Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 13:23

Ik wil het ook heel graag, en ik doe ook mijn best om het voor elkaar te krijgen, maar het is zeker niet voor iedereen financieel mogelijk. Ben momenteel ook op zoek naar een extra baan.


Roosje01

Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:10

Kan moeilijk tegen mijn huurbaas zeggen sorry kan deze maand niet betalen want ja ik wil liever paardrijden :+ . Rekeningen en levensonderhoud gaan voor pleziertjes. In jullie geval is het misschien anders jullie hebbe de luxe van een eigen paard en genoeg tijd ervoor.

Maar zie vaak genoeg advertenties voorbij komen van mensen die niet meer genoeg tijd hebben voor hun paard en daar dan nog best bedrag voor vragen. Bedoel jij hebt zelf door omstandigheden geen tijd meer, en dan wil je geld van iemand die je uit de brand helpt door je te helpen met je paard zodat die een schone stal, beweging en aandacht krijgt. Ja een paard onderhouden is duur maar als je een paard koopt dan weet je dat van te voren, dan vind ik het raar om een deel van die kosten op een bijrijder te verhalen. Want die helpt je alleen maar.

Kijk het is een ander verhaal als je als bijrijder wedstrijden mag rijden dan mag daar best wat tegenover staan. Lessen is ook logies dat dat voor eigen kosten is. Heb lessen ook altijd gewoon zelf betaald. Als ik zelf een paard zou hebben zou ik er echt geen geld voor vragen aan een verzorger/bijrijder. Maar dat is hoe ik erin sta.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:17

De luxe van een eigen paard.... dat is dus precies wat me verkeerd schiet.
Hoe denk je dat die er komt? En die moet ik dan maar gratis gaan delen?
Precies door dit soort opmerkingen ga ik dat ook nooit meer doen.
Denk je dat de rekeningen hier wel mogen wachten of zo?

En ook al heeft iemand minder tijd, en gunt jou ook om te rijden, dan moet dat maar gratis?
Spullen enz slijten ook niet eerder??
Schone stal, dat is alleen op een doe het zelf stal zo, bijrijders genoeg gevraagd bij vol pension.
Hier aan huis bij mij heeft nog nooit een bijrijder een riek in de hand gehad.
Nee de tijd van gratis is voorbij. Hier word ook hard gewerkt. En veel gelaten om de paarden te kunnen hebben.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Roosje01

Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:26

Dat zeg ik toch niet als jij je paard niet wil delen doe je dat niet niemand die je dwingt

Waarom voel je je gelijk zo aangevallen? Ik deel slechts mijn mening hoe ik erin sta niks persoonlijks tegen jou. Vroeger waren haast alle verzorgpaarden gratis. Dus waarom moet je nu opeens altijd betalen?

Een paard is duur maar daar kies je zelf voor. Ik heb er om die reden geen. Zou beetje raar zijn als ik een paard zou kopen die ik niet financiel kan onderhouden en dus maar een bijrijder zoek zodat het wel kan.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:30

Met een eigen paard zijn mijn lessen ook niet gratis hoor :')

(Plus dat deze discussie niet ging om een bijdrage, maar om het niet willen/kunnen betalen van lessen)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:32

Ik voel me niet aangevallen, ik deel ook alleen enkel mijn mening.
En die is dat bij een volgende bijrijder ik mijn paarden niet meer gratis aanbied, terwijl ik dat al 15 jaar wel gedaan heb.

Ja een paard is duur en ik kan ze zonder bijdrage prima betalen. Doe ik ook al 30 jaar :)
Ik heb er 4 staan, was het te duur gingen er wel een paar de deur uit.
Maar het sponsoren van een ander heb ik niet als hobby gekozen. Dat mogen ze lekker zelf gaan doen.

