Mooie stranden in Italië

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 18:59

Aangezien ik echt van mijn autisme af moet dat Paleokastriska op Corfu de enige perfecte plek in Europa is, heb ik jullie hulp nodig. We willen heel graag naar Italië op vakantie, evt als huwelijksreis begin september. Niet zo moeilijk zou je denken, maar ik ben dus onwijs kritisch := Te kritisch, ik schiet alles af, als het niet op 'ons' strand lijkt in Paleo.

Groen, afgelegen en kleinschalig.
Afbeelding

Afbeelding

Dus, ik weet niet waarom, maar het is daar zo idillisch... Zucht. Je zou kunnen denken, waarom niet terug. Ja, dat kan altijd, maar we zouden echt graag eens naar Italië gaan, met name vanwege het eten :P

Maar ok, Italië dus. het liefst onderin Italië, omdat we in september gaan en we in het zuiden kans op het beste weer hebben.
Er zit nog een addertje onder het gras, namelijk dat we ook verwend zijn met de prijzen op Corfu. Ik betaal liever niet meer dan €400.- voor een kamer, voor 2 pers een week. En de tickets mogen ook niet boven datzelfde bedrag uit komen. Kan wel, maar het is gewoon mijn hobby om zo goedkoop mogelijk ergens heen te gaan. Nu zou het voor onze huwelijksreis allemaal wel wat luxer mogen, maar tot max 1000 euro totaal. En All in willen we dus niet, want we houden van uit eten gaan.

Qua plaats hebben we niet veel nodig, behalve dus een mooi strand en meerdere restaurants. Bezienswaardigheden zijn leuk, maar geen must.

Ok, ik snap dat het heel veeleisend klinkt, maar zoiets moet toch te vinden zijn? Kleinschalig, mooi strand, veel restaurants. Oh en ligbedden en parasolverhuur, want ik heb er een hekel aan om met mn kont in t zand te moeten zitten :=
Brand los :P


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 21:59

Amalfikust! Mooiste deel van Italië. :j

[o]

Anoniem

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:14

Jaaa mooi! Vind toevallig ook een plaatje waarbij staat dat het honeymoon paradise is _O-

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:18

Meant to be dus *\%/* <<)

Maar de Amalfikust is wel echt heel mooi, ik denk nog wel mooier dan corfu. En het Italiaanse eten is gewoon heel erg lekker :)

[o]

Anoniem

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:48

Ok ok, zo op t eerste oog zijn de acoomodaties wel wat duurder, maar heb al tickets gevonden van 86 euro pp, dus kan er weer wat geld bij de locatie. :P

Anoniem

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 22:59

Omg, ik zit er her en der even over te lezen, maar ik word echt super enthousiast <3 . Heb jij nog aanraders waar we het beste heen kunnen? Ik ga nu even kijjken waar een beetje strand in de buurt is. Genoeg mooie plaatsjes zie ik iig. :D

moonsparkle
Berichten: 21705
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:25

Wij waren op roadtrip en kwamen uit bij Levanto, weliswaar wat noordelijk maar wij hadden in september daar 30 graden, we waren de kou in Duitsland zat :') het is een schattig klein plaatsje waar er in die tijd wel ongeveer 10 tot 20 mensen aan het strand waren, wel wat surfers. Er waren ook bijna alleen maar Italianen
Het ligt dichtbij Cinque Terre dus ook in de omgeving mooi plekjes.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 01-02-18 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Laulitz

Berichten: 8753
Geregistreerd: 02-04-04
Woonplaats: België

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:30

Ik lees mee! Van de week aan mn Italiaanse collega gevraagd wat een tip was, hij zei sowieso onder Rome, alles erboven was 'niet Italië' volgens hem :+

RIP Evita 02/04/1995 - 02/05/2017
Volg Apa de Border Collie zijn avonturen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 23:39

moonsparkle schreef:
Wij waren op roadtrip en kwamen uit bij Levanto, weliswaar wat noordelijk maar wij hadden in september daar 30 graden, we waren de kou in Duitsland zat :') het is een schattig klein plaatsje waar er in die tijd wel ongeveer 10 tot 20 mensen aan het strand waren, wel wat surfers. Er waren ook bijna alleen maar Italianen
Het ligt dichtbij Cinque Terre dus ook in de omgeving mooi plekjes.


