openlijk laten stemmen op fototopics (of foto's).

Ik denk dat de oplossing vooral ligt in het 1) eenvoudiger maken (snel 1 foto posten in een verzameltopic is sneller en daardoor aantrekkelijker dan een heel eigen fototopic met verhaaltje eromheen posten) en 2) 'what's in it for me' onder de loep nemen (vroeger waren de vele reacties voldoende motivatie voor een Bokker om een fototopic te openen, nu alle tijd en moeite in een fototopic steken voor 5 reacties wordt niet meer gedaan). Uiteraard hebben punt 1 en 2 veel met elkaar te maken, hoe groter de return hoe meer tijd men wil spenderen aan het maken van een fototopic. En de return kan je groter maken door vanuit het Boktteam zelf meer interactie uit te lokken.

Op korte termijn: is het voor nu geen oplossing om alle topics in uitgelicht te laten staan totdat je 5 nieuwe topics hebt? Dus niet dat je iedere dag 2 topics aanpast, maar dat je echt gaat opsparen totdat je 5 verse topics hebt.

mooney

Berichten: 7777
Geregistreerd: 07-05-06

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 11:03

Ik dacht me te herinneren dat alleen de eerste post in een topic in aanmerking kwam voor uitgelicht, dus als je een volg-topic had dat alleen foto's op de eerste pagina in uitgelicht geplaatst konden worden. Nu staat er een recente foto uit een langer/ouder volgtopic in uitgelicht (interessant topic trouwens!), is dit een uitzondering of is de regel veranderd? Heeft het dus voortaan zin om te temmen voor uitgelicht bij een update met mooie/leuke foto's in langer lopende topics?

Ik vind de 'noodoplossing' van het doorschuiven van uitgelicht (dus twee nieuwe erboven, twee onderste eraf) trouwens prima, fijner dan helemaal constant tot er 5 nieuwe beschikbaar zijn.

Verder denk ik inderdaad dat mensen het de moeite niet meer vinden. Er wordt gewoon weinig gereageerd (ben ik zelf ook schuldig aan hoor, ik zit ook veel onder de meeleessteen). Ik heb zelf nu nog een volgtopic omdat je dan niet steeds een intro hoeft te maken en daar zitten nu mensen die oprecht geinteresseerd zijn. Met de sneeuw nog 1 keer een los topic gemaakt, is veel meer werk en dan krijg ik ook enkele reacties van mensen die ik ook via het volgtopic had kunnen bereiken dus dat is de moeite eigenlijk niet waard.
Wat bij mij ook speelt is dat foto's van facebook vaak niet direct over te plaatsen zijn (dan krijg ik errors over grootte), dus dan moet ik weer de bokt upload (of nog andere een externe upload site) gebruiken waarbij ik het niet prettig vind dat ik de foto's niet meer kan verwijderen. Dus dan plaats ik inderdaad liever op facebook en instagram, dat is minder moeite en komt meer reactie op.

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:57

pien_2010 schreef:
Murthul, zonet heb ik een kraamtopic voor uitgelicht genomineerd. Helaas kan ik geen opmerking meer erbij doen, dus ik dacht in het kader van meedenken zet ik het hier ook neer. Vaak zijn er namelijk schattige (volg) kraamtopics. Mischien is dat ook not een "vijver" waaruit uitgelicht topics gekozen kunnen worden. Ik zag een paar dagen geleden dat er ook een lange manen topic bij uitgelicht stond +:)+ , vond ik zo slim. Dus ik denk als er naar meer topics gekeken kan worden of genomineerd voor uitgelicht dat dit wellicht ook het probleem van te weinig topics kan ondervangen en je toch goed kunt wisselen.