En tot die conclusie ben ik gekomen door de opmerkingen hier op bokt over hoe bijrijders er zo nonchalant over denken. Denken dat het bij eigenaren wel aan komt waaien. Dat die er niets voor hoeven laten maar dat ze dat alleen zelf maar moeten.
En ook hoe de afgelopen jaren bijrijders zo gemakkelijk voor elke dwarse scheet af zeggen.
Het waait, het regent, de zon schijnt. Ik hoop dan met betalen dat ze wat serieuzer zijn.
Want ik ben dus altijd thuis als de bijrijder komt en heb dan een perfecte gesproeide en gesleepte bak voor ze klaar liggen en erger me dan ook als ze een half uurtje van te voren af appen.
Misschien filter ik dat weg door een bijdrage te vragen.
Mensen die er wel meer voor over hebben om te komen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:38

Sluit ik mij volledig bij aan.

lor1_1984

Berichten: 12010
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:42

Eigen bijdrage in de vorm van verplicht les is imo prima, er is bijna overal wel de mogelijkheid om bijv 1x per 2 weken te lessen en privéles is vaak ook niet verplicht mits de manege goed is en bereikbaar. :)
Verdere eigen bijdrage ligt er imo aan wat je verder doet, moet je vrijwel alles doen die dag dan zou ik zeggen geen eigen bijdrage, is het poetsen, zadelen, rijden, paard verzorgen, spullen netjes opruimen en poetsplaats aanvegen dan vind ik het al een heel ander verhaal.
Tussenweg is uiteraard ook mogelijk, bijv enkel stal uitmesten/drollen wippen en een kleine bijdrage betalen, max €25,- à €35,- per maand ofzo, afhankelijk van het aantal dagen.

Zelf heb ik nooit betaald, dat was er nog niet zo in die tijd en daarbij 'betaalde' ik dmv stallen mesten, voerbeurten draaien, paddock/weide/rijbaan mesten en/of harken, terrein aanvegen, harnachement onderhouden en andere kleinere en grotere klussen op het terrein.
Ook verving ik spullen die kapot gingen wanneer ik ze gebruikte en als het paard (speciaal) beslag oid nodig had omdat ik ermee aan de slag ging kwam dat ook voor mijn rekening.

6+3=9, but so does 5+4.
The way you do things isn't always the only way to do them.
Respect other people's way of thinking.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:59

Helaas ook mijn ervaring... Al met kennismaken en na proefrijden zeggen dat je wil maar dan niets meer laten horen. Niet eens even een app je dat ze zich bedacht hebben of dat de klok er toch niet is. Zo iemand hoeft voor een ander paard ook niet meer terug te komen.
Willen lessen en leren maar na twee jaar drie keer les te hebben geregeld nooit meer lessen. Zeggen dat je drie keer per week kunt komen maar zo vaak niets afspraken voor de volgende keer of afzeggen door ziekte/geen veevoer/slecht weer/ huiswerk of navlijven etc dat gemiddelde van 1x per week amper gehaald wordt...

Ik merk dat ik daardoor ook steeds minder moeite en energie in iemand ga steken.

Ze moeten zelf graag willen. Zelf initiatief nemen en fanatiek zijn. En uit zichzelf de handen uit de mouwen steken om te helpen op stal. Dan word ik misschien ook weer enthousiast.

Ik heb in de bijna 20 jaar dat ik mijn pony heb, en de veeeeeele verzorgsters/bijrijdsters, denk ik een handje vol gehad die af en toe les namen, die soms zelf iets kochten voor de pony (wat hij mocht houden of opeten) en 1 die met hem mee heeft gedaan aan een onderlinge wedstrijd.

Hij is nu bejaard en ben blij als hij wat extra aandacht en beweging krijgt. Maar hoop met een volgend paard toch echt nog eens een serieus en fanatiek iemand te treffen die echt wil leren en ook echt voor het dier gaat.

