Wedstrijd naam

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Wedstrijd naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-02 20:21

Ik ga dus volgend jaar starten met mn pony en als ze dr aan toe is ook met mn paard. Maar ik weet niet of ik ze wil starten onder hun normale (stamboek) naam of dat ik ze een speciale wedstrijd naam zal geven?
Ze heten Goldy Star en Starlet, wat vinden jullie??? En als jullie een andere naam zouden geven, voorbeelden!


Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:50

Ik vind de namen wel goed als ze zijn eigenlijk!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 18:56

op een of andere site staan heel veel paardennamen op welke weet ik zo niet meer Haha! ik heb het volgens mij bij ilse gezocht.

Faline

Berichten: 7798
Geregistreerd: 22-10-01
Woonplaats: Berltsum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-11-02 19:07

Ja ik vind de namen ook wel goed, alleen Goldy Star een beetje penny, misschien dat ik haar wel een andere (wedstrijd) naam ga geven eentje die een beetje chiquer klinkt.

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:19

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn knollie heet Netty..... Haha!
Ze is half arab en half KWPN, ik zit erover na te denken om er een arabische naam voor te zetten, ik hou Netty er wel in, zo heet ze nou eenmaal.
Maar om nou aleen Netty te doen.
Ga naar http://namen-voornamen.pagina.nl/
Daar kun je je lol op.....

ieris

Berichten: 1775
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: Loenen veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 19:22

Als je het leuke namen vind,moet je het gewoon houden zo,ik vind er niks mis mee.
Mijn paard heet officeel Peter,dat vind ik nou echt een lelijke naam,voor een paard,dus dat heb ik wel veranderd.
Bij mij en op Wedstrijden heet hij nu Jordy.

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 20:17

ach man wat maakt het toch uit! helaas heet mijn pony Tobias, tja het klinkt niet, maarja lech hoor! ik doe daare cht niet moeilijk over!

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-02 22:49

Hoe zit dat dan bij ''échte" wedstrijden.. mag je dan ook de naam van je paard veranderen??
Want mijn paard heet in het echt 'Siesti van de Rythpluim' (met 2 puntjes op de e van Siesti voor de uitspraak).
Want bij onderlinge wedstrijden maakt het bij ons niet uit.
Gr. Emma

Siësti van de Rythpluim

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 09:35

Dat mag ook gewoon....Volgens mij.

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:18

Je kan op je startkaart een wedstrijdnaam invullen en een stamboeknaam zodat ze weten welk paard het is in verband met de registratie *LOL*
Alleen voor sponsornamen moet je eerst toestemming vragen bij de KNHS geloof ik Verward

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 20:52


.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

haike
Berichten: 13517
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:27

Snap niet waarom iedereen zijn paard een andere wedstrijdnaam wil geven als ze de echte naam niet chique vinden. Je moet jezelf toch bewijzen met je rijstijl en niet met de naam van je pony/paard.
Of snap ik dit nu niet??? Dan graag uitleg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 21:34

Vergelijk het met je doopnamen en je roepnaam. Als jouw ouders jou Johanna Maria Gerritdina hebben genoemd, dan ben je toch blij dat je van hen ook een roepnaam hebt gekregen en dat mensen je niet bij je doopnamen hoeven te noemen? Als mensen zo'n roepnaam (in dit geval wedstrijdnaam) nou leuker vinden klinken, dan mag dat toch? Is toch geen probleem, de KNHS geeft die mogelijkheid toch ook?

Ameretto heet voluit Prins Ameretto van de Berken. Op zijn startkaart heet hij 'gewoon' Prins Ameretto, dat is een stuk korter en vlotter, ook niet zo'n mond vol. Bij Dino hadden we er juist nog een naam voor gezet, omdat we Dino net weer wat te kort vonden. Het kan en mag, dus waarom dan niet? Had in ons geval helemaal niets met 'bewijzen' te maken, maar gewoon met 'leuk in het gehoor liggen'.

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

SkyMarian

Berichten: 10936
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:53

ik vind het zo'n flauwekul om allerlei dure namen te verzinnen. Maargoed ik ben erg gesteld op namen die niet langer zijn dan 2 lettergrepen

Rhys
Berichten: 6352
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 02:02

Hmm, '' Lady'' heet op papier Waldlicht, op stal dus Lady, en op wedstrijd Ladybird Satt.....<g>
ik zeg niks meer! (Amiga heet trouwens gewoon Amiga, hoewel het op stal altijd 'Miga is, maar dat telt niet)

Ik vind Starlet heel mooi, misschien dat je er nog een extra T achterkunt zetten (Starlett dus, vind ik gewoon mooier).

