[VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 11:37

Yup, ook dat klinkt bekend.
Moey ik wel zeggen dat bij Akkie (en dat schijnt bij heel veel dravers zo te wezen) het sleutelwoord echt druk op de teugels is.

Zodra ik tegen hsm zeg dat hij mag, en ik houd druk op mijn teugels, gaat hij daar onwijs tegenin, alsof. Het hem kracht geeft om. Nog harder te gaan, het is dus geen rem meer, maar een gaspedaal, hoe meer druk ik uitoefenen, hoe harder hij wegstuift..

Zodra ik, (wat eerst echt heel. Onnatuurlijk voelde) los een los contact teg dat hij mag gaan, zelf lekker in verlichte zit ga en hem niet dwars zit, voelt hij wel van mij! Ik kan dan in die harde galop versnelle en opvangen met mijn zit en als we klaar zijn, ga ik zitten, pak mijn teugels weer op en hij komt weer terug als een dankbaar eitje..

En wat bij akkie ook helpt, eerst veel draven, tot hij gewoon lekker warm gelopen is, braaf, extra energie is eruit.. Dan wat hard draven en hem dan zo in galop laten vallen.
Dan is de hulp tot "afvuren" weg en kan hij het opeens wel normaal :+

Maar dat met teugel druk hoor ik veel onder de dravers! Dus weet niet of je dat al eens geprobeerd had?
Het voelt namelijk heel onnatuurlijk en zoj het ook alleen doen als. Je je er zelf goed bij voelt!

En nou wie weet is het wel. Familie! Weet je dex zijn stamboom?

Akkie vind achterblijven trouwens ook geen probleem, maar zodra hij dus het gevoel heeft dat er een race aankomt, vuurt hij af.. +)

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-18 12:09

Is Akkie ook Frans? Anders stopt het daar al hahaha. Z'n afstamming trouwens:
Père (vader) MANDARINO BLUE
Mère (moeder) MAGIE DE L'ILE
Eleveur (fokker) Jan VANHOUCKE


En ik hoor ook inderdaad dat veel dravers het beste werken zonder druk op de teugel. Maar om dat ook daadwerkelijk uit te voeren tijdens zo'n tempo is eigenlijk best moeilijk haha. Onnatuurlijk inderdaad. Ik wacht denk ik tot ik m'n martingaal heb en probeer het dan eens. Wie weet is hij dan makkelijk terug te nemen en zo niet heb ik altijd m'n 'plan B' als zijnde de martingaal :D

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 13:22

Ohh nee, geen fransman hahaha :+

Ja precies, slim plan!

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 02:07

Volg dit topic al een tijdje. Heb zelf ook een dravertje. Wilde toch even reageren.
Dat met die teugel druk is idd heel erg herkenbaar..net een gaspedaal idd en dat was in het begin wel heel erg. Daarbij kop in de lucht en gaan.. :=
Gelukkig leert hij het wel en wordt t minder en kan ik wel ophoudingen maken.
Galop aanspringen is vaak ook net een raket wat afgeschoten wordt. Maar oefening baart kunst en hij heeft nog heel veel te leren.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 11:40

01 februari | Maanddoelen en een nieuwe weg?
Gisteren weer naar Dex geweest. Volgens mij vermaakt hij zich prima op de wei. Ik hoor van iedereen dat hij zo braaf is in de hand, maar dat hij in de wei ontzettend aan het spelen is. Er is 1 ander paardje waar Dex constant mee loopt en die twee staan vaak liefst naast elkaar te grazen.. Of ze spelen/rennen rond waarbij ze regelmatig op hun achterbenen staan :=. Vandaag kan ik eindelijk ook eens overdag gaan, dus ik ga eens kijken hoe hij het heeft.

Heb ik jullie trouwens al verteld dat ik dacht een heel schoon paard te hebben? Op z'n vorige stal had hij eigenlijk altijd witte beentjes, een witte bles etc. Dus ik dacht altijd dat Dex gewoon schoon op zichzelf was. Nou... nu heb ik vooral een zwart modderpaard :)). Eergisteren was zelfs heel z'n hoofd zwart en z'n manen een modderbende hahaha. Toch vind ik het vooral genieten dat hij het zo naar z'n zin heeft, en die modder spoelt wel weer weg haha.

