[VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Moderators: balance, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 10:58

Gevonden!
Ik volg ook weer

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 14:10

Leuk! Ik heb gisteren mijn krantjes rond gebracht en mijn ouders boden aan om mee te helpen! Ik was in een uurtje klaar.

Dapnik

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-03-04
Woonplaats: Julianadorp [NH]

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 14:50

Ik kreeg rond mijn 14e van mijn ouders te horen dat ik een pony mocht kopen als ik het kon betalen. Ze dachten dat het mij niet ging lukken maar op mijn 16e heb ik mijn haflingermerrie gekocht. Ik heb haar altijd zelf betaald, maar bij grote kosten etc. kon ik op hun rekenen(wel belangrijk dat je ouders er ook achter staan en bij kunnen springen indien nodig). Ik ben begonnen met een folderwijk en zondagskrant en alle extra's die ik kreeg gingen ook in de spaarpot.Ik ben nu 27 en heb mijn merrie nog steeds, ik heb er geen spijt van maar je moet je er wel van bewust zijn dat je er erg veel voor moet laten. Zeker als tiener omdat je dan gewoon niet zoveel verdiend ;)

Maar in ieder geval succes!

WithinGirl96
Berichten: 263
Geregistreerd: 12-11-14
Woonplaats: Nederland

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:01

Ik volg je, wat goed dat je hier nu al mee bezig bent!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 16:41

mag ook ik me melden, en beginnen met een groot compliment?

Je hebt het goed doordacht zo te zien, je kiest voor een logische keuze qua paard/grootte/toekomsmogelijkheden, en je hebt zelfs al genoeg gespaard om een paard te kunnen kopen OP JE 14E!

Dat vind ik meer dan knap, daar neem ik mijn pet voor af!

Ik weet niet hoeveel je nu in totaal hebt (niet mijn zaken, maar ik tel even tot aan die 1000 als spaarpotje).

Als je ongeveer 30 euro per maand aan de kant kunt leggen, heb je over 2,5 jaar dat potje bij elkaar!

Vast en zeker krijg je echter best nog wel wat sneller dat bedrag bij elkaar.

Neem je ons Bokkertjes ook mee op de zoektocht naar je paard?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 17:05

Leuk, nieuwe volgers! Ik ben net jarig geweest en dat heeft mijn spaarpot alweer flink aangevuld. Ik zit nu ongeveer rond de €600 (ik ga geen precieze bedragen noemen). Op het moment verdien ik rond de €50/60 per maand en 80% daarvan gaat naar mijn paardenpotje.

Als het zover is neem ik jullie zeker mee op zoektocht naar mijn paard!

Heleeen_Imke

Berichten: 47
Geregistreerd: 27-03-14

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:14

Wauw, wat heb je hier goed over nagedacht! Ik vind het erg knap dat je zo gedisciplineerd aan het sparen bent en dat op je 14e! Ik wens je heel veel succes en ben erg benieuwd wanneer je droom uitkomt!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:25

Zo, dat is nog maar zo'n 400 euro!

Misschien moet je toch voorzichtig al eens advertenties nagaan o:)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 17:33

khirshanta schreef:
Zo, dat is nog maar zo'n 400 euro!

Misschien moet je toch voorzichtig al eens advertenties nagaan o:)


Ik heb besloten daar niet te vroeg aan te beginnen om teleurstelling te voorkomen :)

Lumi

Berichten: 4438
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:34

TS, mijn complimenten! Wat ben je hier ontzettend volwassen en verantwoordelijk mee bezig! Daar kunnen velen nog wat van leren.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 17:35

Lienie_F schreef:
TS, mijn complimenten! Wat ben je hier ontzettend volwassen en verantwoordelijk mee bezig! Daar kunnen velen nog wat van leren.


Bedankt!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 17:41

Ook heel slim, toch te wachten. Die ervaring, ook met reacties op advertenties geven, krijg je toch wel :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 17:46

khirshanta schreef:
Ook heel slim, toch te wachten. Die ervaring, ook met reacties op advertenties geven, krijg je toch wel :)

Ja, ik heb er bewust voor gekozen daar mee te beginnen als ik nog €100 moet sparen

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:04

Wat leuk dat je gaat sparen voor een paard, ik wil graag mijn ervaring met je delen.

Zelf rijd ik sinds mijn 5e paard, en vanaf mijn 6e ben ik begonnen met 'zeuren' om een eigen paard/pony. Al mijn zakgeld wat ik kreeg en verjaardagsgeld heb ik in mijn hele basisschool periode opgespaard.
Op mijn 13e verjaardag kreeg ik van mijn ouders dan eindelijk een eigen pony, na lang zoeken na de juiste pony.
Mijn ouders hadden voor mij al vanaf jongs af aan een spaarpotje waardoor ze voor mij een pony konden kopen. Mijn eerste pony was een bomproof arabische merrie van ook 13 jaar, (inmiddels alweer 21 jaar). Zelf had ik tegen die tijd genoeg geld gespaard om alle andere benodigdheden aan te schaffen, zoals zadel, hoofdstel, dekens etc. Ik had haar op de manege gestald waar ik altijd al reed. En dat koste mijn ouders zo'n 180 euro per maand.
Toen ik op mijn 14e mijn eigen krantenwijk had ben ik 60 euro per maand gaan meebetalen, naar mate ik meer ging verdienen ben ik meer zelf gaan betalen. Op mijn 16e verdiende ik genoeg en had ik inmiddels een goedkopere stalling waardoor ik alles zelf kon betalen.

