gedragsverandering bij hond door voer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

gedragsverandering bij hond door voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 00:40

Zijn er mensen met ervaring met gedragsveranderingen door veranderen van voer? Ik begrijp natuurlijk dat meer of minder energie uit voer kan komen en dergelijke. En ik wil ook geen discussie oproepen over wat beter of slechter is, maar echt horen wat mensen daarmee ervaren hebben.

dierenfan
Berichten: 9614
Geregistreerd: 27-02-10

Re: gedragsverandering bij hond door voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 06:57

Jep! Net als bij mensen kunnen honden ook druk worden door diverse toevoegingen in (voornanelijk) brok. Dus zeker kunnen gedragsveranderingen er zijn bij wisselen van voeding.

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: gedragsverandering bij hond door voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 07:06

Hier ook al meerdere ervaringen met gedragsverandering na krijgen van ander voer, het duidelijkste verschil heb ik gemerkt bij onze Griekse straathond. Bij hem merk ik ook echt dat hij terugvalt in zijn paniek als hij andere brokken of vers vlees krijgt. Hij kan dus echt alleen verder met zijn vertrouwen opbouwen als hij een bepaald merk brokken uit Duitsland krijgt. Daarnaast krijgt hij in hele spannende periodes nog een kalmerend kruidenmengsel, voor extra ondersteuning.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gedragsverandering bij hond door voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 11:30

dierenfan, dat snap ik hoor. Ik wil graag echt ervaringen horen. Ben zoekende en ervaar het ook, maar wil graag wat meer horen wat anderen hebben ervaren.

StonedRomy, dat klinkt een beetje hetzelfde. Lastig

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Re: gedragsverandering bij hond door voer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 13:46

Het enige waar ik van gehoord heb is effect van eiwitpercentage. Als dat te hoog is zou de hond er (te) opgewonden van worden. Anecdotische informatie uit de werkhonden ( schapendrijf-) wereld.
Geen persoonlijke ervaring mee, ik varieer nauwelijks wat ik mijn honden geef.

superpony
Berichten: 25398
Geregistreerd: 25-02-05

Re: gedragsverandering bij hond door voer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 15:40

Oke, kuggur, wel interessant.

Wij hebben broer en zus. Broer is herplaatser en al iets gevoelig. Zus lief had huid en oorproblemen, dus zijn we gaan elimineren.

Nu staan ze op lam en is broertje echt wat nerveus. vd week moest mijn man hard lachen en begon hij echt te trillen. We hebben hem 2,5jr nu en hadden dit nog niet meegemaakt.

Mijn man begon erover dat het sinds dit voer is begonnen in zijn ogen. Maar leek mij vreemd omdat ze geen voer krijgen met vreemde toevoegingen, suikers etc. Toch ben ik gaan zoeken en kom wel een en ander tegen.

Verder reageert hun vacht goed. Broertje heeft al goede vacht, maar is nu nog mooier. Zusje is nog wat afwachten. Het is niet heel slecht, maar voor mij voldoende om te zoeken,

Kip bijv, reageert hij slecht op qua ontlasting.