FUN-da!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 21:17

Nou mensen. Ik opzoek naar een topic over funda, was er niet..
Dus ik wil dit topic graag openen voor de mooiste huisjes, de meest opvallende inrichting en de mooiste droomhuizen.

Zo kwam ik vandaag deze tegen:

https://www.funda.nl/koop/aldeboarn/hui ... enhuzen-8/

Dit zou je toch mooi kunnen omtoveren tot paardenstal/manege.

Ik ben overigens niet opzoek naar een huis, vind het gewoon leuk om te kijken. :Y)

Let op, er is een modopmerking geplaatst:
Moderatoropmerking:
In principe is het niet toegestaan om advertenties negatief te bespreken op bokt. Na overleg hebben we besloten om dit topic toe te staan, op voorwaarde dat het een topic wordt om op een positieve manier huizen met elkaar te bekijken en te delen en het niét gaat om huizen afbranden. We willen jullie dus vragen daar rekening mee te houden zodat dit topic open kan blijven. :)
Laatst bijgewerkt door Coby op 04-02-18 22:02, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: moderatoropmerking toegevoegd

No freedom till we're equal, damn right I support it.

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:32

Huizen kijken op funda is zo'n beetje mijn tijdverdrijf als ik me gigantisch verveel _O- Vooral kijken naar wat ik later wil, maar never nooit kan betalen haha.

Anoniem

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:35

Haha leuk! Ik pak Funda er vooral bij als ik mensen uit het westen jaloers wil maken met de huizenprijzen hier haha :D

julius_juut

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:39

Ik zoek bijna dwangmatig elke dag funda af op zoek naar een huis. In mijn/onze prijsklasse vind je echter vrijwel alleen bouwvallen, krotten, en rijtjeshuizen zonder grond. XD

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:41

Jaaa ik ben ook groot funda fan, en dan inderdaad de huizen bekijken die eigenlijk te duur zijn maar zooo mooi <3

MaTuMi

Berichten: 1475
Geregistreerd: 03-05-10
Woonplaats: Gasselternijveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 21:41

julius_juut schreef:
Ik zoek bijna dwangmatig elke dag funda af op zoek naar een huis. In mijn/onze prijsklasse vind je echter vrijwel alleen bouwvallen, krotten, en rijtjeshuizen zonder grond. XD


Ook in het hoge noorden? Of wil dat niet met werk enzo.
Hier is alles veeel goedkoper dan in bijvoorbeeld amsterdam.
Daar een kamer, is hier een heel huis.

No freedom till we're equal, damn right I support it.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:42

Ik werk als woning fotograaf dus ook regelmatig op funda om even te kijken hoe het eindresultaat er uit is te komen zien, en wat de vraagprijs is geworden!!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:43

Ik ben ook verslaafd. :D

Soms denk ik: ik wil ook in het oosten en noorden van het land wonen.
Maar ben echt een westerling. :')
Dus dat wordt hem denk niet.


Hilary

Berichten: 9203
Geregistreerd: 22-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:45

julius_juut schreef:
Ik zoek bijna dwangmatig elke dag funda af op zoek naar een huis. In mijn/onze prijsklasse vind je echter vrijwel alleen bouwvallen, krotten, en rijtjeshuizen zonder grond. XD

Dit dus... ik wil een huis met ruimte voor de paarden én aan het bos (niet zo'n banketstaaf bosje met 2 km ruiterpad), maar heb een baan in Utrecht die ik niet kwijt wil en ik wil niet 2 uur enkele reis hebben... niet te doen gewoon, althans niet zonder flinke zak geld...

Oy with the poodles, already

WinSel

Berichten: 20566
Geregistreerd: 28-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:45

Ik werk veel met Funda, werk op een makelaarskantoor. Vind het ook erg leuk om bij mooie woningen binnen te gluren haha. *\o/*

Als je het kunt dromen, kun je het beleven ✈️

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:45

Hier ook groot fan van funda, wel net een nieuwbouw huis in de aanmaak maar dromen kan altijd toch :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:46

gekvanfleur schreef:
Ik ben ook verslaafd. :D

Soms denk ik: ik wil ook in het oosten en noorden van het land wonen.
Maar ben echt een westerling. :')
Dus dat wordt hem denk niet.

