Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 00:05

Ik ben ook al een jaar op zoek. Ik woon in een dorp en de vraag naar een verzorger lijkt klein. Er worden bedragen gevraagd welke ik als studente op kamers niet kan betalen. Anders is de afstand vaak te groot.


joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 08:53

Je kunt je ook aanbieden als gratis hulp... Dan kom je er makkelijker tussen. Eerst jezelf bewijzen en dan leren mensen je kennen en als ze zien dat je serieus bent en je in zet komen er meestal vanzelf wel kansen.

Rijd je wel les ergens? Hoe meer ervaring je op doet en hoe beter je gaat rijden hoe eerder je ergens terecht kan.

Je moet zorgen dat je een meerwaarde wordt voor mensen in plaats van een extra "last"

Ik zie regelmatig advertenties langskomen die vooral gaan over dat diegene wil in plaats van dat ze te bieden hebben. En dan ook nog zoiets van ik kan stap en draf op een manegepaard en wil wel buitenrijden en springen en kan alleen 1 keer in het weekend... tja... blijf lekker op de manege rijden die ene keer en help daar mee met wat klusjes .

Meeste eigenaren willen een dagje vrij. Niet extra tijd kwijt zijn. En het moet vertrouwd zijn.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:09

joyce B: Nee, ik les niet. Dit is mij te duur. Daarnaast rijd ik al veertien jaar en heb ik eigen paarden gehad waardoor de ervaring ruim aanwezig is. Ook ben ik elke dag, waarvan twee dagen 's avonds, beschikbaar.

Anoniem

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 17:12

Iemand die zegt te goed te zijn voor les (die indruk wek je op) hoeft bij mij al niet te komen :)


Marocje
Berichten: 5600
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:15

Anoniem schreef:
Iemand die zegt te goed te zijn voor les (die indruk wek je op) hoeft bij mij al niet te komen :)

Inderdaad.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:35

Ook mee eens.
Dat is direct exit.
Dat zijn voor mij mensen die niets van paarden begrijpen.
Misschien dat het zo werkt als je aan hardlopen doet en alleen je zelf in de gaten moet houden, maar met paardrijden kan dit niet.

En smoesje ik kan het niet betalen ben ik ook altijd allergisch voor, al heb ik nog nooit een bijdrage gevraagd.
Als mensen iets echt graag willen is er ook geld voor.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:43

Met jouw ervaring en de beschikbare tijd zou je toch ergens tussen moeten kunnen komen als je eerst vrijwillig ergens gaat helpen. Als je zelf nu geen paarden netwerk hebt die jou kan helpen (via via lukt vaak het best) dan is dat een mogelijkheid om ergens in een netwerk te komen. Dat kan zijn als vrijwilliger op een pensionstal (algemene hulp voor staleigenaar- vakantiehulp/verzorger voor individuele eigenaar- "oh! Die oppas van .... rijdt best netjes/goed, en ze is betrouebaar! kunnen wij haarook wel vragen voor ...!" En zo rol je er tussen...

Bedoel je dat je nu nergens lest ?
Ben je wel bereid te lessen op eigen kosten met een potentieel verzorg/bijrijdpaard als je dat gevraagd wordt door de eigenaar?

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:44

bruintje123 schreef:
Ook mee eens.
Dat is direct exit.
Dat zijn voor mij mensen die niets van paarden begrijpen.
Misschien dat het zo werkt als je aan hardlopen doet en alleen je zelf in de gaten moet houden, maar met paardrijden kan dit niet.

En smoesje ik kan het niet betalen ben ik ook altijd allergisch voor, al heb ik nog nooit een bijdrage gevraagd.
Als mensen iets echt graag willen is er ook geld voor.


Daar ben ik het niet mee eens je kan niet in iemand zijn portomonai kijken. Ik heb bijv. maar een minimum inkomen met 30uur contract en woon alleen, ik kan manege lessen of een bijrijdpaard gewoon weg niet betalen. En zou echt wel graag willen maar kan dat geld niet toveren.