Isa_Sofie

Berichten: 222
Geregistreerd: 03-12-17

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:46

Ik ben het met beide eens. Ik vind best dat je er wat voor kan betalen, maar ik ben zelf ook pas 13, dus het kan geen €50 per maand zijn. En het verschilt voor mij ook of je kan rijden of niet. (ikzelf hoef niet te rijden) :))

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:49

Als je zo jong bent betalen je ouders ook een sport neem ik aan? dan kunnen ze toch ook kiezen om je paardrijlessen te betalen? Die kun je ook op je verzorg/bijrijdpaard nemen. Het hoeft niet en/en op manege en met bijrijdpaard.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:52

Maar je hoeft toch ook niet elke week te lessen? Ik ben ook student, heb niet een mega inkomen, maar ik probeer toch om de week te lessen. In mijn ogen gaat het er meer om dat je bereid bent om jezelf te verbeteren en daar ook tijd (en een beetje geld) in te steken. Soms is het even niet anders, momenteel les ik ook niet met mijn bijrijdpaard, maar nu ik ergens weer tegenaan loop, wil ik wel weer een les inplannen bij mijn instructrice. Soms heb je aan een les genoeg om weer vooruit te komen. Maar ik vind les wel noodzakelijk, omdat een instructrice dingen ziet die waar je zelf niet bewust van bent.

Ik vind een bijdrage overigens helemaal prima. Op de manege reed ik ook niet gratis, dus is het vrij logisch dat er een bijdrage gevraagd kan worden, ongeacht de redenen erachter. Maar dan ga ik ook eerlijk toegeven dat ik een bijdrage te 'vast' vind, in de zin van als ik een maand veel uitgaven heb (collegegeld, nieuw blok dus nieuwe boeken, reparatie aan mijn auto, etc.) en daarbovenop ook nog een bijdrage moet betalen, dat schrikt mij wel af. Helaas verdien ik het minimumloon en werk ik maar om het weekend, dus mij inkomen is bijna niks en dan moet ik keuzes maken. En mijn keuze is voor meer kunnen lessen. Maar gelukkig heb ik een plekje waar ik geen bijdrage voor hoef te betalen, mag lessen wanneer ik wil, veel vrijheid heb en het ook hartstikke gezellig is, dus voorlopig hoef ik ook niet op zoek :)

...
Ik ben gerpiegorp

Isa_Sofie

Berichten: 222
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:54

joyce B schreef:
Als je zo jong bent betalen je ouders ook een sport neem ik aan? dan kunnen ze toch ook kiezen om je paardrijlessen te betalen? Die kun je ook op je verzorg/bijrijdpaard nemen. Het hoeft niet en/en op manege en met bijrijdpaard.


Ik bedoel eigenlijk dat ik niet hoef te rijden op een verzorgpony. Mijn ouders betalen inderdaad mijn rijlessen(waar ik heel erg blij mee ben). Ben het helemaal met je eens dat het niet en en hoeft. (Ik heb btw zelf geen verzorgpony maar ben nog aan het kijken)

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:59

Maar als je bij de fanfare gaat of de voetbalclub of de schildersclub of de noem het maar betaal je ook een vaste contributie. Of je die maand nu veel kosten hebt gehad of niet. Dat is eigenlijk wel een beetje de grote mensen wereld. Als de auto hier kapot gaat gaat de hypotheek toch door, eten de paarden ook door en betaald de baas ook niet een keer wat meer omdat hij het wel rot voor me vind :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Roosje01

Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:05

lor1_1984 schreef:
Eigen bijdrage in de vorm van verplicht les is imo prima, er is bijna overal wel de mogelijkheid om bijv 1x per 2 weken te lessen en privéles is vaak ook niet verplicht mits de manege goed is en bereikbaar. :)
Verdere eigen bijdrage ligt er imo aan wat je verder doet, moet je vrijwel alles doen die dag dan zou ik zeggen geen eigen bijdrage, is het poetsen, zadelen, rijden, paard verzorgen, spullen netjes opruimen en poetsplaats aanvegen dan vind ik het al een heel ander verhaal.
Tussenweg is uiteraard ook mogelijk, bijv enkel stal uitmesten/drollen wippen en een kleine bijdrage betalen, max €25,- à €35,- per maand ofzo, afhankelijk van het aantal dagen.