Goed, terug naar de maanddoelen. Ik stel mezelf normaal elke maand 3 doelen die haalbaar moeten zijn. Zo waren dit in Januari:
1) Longeren met dubbele lijnen introduceren Check!
2) Alleen een buitenritje maken Check; en hij was nog eens super braaf ook!
3) Meer grondwerk doen Half-check; in januari heb ik veel rijles genomen met Dex waar de focus iets meer op lag

Voor februari heb ik lang moeten nadenken, en dat heeft vooral met grondwerk en de verhuizing te maken. Ik ben namelijk heel erg into grondwerk, maar op de vorige stal waren de trainingsmogelijkheden zo goed dat we vooral veel stappen hebben gezet m.b.t. het beleren en doorrijden. En nu we op deze stal staan, kruipt het bloed waar het niet gaan kan en begin ik weer veel meer te grondwerken. Nu heb ik altijd al een beetje gezocht of er een methode was die bij mij paste, en vaak pak ik gewoon die dingen mee waar ik heil in zie. Maar eigenlijk bleef het idee om te zoeken naar iets dat ons wat 'verder' brengt. En iets waar ik een tijd al veel interesse in heb is parelli..

Maar het idee om iets compleet nieuw aan te leren heeft me altijd een beetje weerhouden.. En vorige week heb ik toch het online programma van Pat Parelli gedownload om me eens goed te kunnen inlezen. En stiekem beviel me wat ik las eigenlijk wel heel goed.. Dus om maar meteen woord bij daad te voeren hebben we 25/02 onze eerste parelli les! En tot die tijd kan ik lekker verder met de theorie, de filmpjes of zelf al proberen wat mee te nemen. Super leuk, en ik ben er heel enthousiast over om op die manier weer veel bij te leren en stappen met Dex te zetten.

Dus de maanddoelen van Februari
1) Parelli (van de theorie, zelf oefeningen starten tot les)
2) Rijden op de nieuwe stal oppakken
3) Fietsen met Dex oppakken om onbelast kilometers te maken

Sharonaa_ schreef:
Volg dit topic al een tijdje. Heb zelf ook een dravertje. Wilde toch even reageren.
Dat met die teugel druk is idd heel erg herkenbaar..net een gaspedaal idd en dat was in het begin wel heel erg. Daarbij kop in de lucht en gaan.. :=
Gelukkig leert hij het wel en wordt t minder en kan ik wel ophoudingen maken.
Galop aanspringen is vaak ook net een raket wat afgeschoten wordt. Maar oefening baart kunst en hij heeft nog heel veel te leren.

Leuk dat je volgt en reageert! En fijn dat bij jou training (en oefening) toch hebben geholpen :)

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 11:43

Haha wat leuk dat je wil gaan fietsen, dat had ik eigenlijk niet verwacht :D Ofja, heb het je nog nooit weten vermelden denk ik dus vandaar.

Parelli spreekt mij ook wel aan, maar inderdaad durf ook die stap niet echt maken. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit bij jullie gaat!

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-18 11:54

Granoek schreef:
Haha wat leuk dat je wil gaan fietsen, dat had ik eigenlijk niet verwacht :D Ofja, heb het je nog nooit weten vermelden denk ik dus vandaar.

Parelli spreekt mij ook wel aan, maar inderdaad durf ook die stap niet echt maken. Ik ben dus heel benieuwd hoe dit bij jullie gaat!

Ja ik vind fietsen met paarden echt heel erg leuk. Je kunt zo heel erg goed de gangen trainen (of bijvoorbeeld eens een stuk stevig doorstappen) en je hebt lekker uitzicht om je heen. Maar op de oude stal konden we geen fiets binnen neerzetten, en om telkens een fiets mee te nemen is ook zo wat. Maar hier kan het wel, dus ik wil 1 x per week lekker stukken gaan fietsen. Dex vind het ook super! *\o/*

En wat grappig dat je ook een beetje met die stap zit. Ik heb een vriendin die heel actief aan parelli doet en aan haar wat vragen erover stellen, heeft me ook wel een beetje over die drempel geholpen. En ik ga nu gewoon lekker rustig het programma volgen en kijken hoe de les ons bevalt. Ik vind het in elk geval reuze interessant dat het gebasseerd is op paarden lichaamstaal en vind het heerlijk daar meer over te lezen. Maar ik zal ook zeker onze ervaring erover delen :j

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-18 13:42

M'n wijze paard deze ochtend:
Afbeelding
Afbeelding
:+ :+

Dit is z'n "ik kom je een kusje geven" gezicht

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 13:46

Hahahahaha

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 14:17

Hahahah wat heerlijk! Die Dex! Mijn paard is daar ook zo goed in :')


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Nadiine__x

Berichten: 2798
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:01

Afbeelding

Whuhaha, kusje terug!

