Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 21:52

Leuk dat je komt kijken!

Alvast sorry voor de lap tekst :Y)

Tja waar begin ik.. Ik ben nu 19 jaartjes jong, ben begonnen aan een opleiding aan de universiteit in Wageningen en heb het hier prima naar mijn zin. :)

Ik ben geboren met een heupafwijking namelijk PFFD type A (Proximale Focale Femur Dysplasie type A, mild) aan de rechter kant. De kenmerken hiervan zijn o.a. een 'knie valgus'(erge x-been) en een verkorte femur.
Ik heb hierdoor een beenlengte verschil van circa 10 cm (oke, 9.98). Dit heeft mij nooit tegen gehouden van doen wat ik wil. Als mensen aan mij vragen waar dit probleem mij in beperkt kan ik alleen maar zeggen dat het me nog niet is gelukt om met hakken te lopen :Y) Ik was zeer sportief, actief, je trof me (bijna) nooit lui aan en was altijd klaar om op pad te gaan. Ik woonde voordat ik naar Nederland kwam op Sint Maarten in het Caribische gebied. Daar heb ik 11 jaar gewoond. Mijn dagelijkse leven bestond daar o.a uit school, Capoeira, paardrijden, hiken, zwemmen, chillen op het strand en werken op de boot bij ons familiebedrijf. Capoeira doe ik al 11 jaar en paardrijden ongeveer 9-10 jaar. Ik liep altijd op mijn tenen om het verschil te compenseren, wonderlijk dat heel veel mensen dit niet opmerkte(tenzij je er op let natuurlijk). Zelfs mensen die ik jaren kende merkte het niet, tot ik het zei.

Afbeelding
Afbeelding
Paardje spring :o
http://oi64.tinypic.com/ifok6a.jpg
Mijn Zeusje <3
http://oi66.tinypic.com/or8k5c.jpg
Spoiler:
In het geval dat hierover gevraagd wordt; Ik heb nog familie in Sint Maarten, namelijk mijn ouders, een oom en tante en 2 neven. Ons huis is tijdens de orkaan blijven staan met (Gelukkig) minimale schade. Het gaat goed met hun en ze doen hun best om hun dagelijkse leven weer op pad te brengen en ons familie bedrijf weer te herstellen.


Ik heb al 2 keer een heup correctie gehad, eentje toen ik 5 was, en de andere 12. Hierdoor heb ik een lang litteken aan de zijkant van mijn been waar ik graag grapjes over maak met toeristen als we gaan snorkelen waarbij ik tegen ze zeg dat ik precies op die plek gebeten was door een haai O:) daarna stel ik ze natuurlijk snel gerust. De heup correctie zorgde er voor dat mijn femur weer recht in mijn bekken kwam te staan. Naarmate ik groeide kwam hij weer scheef te staan, vandaar een 2e keer.

Mijn hele leven wist ik al dat ik "ooit" de 'grote' beenverlengingsoperatie moest ondergaan. Expres hebben we gewacht tot ik het VWO op de middelbare in Sint maarten had afgerond. De tijd kwam in VWO 6 steeds dichterbij. Veel mensen vroegen of ik er klaar voor was en of ik niet nerveus was en dat ze het super dapper vinden oid. Tja... Ik wist nooit zo goed wat ik daarop moest zeggen, dit was iets dat "MOEST" gebeuren, of ik er nou klaar voor was of niet. Ik was er dus al mijn hele leven mentaal op voorbereid. Angst was nergens te vinden. Misschien vond ik het wel een beetje spannend maar "i'm a tough cookie" zoals vele zeggen.

