Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:09

assie schreef:
Raar idee misschien, maar kun je het kastje niet kantelen? Als je hem op zijn kant zet kun je halsters en hoofdstellen wel ophangen zonder dat je de kast zelf aanpast. Enige wat dan lastig is, is het onderste deurtje. Daar ga ik even over nadenken ;)

Die is slim. Alleen gaat het bij de deurtjes eerst 'naar buiten', zou ik hem dan nog steeds kunnen kantelen?

overzee2

Berichten: 662
Geregistreerd: 13-04-09

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 09:38

Je kunt ook zoals eerder aangegeven zelf een nieuwe kortere plank kopen/maken zodat je je halster wel aan de deur kunt hangen. Dan kun je met van die zuignappen haken aan je deurtje maken zodat je je halster kunt ophangen zonder boren etc etc... De originele plank die erbij hoort bewaar je thuis. Mocht je de stal verlaten, plaats je de originele plank weer terug in het kastje, neem je je eigen plank weer mee, haal je de zuignaphaken weg en klaar.
Kosten: 1 plank en een paar zuignappen.

NIL VOLENTIBUS ARDUUM

M_ontana
Berichten: 1279
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:05

Ik ga het eerst uittesten met kantelen, mocht dit niet werken ga ik de plank vervangen en met zuignappen werken! Bedankt! Ik ga wel langzaam opzoek naar een andere, dit mag namelijk wel. Waar kan je kleine kastjes kopen waar geen zadel ed in hoeft en die in een redelijk vochtige ruimte kunnen staan?

Anoniem

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 10:09

Kringloopwinkel, Marktplaats, Facebook.

Kategida

Berichten: 245
Geregistreerd: 05-08-17
Woonplaats: België

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 15:45

Hebben jullie allemaal jullie spullen in een zadelkast op jullie manège/stal staan? Of ook thuis een zadelkast of rommelkastje?

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 16:03

Van mn pony heb ik 2 liners thuisliggen die ik niet gebruik en mn mentuig ligt bij mn vader in de schuur. Voor derest alles in mn kast op stal (waar de liners ook wel bij passen eigenlijk :P ).
Spullen van mn vaders paard liggen allemaal in de zadelkamer bij mn oom en tante, toch genoeg ruimte voor.

Vroeger veel spullen thuis, maar toen had ik nog veel onzin. Blij dat het meeste weg is, ruimt lekker op!

[o]

furyke

Berichten: 3549
Geregistreerd: 28-03-07
Woonplaats: elsloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 16:15

Kategida schreef:
Hebben jullie allemaal jullie spullen in een zadelkast op jullie manège/stal staan? Of ook thuis een zadelkast of rommelkastje?


Flinke kast vol op stal.
Thuis een wandkast vol met spullen, in de garage staat een kast grotendeels vol met dekens.
En door de rest van t huis slingert ook nog wel eens iets wat niet in de wandkast past. :')

Tijd om eens een grote verkoop te houden, denk ik

Energy B+15 — L1+21 — L2+12 - M1+8
Fury still miss you. best pownie ever

PaysBas

Berichten: 4997
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Somewhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 11:11


KNHS ZAL DE KOSTEN OP DE LEDEN VERHALEN wij zwijgt stemt toe dus WEES SLIM—> https://petities.nl/petitions/wij-wille ... ?locale=nl

Sinterklaas & Zwarte Piet zijn onderdeel van de Nederlandse cultuur. En nee ik ben geen racist. Racisme staat compleet los van dit oer-Hollandse feest.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas

Dovahkiin

Berichten: 565
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:12

Wat een leuk topic! Bij ons op stal zijn er kasten gemaakt zodat iedereen evenveel kastruimte heeft. De zadelkamer is maar klein, en sommige mensen moesten het doen met een klein kastje terwijl anderen een gigantische 3-deurs kast van de Ikea hadden staan.
Nu iedereen zijn eigen kast heeft en gelijke grootte, staat het ook zo veel mooier en netter.