Het is een behoorlijke kosten post, niet alleen in aanschaf maar ook maandelijks wat je kwijt bent. Tegen de tijd dat je al het geld bij elkaar gespaard heb zit je al vollop aan de studie gok ik en heb je misschien niet eens tijd meer voor een paard.

Ik zou vragen aan je ouders of het financieel mogelijk is voor hun op mee te helpen in de kosten. Waardoor je al eerder een paard kan aanschaffen, en naar mate je meer gaat verdienen je voorstelt om meer mee te gaan betalen.

Je tienerjaren (13 t/m 17) is namelijk wel de tijd, waarin ik de meeste vrije tijd had en tijd voor mijn paard had. Hier zou ik dan ook goed gebruik van maken deze periode, ik ging 4 a 5 keer per week namelijk heen. Inmiddels ben ik 21, woon ik samen en volg ik een studie en heb ik amper 1x per week tijd voor mijn pony, wat ik echt heel erg jammer vind, maar ik merk ook dat ik nu andere interesses heb ontwikkeld en toekomstplannen heb om te gaan reizen, en al helemaal geen behoefte meer heb om een extra of een nieuw paard aan te schaffen.
Mijn merrie is inmiddels met pensioen, en ik rijd haar al 2 jaar niet meer wegens atrose. Gelukkig heeft ze een wereldstalletje bij de familie van mijn vriend, waar ik haar gratis mag stallen. En waar ze goed verzorgd in een leuke kudde staat.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 18:15

Ik ben er heel goed bewust van hoeveel het kost per maand, en dat is ook de reden dat ik nog even wacht. Mijn ouders zeggen simpelweg: "als jij een paard wil mag je die zelf kopen". Maar zij zorgen dan wel voor dierenarts/hoefsmid

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:18

Top, je bent nu 14 toch?
Ik zou zodra je 15 bent een beter betaald baantje zoeken want een krantenwijk is echt geen vetpot. Zelf ben ik op mijn 15e begonnen met werken in een restaurant op de vrij,zat,en zondag avond, hierdoor ging mijn loon al stukken omhoog, waardoor ik zelf mijn paard kon onderhouden.

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 18:20

SnuitjeLove schreef:
Top, je bent nu 14 toch?
Ik zou zodra je 15 bent een beter betaald baantje zoeken want een krantenwijk is echt geen vetpot. Zelf ben ik op mijn 15e begonnen met werken in een restaurant op de vrij,zat,en zondag avond, hierdoor ging mijn loon al stukken omhoog, waardoor ik zelf mijn paard kon onderhouden.


Ja net 14 geworden. Ik wil er dan zoizo een ochtendwijk bijnemen aangezien ik iedere ochtend om half 6 klaar wakker ben. Dat verdiend zo'n €250 per maand

SnuitjeLove
Berichten: 1079
Geregistreerd: 18-05-09

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:25

kijk dat zal dan lekker aantikken, succes!

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 18:35

Hoe kun jij om half 6 klaar wakker zijn :oo :wow:
Hoe laat ga jij slapen?

Wow dit topic is topic van de week +:)+

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 18:56

Sophie_Wind schreef:
Hoe kun jij om half 6 klaar wakker zijn :oo :wow:
Hoe laat ga jij slapen?

Wow dit topic is topic van de week +:)+


hihi, rond half 11.


Super leuk :):) <<)

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:03

Goed bezig TS, ik wens je veel succes! :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 19:05

fienfin schreef:
Goed bezig TS, ik wens je veel succes! :)


Bedankt!!

Ques
Berichten: 7
Geregistreerd: 28-01-18

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:06

Goed bezig, ik volg!

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 19:06

Nou ja zeg! Dan heb je echt heel veel geluk als je dan al klaarwakker bent! :oo

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 19:09

Ques schreef:
Goed bezig, ik volg!


Bedankt, leuk!


Sophie_Wind schreef:
Nou ja zeg! Dan heb je echt heel veel geluk als je dan al klaarwakker bent! :oo


Niet echt geluk, vanaf mijn 3e moest ik vroeger in de ochtend al heel vroeg naar de oppas omdat mijn ouders allebei vroeg werken. Het is dus gewoon een ritme *D (het kan ook heel vervelend zijn aangezien ik nooit uit kan slapen en als ik dus ga logeren met mijn vriendinnen lig ik altijd al 2 uur wakker := )