Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 01:21

Hallo bokkers!

Ik ben benieuwd of iemand hier een goede smid weet in de omgeving van Nijmegen, ik woon zelf namelijk in Millingen en mijn eigen haflinger staat aan huis. Ik heb de 1e keer een hoefsmid laten komen die ik via een vriendin kende maar deze moest best ver reizen, ik heb hem gebeld omdat mijn eigen hoefsmid (mijn haflinger staat bij de ijslander van mijn vriendin en zij laat hem altijd komen) niet reageerde (en dan niet binnen 2 dagen maar ik kon m 4 weken lang niet bereiken of dan was het stuur maar een appje en ik kijk thuis wel en vervolgens geen reactie natuurlijk). De 2e keer is wel mijn eigen smid gekomen en dat heeft ie opzich netjes gedaan.

Nu is het zo dat ik zelf nog niet zoveel verstand heb van hoeven, wil me hier nog wat meer in verdiepen. Maar ze zijn nu te kort, ze loopt ook gevoelig op het harde, maar de smid zei dat ze nu nog net konden maar omdat ze 24/7 buiten staan in een modderpoel (met genoeg droge plekken hoor) zijn ijzers niet heel ideaal.
Maar ik weet niet, ik voel me er niet helemaal goed bij, naar mijn zin legt hij me te weinig uit en natuurlijk is het lastig dat ik hem niet makkelijk kan bereiken.

Daarom wil ik even kijken of mensen misschien nog andere hoefsmeden weten in de buurt. Deze hoefsmid vroeg 25 per pony, het moeten natuurlijk geen belachelijk hoge prijzen worden maar ik weet wel dat dit een lage prijs is en dat het meeste duur is. Ik zou het fijn vinden als je me een naam kan geven en wat info, de prijs is wel handig. Voor het nummer mag je ook wel een pb sturen als je dat liever niet openbaar post!

Ik hoop dat jullie wat weten!

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 03:57

Gerry kersten, 35 euro voor bekappen. Erg kundige man, en als je verteld dat je graag meer wil leren over bekappen legt hij je alles uit wat je maar wil weten tijdens het bekappen :) hij heeft mij geleerd om mijn eigen paarden bij te houden, en ik laat hem nu nog 1x per jaar komen om te controleren :) telefoonnummer kan ik je per pb wel geven als je interesse hebt

petraaken

Berichten: 44204
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Re: Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:57

BEH --> ED

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-18 13:07

keshia schreef:
Gerry kersten, 35 euro voor bekappen. Erg kundige man, en als je verteld dat je graag meer wil leren over bekappen legt hij je alles uit wat je maar wil weten tijdens het bekappen :) hij heeft mij geleerd om mijn eigen paarden bij te houden, en ik laat hem nu nog 1x per jaar komen om te controleren :) telefoonnummer kan ik je per pb wel geven als je interesse hebt

dat klinkt goed! Is hij ook rustig naar de paarden en neemt hij gewoon de tijd? Ze heeft namelijk nog wel eens de neiging om te steigeren ed. omdat ze het spannend vind. Als dat zo is zou ik heel graag zijn nummer hebben ja! Waar komt ie vandaan?

keshia

Berichten: 3079
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 18:12

Ja heel rustige man.. als je even aangeeft bij de afspraak dat je meer tijd denkt nodig te hebben ia het geen enkel probleem.. ik heb ook wat rotzakken hier gehad.. maar nog nooit een schreeuw of mep gezien van hem ;)

Hij komt uit b.eugen.

Elleen
Berichten: 568
Geregistreerd: 09-05-10

Re: Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 19:16

Danielle van duijne bekapt mijn pony, erg rustige hoefsmid. Neemt de tijd, diervriendelijk en kundig! Ik betaal 35 voor bekappen

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 00:05

keshia schreef:
Ja heel rustige man.. als je even aangeeft bij de afspraak dat je meer tijd denkt nodig te hebben ia het geen enkel probleem.. ik heb ook wat rotzakken hier gehad.. maar nog nooit een schreeuw of mep gezien van hem ;)

Hij komt uit b.eugen.