Zelf heb ik nooit betaald, dat was er nog niet zo in die tijd en daarbij 'betaalde' ik dmv stallen mesten, voerbeurten draaien, paddock/weide/rijbaan mesten en/of harken, terrein aanvegen, harnachement onderhouden en andere kleinere en grotere klussen op het terrein.
Ook verving ik spullen die kapot gingen wanneer ik ze gebruikte en als het paard (speciaal) beslag oid nodig had omdat ik ermee aan de slag ging kwam dat ook voor mijn rekening.



Dit bedoel ik dus ook. Heb ook jaren lang “gratis” verzorgd was 5 dagen per week op stal door weer en wind tenzij ik echt ziek was. Betaalde enkel mijn lessen als ik wilde lessen. Dat is ook niet meer als normaal dat je die zelf betaald. En kocht ook wel spullen voor de paarden en gebruikte dan mij eigen dekjes en hoofdstel, zodat die van de eigenaar netjes bleven. Halstel of touw kapot dan koop je een nieuwe. Zeg ook niet dat het 100% gratis moet zijn. Maar ik draag dan liever af en toe bij in spullen zoals meebetalen voor nieuw tuig, of gebruik mijn geld om keertje te kunnen lessen. dan dat ik vast een x bedrag betaal en daarnaast ook nog lessen moet nemen en betalen. Want ik heb niet elke maand een x bedrag wat ik financiel kan missen, ik moet af en toe ook nieuwe kleding of schoenen om dat het versleten is. Of moet ik dan maar in kapotte kleding rondlopen, want je moet er wel wat voor over hebben om te kunnen rijden?

En als je geen geld heb ga je bij voorbaad al niet naar de voetbal club of bij een manege lijkt mij logies.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:09

Maar waarom dan wel gaan paardrijden als je geen geld hebt? Dat is toch hetzelfde.

Keuzes maken is het leven. En ja soms betekend dat dat je niet alles kunt krijgen wat je wilt.
En is er geen geld voor kleding en paardrijden, jammer.
Als je dan toevallig een plekje tegen komt waar geen bijdrage of les gevraagd word heb je geluk.
Maar is dat niet begrijp ik dat voortaan ook door de eigenaar.
Die 5 dagen door weer en wind komen heb ik nog niet gevonden. Of die iets aan tuig betaalde. (hoeft ook niet maar toch) Die dat wel doet zou ik direct de bijdrage weer afschaffen, dat kan ook nog bij bewezen fanatiek genoeg zijn. :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Roosje01

Berichten: 10702
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:18

Daarom rijd ik ook al een jaar niet meer omdat iedereen bijdrages wil en manege geld heb ik niet. Ik kijk wel rond of ik dat ene plekje tegen kom waar ik mag verzorgen en eventueel rijden in ruil voor klusjes en waar ik is een keer een lesje kan nemen als ik is wat geld over heb.

Maar de paarden wereld is veranderd de laaste jaren lijkt wel alsof mensen die niet kunnen betalen niet serieus en betrouwbaar zijn. Tuurlijk zullen die er zijn maar niet iedereen is zo, en ik begrijp als je een paar keer een onbetrouwbaar iemand hebt getroffen dat je er dan klaar mee bent. Maar het wel te nadele van de wel goeie verzorgers.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana


bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:19

Daar heb je gelijk in.
Daar is het ten nadele van.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:26

Maar ik mag aannemen dat de gemiddelde volwassene meer verdient dan ik :Y) Het is leuk en aardig dat je mijn studenteninkomen vergelijkt met dat van een volwassene, maar zo werkt het niet. Ik vind het wel heel leuk dat je denkt dat ik zoveel te spenderen heb :) Kijk, ik vind een bijdrage helemaal prima, als ik het geld ervoor zou hebben zou ik het zeker betalen als het nodig is, maar nu kies ik daar niet voor. Ik geef het geld wat ik daarmee bespaar liever uit aan dingen die in mijn ogen op dat moment belangrijker zijn. Is het nu een verjaardagscadeau voor een goede vriendin, is het een andere keer een grote reparatie aan mijn auto.

