In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

In welk seizoen voel jij je het prettigste

Winter
15 (3%)
Lente
295 (59%)
Zomer
170 (34%)
Herfst
17 (3%)

Totaal aantal stemmen: 497


moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 22:23

Ieder seizoen heeft zijn charme, maar toch hebben we allemaal een voorkeur.
Welk seizoen is absoluut jou seizoen?

Voor mij is dat bij uitstek de lente <3
Alles wordt weer groen en kleurrijk, de lammetjes worden geboren, kuikentjes kruipen uit hun ei en dieren transformeren van teddybeer naar zomertenue.
Temperatuur is confortable, de zon piept er vaker tussendoor en de dagen worden steeds langer.

Echter de seizoenen beginnen steeds meer hun charme te verliezen door klimaatverandering.
Dus laten we het houden op de klassieke seizoenen.

Winter: vorst, blauwe lucht, sneeuw, gladheid.
Lente: zon, rond de 15-20 graden, zo nu en dan een bui
Zomer: zon, zee,strand, 25-30 graden
Herfst: wind/storm, regen, 10-15 graden
Laatst bijgewerkt door Amaryllis op 03-02-18 22:40, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Typo in titel gefixt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Welk siezoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:24

Winter- heerlijk koel, alles in rust, lekker donker...

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Re: In welk siezoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:28

Absoluut zomer! En laat die maar lekker komen! *\%/*

paddraigh
Berichten: 3693
Geregistreerd: 10-08-07

Re: In welk siezoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:31

Zodra de temp niet minder dan de 15 graden aangeeft!!

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:32

Lente... lekker weer vaak, alles wordt weer groen, begin van nieuw leven, dagen weer langer. Maar ook weer niet te warm, want ik hou niet zo van hitte.

De hersft vind ik te nat en de winter kan ik van genieten als het lekker koud is, een strakbrauwe lucht en zonnetje. Niet al die regen of storm.

Gothico

Berichten: 1338
Geregistreerd: 28-12-12
Woonplaats: Zaender

Re: In welk siezoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:34

lente, Spreekt voor zich als natuur liefhebber. Alles word langzaam weer mooi. Alles begint lekker groen te worden. En de temperatuur is perfect.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:37

Wel, ik heb mezelf dat nu al vaak afgevraagd, wat mijn favoriete seizoen is... En ik kan echt niet kiezen. Ik vind oprecht dat elk seizoen zijn charme heeft. Heerlijk genieten van de zon in de zomer, de gezellige sfeer in de winter, de natuur die openbloeit in de lente en kei harde stortregen in de herfst, ik vind het allemaal geweldig :D

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:38

Lente absoluut ook wel zomer

Ik heb echt een schurft hekel aan herfst en winter die natte koude boel zorgt voor een hoop puinhoop oa in de paddocks en word dol van de modder in Nederland dan
Buiten dat het lichamelijk voor mij soms ook best pittig is met die luchtvochtigheid in NL

Zomers vind ik vaak net iets te warm icm de luchtvochtigheid terwijl ik in Kreta 35/40 graden heerlijk vind vind ik hier 30 graden nog net niet vreselijk :+
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 03-02-18 22:40, in het totaal 1 keer bewerkt

puppy1128

Berichten: 5009
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:38

Lente. Dagen worden weer langer, alles groener, meer vogeltjes, meer warmte.. En dieren die verharen. Dus lekker veel poetsen. :):)

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:43

Lente!!

Zodra de kortste dag is geweest, voel ik de lentekriebels al weer komen, want: De dagen worden langer, het weer wordt beter, maar in ieder geval niet snikheet, alles staat weer vol met mooie groene bladeren, gras en bloemetjes, er zijn weer jonge dieren, als na een heerlijke zonnige dag een kleine lentebui valt, ruikt het zo heerlijk, ik kan weer in mijn zomerse, meer kleurrijke en lichtere kleding... Ik wordt gewoon helemaal happy van alleen al de gedachte eraan. {:} <3 <3

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:48

Zomer!

Ik gooi het op mijn Italiaanse roots. Ik hou van warm, warm weer <3 Geef mij maar zon!

Piekosjj

Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:59

Zolang er maar zon is, seizoen maakt me verder niks uit. {:} Alles heeft z'n charmes; een frisse lente dag waarbij de vogeltjes beginnen te fluiten. In de zomer lekker in korte broek naar buiten! Prachtige warme maar frisse herfstdagen waarin de bomen de meest prachtige kleuren laten zien, en de ijskoude en strakblauwe winterdagen met een mooi laagje witte sneeuw op de bomen.