Dat klinkt super! Zou je zn nummer kunnen doorgeven in een pb?


Elleen schreef:
Danielle van duijne bekapt mijn pony, erg rustige hoefsmid. Neemt de tijd, diervriendelijk en kundig! Ik betaal 35 voor bekappen

En waar komt ze vandaan? Zou je haar nummer willen sturen via pb?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 00:42

Ik ben bezig met een 'route Gelderland' voor het bekappen. Ik bekap dus enkel en werk niet met hoefijzers.
Ik vind het heel belangrijk om de eigenaar te betrekken en dingen uit te leggen - we werken immers samen aan de (hoef)gezondheid. :)
Daarbij vind ik het heel erg belangrijk dat het paard ok is met mijn werk - dus zal verbeteren in zijn lopen maar ook tijdens het bekappen zich goed voelt - er moet vertrouwen zijn.

Ik vind het super dat je paarden fulltime buitenlopen, dat is alvast goed voor de hoeven!

Als je interesse hebt of als je vragen hebt, dan stuur me gerust een pb.
Je mag ook sms'en of whatsappen (of bellen, maar ik ben niet altijd in de gelegenheid op te nemen) - 06 179 18 375

Groetjes, Merel

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 01:09

TurdusMerula schreef:
Ik ben bezig met een 'route Gelderland' voor het bekappen. Ik bekap dus enkel en werk niet met hoefijzers.
Ik vind het heel belangrijk om de eigenaar te betrekken en dingen uit te leggen - we werken immers samen aan de (hoef)gezondheid. :)
Daarbij vind ik het heel erg belangrijk dat het paard ok is met mijn werk - dus zal verbeteren in zijn lopen maar ook tijdens het bekappen zich goed voelt - er moet vertrouwen zijn.

Ik vind het super dat je paarden fulltime buitenlopen, dat is alvast goed voor de hoeven!

Als je interesse hebt of als je vragen hebt, dan stuur me gerust een pb.
Je mag ook sms'en of whatsappen (of bellen, maar ik ben niet altijd in de gelegenheid op te nemen) - 06 179 18 375

Groetjes, Merel


Wauw dat klinkt interessant! Waar woon je zelf? Want is het haalbaar voor jou om als vaste hoefsmid om de 6 a 8 weken langs te komen of kom je echt eenmalig door Gelderland? Anders vind ik het zeker heel interessant!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:12

Ik woon niet in de regio maar plan is wel om regelmatig die kant op te komen, dan maak ik een 'vaste route'. :j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 01:15

TurdusMerula schreef:
Ik woon niet in de regio maar plan is wel om regelmatig die kant op te komen, dan maak ik een 'vaste route'. :j

Dat is zeker interessant! Ze zijn nu net bekapt maar rond begin februari moeten ze weer, kan ik dan contact met je opnemen? Via whatsapp?

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Hoefsmid in omgeving Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:17

Ja hoor, dat kan, al is het handiger dat iets eerder van tevoren te doen ivm planning. ;)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-18 01:19

TurdusMerula schreef:
Ja hoor, dat kan, al is het handiger dat iets eerder van tevoren te doen ivm planning. ;)

Oke prima, jaa dat begrijp ik! Dan zal ik dat optijd laten weten!

angieHH

Berichten: 56
Geregistreerd: 22-06-09
Woonplaats: Emst

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 01:46

Merel kan ik je echt aanraden. Ze bekapt ook mijn pony's. Zij en ik zijn heel blij met haar relaxte en super betrokken manier van werken en sindsdien lopen ze probleemloos.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 01:53

Ter info: ik ben zondag 4 maart weer in jouw regio :j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-18 23:32

TurdusMerula schreef:
Ter info: ik ben zondag 4 maart weer in jouw regio :j

Top ik moet even na checken maar ik denk dat dat moet lukken!