nogmaals: wat mag dit paard kosten? met uitleg

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

nogmaals: wat mag dit paard kosten? met uitleg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-11-02 22:13

Het komt nu toch erg dichtbij, de eigenaar van Gamble heeft aangegeven Gamble wel aan mij te willen verkopen ivm zijn leeftijd (65) en gezondheid. Hij wil wel graag een paar dagen blijven rijden en gaf aan de eigenaarsrol te willen inruilen voor de bijrijdersrol.
We kunnen goed met elkaar opschieten, doen dit nu een jaar.
Nu moeten we het nog over de prijs hebben maar ik wil graag van jullie een indicatie. De beslissing van ons om te kopen is al wel gemaakt de vraag is alleen nog of we het eens kunnen worden. Dus goedbedoelde adviezen om dit paard NIET te kopen zijn niet zo relevant. (Hoewel ik die wel begrijp hoor.)
Ik heb nu ook meer info, hier komt hij:
RUIN
15 JAAR
GEEN STALONDEUGDEN
B-NIVEAU (wel moeilijk te rijden) ZAL NIET ECHT HOGER KOMEN
ERG LIEF OP STAL EN IN DE OMGANG OOK MET ANDERE PAARDEN
NIET VERKEERSMAK
WISCONSIN X HURRICANE
HEEFT 10 JAAR GELEDEN 13.000 GULDEN GEKOST (is natuurlijk relatief)
Ik weet dat het moelijk te zeggen is maar een richtlijn zou ik graag hebben.

Bedankt, ook namens Gamble
Laatst bijgewerkt door gamble op 11-11-02 10:08, in het totaal 2 keer bewerkt


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:18

750 euro..

Mooi prijsje!

Cleo
Berichten: 436
Geregistreerd: 19-02-02
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:23

tussen de 700 en 900

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 22:25

het is maar wat de gek ervoor geeft maar dat snap je zelf ook wel. ik ken de rest van het verhaal van dit paard niet. maar als jij hem graag wilt hebben moet je er gewoon voor gaan.
wat de prijs aangaat, 13.000 gulden ja leuk maar hij begint toch op leeftijd te komen, ik vind zelf die 750 euro die chantal voorstelt nog iets hoog maar dat is een persoonlijke mening.
maar kijk voor vergelijking eens op marktplaats ofzo, kun je kijken voor welke bedragen paarden van die leeftijd verkocht/aangeboden worden.

Te koop: Air One Inhalator. Voor meer info PB.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

750 te hoog????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:19

Wat jullie zeggen is echt stom.
de eigenaar kan waarschijnlijk meer krijgen als hij het paard voor de dood verkoopt!!
Een redelijke vriendschapsprijs vind ik 1700 euro.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:28

Mensen vergissen zich behoorlijk in wat een paard bij de slager oplevert. Een Nederlandse slager zal voor een 15 jarige max. E400,- geven en dan is dat dik betaald. Wanneer je je paard verkoopt voor vleestransport naar Italie is dat al snel E700,-.
Een bedrag tussen de 700 en 900 vind ik heel redelijk voor een dergelijk paard.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-02 23:33

Jippie schreef:
Mensen vergissen zich behoorlijk in wat een paard bij de slager oplevert. Een Nederlandse slager zal voor een 15 jarige max. E400,- geven en dan is dat dik betaald. Wanneer je je paard verkoopt voor vleestransport naar Italie is dat al snel E700,-.
Een bedrag tussen de 700 en 900 vind ik heel redelijk voor een dergelijk paard.

Waarom?Omdat het 15 jaar is????
Een paard is pas volwassen als ie 14 is!!
De vleesprijs voor een groot paard,lux, geen schimmel,niet jong,soortig, is in guldens ong. 1600/1800. B)

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

Tiko

Berichten: 3706
Geregistreerd: 17-11-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 00:24

Ik vind dat iedereen vrij 'laag' denkt. Ik denk dat hij als hij hem zeg maar 'aan een vreemde' verkoopt, hem gewoon op internet zet ofzo, er heus wel iemand is die er meer dan 1000 euro voor geeft.

Tiko is BOKTTINKER 2003!!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 03:46

Zit even tegen dat "niet verkeersmak" aan te hikken...

Komt hij nooit op de weg, of ie hij inderdaad bang in het verkeer?

Als ik een recreatiepaardje zou willen kopen, moet ik er toch onvoorwaardelijk mee naar buiten kunnen en willen....

Nu geeft de eigenaar de grenzen aan, niet naar buiten (openbaare weg)
Maar straks ben jij de eigenaar die de regels vastlegd....

Zou hij verkeersmak zijn (dus je kunt er mee buitenrijden, verkeer of geen verkeer) dan, mits 100 % in orde, ongeveer 3000 gulden.