We kijken inderdaad zeker verder dan alleen de ITP-topics voor wat betreft topics die in uitgelicht terecht komen. :j

Gini; dankjewel voor je brainstormsessie, ik ga je punten zeker even meenemen achter de schermen, wellicht kan bijvoorbeeld het communitynieuws iets doen met leukste ITP-topic van de maand oid. :j
Wat betreft je laatste punt; we hebben nu besloten om het zo te doen zodat er toch iedere dag iets nieuws online komt. :)


mooney schreef:
Ik dacht me te herinneren dat alleen de eerste post in een topic in aanmerking kwam voor uitgelicht, dus als je een volg-topic had dat alleen foto's op de eerste pagina in uitgelicht geplaatst konden worden. Nu staat er een recente foto uit een langer/ouder volgtopic in uitgelicht (interessant topic trouwens!), is dit een uitzondering of is de regel veranderd? Heeft het dus voortaan zin om te temmen voor uitgelicht bij een update met mooie/leuke foto's in langer lopende topics?

Ik vind de 'noodoplossing' van het doorschuiven van uitgelicht (dus twee nieuwe erboven, twee onderste eraf) trouwens prima, fijner dan helemaal constant tot er 5 nieuwe beschikbaar zijn.

Verder denk ik inderdaad dat mensen het de moeite niet meer vinden. Er wordt gewoon weinig gereageerd (ben ik zelf ook schuldig aan hoor, ik zit ook veel onder de meeleessteen). Ik heb zelf nu nog een volgtopic omdat je dan niet steeds een intro hoeft te maken en daar zitten nu mensen die oprecht geinteresseerd zijn. Met de sneeuw nog 1 keer een los topic gemaakt, is veel meer werk en dan krijg ik ook enkele reacties van mensen die ik ook via het volgtopic had kunnen bereiken dus dat is de moeite eigenlijk niet waard.
Wat bij mij ook speelt is dat foto's van facebook vaak niet direct over te plaatsen zijn (dan krijg ik errors over grootte), dus dan moet ik weer de bokt upload (of nog andere een externe upload site) gebruiken waarbij ik het niet prettig vind dat ik de foto's niet meer kan verwijderen. Dus dan plaats ik inderdaad liever op facebook en instagram, dat is minder moeite en komt meer reactie op.

Zeker niet alleen de eerste post komt in aanmerking, het is wel zo dat de volgtopics en eventuele tems daarop later in het topic niet verschijnen in mijn lijst met nieuwe fototopics, maar ik doe mijn best om ook regelmatig een rondje te maken over het forum en dan ook UK-WIP-topics of "gewone" volgtopics mee te pakken. Temmen voor uitgelicht heeft dus (helaas) geen zin omdat ik het niet te zien krijg als het topic ouder dan enkele dagen is, maar je mag me wel altijd een PB'tje sturen als je een volgtopic tegenkomt waarvan je denkt; die mag ze niet missen!

Goed punt ook over de bokt-upload, ik weet dat het Bart zijn intentie is om het mogelijk te maken zelf ook foto's van de upload te verwijderen, maar op welke termijn dit is durf ik echt niet te zeggen, ik heb geen idee van zijn planning daarover. Wel kunnen we altijd op verzoek foto's uit de upload laten halen, en mag je altijd een verwijderverzoek indienen voor foto's die je weg wil hebben. :j

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:01

Nou ik dacht dus laat ik een fototopic openen want ze krijgen uitgelicht niet vol. (2 dagen achtereen hetzelfde topic) komt die van mij er gewoon niet in.

Vraag me af waarom niet als er toch te weinig topics geopend worden?
Zag wel dat iemand op 1 week tijd 2 x erin geweest is met een UK topic.

Wat mooney zegt valt me ook op het zijn voornamelijk de mensen uit mijn volgtopic die tot nu toe gereageerd hebben in mijn fototopic.
Het zijn geen actiefoto's want merk wel dat fototopics van rijden itp of met spelende paarden meer reacties krijgen.

Ik kijk tevens elke dag naar de topics die in uitgelicht staan en neem ook de moeite om te reageren als Het kan.

Ik geloof zelfs dat ik een vriendin met haar topic ook nog nooit erin heb zien staan. Maar wel toen vaak 2 dagn achtereen dus hetzelfde topic.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:40

Misschien kan het komen doordat de foto's niet goed genoeg van kwaliteit waren Art?
Ik weet dat er een paar richtlijnen waren waardoor een foto in uitgelicht kon komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:44

Misschien komt je topic in de volgende lichting. Zou ook kunnen natuurlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:52

Tja niet ieder topic dat nu geopend wordt komt automatisch in uitgelicht, vind het ook een beetje raar dat je dat verwacht. Imo zijn de foto’s leuk maar niet ‘uitgelicht-waardig’, toch een vrij rommelige achtergrond en niet echt bijzondere foto’s. Maar misschien komt hij ook wel in de volgende lichting :)

xAnthea

Berichten: 4430
Geregistreerd: 18-09-10
Woonplaats: Belgie

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 10:08

Goh, nu kan je er vrij zeker van zijn dat, als de foto's niet van mega slechte kwaliteit zijn, de foto's in uitgelicht komen. Ze hebben toch een tekort aan foto topics ;)
Die laatste foto (dat topic over de sneeuw) zijn volgens mij allemaal foto's van de gsm (mobiel) en het zijn praktisch alleen maar staande foto's. In de OP staat dat er zoveel mogelijk liggende foto's in een topic moeten staan om een uitsnede te maken. Dus als dergelijk topic al in uitgelicht kan komen, dan zouden de foto's van Art er ook in kunnen vind ik.
Ik heb alleen niet echt uitgelicht in de gaten gehouden de laatste dagen, maar volgens mij zijn er nu wel 5 nieuwe foto's in uitgelicht? Mss hebben ze nu meer foto-topics?

fohadie
Berichten: 4291
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 01:10

Toch is het raar dat er nu een topic staat die er gister ook stond. Het excuus was dat er geen juiste foto topics waren maar als ik sommige bokkers mag geloven worden er nu weer nieuwe topics gemaakt die toch niet in uitgelicht komen. En dat de kwaliteit niet goed genoeg zou zijn is nu ook geen argument want er komen tegenwoordig wel meer topics in uitgelicht met niet zo,n denderende kwaliteit bij gebrek aan beter.

Dus vanwaar de keuze er toch voor te kiezen eentje te laten staan, terwijl er wel nieuwe fototopics in itp staan? ;)

Murthul

Berichten: 17064
Geregistreerd: 19-12-10
Woonplaats: Eilandje

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 02:02

We kiezen er op dit moment voor om weer te gaan voor kwaliteit en mooie/bijzondere topics en niet voor alles maar gebruiken zodat uitgelicht maar vol staat.

Dan kan het inderdaad gebeuren dat dr soms wel voldoende topics zijn maar er toch minder topics in uitgelicht staan. Ik meen me te herinneren dat het topic van art online kwam toen het vrij druk was qua topics en toen heb ik andere keuzes gemaakt. Inmiddels zijn we een week verder en ik blader niet altijd terug naar topics die zo “oud” zijn. :)

Gerdjee

Berichten: 1508
Geregistreerd: 17-05-13
Woonplaats: Noord Brabant, Nieuwendijk

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 06:22

Er staat vandaag volgens mij een topic in uitgelicht die er gisteren ook in stond ;)

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:37

GerdjeHoran schreef:
Er staat vandaag volgens mij een topic in uitgelicht die er gisteren ook in stond ;)

Klopt idd het onderste topic stond er gisteren ook al.

Leg me tevens eens even uit...
Hoe kun je bijzondere foto's krijgen als het paard (nog) niet geschikt is om op verplaatsing te nemen (fotoshoots) en niet bereden is?

Tevens vind ik die sneeuwfoto's ook niet erg bijzonder die er nu op staan. Er gebeurt niets bijzonders ofzo.
Fotoshootfoto's met jurken etc vind ik wel uitgelicht-waardig.

Maar goed zal volgende keer "bijzondere" foto's proberen te maken.
Wou gewoon mijn steentje bijdragen nadat ik gelezen had dat er teveel topics dubbel in blijven staan.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: [Uitgelicht] 'uitgelicht'

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 08:54

Nou nou, niet zo zuur. Het is uitgelicht op Bokt maar :=.