T is hier hartstikke leuk hoor :D
En goedkoop wonen. Geldt voor ons helemaal, in ons rijtjeshuis van €112.500 :')

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:48

€112.500 Joolien :wow: Ik woon in het midden van Nederland en hier is alles al relatief goedkoop, maar ons rijtjeshuis in centrum Tiel is toch nog getaxeerd op €225.000 :o En het is de bedoeling dat ik dit over 3 jaar overkoop van mijn vader...

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:49

Haha probeer maar eens iets betaalbaar te vinden in België :+

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:50

Joolien schreef:
gekvanfleur schreef:
Ik ben ook verslaafd. :D

Soms denk ik: ik wil ook in het oosten en noorden van het land wonen.
Maar ben echt een westerling. :')
Dus dat wordt hem denk niet.

T is hier hartstikke leuk hoor :D
En goedkoop wonen. Geldt voor ons helemaal, in ons rijtjeshuis van €112.500 :')

Haha stoppen hoor.
Hier woon je voor dat geld in een schoenendoos.
Vanaf 250 wordt het een beetje leuk voor een rijtjeswoning.
Voor een huis met mogelijkheid voor de paarden aan huis begint het een beetje bij 7 ton.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:50

k_m schreef:
Haha probeer maar eens iets betaalbaar te vinden in België :+

Is Belgie duur?

Kiekeboefje

Berichten: 1794
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:50

In het noorden is het opzich wel te doen, moet je wel kunnen klussen en niet te hoge eisen hebben :))

julius_juut

Berichten: 3095
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:53

gekvanfleur schreef:
Ik ben ook verslaafd. :D

Soms denk ik: ik wil ook in het oosten en noorden van het land wonen.
Maar ben echt een westerling. :')
Dus dat wordt hem denk niet.

De vroegere verzorgster van mijn ponies was ook een westerling, maar die genoot echt van de ruimte hier. En van de kast van een huis die ze hier kon laten bouwen.
Tegenwoordig hebben we gewoon verharde wegen en stromend water hoor! :P


MaTuMi schreef:
julius_juut schreef:
Ik zoek bijna dwangmatig elke dag funda af op zoek naar een huis. In mijn/onze prijsklasse vind je echter vrijwel alleen bouwvallen, krotten, en rijtjeshuizen zonder grond. XD


Ook in het hoge noorden? Of wil dat niet met werk enzo.
Hier is alles veeel goedkoper dan in bijvoorbeeld amsterdam.
Daar een kamer, is hier een heel huis.


Ja, ik zoek idd. in het noorden. Groningen en het Oostelijke randje van Friesland. In het westen kunnen we denk ik alleen een voordeur en een brievenbus betalen. :P



Stiekem kijk ik trouwens ook wel eens naar gebieden waar ik liever heen zou. Leuke huisjes in Limburg bijvoorbeeld, in de heuvels. Of op de veluwe. Er zijn echt prachtige stukken Nederland, daar moet het altijd als vakantie voelen als je buiten loopt.

"You're neither unnatural, nor abominable, nor mad;
you're as much a part of what people call nature as anyone else;
only you're unexplained as yet -- you've not got your niche in creation."

Weerwolven van Wakkerdam op bokt: https://www.facebook.com/groups/1484683858440167

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:56

gekvanfleur schreef:
k_m schreef:
Haha probeer maar eens iets betaalbaar te vinden in België :+

Is Belgie duur?

Beetje vergelijkbaar met het zuiden in NL maar over het algemeen zijn de woningen hier groter en vrijstaand dus ook snel hogere prijzen. Je kan wel eens op immoweb kijken dat is een Belgische verkoop site!

Wisten jullie trouwens dat we in belgië geen overheersende partij kennen als Funda? Wij hebben er stuk of 10 bijna! Is heel apart, in NL bepaalt funda gewoon de markt bijna in BE gaat dat helemaal anders!