Echt bang voor verkeer ongeveer 800 euro (slachtprijs of niet...) ik zou hem dan sowieso niet kopen, hoe schattig en lief en braaf hij dan ook mag wezen, rondjes rijden in de bak, 2 X per week is leuk, bijrijdpaard en de eigenaar beslist... maar als ik niet naar buiten kan, en de afwisseling voor het paard lijkt mij ook leuker.....maar ja dat is mijn mening...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 09:39

Heeft de eigenaar zelf geen prijs in gedachten? Mij lijkt dat hij niet al teveel kan vragen omdat hij zelf bijrijder wil blijven. Als hij hem aan een vreemde zou verkopen, kan dat al niet, dus die optie valt in mijn ogen af...

* To Belg, or not to Belg *

Bobo

Berichten: 1786
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 10:06

Maar voor de prijzen die jullie allemaal noemen vind ik het ook best wel laag. Niet 100 procent verkeersmak en moeilijk te berijden, ook heeft de eigenaar er in die tijd een hoog bedrag voor betaald. Natuurlijk ook zijn leeftijd maar dit paard mag wel meer dan 1000 euro kosten, paard loopt niet hoog op wedstrijdniveau en heeft ook papieren want de afstamming is ook belangrijk. Ik kan niet oordelen over de bouw maar ik vind 1300 tussen 1500 euro een redelijk goede prijs.

Saskia

Berichten: 1639
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Somewhere nice

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 10:52

Dan begin je toch bij 1300 Euro, kun je uiteindelijk toch wat nog hoger (max. 1500) uitkomen door te onderhandelen en hebben jullie allebei het idee dat je een goede deal gemaakt hebt. Ik denk dat je gewoon je eigen gevoel moet volgen hierin.

Succes ermee!

Life feels better when I'm caffeinated.
Naar een quote van MindBodyGreen-Sarah von Bargen

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-02 13:47

Allemaal bedankt,
Op marktplaats staat een vergelijkbare advertentie voor 2000 euro vraagprijs, bij ons is er laatst een verkocht even oud maar liep beter voor 1500 euro. Hij is erg bang voor brommers en slaat dan in blinde paniek op hol vandaar niet verkeersmak.
Groetjes

Mikey
Berichten: 1090
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Goor/Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:19

Ik zou tot de 3500 gulden gaan, maar 3000 gulden vind ik een beter prijs. (sorry, maar de euro is bij mij nog niet helemaal ingeburgerd....)

Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg !!!

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 17:57

Vergeet niet dat ie wat ouder is en dat slager liever jonge paarden hebben. Betaal hier vooral niet teveel voor, als hij hem aan een handelaar aanbood kreeg hij er misshcien de slachtprijs voor!

Anke

Berichten: 19779
Geregistreerd: 10-05-01
Woonplaats: DL - Havert

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:41

1500,- met zadel, zou ik doen....
Hij is wel heel lief, dat is ook belangrijk!

www.immetjeshoeve.com
*Mennen*Centered Riding*Equine Bodywork*

abcfgd1

Berichten: 5646
Geregistreerd: 22-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 19:49

Ja, Anke, leuk en aardig. Maar lief... Wat is lief? Hij is niet makkelijk te rijden, niet verkeersmak, al 15 jaar oud en een ruin.
Tussen de 800 en 900 ongeveer

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:11

Rond de 1000 euro *LOL* Je bent er zelf helemaal weg van en dit lijkt me een reƫle prijs Haha! En zeg nou zelf, een 15-jarige kan nog jaren mee...Party!!

ik hoop dat jullie eruit komen Lachen

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Fout Steef!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 20:34

Steef schreef:
Vergeet niet dat ie wat ouder is en dat slager liever jonge paarden hebben. Betaal hier vooral niet teveel voor, als hij hem aan een handelaar aanbood kreeg hij er misshcien de slachtprijs voor!

Een slager heeft liever oudere paarden!!!
een 3 jarige is niet veel waard.

Bekijk Stal Doorstap bij De Hollandse nieuwe :
https://youtu.be/OD6m-gWbMvk

mate
Berichten: 188
Geregistreerd: 26-05-02
Woonplaats: haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 21:57

misschien is die man wel zo gul en mag je m hebben voor 1 euro.
en serieus zou ik als ik jou was er niet meer dan 1000euro aan uitgeven (is meer dan 2200 gulden!!)en als je zo graag een eigenpaard wilt zou ik lekker verder kijken of er ergens anders nog een leukerd te verkrijgen is.

vertrouwen komt te voet en gaat te paard.

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Re: Fout Steef!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:14

Natasha"]
[quote="Steef schreef:
Vergeet niet dat ie wat ouder is en dat slager liever jonge paarden hebben. Betaal hier vooral niet teveel voor, als hij hem aan een handelaar aanbood kreeg hij er misshcien de slachtprijs voor!