We zijn al eens in Cinque terre geweest, heel erg gaaf, vooral de wandeling langs zee :D :P
Goed om te horen Laulitz, dat zijn van die tips die je maar net moet mee krijgen :P

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:40

Ik kan ook zo autistisch zijn met stranden. Vindt het al snel niet mooi genoeg. Dus ik lees graag mee :D

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:44

Ik vind de Amalfikust eigenlijk helemaal niet zo geweldig. Altijd veel te druk (zelfs met Amerikanen en Japanners).
En eens met de collega hierboven, Italië begint onder Rome. Mijn favoriete streken zijn Puglia en Calabrie. Voor van die idyllische strandjes zoals op de foto hierboven is Sardinïe ook perfect en dan vooral het noorden, de kust bij Palau en omgeving.

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:00


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 15:07

Tulandro schreef:
Ik kan ook zo autistisch zijn met stranden. Vindt het al snel niet mooi genoeg. Dus ik lees graag mee :D

Oh gelukkig ben ik dus niet de enige _O-

Bloodymary zal het schelen dat we begin september gaan, net na de drukste periode?

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:10

Dat zal zeker wel wat schelen hoor. Al is begin september misschien nog best druk. Laatste keer dat wij er waren was in juni (ook geen drukke tijd). We zijn toen snel doorgereden naar zuidelijker.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:24

Ik ben op Elba geweest. Prachtig eiland en niet mega toeristisch. Wel mooie afgelegen strandjes.

Zowel rotsstranden als zandstranden.


Afbeelding

Afbeelding

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Re: Mooie stranden in Italië

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:30

Wauw wat een mooie foto! Inderdaad Elba is ook prachtig. Wel klein, ligt er aan wat je wil doen in de vakantie. Als je veel op 1 plek wil blijven lijkt het me heerlijk daar.

Lily_Fee
Berichten: 613
Geregistreerd: 16-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 18:54

Ik ben toen naar verschillende plekken/uitkijkpunten gehiked, wezen zeilen, windsurfen, suppen, prachtige wijnboerderijen bezocht en er zijn wat leuke niet al te toeristische stadjes. Ook niet heel veel van Florence en Pisa verdaan. Zou je ook nog een 1 of 2 dagjes kunnen doen. Maar als je echt wil trekken is het misschien minder handig.

(Ik was er 10 dagen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:30

Bloodymary schreef:
Dat zal zeker wel wat schelen hoor. Al is begin september misschien nog best druk. Laatste keer dat wij er waren was in juni (ook geen drukke tijd). We zijn toen snel doorgereden naar zuidelijker.

Maar vertel, heb jij nog tips? Ben wel benieuwd :)

Elba ken ik toevallig omdat ik Elba travels op FB heb geliked. Gaan we zeker nog een keer heen, om te mountainbiken en te paardrijden, maar nu niet :P
Wel een gruwelijk mooie foto van die bergen zo!


verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 21:43

Bloodymary schreef:
Ik vind de Amalfikust eigenlijk helemaal niet zo geweldig. Altijd veel te druk (zelfs met Amerikanen en Japanners).
En eens met de collega hierboven, Italië begint onder Rome. Mijn favoriete streken zijn Puglia en Calabrie. Voor van die idyllische strandjes zoals op de foto hierboven is Sardinïe ook perfect en dan vooral het noorden, de kust bij Palau en omgeving.


Serieus? Ik hou erg van rust en heb het daar nooit als druk ervaren :)
Misschien in het hoogseizoen wel.

Sardinië is ook heel gaaf idd!

[o]


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Unit en 143 bezoekers