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:40

Ik ga eind van de maand van stal verhuizen, krijg 2 mooie kasten, kan ik het mooi naar eigen smaak gaan inrichten. Heb mijn dekjes nu al aan zo'n rails hangen met broekhangers, alleen hangen ze nu in de lengte, en kan dat strakjes net als bij jullie in de breedte!

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:56

Wat een mooie kasten komen er hier voorbij! Ik heb 'groen licht' gekregen van mijn vriend voor een nieuwe kast, dus ben nu volop aan het tekenen en inspiratie aan het opzoeken :)

De kast wordt waarschijnlijk 2m hoog, 1,5m breed en 80cm diep. De schabben wil ik 65 maken, zodat ik ruimte heb om dingen in de deuren op te hangen :)

In de kast moeten de zadel(s) van mijn Fjord passen, 1 VZH en binnenkort ook een boomloos western model + het tuigje van mijn shet passen. Daarnaast wil ik er ook graag alle dekens + dekjes + poetsspul in kwijt kunnen, hij moet lekker ruim en overzichtelijk zijn. Kom hier goede ontwerpen tegen!

Tekenen maar nu dus ...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Ufurio4e

Berichten: 1383
Geregistreerd: 14-10-12
Woonplaats: Giesbeek

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 17:16

Ik heb gisteren samen met mijn vriend mijn zadelkamer maar eens onderhanden genomen. Ben er heel tevreden over. De achterwand hoop ik ooit nog eens gebroken wit te verven. maar dan moet er eerst meer vrije tijd zijn.

Afbeelding

Mijn bonte trots Ufurio
Mijn kleine liefde Chris
Kleine stippel vriend Bobbie
Mooie prinses Tova

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:17

Kategida schreef:
Hebben jullie allemaal jullie spullen in een zadelkast op jullie manège/stal staan? Of ook thuis een zadelkast of rommelkastje?


In de auto, op de stalling, op mijn eigen land, op zolder en in de bijkeuken.
Ik kan vaak iets niet vinden.. :o

Mooie zadelkamer Uforio!

Lieve Baska 4-5-1993 - 27-9-2021

NienkeV1994

Berichten: 4489
Geregistreerd: 09-01-13
Woonplaats: Tilburg

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 08:30

Ik heb twee kasten op stal (als je de zadelkasten mee telt heb ik er 4 :+), en nog wat spullen in m'n auto en schuur liggen :') maar een van die kasten is kapot en daar kunnen muizen in komen, dus daar liggen geen waardevolle spullen in.

Paard Optimaal - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden
Bestel mijn e-book 'Ingrediënten in Paardenvoeding' over de 50 meest voorkomende ingrediënten

Doef

Berichten: 1731
Geregistreerd: 25-09-12
Woonplaats: Midden Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 11:40

Ik heb binnenkort een eigen kast nodig, wil graag een wat grotere, en 2 deurs. Maar die zijn helaas wel prijzig! Iemand een alternatief van zo'n stalenkast die stevig genoeg is? Dan maak ik er zelf hangers etc in, zou misschien een hoop kosten kunnen schelen :j.

''Even the smallest person, can change the course of the future.''

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 16:45

Doef schreef:
Ik heb binnenkort een eigen kast nodig, wil graag een wat grotere, en 2 deurs. Maar die zijn helaas wel prijzig! Iemand een alternatief van zo'n stalenkast die stevig genoeg is? Dan maak ik er zelf hangers etc in, zou misschien een hoop kosten kunnen schelen :j.


Kasten blijven toch prijzig helaas. Ik heb een kast van stijgerhout helemaal naar wens laten maken. 120 lang 220 hoog 80 diep. Inclusief inhoud, wieltjes, slot, dubbele deur was ik een kleine €275 euro kwijt, veel geld, maar hij is groot en op maat gemaakt, mooie kwaliteit dik hout en een 2e hands kast kost toch ook al gauw een 100/150 euro.

WillemijnW

Berichten: 43
Geregistreerd: 27-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:07

Jaloers op sommige kasten! :wow: Op dit moment hebben wij een container
met verschillende tuig- en zadelsteunen. Hoop ook zoiets ooit in de
toekomst te hebben.

Tot dan blijf ik hier kwijlen voor inspiratie.

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:18

Ik kom even meelezen. Ik heb een zadelkast voor mijn verjaardag gekregen dus moet nu goed gaan denken wat ik wil.
Wat voor slot hebben jullie op de kast? Hij komt hier in een open loods te staan en het is wel de bedoeling dat mijn zadel er in gaat

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 09:19

Maartje_M schreef:
Ik kom even meelezen. Ik heb een zadelkast voor mijn verjaardag gekregen dus moet nu goed gaan denken wat ik wil.
Wat voor slot hebben jullie op de kast? Hij komt hier in een open loods te staan en het is wel de bedoeling dat mijn zadel er in gaat


gewoon een hangslotjes met cijfers, geen sleutel, die raak ik gegarandeerd kwijt of vergeet ik mee te nemen :')

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:06

Ik heb ook een met een cijferslot. Ook omdat het paspoort in de kast lag op de vorige stal. Dan kon de stalhouder erbij wanneer er controle is

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Maartje_M

Berichten: 9300
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 20:37

Maar zijn jullie niet bang dat ze dat slot gewoon doorknippen of ben ik dan echt een doemdenker?

assie

Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 07:04

Ieder slot valt door te knippen. Je hebt zwaardere kwaliteit sloten, maar ook die zijn open te breken. Ook die met kwaliteit keurmerk.

Maar een kast met slot is punt 1 minder uitnodigend dan een zonder. En punt 2 sta je verzekeringstechnisch beter als je kast dan toch wordt leeggeroofd. Zorg dan ook dat je een foto hebt van wat er in je kast ligt en check bij jouw verzekering of dat is meeverzekerd.

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.


_Marinke_

Berichten: 9222
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Nijverdal (ov)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 08:29

Hier zijn de zadelkasten in huis. Op de kasten zelf alleen geen sloten, maar ze moeten inbreken willen ze bij de kasten kunnen komen.

Op de andere stal waar de kast bij de stallen stond had ik er gewoon zo'n normaal slot op, geen hangslot.

>> DISCOVERY OF GOLD US <<
    Vivaldi x Zichem x Elegant | Volg ons op youtube: Equifun!
Dreams come true...

wendyh

Berichten: 236
Geregistreerd: 28-02-07
Woonplaats: Ede

Re: Bokts mooie zadelkamers? zadelkasten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:07

Op stal heb ik een een metalen archiefkast gekregen voor mijn spullen. Maar hoe bevestigen jullie daar haken enzo in. Met schroeven wordt lastig toch? Het zadel moet aan de zijkant geplaatst worden. Zou er nog extra versteviging nodig zijn? En hoe hebben jullie een kast van 100x45 en hoogte 200cm ingedeeld?

Hylanthe (Westenwind x Santano) B+2
https://www.instagram.com/Hylanthe/

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 09:45

Doef schreef:
Ik heb binnenkort een eigen kast nodig, wil graag een wat grotere, en 2 deurs. Maar die zijn helaas wel prijzig! Iemand een alternatief van zo'n stalenkast die stevig genoeg is? Dan maak ik er zelf hangers etc in, zou misschien een hoop kosten kunnen schelen :j.


Waar woon je? ik weet iemand hier uit de omgeving die 2 deurs [zware] metalen kasten verkoopt voor iets van 80,- per stuk.Je moet er dan wel zelf een zadeldrager enzo in maken,maar das heel makkelijk,heb ik ook gedaan.Die man zit in Vierhouten of Voorthuizen,zou ik moeten nakijken.En weet niet zeker of hij ze nog steeds heeft,hij had er heel veel.

FB Groep Second Chance.

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, Marjelle1992 en 43 bezoekers