Een slager heeft liever oudere paarden!!!
een 3 jarige is niet veel waard.
[/quote]

Mij is juist altijd vertelt dat slagers graag jonge paarden hebben omdat dat vlees dan minder taai is.

pmarena

Berichten: 48056
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-02 22:32

In overleg met de eigenaar besluiten wat een mooie prijs is waar jullie je allebei prettig bij voelen.

Rond de 1000 euro vind ik zat , het feit dat het paard ooit 13000 gulden heeft gekost : tja..... Punten die de prijs drukken :

* al wat ouder
* geen recreatiepaard
* geen wedstrijdpaard
* "moeilijk" te rijden
* Ruin , dus afstamming heb je helemaal niks aan
* verplichting tot het laten rijden van de oude eigenaar.

Punten genoeg waardoor het een moeilijk verkoopbaar paard is eigenlijk Lachen

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Re: 750 te hoog????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 00:05

Natasha schreef:
Wat jullie zeggen is echt stom.
de eigenaar kan waarschijnlijk meer krijgen als hij het paard voor de dood verkoopt!!
Een redelijke vriendschapsprijs vind ik 1700 euro.

flauwekul slachtwaarde ligt op dit moment heel laag dus is geen indicatie het gaat om emotie en dat is niet om te zetten in waarde

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

#Ymke#

Berichten: 13943
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: In het brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-02 01:32

Jij wil hem kopen begrijp ik ?

Wat wil jij er zelf voor geven ?
Wil jij zelf zo'n paard of rij je hem bij omdat je dan een paard te rijden hebt?
Hoeveel waarde heeft dit paard voor jou?
Wat verwacht jij van een paard?

Zulk soort vragen kan je aan jezelf stellen!
Denk zelf wat je voor hem wilt geven, of hij het waard is, en stel dan je prijs vast!

Where Life begins and Love never ends <3
6-5-2015 papa en mama geworden van Hanne

gamble
Berichten: 759
Geregistreerd: 31-01-02
Woonplaats: ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-11-02 10:02

Ik zal het uitleggen,
Ik rij Gamble nu precies een jaar, ben begonnen toen de eigenaar een advertentie ophing op de manege. Toen reed ik net drie maanden in de les 1 keer pw. Ik wist dat er kosten aan waren verbonden en heb toen een proefperiode van drie maanden afgesproken. In het begin was het erg wennen, paard was afgestompt, een soort deprie, lastig te rijden ( hangen, op de voorhand, slecht aan het been, vast op een kant) Maar ik begon te merken dat Gamble met mijn vrouwelijke aandacht ( sorry mannen) opknapte. Hij werd rustiger, oortjes weer naar voren, meer voorwaarts etc. Rijtechnisch ging het ook steeds beter en we kregen veel complimenten van mensen die Gamble al heel lang kennen dat het zo goed ging. We klikken dus erg goed. De reden dat de eigenaar er iemand bij zocht vorig jaar was dat het minder ging met zijn gezondheid en financiaal. Dit jaar wordt hij 65 en heeft hij een pensioensgat, dat is wel zijn probleem maar omdat ik erg blij ben met Gamble ook het mijne want als hij Gamble zou moeten verkopen ben ik mijn maatje kwijt. Nu dus heeft hij duidelijkheid over de financien en hij kan Gamble niet alleen onderhouden. Ik betaal nu al half stalgeld, entingen en wormenkuren. Ik voel me daar prima bij, we kunnen nu of nog iemand erbij die betaald of van eigenaar wisselen. Financieel kunnen we het betalen, hij blijft drie dagen pw doen ( tegen betaling) en inderdaad Gamble kan nog jaren mee. Ik zoek geen prestatiepaard, en bij ons in de randstad zijn weinig recreatiemogelijkheden. Iedereen die ons in de les bezig ziet is zo positief dat ik er dikwijls verlegen van word, niet dat ik goed technisch kan rijden ,zeker niet maar de combinatie klopt en we werken hard voor elkaar. Ik wil dat niet opgeven en ik help de eigenaar ook nog ( is niet de hoofdzaak) om toch het paard dat hij al 10 jaar heeft te blijven rijden. Het contact tussen eigenaar en mij is erg goed, ookal zit er een generatie tussen en rijden we totaal verschillend.
Er gaat dus in feite niet zoveel veranderen, Gamble wisseld van eigenaar en ik ga een dag longeren ipv rijden ( hij levert een dag in) wat ik nodig acht om zijn achterhand beter te trainen.
Zo hier dus het hele verhaal, nu nog onderhandelen.
En jullie hebben gelijk dat dit een emotionele koop zou zijn, maar is dat gezien de omstandigheden zo erg?
ps er komt wel een veearts bij om hem klinisch te onderzoeken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ComscoreBot, Googlebot en 143 bezoekers