Als bijrijder mag je geen kritiek hebben op de eigenaar omdat die een bijdrage vraagt (en daar kan ik in komen, want het is hun paard dus hun keuze), maar als een bijrijder om wat voor reden dan ook geen bijdrage wil of kan betalen, dan zijn ze ondankbaar of zoiets. Dan vind ik oprecht heel jammer, je kunt niet voor iemand beslissen of het wel of niet kan. Ik vind mijzelf een betrouwbare bijrijder, ik kom altijd op de afgesproken dagen, zelfs met dikke regenbuien wil ik komen (maar de eigenaresse zegt het dan af), ik hou me aan de regels, ik neem initiatief, ik probeer regelmatig te lessen etc. etc. Maar ben ik dan een ondankbare/onbetrouwbare bijrijder omdat ik geen bijdrage betaal? In mijn ogen moet het daar niet vanaf hangen.

Maar goed. Het is een eindeloze discussie.
Laatst bijgewerkt door gerpiegorp op 31-01-18 16:27, in het totaal 1 keer bewerkt

...
Ik ben gerpiegorp

lxnienkexl
Berichten: 6
Geregistreerd: 03-12-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:27

Mijn ouders betalen m'n lessen en afentoe een buitenritje ofzo.
Ik moet zelf mee betalen met ponykamp en dat is logisch!
Paardrijden als hobby is best duur vergeleken met voetbal (waar ik ook op zit)
<3 <3 <3 <3 <3 <3

Doeii
N

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:36

Punt is natuurlijk wel als iemand nog moet beginnen weet je totaal niet hoe ze zijn. Natuurlijk zeggen ze allemaal zich aan afspraken te houden en door de regen te komen maar de praktijk is nog weleens anders.
Volgens mij zegt hier niemand dat als je niet betaald je automatisch ondankbaar bent? Maar zoals al gezegd verpesten een aantal gewoon het algemeen beeld van de eigenaren.

En ik denk dat je door de bijdrage wel een beetje onderscheid kan maken door iemand die het serieus meent en dus ook geld in wil steken. Zijn weinig mensen die het graag over de balk gooien toch?
Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat degene die niet betalen direct niet meer serieus zijn. Het is gewoon onmogelijk om iemand na een aantal keer zien en spreken in te schatten hoe ze zijn. Wij(op stal) hebben ook al wat pensionklanten gehad die je ook aardig tegen vallen terwijl je de eerste weken toch een goede indruk van ze hebt.
Maar ook leuke jonge meiden die kwamen proefrijden. Alleen de pony rijden 2 of 3x in de week. Geen uitmesten en dat soort zaken. Zelfs als het goed ging het bos in. Was leuk en gezellig en nooit meer wat van gehoord. Soms verbaast het je echt hoe je je kan vergissen in mensen, hoe veranderlijk sommige zijn. Dan denk je "ja dat is iemand die enthousiast is en er zin in heeft."
En dan hoor gewoon niets meer.
Denk wel dat als je meerdere vervelende ervaringen hebt gehad dat je naar volgende verzorger/bijrijder wel wat kritischer bent omdat het al vaker mis is gelopen. Helaas is dat wel een nadeel.

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:47

Gerpie vaak hebben oudere ook weer zwaardere lasten en streep dat meer inkomen ook hard weg.
En ook wij zijn jong geweest.
Ik heb dan gratis kunnen rijden maar als iemand nu bij een handelsstal gaat doen wat ik toen deed is het ook wel gratis hoor. Of krijg je er zelfs geld voor. Dat werd toen juist niet snel gedaan.
Maar dat is geen band opbouwen met het paard maar in het handels leven mee draaien.

En juist omdat veel oudere het ook niet aan kwam waaien en handjes uit de mouwen steken toen veel vanzelfsprekender was dan nu bij de jeugd is denk ik in plaats daarvan een bijdrage zo gek niet.
Ik ben iig ook de laatste jaren veranderd van mening daarin.
Dacht ook nog teveel in gratis fanatiek meisje de kans geven.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

sannexponys

Berichten: 222
Geregistreerd: 13-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 16:50

joyce B schreef:
Als je zo jong bent betalen je ouders ook een sport neem ik aan? dan kunnen ze toch ook kiezen om je paardrijlessen te betalen? Die kun je ook op je verzorg/bijrijdpaard nemen. Het hoeft niet en/en op manege en met bijrijdpaard.