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 20:58

Mag je vinden.
Ik heb ook bijrijders gehad die zeiden niet te kunnen betalen.
Maar hoe vaak die niet een nieuwe bodywarmer hadden, uit gingen, dagje weg. Nieuwe telefoon. Dan dacht ik, jaja.
Dat heet bij mij andere prioriteiten.
Prima hoor, mag ook best. Maar zeg dat dan, ik doe graag ook wat anders. Want dat is heel begrijpelijk.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Roosje01

Berichten: 10721
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:04

Zullen er heust wel tussen zitten, maar je kunt niet iedereen over 1 kam scheren. Ik koop alleen wat nieuws als het stuk/versleten is. Ik maak 1x per jaar ergens op vakantie een buitenrit van mijn verjaardags geld.
Laatst bijgewerkt door Roosje01 op 30-01-18 22:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01 laat door hilariteit de tranen vloeien :') [o] *pum*
[OV] [PG]Gezocht solana

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:04

bruintje123 schreef:
Mag je vinden.
Ik heb ook bijrijders gehad die zeiden niet te kunnen betalen.
Maar hoe vaak die niet een nieuwe bodywarmer hadden, uit gingen, dagje weg. Nieuwe telefoon. Dan dacht ik, jaja.
Dat heet bij mij andere prioriteiten.
Prima hoor, mag ook best. Maar zeg dat dan, ik doe graag ook wat anders. Want dat is heel begrijpelijk.

Ik vind het niet zo raar dat mensen geld wat ze misschien over hebben liever voor zichzelf gebruiken voor wat leuks, dan in andermans paard steken.

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:16

Anoniem schreef:
Iemand die zegt te goed te zijn voor les (die indruk wek je op) hoeft bij mij al niet te komen :)

Ik zeg nergens dat ik te goed ben om te lessen. -O-

bruintje123 schreef:
En smoesje ik kan het niet betalen ben ik ook altijd allergisch voor, al heb ik nog nooit een bijdrage gevraagd.
Als mensen iets echt graag willen is er ook geld voor.

Ik ben studente en ik woon op mijzelf. Ik kan niet wekelijks een les van €20,00 betalen. Dat heeft niets te maken met een smoes.

joyce B schreef:
Bedoel je dat je nu nergens lest ?
Ben je wel bereid te lessen op eigen kosten met een potentieel verzorg/bijrijdpaard als je dat gevraagd wordt door de eigenaar?

Ja, dat bedoel ik en ja, daar ben ik toe bereid. Het rijden op een manege en het betalen van een bijrijpaard gaat voor mij niet lukken.
Laatst bijgewerkt door Chabby op 30-01-18 22:19, in het totaal 2 keer bewerkt

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:18

Eske
Paardrijden is toch iets leuks voor jezelf?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:23

Chabby schreef:
joyce B: Nee, ik les niet. Dit is mij te duur. Daarnaast rijd ik al veertien jaar en heb ik eigen paarden gehad waardoor de ervaring ruim aanwezig is. Ook ben ik elke dag, waarvan twee dagen 's avonds, beschikbaar.


Ik doelde hiermee op de reactie van joyce B. De uitspraak over de ervaring is met oog op de algemene kennis.

joyce B schreef:
Ik zie regelmatig advertenties langskomen die vooral gaan over dat diegene wil in plaats van dat ze te bieden hebben. En dan ook nog zoiets van ik kan stap en draf op een manegepaard en wil wel buitenrijden en springen en kan alleen 1 keer in het weekend... tja... blijf lekker op de manege rijden die ene keer en help daar mee met wat klusjes .

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:28

Hoe moet je het dan lezen?
Lessen is te duur en ook onnodig want je rijd al 14 jaar.
Dit is denk ik hoe wij het opvatten :)

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Chabby

Berichten: 364
Geregistreerd: 29-01-18
Woonplaats: Medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:50

bruintje123 schreef:
Hoe moet je het dan lezen?
Lessen is te duur en ook onnodig want je rijd al 14 jaar.
Dit is denk ik hoe wij het opvatten :)

Ik had het wellicht op de regel er onder kunnen zetten. Wel vind ik het jammer dat er zulke reacties worden geplaatst door een misvatting.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Ook zo moeilijk om een verzorgpony te vinden? Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 22:51

Hoezo?
Dit zijn ook opvattingen die je echt mee maakt.
Jij bedoeld het misschien niet zo. Andere zeggen het bloedserieus.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 00:03

Eske_B schreef:
bruintje123 schreef:
Mag je vinden.
Ik heb ook bijrijders gehad die zeiden niet te kunnen betalen.
Maar hoe vaak die niet een nieuwe bodywarmer hadden, uit gingen, dagje weg. Nieuwe telefoon. Dan dacht ik, jaja.
Dat heet bij mij andere prioriteiten.
Prima hoor, mag ook best. Maar zeg dat dan, ik doe graag ook wat anders. Want dat is heel begrijpelijk.

Ik vind het niet zo raar dat mensen geld wat ze misschien over hebben liever voor zichzelf gebruiken voor wat leuks, dan in andermans paard steken.


Prima, maar als je dat er niet voor over hebt komt je niet op mij paard. Simple as that.

Helemaal oké als jij je geld ergens anders aan uit geeft, maar dan hoef je bij mij niet aan te komen dat je wel mijn paard wilt rijden maar niet wilt lessen. Das gelijk exit, lessen zijn eis nummer 1 bij mij. Belangrijker dan een eventuele bijdrage.

Tigra_
Berichten: 13059
Geregistreerd: 31-03-08
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 01:00

Maar ben je ook niet bereid om af en toe te lessen? Begrijp best dat 1x in de week duur is. Maar je kan ook prima 1x in de maand/2 maanden lessen.
Ik les zelf meestal ook maar 1x in de maand. Vooral omdat ik gewoon graag zelf bezig ben en dingen uit probeer zodat ik meer op gevoel ga rijden in plaats van dat iemand mij corrigeert.

En heb je ook zelf een advertentie staan Chabby?

Als het paard waar je van af valt een goed paard is,
dan is die val de moeite waard.

Eske_B

Berichten: 15101
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:10

bruintje123 schreef:
Eske
Paardrijden is toch iets leuks voor jezelf?

Misschien een miscommunicatie: ik bedoelde puur een bijdrage, niet lessen :)

"Cause you never think it's the last time, you think there will be more. You think you have forever, but you don't"
Kerstmuts af, welkom kado [o]

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:14

Geen miscommunicatie
Ja, mogen paardrijden, dus puur een bijdrage, is toch ook leuk voor jezelf.
Als je op een manege een paard huurt zonder les mag dat ook niet gratis. Dat doen mensen ook voor de leuk, voor zichzelf.

Paardrijden doe je voor de hobby, dat staat voor mij gelijk aan iets leuks.
Waarom zou de eigenaar de hobby moeten betalen voor een ander?

Ik heb nog nooit een bijdrage gevraagd in het verleden, maar ik heb het al eerder aangegeven, door dit topic ga ik dat in de toekomst wel doen :j

En nee ik moet geen bijrijder, paarden staan prima in de wei.
Maar wat extra aandacht vinden ze ook fijn.
Dus het is niet voor een extra vrije dag of zoiets voor mezelf.
Ze staan aan huis, ik heb wat dat betreft nooit een vrije dag, want een bijrijder komt echt net om 23:00 afvoeren en in 8 uur in de ochtend weer :P

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Demyana
Berichten: 58
Geregistreerd: 01-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 10:27