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 16:05

Afbeelding
Hier ook hoor :D

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 19:44

Haha die van mij ook!
Afbeelding

Volg je topic nu ook en nog steeds vind ik hem geweldig! Wou reageren op dat teugeldrukgedoe haha! Is hier ook zo geweest.. in het begin altijd schrik bij de galop omdat ze wel hard ging en gaf ik continu druk op teugels maar dan ging ze gewoon harder.. ik ben dan overgeschakeld naar bitloos en alles met losse teugels beginnen doen! Ook galopjes en was duidelijk een verschil!

Dan heeft ze een periode gehad, echt een k*t periode.. dan heb ik enorm getwijfeld, had zo’n schrik.. telkens in galop ging ze haar hoofd in de grond steken en stak ze de gasknop nog wat hoger.. dikwijls afgevlogen omdat ik haar hoofd gewoon niet omhoog kreeg, ze koerste al bokkend weg met mij! Ben dan begonnen met op de weide haar stop op stem en zit te zetten in stap.. dan overgegaan naar draf.. half jaar niet gegaloppeerd! En dan opeens op een buitenritje geprobeerd en ze deed niks.. losse teugels en op stem en zit stond ze meteen stil! Heb er nu ook wel gewoonte van gemaakt als ze dit doet dat ze stukje wortel krijgt, ook op buitenrit als ze flinkt stopt! En dit helpt allemaal zo hard! Hoop dat je aan mij iets hebt gehad haha :D

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 21:48

Afbeelding

Afbeelding

Hier ook haha :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 09:16

Oh god ik heb echt hardop moeten lachen om jullie foto's. Wat trekken ze soms toch gekke bekken hè :')

ELUNA schreef:
Haha die van mij ook!
[ [url=m/I4xhOA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volg je topic nu ook en nog steeds vind ik hem geweldig! Wou reageren op dat teugeldrukgedoe haha! Is hier ook zo geweest.. in het begin altijd schrik bij de galop omdat ze wel hard ging en gaf ik continu druk op teugels maar dan ging ze gewoon harder.. ik ben dan overgeschakeld naar bitloos en alles met losse teugels beginnen doen! Ook galopjes en was duidelijk een verschil!

Dan heeft ze een periode gehad, echt een k*t periode.. dan heb ik enorm getwijfeld, had zo’n schrik.. telkens in galop ging ze haar hoofd in de grond steken en stak ze de gasknop nog wat hoger.. dikwijls afgevlogen omdat ik haar hoofd gewoon niet omhoog kreeg, ze koerste al bokkend weg met mij! Ben dan begonnen met op de weide haar stop op stem en zit te zetten in stap.. dan overgegaan naar draf.. half jaar niet gegaloppeerd! En dan opeens op een buitenritje geprobeerd en ze deed niks.. losse teugels en op stem en zit stond ze meteen stil! Heb er nu ook wel gewoonte van gemaakt als ze dit doet dat ze stukje wortel krijgt, ook op buitenrit als ze flinkt stopt! En dit helpt allemaal zo hard! Hoop dat je aan mij iets hebt gehad haha :D


Grappig dat ook jij een verschil merkt met lossere teugels. Het is echt heel typerend!

En wat goed dat je zo de tijd hebt genomen haar te leren stoppen op stem/zit! Dex kent de 'one rein stop' voor dit soort gevallen.. reageert hij super op tot we tempo maken dan lijkt hij echt een tunnelvisie te hebben! Maar ik moet mezelf even dwingen de teugels los te durven laten met snelheid.. wie weet helpt het bij hem ook! Dus ik heb zeker iets aan je berichtje! :D

ELUNA

Berichten: 141
Geregistreerd: 23-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 09:30

freetorun schreef:
Oh god ik heb echt hardop moeten lachen om jullie foto's. Wat trekken ze soms toch gekke bekken hè :')

ELUNA schreef:
Haha die van mij ook!
[ [url=m/I4xhOA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volg je topic nu ook en nog steeds vind ik hem geweldig! Wou reageren op dat teugeldrukgedoe haha! Is hier ook zo geweest.. in het begin altijd schrik bij de galop omdat ze wel hard ging en gaf ik continu druk op teugels maar dan ging ze gewoon harder.. ik ben dan overgeschakeld naar bitloos en alles met losse teugels beginnen doen! Ook galopjes en was duidelijk een verschil!

Dan heeft ze een periode gehad, echt een k*t periode.. dan heb ik enorm getwijfeld, had zo’n schrik.. telkens in galop ging ze haar hoofd in de grond steken en stak ze de gasknop nog wat hoger.. dikwijls afgevlogen omdat ik haar hoofd gewoon niet omhoog kreeg, ze koerste al bokkend weg met mij! Ben dan begonnen met op de weide haar stop op stem en zit te zetten in stap.. dan overgegaan naar draf.. half jaar niet gegaloppeerd! En dan opeens op een buitenritje geprobeerd en ze deed niks.. losse teugels en op stem en zit stond ze meteen stil! Heb er nu ook wel gewoonte van gemaakt als ze dit doet dat ze stukje wortel krijgt, ook op buitenrit als ze flinkt stopt! En dit helpt allemaal zo hard! Hoop dat je aan mij iets hebt gehad haha :D


Grappig dat ook jij een verschil merkt met lossere teugels. Het is echt heel typerend!

En wat goed dat je zo de tijd hebt genomen haar te leren stoppen op stem/zit! Dex kent de 'one rein stop' voor dit soort gevallen.. reageert hij super op tot we tempo maken dan lijkt hij echt een tunnelvisie te hebben! Maar ik moet mezelf even dwingen de teugels los te durven laten met snelheid.. wie weet helpt het bij hem ook! Dus ik heb zeker iets aan je berichtje! :D


Gewoon beginnen met in draf en losse teugels en laat hem rustig over gaan in galop.. niet meteen van stap-galop of stilstand-galop want dan krijgt die van mij het ook beetje zot haha! Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je het probeert :D

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-18 20:28

3 feb 2018 | zenuwen overwinnen
Vandaag voor het eerst met Dex op z' nieuwe stal gereden. Het is er telkens even niet van gekomen, dus vandaag was het zo ver. Stiekem vond ik het wel heel spannend, Dex staat al even stil en het is toch een nieuwe omgeving.

We zijn ook bezig met poetsen dat hij los (ofja aan een lang touw) helemaal stilstaat. Dat gaat as we er wat rust in brengen best goed, en ook het opzadelen ging op deze manier heel goed. Toch wel trots! Met het opstijgen draaide hij weer wat weg maar dat blijven we ook lekker oefenen.

Dex voelde echt als een bommetje onder me. En ondanks dat hij rustig liep bleef ik wat zenuwen houden. Dat zie je duidelijk terug in m'n houding;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Maar eigenlijk deed Dex heel erg braaf. Na 15 minuutjen hebben we, Om even te oefenen voor springles, even even buiten uitgestapt en naar de oude stal gereden:
Afbeelding

M'n vriend had moeite om Dex z'n stapritme bij te houden haha. Maar het was heel gezellig en gaf me weer vertrouwen! Als ik die foto's trouwens zie vind ik Dex wat meer paard en minder puppy lijken, jullie ook?

Nu morgen lekker grondwerken en dinsdag weer even opstappen :)
ELUNA schreef:
Gewoon beginnen met in draf en losse teugels en laat hem rustig over gaan in galop.. niet meteen van stap-galop of stilstand-galop want dan krijgt die van mij het ook beetje zot haha! Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je het probeert :D

Ik ook! Ik laat het jullie weten :D

xJolijn

Berichten: 2935
Geregistreerd: 15-03-09

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 21:01

Dat ziet er goed uit! De foto’s zijn erg netjes, mooi actief en ontspannen :) fijn ook dat het rondje buiten uitstappen lekker ging. Knappe Dex!
Mag ik vragen met welke beugels je rijdt??

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:05

Afbeelding

Hier ook nog even kusje van essie Haha

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 23:06

freetorun schreef:
3 feb 2018 | zenuwen overwinnen
Vandaag voor het eerst met Dex op z' nieuwe stal gereden. Het is er telkens even niet van gekomen, dus vandaag was het zo ver. Stiekem vond ik het wel heel spannend, Dex staat al even stil en het is toch een nieuwe omgeving.