Dit is toch niet altijd waar jammer genoeg.
Mijn ouders betalen wekelijks les maar verder ook niet, gelukkig heb ik een gratis verzorgpony maar manegewedstrijden, spullen enzo moet ik toch echt zelf betalen.
Een vriendin van mij moet alles zelf betalen! Zelfs haar les moet ze zelf betalen. Dus dat in lang niet zo vanzelfsprekend.
Ik ken veel mensen waarvan de ouders niet alles kunnen of willen betalen.

Ik snap wel dat er een bijdrage wordt gevraagd maar van een kind of tiener vind ik niet dat je altijd kan verwachten dat iedereen dat kan :o

Verzorg-/bijrijdpony gezocht omgeving Hardinxveld

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:08

Handjes uit de mouwen steken doe ik toch echt wel. Ik mest de paddock en het bos uit wanneer ik op stal bij mijn huidige verzorgpaard ben en ik ben verder ook zeker niet vies van klusjes. Vegen etc. is vanzelfsprekend voor mij en het tuig en de rest van de spullen die ik heb gebruikt netjes achterlaten doe ik altijd.

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:28

Ik zie ook meer bijdrages. Maar volgens mij is het vaak meer om de kosten te drukken en mee te laten delen in de kosten omdst steeds meer mensen die vroeger geen eigen paard kochten er nu wel 1 of meerdere lopen. Het is toegankelijker geworden maar omdat je het niet zo breed hebt is een paar tientjes tot het halve stalgeld korting wel prettig.

Ik heb nu bijna 20 jaar ervaring met verzorgmeisjes en bijrijdsters en ben zelf ook altijd verzorgmeisje en bijrijdster geweest. Ik had in mijn studententijd ook amper geld te besteden. Maar ik droeg ook geen dure kleding, ging niet vaak stappen en had dan ook bijna niets uit.Ging ook niet op vakantie en had geen duur all inclusieve mobiel telefoonabonnement van 40,- per maand met internet er bij en elk jaar of om het jaar een nieuw duur toestel...
Nu is dat een beetje de norm geloof ik....

Daarbij kwam ik niet alleen om te rijden maar ook gerust om alleen even uit te mesten, te voeren en te poetsen bij slecht weer.

Ik had een band met mijn verzorgpony's. Heb de laatste "verzorgpony" ook gekocht.
Daarna vooral nog paarden voor anderen gereden/bijgereden/getraind (niet hoog niveau maar wel om ze netjes gereden en in conditie te krijgen, te houden of te verbeteren en ook wedstrijdgericht getraind, van B/M1 gestart en altijd gelest)

Ik wil graag iemand ook kansen geven maar in de opstartfase wil ik in de toekomst ook een bijdrage. In elk geval voor lessen. Zodat ik zeker weet dat die ook op regelmatige basis gereden gaan worden. Als je wedstrijdambities hebt moet je daar ook de financiën voor hebben. Voor een recreatieve pony kan ik ook zelf prima helpen maar dat kost mij ook extra tijd die ik er in moet stoppen, en vrij moet houden.

Heb ik al die jaren kosteloos gedaan en amper een bedankje voor gekregen. Dat vind ik jammer.





Roosje01 schreef:
Daarom rijd ik ook al een jaar niet meer omdat iedereen bijdrages wil en manege geld heb ik niet. Ik kijk wel rond of ik dat ene plekje tegen kom waar ik mag verzorgen en eventueel rijden in ruil voor klusjes en waar ik is een keer een lesje kan nemen als ik is wat geld over heb.

Maar de paarden wereld is veranderd de laaste jaren lijkt wel alsof mensen die niet kunnen betalen niet serieus en betrouwbaar zijn. Tuurlijk zullen die er zijn maar niet iedereen is zo, en ik begrijp als je een paar keer een onbetrouwbaar iemand hebt getroffen dat je er dan klaar mee bent. Maar het wel te nadele van de wel goeie verzorgers.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers