6ribben en 1 long

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Anoniem

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:39

Ook ik wil je veel sterkte en beterschap wensen :(:)


Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:46

veel sterkte en beterschap!!

Hansje† 3-04-2018 & Victorie †2-01-2010. Gone but never forgotten.

Lumi

Berichten: 4437
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:50

Maartje1990 schreef:
Kan je niet helpen met je ribben, maar wellicht tegen de verveling potje mee weerwolven? Komt een dezer dagen weer een nieuwe [HK] Het Weerwolven van Wakkerdam Kletstopic!


Allereerst heel veel sterkte TS!
Als je je verveeld ben je altijd welkom om een potje (of 10) mee te doen ;)


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Tancreda4

Berichten: 24015
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:58

Geen ervaring, maar heel veel sterkte en beterschap .Wat een klap moet dat zijn geweest. Naar die pijn en misselijkheid. Ik hoop dat je je snel weer iets beter voelt :(:)

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 15:54

Blijven nog even op de intensieve zorg liggen, bloeding is nog nietnhelemqql gestopt in mijn long, mogelijk komt er nog een drain in.
Ook zijn er mogelijk wat zenuwen zwaar beschadigt. Als er iets over de huis van mijn linkerborst komt voelt het alsof het scheermesjes zijn.

En nog steeds heel misselijk.
Gelukkig is mama er nu wel

lucifertje

Berichten: 5608
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:59

Laat je maar lekker vertroetelen door je mam, ik was nét het huis uit toen ik weer terug kwam. Ik heb het ook een paar keer flink horen knakken. Niet leuk en zo pijnlijk! Jammer dat je uitslag nog niet goed is, wordt je niet van de medicijnen erg misselijk? Ik werd hondsberoerd van de esketamine. Wat krijg jij allemaal?

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 16:36

Ja misselijkheid komt door medicatie. Krijg voornamelijk paracetamol via infuus en ibrobruphen < geen idee hoe je t typt. Sinds vandaag als pul samen met nog iets tegen de misselijk heid.

Zie ondertussen ook erg wazig. Vermoeid hei in combi met pijnstillers denk. Gelukkig verbeterd mijn telefoon al een deel en anders sorry!!

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:38

Allereerst heel veel sterkte en een spoedig herstel!

Vorig jaar heb ik 2 gebroken ribben en een klaplong gehad na een val van mijn paard. Zes dagen in het ziekenhuis moeten blijven (voor die klaplong, ook met zo'n drain in mijn long). Ik moet zeggen dat ik eigenlijk best snel van alles kon, maar ik vrat wel pijnstillers (ibuprofen) bij het leven. Binnen drie weken zat ik weer op mijn paard... misschien ook niet heel verstandig. Ik had er nog het meeste last van als ik in bed lag, wel een paar maanden alleen op mijn rechterzij kunnen slapen.

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:44

Sterkte nogmaals en heel veel beterschap. **Cyber-knuffel**

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:47

Oh en dat niezen ja dat was erg. Dat voel je dan aankomen, maar het is niet tegen te houden en dan ga je echt dood van de pijn. Dat heb ik ook nog wel maanden gevoeld, maar dan in veel mindere mate natuurlijk.
Maar die klaplong dat is het belangrijkste! Dat die weer goed vol zit, en vast zit. Daarna zal je ook naar huis mogen en dan zal het vast snel beter gaan. Die ribben, dat is heel vervelend, maar verder niet ernstig of gevaarlijk.

Neon

Berichten: 4924
Geregistreerd: 03-07-06

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:53

Ai beterschap

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 09:49

Mini updaten.
Na foto is long nog slechter zo weer naar operatiekamer voor nieuwe drain en hopelijk soort bandage om mn rib dan ook.
Lange updaten komt vanavond ofzo als ik terug helder en op mijn kamer ben

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:17

Dat is wel balen. Hopelijk zal dit gaan helpen, succes ermee.

Bloodymary
Berichten: 4531
Geregistreerd: 02-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:19

rayoow schreef:
Mini updaten.
Na foto is long nog slechter zo weer naar operatiekamer voor nieuwe drain en hopelijk soort bandage om mn rib dan ook.
Lange updaten komt vanavond ofzo als ik terug helder en op mijn kamer ben


He wat balen! Zo'n teleurstelling steeds, was bij mij ook. Dacht je als de foto goed is mag je naar huis, maar dan was het niet goed, bij mij hadden ze ook eerst een verkeerd apparaat aan die drain gekoppeld (dat niet werkte) en toen ze wel de goede hadden was het in een dag goed.
Komt bij jou ook vast snel goed, nog even en je bent weer lekker thuis. Sterkte!

