Pakket verzonden, mijn telefoonnummer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Pakket verzonden, mijn telefoonnummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:35

Vanochtend werd ik wakker en zag ik een sms dat er een bestelling onderweg was. Ik heb echter niks besteld bij dit bedrijf en heb de track en tracé bekeken en dit is een adres in de buurt. Mijn nummer geef ik alleen niet snel weg en het is geen familielid. Naam staat niet vermeld.

Ik heb eerst contact opgenomen met ups. Die heeft mij een adres gegeven alleen geen naam. Ivm een lopende zaak bij de politie vermoed ik een persoon. Ook Apple kan mij geen naam geven. Toch wordt mijn nummer gebruikt met een e-mail die niet bij mij hoort. Wat kan ik hiermee?

Brainless

Berichten: 29722
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Re: Pakket verzonden, mijn telefoonnummer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:37

Ik heb ook wel eens mijn nummer (per ongeluk) verkeerd doorgegeven.
Dat kan een ander ook gebeuren.

Zo ook met mail, wij hebben een mailadres (is gekoppeld aan onze website) wat heel erg qua naam lijkt op een bedrijf en daar krijg ik dus ook wel eens mail voor binnen.

BigOne
Berichten: 38220
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 13:38

Nayomie schreef:
Vanochtend werd ik wakker en zag ik een sms dat er een bestelling onderweg was. Ik heb echter niks besteld bij dit bedrijf en heb de track en tracé bekeken en dit is een adres in de buurt. Mijn nummer geef ik alleen niet snel weg en het is geen familielid. Naam staat niet vermeld.

Ik heb eerst contact opgenomen met ups. Die heeft mij een adres gegeven alleen geen naam. Ivm een lopende zaak bij de politie vermoed ik een persoon. Ook Apple kan mij geen naam geven. Toch wordt mijn nummer gebruikt met een e-mail die niet bij mij hoort. Wat kan ik hiermee?

Ivm die lopende zaak ook dit bij de politie melden??

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Re: Pakket verzonden, mijn telefoonnummer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 13:39

Mocht dit toevallig écht een fout zijn waar ik niet vanuit ga, dan wil ik geen foute informatie geven.

Een fout zou kunnen maar niet zeer logisch omdat dit zeer in de buurt is. Daarnaast kan Apple mijn nummer ook niet uit het systeem halen.

Destination
Berichten: 12744
Geregistreerd: 17-10-07
Woonplaats: Duitsland

Re: Pakket verzonden, mijn telefoonnummer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:19

Ik zou het voor de zekerheid doorgeven bij de politie, dan hebben ze het in elk geval in hun systeem staan :)

Ibbel

Berichten: 49109
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 14:25

Ik zie het probleem niet? Track en trace geeft een ander adres aan, dus pakje wordt daar afgeleverd. Alleen jij krijgt er een SMS-je over, en de ontvanger niet. Enige wat er gebeurt is dat de ontvanger geen waarschuwing krijgt dat z'n pakketje er aan komt. Jammer dan, maar heb jij verder toch geen last van?

Ik heb wel eens een SMS ontvangen dat mijn vlucht naar Israel vertraagd was. Ik ging alleen nergens heen, dus boeien...

Nayomie
Berichten: 32782
Geregistreerd: 31-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-18 14:31

Ibbel schreef:
Ik zie het probleem niet? Track en trace geeft een ander adres aan, dus pakje wordt daar afgeleverd. Alleen jij krijgt er een SMS-je over, en de ontvanger niet. Enige wat er gebeurt is dat de ontvanger geen waarschuwing krijgt dat z'n pakketje er aan komt. Jammer dan, maar heb jij verder toch geen last van?

Ik heb wel eens een SMS ontvangen dat mijn vlucht naar Israel vertraagd was. Ik ging alleen nergens heen, dus boeien...

Ik stuur je vanmiddag zodra ik thuis ben even een PB met hoe en wat :)