Bij ons is het juist andersom... We zouden erg graag 1 of 2 bijrijders/verzorgers willen hebben, maar waar vind je een betrouwbare?
We hebben een B en een D pony. Op de D-pony kan makkelijk een ruiter tot ong. 65 kg. Op de B pony (wel eens stevige Kerry Bog pony) ong. tot 16 jaar max 60 kg. We wonen dicht bij een manege. We hebben geen eigen rijbak (wel grote paddock, waar gelongeerd kan worden en evt met de B pony stap/draf).
Eigenlijk hebben we niet veel eisen. De verzorgers moeten betrouwbaar zijn, liefdevolle aanpak, maar wel stevig in schoenen staan. De oudste (D-) pony is erg makkelijk te rijden en kun je heel ver mee komen (echte sport- en wedstrijdpony). De jongste (B-) pony is nog jong en is heel lief, ondeugend en midden in de puberteit (6 jr). Bij een consequente ruiter loopt ze echt prima!
We zoeken dus een jonge (wel wat ervaren) ruiter voor de B pony mét begeleider (om naar de manege te gaan) en een evt wat oudere, zelfstandige ruiter. Trailer is aanwezig.
We vragen geen bijdrage, maar wel lidmaatschap manege (2x in de week les springen/dressuur en onbeperkt gebruik maken van de manege (binnen- en buitenbak) op loopafstand).
Ik heb al berichten op facebook gezet, maar heb nog niets gevonden. Wel jonge meisjes die het leuk vinden om met paarden om te gaan. Maar dan moeten wij alles doen (we zoeken dus eigenlijk een ouder en kind verzorger...haha).Hoe moeten we dat aanpakken, waar vinden we die?? Oja, regio Hoevelaken/Nijkerkerveen.

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:11

Roosje01 schreef:
bruintje123 schreef:
Ook mee eens.
Dat is direct exit.
Dat zijn voor mij mensen die niets van paarden begrijpen.
Misschien dat het zo werkt als je aan hardlopen doet en alleen je zelf in de gaten moet houden, maar met paardrijden kan dit niet.

En smoesje ik kan het niet betalen ben ik ook altijd allergisch voor, al heb ik nog nooit een bijdrage gevraagd.
Als mensen iets echt graag willen is er ook geld voor.


Daar ben ik het niet mee eens je kan niet in iemand zijn portomonai kijken. Ik heb bijv. maar een minimum inkomen met 30uur contract en woon alleen, ik kan manege lessen of een bijrijdpaard gewoon weg niet betalen. En zou echt wel graag willen maar kan dat geld niet toveren.


Ook niet mee eens. Ik ben nu zelf 14 en ik wil er niet te veel op internet over vertellen maar wij hebben het echt niet breed thuis, ik heb daarom ook geen budget voor lessen en dure wedstrijden. Uiteraard werk ik. Ik doe mijn uiterste best om genoeg geld te verdienen om mijn hobby te kunnen betalen, maar soms lukt het gewoon niet om genoeg geld bij elkaar te schrapen voor lessen.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:15

Ja jammer maar dat is het leven.
Ik kon het met mijn 14 ook alleen maar betalen door heel hard te werken op een grote stal. En dat deed ik elke dag nog na school en hele dagen in het weekend. Dus 7 dagen in de week was ik daar.
Aanwaaien kwam het bij mij ook niet. Juist daarom denk ik allergisch voor mensen die zeggen het kan niet.
Ja het kan wel, als je maar graag wilt. En dat heb ik zelf ervaren.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 14:22

bruintje123 schreef:
Ja jammer maar dat is het leven.
Ik kon het met mijn 14 ook alleen maar betalen door heel hard te werken op een grote stal. En dat deed ik elke dag nog na school en hele dagen in het weekend. Dus 7 dagen in de week was ik daar.
Aanwaaien kwam het bij mij ook niet. Juist daarom denk ik allergisch voor mensen die zeggen het kan niet.
Ja het kan wel, als je maar graag wilt. En dat heb ik zelf ervaren.


Mee eens. Het klinkt misschien cru, maar mij maakt het echt niet uit om welke reden iemand geen lessen kan/wil betalen. Je komt gewoon niet op mijn paard als je het niet doet. (Wedstrijden geef ik helemaal niks om, die hoef je voor mij niet te rijden. Denk ook dat weinig dat verplichten dus die snap ik niet helemaal ;) )
Minimaal 1x in de 2 weken, kan later afgebouwd worden naar 1x per maand.

Toen ik nog bijreed wou ik juist heeel graag lessen want ik wou leren. En ja, als 13/14 jarige ging bijna al het geld van mijn krantenwijkje daar naar toe. Voor mij is het een stukje willen en prioriteiten stellen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 52 bezoekers