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 21:58

@julius_juut.
Ik maak mij meer zorgen om het temperament. :D
De directheid en de gewoonte anoniem over straat te gaan is volgens mij toch wel anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:00

Ghostattack schreef:
€112.500 Joolien :wow: Ik woon in het midden van Nederland en hier is alles al relatief goedkoop, maar ons rijtjeshuis in centrum Tiel is toch nog getaxeerd op €225.000 :o En het is de bedoeling dat ik dit over 3 jaar overkoop van mijn vader...

Jup, wel in de diepte van de huizenmarkt gekocht maar dan nog. We hebben heel veel mazzel gehad. :P
Dit is verderop bij ons in de straat, heeft wel 1 slaapkamer meer dan wij.
Huis in Almelo gevonden via #funda http://www.funda.nl/48145487

Ghostattack

Berichten: 11225
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:02

Oh en dat zijn ook geen kleine huisjes zeg Jolien! Ons huis is beneden heel groot (hele ruime woonkamer, ruime keuken, grote badkamer, normale tuin en schuur) maar onze bovenverdieping is heel triest :o Alleen het gedeelte boven de woonkamer is bovenverdieping, dus we hebben op dit moment 2 ruime slaapkamers. Toen we het kochten was het 1 grote slaapkamer met 2 hele klein kamers. Het is dus net aan groot genoeg voor een gezin met 1 kind.

Maar voor mij is het ideaal, huis komt uit 1899, mijn vader heeft er alles aan verbouwd en ik ben er opgegroeid (woon er al 19 jaar) dus ik hoop echt dat ik het straks kan kopen :D

Sieltjuh

Berichten: 11644
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Oost-Souburg

Re: FUN-da!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:10

Ow heerlijk, Funda kijken <3
Zo ongeveer één keer in de week ga ik wat huizen in de buurt af en ik heb er ook een soort hobby van gemaakt om dure huizen op te zoeken :D
Kan me wel enorm ergeren als er slechte foto's bijzitten trouwens :')

Dit huis staat hier relatief in de buurt, prijs op aanvraag zegt al genoeg denk ik :') Maar dit is echt mijn droomhuis. Locatie speelt daar grote rol in. Direct naast bos én strand (en ruiterroutes).
https://www.funda.nl/koop/koudekerke/hu ... randweg-6/

"All the things we've lost, will teach us see the pretty things in life" ღ - Krezip - Sweet Goodbyes
            I stepped on a cornflake, so I guess I'm a cereal killer...

kristelhans

Berichten: 2868
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Vechtdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:19

Hee wat leuk! En ik maar denken dat ik de enige nerd was die dit als verkapte hobby heeft. :') Wij hebben al een droomstekkie en was een tijdje niet zoveel meer op Funda maar afgelopen tijd voor iemand anders helpen zoeken naar een huis en toen voelde het zo lekker dat ik de app weer heb geïnstalleerd hahah! Te gek dat er een topic is.. gluren bij de buren! :D

Oh ja, en het oosten van het land is niet alleen Twente. Ik woon in het Vechtdal (net voorbij Zwolle) en idd prima treinverbindingen en wegen en relatief veel huis voor je geld. Oke, niet overal want het is een soort verborgen pareltje hier maar zoek maar eens op de Lemelerberg, Vechtdal of Reestdal.. <3 Hier kun je ademen!

Beer en co

xMayo

Berichten: 2939
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: Brakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:27

Ik ben echt verslaafd aan Funda! Ieder huis hier in de omgeving die te koop staat ken ik inmiddels haha. Die van ons zelf staat ook op funda en is verkocht. Blijf iedere dag de foto's weer kijken. := Het huis wat we gekocht hebben stond nog niet eens in de verkoop. Het is echt een hobby geworden :')

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Balou_k, DogWords, Earth, koenlover, Lizzah, Nienke1979, oblix, Pferdchen, Plus_en_Min en 27 bezoekers