Goldy Star kan wel, maar dat zou ik zelf wel veranderen (maar ik zou niks meer zeggen)

Op zich is het natuurlijk niet zo belangrijk, maar een mooie naam staat wel netjes/verzorgd vind ik....voor een leuke naam: vraag Lielle, haar paarden hebben iig echt hele gave namen! (weet niet of ze dit mij in dank gaat afnemen)

Es könnte alles so einfach sein
Ist es aber nicht

~Die fantastischen Vier~

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:19

Ik denk dat dit allemaal op hetzelfde neerkomt als de vraag waarom sommige ouders hun kind gewoon 'Mirjam' noemen en andere ouders daar nog twee namen achter plakken (al of niet vernoemd naar grootouders, tantes etc.). De een vindt het mooi en de ander vindt het onzin, ik denk niet dat je dat mag veroordelen. Maar dat is mijn bescheiden mening. Haha!

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>


Noie

Berichten: 2780
Geregistreerd: 13-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 11:22

Karin schreef:
Ik denk dat dit allemaal op hetzelfde neerkomt als de vraag waarom sommige ouders hun kind gewoon 'Mirjam' noemen en andere ouders daar nog twee namen achter plakken (al of niet vernoemd naar grootouders, tantes etc.). De een vindt het mooi en de ander vindt het onzin, ik denk niet dat je dat mag veroordelen. Maar dat is mijn bescheiden mening. Haha!


dat vindt ik ook Haha!

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 18:56

Ik heb een pony gehad die op papier Titia Trijntje heette...Bloos Is het dan heel vreemd dat dat dier al haar hele leven Silver Star heette op wedstrijden *LOL*

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:09

Tja, ik vind Netty gewoon niet klinken, het lijkt nergens op. Je went er wel aan, maar ik blijf het vreselijk vinden, dus ik wil er iets voor of achter zetten, maar Netty blijft er wel in, dat is een pre voor mij.

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 11:08

Mijn paard noem ik thuis Metellica en ( als ) ik wedstrijd rijdt heet hij Daim G. Dat is zijn stamboek naam en klinkt nog leuk ook!

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 12:08

Dennis heet op papier L-Dennis van stal Pronkhof. Door een fout. Leeftijd is fout en dus ook z'n voorletter. Ik wou hem My Dennis van stal Pronkhof noemen(is in het jaar van de M geboren maar later pas geregistreerd). Door dit foutje is hij levenslanggoedgekeurd voor de dekdienst dus laat ik dit maar zo.
Als ik ooit officieel zou gaan starten(wat dan voor de kar zou gebeuren) zou ik hem wel My Dennis van stal Pronkhof noemen. Ik ben wel trots op z'n roepnaam(Dennis) en z'n fokker(van stal Pronkhof, is een kennis van mij). Alleen die stomme L door een foutje van het stamboek.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:14

Dank je Rieja! Onze paarden hebben idd aparte namen, omdat we graag opvallen in de startlijst *grin* het is ooit begonnen met Trammelant die al zo genoemd is door zijn fokker en daarna zijn gekomen

Didaer = Die daar
Issedy = Is ze die?
Pablo Pot d'Ory = Pablo potdorie!
Raimaer = Raad maar
en haar aanstaande veulen zou kunnen worden
Wadhnu = Wat nu?
Wirrin = weer een?
Welcke = welke?
Wittrik = witterik (voor een schimmel)

Mijn eerste kat heette trouwens Dinges.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:19

Dan heeft Edwin Klokman zeker de kunst van jullie afgekeken. Haha!

Als ik een tip mag geven: 'Welcke' vind ik het leukst! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 15:23

Ik ook, maar dan moet het wel een merrie zijn. Wadhnu vind ik ook wel grappig.

Concorde

Berichten: 6692
Geregistreerd: 14-08-01
Woonplaats: Klein dorpje in Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-02 23:09

De formulieren voor Max gaan morgen op de post. Zn concoursnaam is Mood Indigo. In zn paspoort staat Mac, maar das een foutje, hij heet dus eigenlijk Max. Stomme chipper! Tong uitsteken

Some people look for a beautiful place, others make a place beautiful


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nessinator en 41 bezoekers