GDG

Berichten: 4848
Geregistreerd: 11-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:00

Met stip de LENTE!

Heerlijk, alles loopt weer langzaam uit, het zonnetje komt er weer meer door zonder dat ik het gelijk te heet vind, en ook zo vreselijk fijn: nog weinig vervelende insecten (zoals dazen). Superseizoen om lekker buiten bezig te kunnen zijn.

Bunn

Berichten: 1186
Geregistreerd: 04-10-14
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:19

Herfst! Ik ben dol op druilerig weer, vallende blaadjes, frisse maar toch niet koude temperaturen en de tradities die bij de herfst horen. Heeerlijk!

Leffroi
Berichten: 4657
Geregistreerd: 01-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:20

Beslist de lente. Het wordt weer warmer, langer licht, de vogeltjes, de geuren, alles komt in bloei. Niks lekkerders dan de lente!

Pinacolada

Berichten: 4082
Geregistreerd: 04-05-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:22

Eske_B schreef:
Lente... lekker weer vaak, alles wordt weer groen, begin van nieuw leven, dagen weer langer. Maar ook weer niet te warm, want ik hou niet zo van hitte.

De hersft vind ik te nat en de winter kan ik van genieten als het lekker koud is, een strakbrauwe lucht en zonnetje. Niet al die regen of storm.


Helemaal dit!

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:24

Voor mij ook de lente.. ik bloei zelf dan ook weer op. Zomer is ook heerlijk, maar in de lente kijk ik uit naar de zomer, leef je er met de natuur naar toe. Heerlijk!

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:25

Zomer! Lekker warm, veel zon, barbecuen, terrasjes pakken, paardjes op de wei <3

Zolang het maar niet te warm en benauwd is, dat vind ik altijd zo sneu voor mn paard...

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101687
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:26

Absoluut de zomer! <3

Ik kan in de winter bijna niets doen buiten met die kou. Mijn lijf vind dat niet okee. Heb het fenomeen van Raynaud en alles onder de 10 is al te koud. :\ Ik kan het best functioneren als het lekker warm is.

Vind de zomer ook gewoon het leukste jaargetijde...lange dagen en mooie natuur.

Koper

Berichten: 30234
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:26

Het seizoen maakt me echt volstrekt geen klap uit. Het maakt me uit of het regent. En dat doet het helaas in ieder seizoen.

Dabo

Berichten: 11130
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:28

de lente... heerlijk! het vooruitzicht van een lange lange lente en zomer erachteraan! Jeahh!
Zodra de korste dag is geweest ga ik ook alweer aftellen. Het is nu alweer een uur langer licht dan eind december! :D :D
De herfst vind ik ook prachtig. De paarse hei, de gekleurde vallende blaadjes <3
Maar de winter?? naahhh bahbah ik hou niet van kou, en nattigheid, zoals we nu hebben.
Alles drek, de bak drek, het land drek bahbah
OP naar het voorjaar! :D

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:28

Lente/zomer ik ben echt een koukleun en denk in de winter regelmatig dat ik niet in Nederland maar op de Nederlandse Antillen geboren had moeten worden. Ik koel ook heel snel weer af, maar ik kan moelijk de hele dag gaan sporten om mezelf warm te houden want zodra ik dus stop ben ik in een mum van tijd weer afgekoeld.

Love_Laugh
Berichten: 837
Geregistreerd: 21-10-15

Re: In welk seizoen voel jij je het prettigste?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:31

De zomer! :)

Echt een hekel aan regen, hagel, kou, sneeuw.
Heb het de hele dag koud in de winter/herfst.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:51

zomer :) maar dan moet ie niet zo regenig zijn

Jildau

Berichten: 9406
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 00:26

s_v schreef:
Wel, ik heb mezelf dat nu al vaak afgevraagd, wat mijn favoriete seizoen is... En ik kan echt niet kiezen. Ik vind oprecht dat elk seizoen zijn charme heeft. Heerlijk genieten van de zon in de zomer, de gezellige sfeer in de winter, de natuur die openbloeit in de lente en kei harde stortregen in de herfst, ik vind het allemaal geweldig :D


Ik heb precies hetzelfde! Al is december wel mijn lievelingsmaand maar verder heeft elk seizoen wat en kijk ik elk seizoen uit naar het volgende seizoen.