USA en internet

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 15:36

Hoi. Deze zomer gaan wij (2 ouders, 3 jong volwassenen) 3 weken naar de US. Heeft iemand tips om het internet gebruik binnen de perken te houden? Locale simkaart kopen? Uiteraard veel WiFi gebruiken.

Muisbal

Berichten: 2361
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Den Haag

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:38

Een bundel via je provider aanschaffen, of gewoon lekker niet :D Genieten van je vakantie en je omgeving en niet 24/7 online zijn :D

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:40

Wifi en verder lekker offline. :D ik had de afspraak dat belangrijke dingen (voor mijn dieren bijv) via sms gestuurd zouden worden. Verder gewoon veel offline en veel genieten. :j

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 15:41

En fan kan het gezelschap bij mij hotspotten. Slim. Ik ga het onderzoeken.

Keet

Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:42

Vraag het even in het usa topic. Zitten wel mensen met ervaring.

Wij doen het altijd met de gratis wifi overal

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 15:44

Veel offline? Nou, ik (de moeder van het gezelschap) niet. Mijn moeder is 91. Die heeft het eeuwige leven niet.

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 15:44

Keet schreef:
Vraag het even in het usa topic. Zitten wel mensen met ervaring.

Wij doen het altijd met de gratis wifi overal

Goede tip. Thanks.

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:46

Ik mag toch aannemen dat ze even bellen als er iets met je moeder is en niet appen?

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 15:46

Jazeker. Dat is waar.

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:46

Een sms komt altijd binnen, ook als je offline bent. Je zou af kunnen spreken dat belangrijke berichten via de sms verstuurd worden? Ik zet alles uit als ik in de VS ben en ga op de wifi waar mogelijk en dat is op heeeeel veel plekken mogelijk dus ik heb het nooit als beperking gezien. Snap wel dat je bereikbaar wil zijn, dan zou sms een goede tussenoplossing zijn misschien?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:46

Volgens mij was het niet zo makkelijk om daar zomaar een simkaart te kopen, omdat Europese telefoons het netwerk daar niet ondersteunen ofzo.. Mijn ervaring is dat je zo ongeveer overal gratis wifi hebt en dat dat meer dan genoeg is.. Tijdens de reis doe je zoveel indrukken op, heb je helemaal geen tijd om online te zijn :n

rien10
Berichten: 14643
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-18 15:47

Goede tip daffodil

Leo

Berichten: 50107
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 15:52

Voor het tijdsverschil had ik gezegd als het heel belangrijk is (paard kliniek bijvoorbeeld), stuur me een SMS en laat mijn telefoon 2x overgaan zodat ik wakker word indien het nacht is.
Gelukkig niet nodig gehad maar spreek het volgende keer weer zo af. :j

Meeste restaurants hebben ook wifi. :j supermarkt ook. Wij gingen tussendoor ook nog wel eens een Starbucks stop doen voor Koffie met Wifi :))

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:28

Ik koop altijd een wereldbundel zodat ik altijd online kan zijn.
Waar wifi is uiteraard op de wifi. Wij hebben ook wel eens op de parkeerplaats bij de Mac op de wifi gezeten.

Noeps
Berichten: 16929
Geregistreerd: 19-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 14:35

Leo schreef:
Wifi en verder lekker offline. :D ik had de afspraak dat belangrijke dingen (voor mijn dieren bijv) via sms gestuurd zouden worden. Verder gewoon veel offline en veel genieten. :j

Precies!
Bij de McDonald's, Starbucks en in alle hotels&motels was er wel wifi en daar hadden we echt meer dan genoeg aan in de maand dat wij in de USA waren. En inderdaad belangrijke dingen sms/bellen, maar dat vind ik in Nederland net zo praktisch :j.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 03:28

Relaxed schreef:
Volgens mij was het niet zo makkelijk om daar zomaar een simkaart te kopen, omdat Europese telefoons het netwerk daar niet ondersteunen ofzo.. Mijn ervaring is dat je zo ongeveer overal gratis wifi hebt en dat dat meer dan genoeg is.. Tijdens de reis doe je zoveel indrukken op, heb je helemaal geen tijd om online te zijn :n


Dat is niet zo, ik zit nu in de USA en heb een lokale simkaart gekocht die ik zonder problemen in mijn NLse Iphone heb kunnen doen.

Maar ik zou ook lekker offline blijven en genieten, en mensen zeggen te bellen/smsen!

plieza

Berichten: 198
Geregistreerd: 09-10-05

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 04:49

Ik zit momenteel in de VS, en heb hetzelfde gedaan. Voor de offline groep: google maps is echt heel handig op vakantie, en dat werkt toch beter met data.
Je hebt in New York, en ik neem aan ook in andere steden, een tijdelijke simkaart van 3 weken van T-mobile. Even naar vragen als je een winkel ziet. Ongeveer 30 dollar als je 2 gb aan data wil voor 3 weken. Hotspot functie werkt ook gewoon. Als de 2 gb op zijn heb je nog wel gewoon data, maar is de snelheid veel minder.
Het enige waar je op moet letten in de VS is dat je een GSM based provider neemt. Met T-mobile zit je (hoogstwaarschijnlijk) goed. Bij mij en mijn vriend werkt het T-mobile netwerk in ieder geval gewoon.

Margoooo

Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 05:29

Wat trouwens ook nog een goede tip is; maps.me is een hele fijne offline map!

Fortitude

Berichten: 3085
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:51

Eeeeeeeh, telefoon weg en gewoon genieten? Werkte voor mij ook uitstekend. Amerika is veel leuker als je niet constant aan het appen of gamen bent :j

Er is op VEEL plaatsen gratis WiFi (en ik was voornamelijk in Arkansas en Texas in kleine dorpjes), gewoon daar even aansluiten en een dagelijks kort momentje daarvoor inplannen. Voor de rest moet iedereen die echt iets belangrijks heeft maar even ouderwets sms'en of bellen.

Qimm

Berichten: 15155
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 08:05

Weet niet wat je plannen zijn daar. Maar als je de bewoonde wereld verlaat heb je vaak niet eens gewone Cellservice, laat staan internet. In de bewoonde wereld is er op iedere straathoek wifi

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: USA en internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 17:12

Simkaart kopen of in de US zelf of vooraf. Ik was blij dat ik dit had gedaan. Ze waren onze koffers kwijt en het vliegveld kon alleen nationale nummers bellen.... Zo was ik toch mooi bereikbaar. Maar je moet inderdaad niet midden in een national park verwachten dat je lekker kunt skypen.