Nadat ik eindelijk VWO in 2016 had afgerond ging ik in die zomer naar Nederland om röntgenfoto's te laten maken en mijn Orthopedische chirurg te ontmoeten. Dit was in Utrecht in het WKZ (ik was nog 17). Daar hebben we ook gelijk uitgevonden dat er een nieuwe verleng-methode op de markt is gekomen. Namelijk de "The PRECICE Intramedullary Limb Lengthening Method". Deze nieuwe methode voorkomt dat ik met een hele lompe externe stellage moest rondlopen en veel minder kans had op infectie en dat het in het algemeen gewoon meer comfortabel is voor de patiënten. Deze nail/pen gaat in het bot en wordt bevestigt met een aantal schroeven. Ook wordt het bot doorgezaagd. Met behulp van een andere externe machine die je op je been zet, druk je op een knopje waardoor de pen uit elkaar draait/schuift waardoor er steeds meer ruimte tussen het breukvlak komt te zitten. Dit vult dan weer op met bot. Hier een linkje met wat over de pen en onderaan twee filmpjes over hoe ze het doen mochten jullie meer interesse hebben :)
https://www.nuvasive.com/solutions/precice-limb-lengthening-physicians/

Hier een kort overzicht van de pen.
Afbeelding

Het enig nadeel is dat ik er niet oneindig lang mee kan verlengen. De maximale verleng mogelijkheid is8 cm. Natuurlijk was het maar de vraag of ik 'uberhaubt' de 8 cm kon halen. Dit komt namelijk zeer zelden voor en in Amerika zijn er maar een kleine aantal tientallen mensen die dit bereikt hebben. Omdat deze pen nieuw op de markt is waren er in 2016 maar rond de 250 patiënten die met deze methode verlengt hebben. In Nederland is het pas net in gebruik. Ik was maar de 6e patient in Nederland die deze methode zal gebruiken. Voor mijn arts Dehr. Sakkers, is het ook nog steeds iets nieuws. Ik zag mezelf een beetje als proefkonijn haha. Maar goed, er werd door iedereen gezegd dat ik de 8 cm maar een beetje los moest laten, en dat ik kan rekenen op 5-6 cm "met geluk!". Dit was dus ook mijn doel. Ik ZAL de 6 cm halen! Ik zou ook een jaar niet kunnen lopen, een uiteraard geen paardrijden, capoeira o.i.d.

Dit was de stand van zaken. Een verkorte femur en een erge X-been stand.
Afbeelding

Nadat ik de fotos had gemaakt en Dehr. Sakkers had ontmoet, ging ik terug naar Sint Maarten. Ik had al besloten om een tussenjaar te nemen na VWO, zodat ik met rust de operatie kon ondergaan.
En toen was het tijd! Ik ging 16 November 2016 terug naar Nederland, en ik werd 29 november geopereerd. Mijn moeder was meegekomen naar Nederland. De dag die ik mijn hele leven aan zag komen is er! Ik was die dag de eerste aan de beurt.

Mijn moeder, broer en ik met onze slaapkopjes om 7.00 's ochtends in het ziekenhuis, minuten voordat ik naar de OK werd gebracht.
Afbeelding

En toen was het tijd. Ik werd naar de OK gebacht (voelde zo gênant om in het bed geduwd te worden haha) en het infuus werd geplaatst. Volgens mij vond mijn moeder het spannender dan ik :') Na exact 17 seconden was ik knocked out.
Het plan was om de magnetische pen te bevestigen en een knie correctie waarbij ik geen X-stand meer zal hebben. Dit zou rond de "4-5 uur duren". Helaas was dit niet het geval. Alles wat fout kon gaan ging fout.

Nadat ze de pen in mijn bot hadden bevestigd gingen ze hem uittesten. Bleek dat het ding niet werkte |o . Ze hadden ook geen extra in het ziekenhuis liggen, niet in mijn 'bot' maat. Gelukkig lag er nog wel een in Amsterdam. Terwijl ik onder narcose lag hebben ze met politie begeleiding de andere pen opgehaald uit Amsterdam naar Utrecht. Die deed het gelukkig wel! }:0 Helaas was dat niet het enige probleemje. Ze zouden een metale plaat gebruiken met schroeven om mijn knie te corrigeren. Het plaatje dat ze klaar hadden liggen was helaas te groot waardoor ze een andere moesten zoeken. Eenmaal gevonden ging alles gelukkig wel soepel. Ik was gedurende de iets langer dan verwachte 10 uur operatie stabiel. Het ergste was dat mijn moeder pas 7 uur later iets over me te horen kreeg terwijl ze al na 5 uur iets had verwacht. Die heeft zich goed zorgen gemaakt..

Afbeelding
Eenmaal wakker moest ik 5 keer goed naar de klok kijken voordat ik doorhad dat er iets niet klopte. Ik vroeg toen (half dronken) hoe lang het heeft geduurd.. "WOW" was mijn reactie. Verder was ik helemaal kapot, maar voelde gelukkig niks door de ruggenprik met 'morfine achtige' pijnstilling. Even nadruk op "niks". Ik kon beide benen niet voelen, zo raar. :')

Ik had 2 dagen verplicht bedrust. Ook werd er een 'mooie' spalk voor mijn hele been gemaakt. Na die 2 dagen mocht ik eindelijk recht op zitten en uit bed. Daar zat ik dan met mijn sluit- en afneembare spalk.
Afbeelding
Dit duurde niet zo heel lang. Ik werd na ongeveer 15 minutjes misselijk en duizelig. Terug naar bed dus.
Toen werd er weer een röntgenfoto gemaakt op dag 3 in het ziekenhuis.
Afbeelding
Alles zag er netjes uit.
Hier de pleisters en opgezwollen been.
Afbeelding

Voor de nieuwsgierige hier een foto zonder pleisters. LET OP, het is niet zo smakelijk, NOT for the faint of heart!.
http://oi65.tinypic.com/11k9qbp.jpg

Die grote paarse kruis is de plek waar ik de machine op moest zetten.

Na een week mocht ik naar huis! Ik woonde bij een goede vriendin van me tot juli 2017. (in de zomer ging ik terug naar Sint Maarten en daarna ging ik gelijk op kamers wonen).

Ik mocht de eerste 6 weken na de operatie mijn knie niet meer dan 30 graden buigen (=niet veel), en ik moest ook die 6 weken zo veel mogelijk die spalk om en ermee slapen (verschrikkelijk) |o .
Inmiddels waren we een week na de operatie ook met verlengen begonnen! Ik moest 0.50 milimeter per dag verlengen. Pijn had ik niet, meer de angst voor pijn. En pfoee wat voelde mijn been zwaar aan.. Na 2 weken most ik beginnen met 'aantippend' lopen waarbij ik ongeveer 10-15 kilo mocht belasten. (Heel weinig.)

Op 3 januari had ik 1.5 cm gehaald!
Afbeelding

En 23 januari al snel de 2.5!
Afbeelding

Intussen hield ik mezelf elke dag wel bezig en was Netflix mijn grootste vriend. Stuur me maar een pb als je leuke series wil weten :') De regel was wel minimaal 20 minuten per dag buiten een frisse neus halen. Maar pfoe.. ik voelde mij zo zwak en erg moe. Die 10 uur narcose heeft mijn energie niveau niet geholpen, en een constant gebroken been die elke dag bezig is met herstellen maakte het niet beter! Ik denk niet dat vele mensen begrip hebben van hoeveel energie mijn been van mijn lichaam vraagt. Maanden later en nog steeds voelde ik me zo zwak en moe. Ik ging 3x per week met mijn vriendin mee naar de paardjes. En nam altijd de kans om uit huis te gaan.

En ik heb ook iets gedaan wat eigenlijk niet mocht. Ik wilde het zoo graag en kon mij niet meer inhouden. Er is een hele rustige hengst op stal waar ik al vaker op heb gezeten. Hij is echt BOM proef en zal je NOOIT iets kwaads doen. Ze hadden mij aangeboden of ik op hem wilde zitten, alleen zitten, niet rijden o.i.d. Hij is trouwens ook niet vooruit te branden, zo kalm is hij. Zelfs met zweepjes en sporen krijg je hem niet vooruit. Daarom gaf ik hem ook 100% mijn vertrouwen en heb ik ja gezegd. :D
Spoiler:
Afbeelding


En toen was het maart! Ik heb hier 4 cm gehaald *\o/*
Afbeelding

Ik had trouwens 2 keer per week fysio en moest elke maand terug naar het ziekenhuis voor controle.
Pijnloos was het proces tot nu toe niet. Soms had ik totaal geen last, geen pijnstillers o.i.d. En soms deed het echt zo veel pijn dat ik er om kon huilen. En andere keren moest ik puur uit frustratie huilen.
Ik probeer er niet te veel over na te denken over wat ik nu allemaal niet meer kon, en deed mijn best om alleen na te denken over wat ik WEL kon. Maar soms was het me te veel.

In de rest van maart en mei had ik heel erg veel pijn. Waardoor wist ik niet. Ik was net een verslaafde van de pijnstillers terwijl ik ze altijd probeer te vermijden. Het kon ook niet anders. Maargoed het is ook niet niks waar ik mee bezig ben dus ik liet het gebeuren.
19 mei was de volgende controle. Ik had nu 5.5 cm gehaald! BIJNA de 6!. Maar tot onze schrok kregen we op het pc scherm dit te zien:
Afbeelding

Een schroef had besloten een beetje los te draaien, terwijl de pen besloot om 0.6 cm in mijn bot te zakken... tja... en nu? Niet alleen dat, maar ook is er op de foto te zien dat er rond mijn gehele bot een extra bot laagje aan het groeien is. Dat vond mijn arts erg vreemd. De vraag was ook of we nog een ingreep zouden moeten doen om dit te corrigeren of dat we het zo moeste laten gezien er ook een laagje bot over de losse schroef heen groeide. Sakkers had toch besloten om een ingreep te doen en om tijdens die ingreep ook een stukje bot te pakken voor onderzoek naar infectie. Mogelijk dat een infectie ervoor zorgde dat mijn bot zwakker raakte. En dan zit je daar -O- k*t. Weer een operatie. Het plan is om een andere schroef op een andere plek er in te zetten voor stevigheid. Er zijn aan de onderkant van de pen 3 gaatjes voor schroeven, hoewel er maar 2 zijn gebruikt wegens cosmetica redenen en omdat zijn andere patiënten het niet nodig hadden. Ook had hij het al van te voren overlegd met zijn collega's in Amerika. Als je naar de vorige foto's kijkt in dit toppic zie je ook dat er tussen de onderste 2 schroeven in de pen een gaatje zit. Daar hebben ze de andere schroef in gedaan.

En daar zat ik dan weer in het bed met prachtig oranje/geel bloesje klaar voor de operatie. Dit was 13 juni.
http://oi65.tinypic.com/20fqk9c.jpg

Deze duurde maar 45 minutjes, dus ik kon dezelfde dag weer naar huis.

Ik moest sinds de laatste controle 0.15 mm per dag verlengen tot de operatie.
Toen kreeg ik groen licht om weer terug te gaan naar Sint Maarten (met vakantie)! Zoo fijn om weer even naar huis te gaan en mijn familie te zien. Ik vertrok 4 juli naar Sint Maarten. Hier heb ik lekker kunnen zwemmen(goede therapie) en van mijn gekke maar super lieve familie kunnen genieten.
Afbeelding

En ook een paar mooie foto's gemaakt. Alsof er niks aan de hand is!
Afbeelding

En eh.. Ik denk dat ik wat van mijn spieren verloren ben -O- (nee ECHT! :( )
Afbeelding

En deze miep had ik ook ontzettend veel gemist
http://oi67.tinypic.com/1zya1hj.jpg

Maargoed, alles kwam tot een eind. Tijd om weer terug te gaan naar Nederland. 16 augustus ging ik samen met mijn vader naar Nederland. Hij kwam mee om me te helpen installeren in mijn nieuwe kamer etc.

17 September was de eerst volgende controle. En wat is mijn bot ongelooflijk veel gegroeid! :wow: Ik moest gedurende de tijd in sint maarten 0.17 milimeter per dag verlengen. Maar die extra vitamine D heeft echt mijn botgroei bevorderd. Ik heb inmiddels DE 6 cm gehaald!! *\o/* 6.5 zelfs!! En alles ging nog zo goed dat ze me groen licht hebben gegeven om door te verlengen!! Maar heel rustig. Maar niet te rustig gezien mijn bot dan aan elkaar vast ging groeien wat we ook (nog) niet wilde.
de bovenste van de 4 fotos zijn gemaakt vanaf de zijkant binnenkant van mijn been, en de 2 onderste fotos zijn van vooraf gemaakt. Links is van de vorige controle, en rechts is van 17 september. Zo kan je zien en vergelijken hoeveel mijn bot is gegroeid de afgelopen 2.5 maanden. Sorry als het een beetje verwarrend is.
Afbeelding

Ik liep toen nog steeds met krukken en ik mocht nog steeds maar aantippend belasten. Inmiddels was ik ook al met mijn opleiding begonnen. Ik heb me ook aangemeld bij studentenvereniging Nji-Sri, en heb de ontgroening overleefd en ontzettend veel nieuwe leuke mensen leren kennen! _O-
http://oi63.tinypic.com/imjp6u.jpg
http://oi68.tinypic.com/aui0lk.jpg

Tja het leven gaat door, op krukken of niet... Ik probeer er zoals eerder gezegd ook niet teveel over na te denken. Ook was ik in September naar het revalidatie centrum gegaan waar ik mijn 'hoofd revalidatie arts' weer heb gezien (daar moest ik net zoals het ziekenhuis 1 keer per maand naartoe). Waar ik heb geprobeerd om te fietsen (met 1 been). Is wel handiger in de studentenleven. Dit mocht! en is leuker dan op de hometrainer haha.
Afbeelding

En de revalidatie arts :)
http://oi63.tinypic.com/2rcx65h.jpg

De pijntjes kwamen en vertrokken. Soms had ik veel last, andere dagen helemaal niet. Intussen vanaf November ben ik wat harder gaan verlengen (0.30 milimeter per dag met toestemming natuurlijk) Omdat mijn bot bijna aan elkaar vast begon te zitten. Dit heb ik lang volgehouden.

En hier komt het.... Alles ging zo goed! mijn knie protesteerde niet en mijn spieren en alles waren netjes mee aan het rekken, ik kon gewoon doorgaan! En ik mag heel trots zeggen dat ik de 8 cm heb gehaald :):) ..... Mijn arts was super blij en enthousiast omdat ik de eerste van zijn patiënten ben die meer dan 6 cm heeft verlengd en zelfs de 8cm heb gehaald, wat werd afgeraden om in 1 keer te doen van zijn collega's en volgens protocol.

20 December 2017 was ik officieel klaar met verlengen. De pen kon ook niet meer. Ik hoef die machine niet meer te gebruiken! Het heeft dus langer dan een jaar geduurd.
Rechts is de röntgenfoto van 20 december, links net na de operatie. De verhouding klopt niet, maar het is voor het idee. Hij is vanaf de zijkant binnenkant gemaakt.
Afbeelding

Hier een foto zonder die rode lijntjes voor de liefhebbers http://oi66.tinypic.com/1z4yjhy.jpg

24 december ging ik samen met mijn broer (Die al sinds 2015 in NEderland sturdeerd) naar Sint MAarten om de feestdagen met de familie te vieren. Het was een schok om ons eiland in deze staat te zien na de Orkaan. Maar het was vooral gewoon fijn om weer thuis te zijn.

Saampjes met mijn broer op de foto
Afbeelding

En op de laastte dag van ons verblijf nog even een familie foto gemaakt.
Afbeelding

Eenmaal terug in Nederland ging het leven gewoon door. Studie, veriniging, etc.
En nu kwam er voor mij groot nieuws uit de röntgenfoto van 29 januari 2018..
Mijn bot is aan de binnenkant en achterkant (2/4 rond) zo goed als vast gegroeid!
Hier een röntgenfoto van het breukvlak. De linker is van de voorkant genomen, de recht is van de binnenkant zijkant genomen.
Afbeelding
Ik mag vanaf nu afbouwen naar 1 kruk! :):) Na langer dan een jaar met 2 krukken te hebben gelopen ben ik meer dan blij om er van 1tje afscheid te nemen. Er is eindelijk een licht aan het einde van de tunnel.

Het moeilijkste voor mij is toch het feit dat ik van een heel sportief/actief leven ga naar een leven waarbij ik mij erg moet inhouden en rustig aan moet doen. Het gekste vind ik ook dat alle mensen die in nu heb leren kennen mij alleen in de staat kennen en niet hoe ik vooraf was.

Dat was mijn verhaal tot nu toe :) Ik ben hard bezig met rekken/strekken en oefeningen.
Ik kreeg door het goede nieuws een boost om dit topic voor jullie te maken. :D

Ik hoop dat alles een beetje duidelijk is uitgelegd, en sorry voor de spelfouten!

Als je vragen hebt mag je die altijd stellen :J :evaw:
Laatst bijgewerkt door Warboel op 25-07-18 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Op verzoek foto's werkend gemaakt

Anoniem

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:05

Wow wat een heftige operatie zeg! :oo Maar wat bijzonder dat het kan. Ik ben benieuwd hoe het verder gaat ontwikkelen.

haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:06

Wat een interessant verhaal, mooi dat je het met ons wil delen. Succes met de verdere revalidatie!

Hiraeth

Berichten: 3221
Geregistreerd: 08-08-07
Woonplaats: Ruinerwold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:07

Wat kan jij fijn schrijven zeg! Zo'n lap tekst en toch vlieg je er doorheen. :D

Bedankt voor het delen van dit onwijs interessante onderwerp en veel succes nog met het herstel! :D

Sizzle

Berichten: 35684
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:08

Jeetje wat een verhaal, wat een doorzettingsvermogen zeg!
Bedankt voor het delen van je behoorlijk unieke ervaring :)
Hopelijk kun je binnenkort weer helemaal op eigen benen staan.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:09

WoW wat bizar. Ik had geen idee dat je zoveel cm kon verlengen!
Leuk dat je het deelt. En heerlijk om foto's van st. Maarten te zien

prulletje

Berichten: 965
Geregistreerd: 21-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:10

Zo, ik heb het hele verhaal gelezen. Wat fijn dat het al met al zo goed is verlopen! Maar wat een proces is het geweest zeg! Ik wens je veel succes met je verdere herstel. Kan dit been uiteindelijk net zo sterk worden als het andere, of blijf je er altijd iets van merken?

Iejoorr

Berichten: 6255
Geregistreerd: 20-05-10
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:21

Wauw wat een bijzonder verhaal! Wat een doorzettingsvermogen zeg!
Succes met je verdere herstel, blijf je updates plaatsen? :D

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:29

Ik zag beenverlenging en ik wist dat jij het was! Wat supervet dat het gelukt is, ik weet nog wel hoor, met die krukken achterop : :=

Maar wat een leuk topic, ik ben echt blij voor je! Als je in Utrecht gaat studeren kom ik wel een keer langs haha

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:30

Indrukwekkend! En wat geweldig dat je lichaam het aan heeft gekunt om die 8 cm te haken. Geweldig toch!

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:36

Wat heftig! Maar super interessant! Bedankt voor het delen. Ik vind het leuk om zo het verloop van bepaalde behandelingen eens een keer te kunnen zien. Geweldig wat het lichaam allemaal aan kan.
Veel succes met revalideren nog!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:39

Een heel bijzonder ,en fijn geschreven verhaal. Dankjewel voor het delen en heel veel suces nog de komende maanden tot je weer zo sportief kan zijn als je was.

Jinte

Berichten: 4834
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:40

Wauw. Heb het hele verhaal gelezen. Wat een doorzetter ben jij!

suikermeisje

Berichten: 8345
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:44

WoW wat indrukwekkend inderdaad! Interessant om zo te kunnen zien. Kun je straks wel weer opbouwen naar het sporten ook met je benen?

Roadracer

Berichten: 1811
Geregistreerd: 01-11-04
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:45

Wauw, enorm interessant om te lezen, heb je verhaal in 1 ruk uitgelezen. Voelt dat nu ook "raar", dat je beenverschil nu zoveel minder is? Kan me voorstellen dat je lichaam misschien ook altijd scheef gestaan heeft en dat je allerlei spieren nu ook weer meer in balans moet ontwikkelen.

madeliefw

Berichten: 2666
Geregistreerd: 14-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:46

Wat een interessant verhaal, wat heb je goed en leuk beschreven wat je hebt meegemaakt. En wat een heftige periode moet dit zijn geweest. Veel doorzettingsvermogen zeg! Succes met de verdere revalidatie.

Ik heb nog wel een vraag. Mag ik vragen wat de reden is dat je de operatie moest ondergaan aangezien je eigenlijk alles kon zoals je beschreef? En nu moet je dus een heel ander leven leiden

Utixo

Berichten: 6568
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:47

Ik heb heel je verhaal gelezen, verbazingwekkend waar het lichaam toe in staat is! Ook dat je dus je huid en je pezen oprekt. Heb je er nu helemaal geen pijn aan?

Eilish
Berichten: 3018
Geregistreerd: 01-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:53

Respect, het klinkt erg heftig. Zelf ben ik nu voor de vierde keer drie maanden aan het revalideren, dus ik herken dingen als jezelf inhouden en netflix enz. Maar wat goed dat je het allemaal gedaan en volgehouden hebt en dat je de 8 cm gehaald hebt! En veel succes nog.

Reusje0504

Berichten: 1682
Geregistreerd: 30-10-12
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:55

Wat een bijzonder verhaal en wat super knap hoe je het allemaal doet! Ik hoop voor je dat je snel weer lekker kan sporten!

Ik vroeg me nog af of het altijd bij het bovenbeen wordt gedaan? Of is het soms ook een combi of alleen onder? Sorry als dit een domme vraag is ;)

KayC

Berichten: 3822
Geregistreerd: 30-12-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:55

Zo wat enorm dapper zeg dat je dit hebt doorstaan! Zo te lezen ben je hartstikke sterk en positief, waardoor je dit geweldige resultaat hebt kunnen behalen. Super interessant ook om te lezen trouwens hoe dit is verlopen en je schrijfstijl leest inderdaad heel gemakkelijk. Ik hoop dat je snel weer echt alles kunt doen wat je al kon en hopelijk nog meer!

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:57

Sjee meid,wat indrukwekkend.

Toevallig had ik er vd week voor t eerst van gehoord bij rtlboulevard,cosmetische ingreep waar vooral dames uit Korea dit laten doen bij beide benen...ahum..

voor jou een geheel andere reden..dapper, erg dapper dat je dit hebt aangedurfd!

Voorspoedig herstel gewenst ennuh, dat je straks maar in balans mag zijn ;)

Wendy_Komen

Berichten: 6298
Geregistreerd: 10-05-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:58

Wat onwijs gaaf dat je dit met ons wilde delen! Hoop dat de progressie doorzet en je snel weer zonder krukken bent!

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Beenverlenging - 8 cm - Mijn verhaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 22:58

Omdat dit (indrukwekkende!) verhaal beter op MWS [Mensenwelzijn en Sport] past, verplaats ik 'm daar even naartoe.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33787
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:01

Wow super heftig! Wat knap hoe je lichaam ermee om ging joh! Ga je ooit weer op oud niveau kunnen sporten? :D

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 23:01

Wauw, wat interessant! :) En wat ben jij een doorzetter! Geweldig dat het gelukt is, ik wist niet dat je zover kunt verlengen. Echt een bijzonder verhaal! Veel succes met je verdere revalidatie!

Zou leuk zijn om nog eens een update te lezen, ik ben nieuwsgierig hoe het nu verder gaat! :)