We zijn ook bezig met poetsen dat hij los (ofja aan een lang touw) helemaal stilstaat. Dat gaat as we er wat rust in brengen best goed, en ook het opzadelen ging op deze manier heel goed. Toch wel trots! Met het opstijgen draaide hij weer wat weg maar dat blijven we ook lekker oefenen.

Dex voelde echt als een bommetje onder me. En ondanks dat hij rustig liep bleef ik wat zenuwen houden. Dat zie je duidelijk terug in m'n houding;

[ [url=m/Swckug.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/T3vAZ5.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/0NApV6.jpg]Afbeelding[/url] ]

Maar eigenlijk deed Dex heel erg braaf. Na 15 minuutjen hebben we, Om even te oefenen voor springles, even even buiten uitgestapt en naar de oude stal gereden:
[ [url=m/yi1ZW6.jpg]Afbeelding[/url] ]

M'n vriend had moeite om Dex z'n stapritme bij te houden haha. Maar het was heel gezellig en gaf me weer vertrouwen! Als ik die foto's trouwens zie vind ik Dex wat meer paard en minder puppy lijken, jullie ook?

Nu morgen lekker grondwerken en dinsdag weer even opstappen :)
ELUNA schreef:
Gewoon beginnen met in draf en losse teugels en laat hem rustig over gaan in galop.. niet meteen van stap-galop of stilstand-galop want dan krijgt die van mij het ook beetje zot haha! Ik ben benieuwd wat er gebeurd als je het probeert :D

Ik ook! Ik laat het jullie weten :D




Ziet er goed uit zeg! Wat zijn jullie stoer

Granoek
Blogger

Berichten: 10470
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 00:12

Neee zeg dat nou niet, ze blijven puppy tot 35! |(

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-18 12:56

xJolijn schreef:
Dat ziet er goed uit! De foto’s zijn erg netjes, mooi actief en ontspannen :) fijn ook dat het rondje buiten uitstappen lekker ging. Knappe Dex!
Mag ik vragen met welke beugels je rijdt??

Wat een lief compliment!
Het zijn deze beugels: https://paardengruiter.nl/product/paard ... e-beugels/
Ze buigen een beetje mee. Een goedkope variant van de Sprenger (bow balance) beugels. Ik heb snel last van m'n enkels, maar dat is hiermee compleet over :D! Ze hebben ze ook in allemaal hippe kleurtjes.

LadyKim schreef:
[ [url=m/yvBn6j.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook nog even kusje van essie Haha.
Ziet er goed uit zeg! Wat zijn jullie stoer

Oh ik krijg echt geen genoeg van die kusjes foto's! En dankjewel, ik heb af en toe volgens mij meer spanning dan nodig is hahaha

Granoek schreef:
Neee zeg dat nou niet, ze blijven puppy tot 35! |(

Ohja even vergeten :j

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 18:30

Hij verandert idd veel in zijn lijf nu. Ik vind het je beste rijfoto’s tot nog toe. Mooi hoor!

Lindeeee
Berichten: 776
Geregistreerd: 26-06-13
Woonplaats: NB, bij Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 19:06

Ik ben een stille meelezer, maar ik wil toch een keer reageren! Ik heb heel veel respect voor wat jij nu al met jouw Dex hebt bereikt! Ik vind jullie een superleuk stel samen!

Ik wil even hierop reageren, ik ben namelijk sinds kort wat actiever bezig met fotografie en ik wil nu vooral veel gaan oefenen en een klein portfolio opbouwen. Aangezien ik volgens mij best dicht in de buurt woon, lijkt dit me wel een keer leuk! Ik weet niet wat mijn ouders hiervan vinden, die zijn een beetje huiverig voor het internet namelijk :') , maar misschien is er wel wat te regelen en kunnen we een keertje afspreken voor een shoot!
freetorun schreef:
Bij deze, mochten fotografen een (portfolio) paardenmodel zoeken, Dex is beschikbaar :o

LadyKim

Berichten: 896
Geregistreerd: 09-02-15

Re: [VOLG] Draver Dex zijn tweede kans

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 21:01

Wat heb jij trouwens een fijn hoofdstel! Welke is dat?

En beetje spanning is niet erg, gezond! Maar wat gaan jullie goed zeg! Je ziet hem veranderen maar jij ook!

Stoer stel! Ik ben ook fotograaf, ik hoop dat ik bij jullie in de buurt woon <3