Alenthe05

Berichten: 1093
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 10:20

Helaas hier ook een ervaringsdeskundige... Klaplong en gebroken ribben.. Geen drain gehad, gelukkig...Het zat er bij mij tegen aan wel/geen drain. Ik heb 5 dagen in het zhs gelegen.

Als ik moest niezen/ hoesten drukte ik er een kussen heel strak tegen aan, om tegendruk te geven en dat verlicht de pijn dan behoorlijk. Verder had ik een touw aan het voeteneind van mn bed gemaakt om me zo overeind te trekken als ik het bed uit moest komen, kon ik me optakelen...

Toen ik uit het zhs ben ben gekomen heeft een collega die medical tapt mij getapt. Dit gaf mijn enorm veel pijnverlichting omdat die tape tegendruk ed geeft. Misschien voor jou ook een tip. Verder kreeg ik veel Diclofenac en paracetamol. Soms wat morfine erbij.

Beterschap!

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-02-18 14:00

Zo da ging snel
Ben nog lam van alles dus sorry voor eventuele typfoutenm.
Heb 1 extra drain in mijn long en een epudrale katether in mijn rug voor costancte verdoving omdat ik het eerder uitschreeuwde van de pijn.

Nu voel ik niks behalve waar drain 1 zit een klein beetje.
De pijn in mijn borsten blijf in misschien houden |( arts denkt dat daar gewoon een zenuw kapot is. Als het shirtje nu langs mijn tepel komt voelt het alsof iemand er met scheermesjes over gaat
Straks als het goed is een bandage voor mijn ribben dat moet het hoesten nog makkelijker maken en mijn mama komt zo weer :)
Op de intensieve nogal weinig bezoek uren helaas gelukkig mag zij uurtje langer blijven

Heb t al eens nagelezen maar ben veelsteeds moe voor alle typfouten dus mijn excuses daarvoor

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:03

Jemig dat klinkt echt ... **DIKKE KNUFEL** hoor.
En die pijn ind e borsten lijkt me echt niet fijn zeg. Hopelijk wordt dat toch minder.

De PaardenPsycholoog http://www.paardenpsycholoog.nl
onderdeel van Aurora Kaarna, holistische praktijk voor mens & dier: readings, energetische therapie, coaching en begeleiding, meditatie en mindfulness: http://www.aurorakaarna.nl

sjaslique

Berichten: 2093
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:04

Nou fijn dat het achter de rug is, nu maar flink uitrusten. En hopen dat alles zo goed als mogelijk herstelt.

Anoniem

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:23

Joh, typfouten maken toch helemaal niet uit? :*

Hopelijk is de pijn nu beter onder controle te houden, en fijn dat mama een uurtje langer kan blijven.

Virtuele knuffel van mij!

Willemina_L

Berichten: 1674
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: Zeeuws Vlaanderen

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:30

Oh wat vreselijk naar zeg!!! Heel veel beterschap voor je.. :(:)

Ik heb de kinderen weg moeten doen omdat de hond er allergisch voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:40

Ai... Beterschap.
Kunnen ze je borsten waar het zeer doet ook niet afplakken of anderzijds beschermen voor je voor nu?

Judass

Berichten: 4826
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 14:48

Oh man, wat een nachtmerrie!
Heel veel sterkte en beterschap :(:)

loesje4600

Berichten: 768
Geregistreerd: 11-06-12
Woonplaats: naast het bos

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 16:43

oh bah wat naar! beterschap. wat fijn dat je moeder een uurtje langer mag blijven, toch wat gezelliger dan :D

iedereen is perfect zoals hij/zij is!!!


rayoow

Berichten: 3453
Geregistreerd: 16-02-09
Woonplaats: Belgie

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-18 12:44

Jaaa

2de drain heeft zijn werk gedaan.
Ik mag morgen van de intensieve zorgen af en naar een normale afdeling.

Zal zo blij zijn als die drains eruit zijn en ik kan zelf in mijn eentje naar het toilet :=
Dat was het ergste.. niks zlf kunnen en mogen doen..

Dan krijg ik ook normale bezoek uren ipv een half uurtje in de middag en 3 kwartier in de avond.

Mocht vandaag al mijn eigen pyama aan. Wat kan dat goed voelen na zo'n ziekenhuis schortje

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Re: 6ribben en 1 long

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 12:54

Ik ben recent geopereerd aan mijn bovenbeen, week ziekenhuis en daarna 8 weken op een stoel moeten zitten niksdoen. Weet je wat ik jou nou gun? Douchen..... Op de laatste dag in het ziekenhuis mocht ik eindelijk gewoon douchen IPV zo'n nat lapje...
Dat was zoooooo fijn (ondanks de pijn).

Hoop dat het snel beter gaat!

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 137 bezoekers