Armband van paardenhaar

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amarinde
Berichten: 8
Geregistreerd: 12-12-17

Armband van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 08:00

Hallo!
Ik zou graag 2 armbanden van paardenhaar laten maken maar door de bomen zie ik het bos niet meer.
De zoekfunctie is al gebruikt maar ik kon niet echt vinden wat ik 'zocht'. Veel shops zijn voor mij te duur omdat ik helaas vrij weinig te besteden heb. Maar voor de perfecte armband wil ik wel wat meer neerleggen.
Ik ben ook al heel erg geholpen met ervaringen van shops van paardenhaarsieraden in het algemeen!

Armband 1:
- Het liefst onder/om de vlecht staal of iets anders (zoals staal), dit omdat ik bang ben dat de vlecht anders te snel wegslijt (ik ben van plan hem veel te dragen)
- Gravering mogelijk (6 letters)

Armband 2:
- Eerste punt van armband 1
- Het haar van 2 verschillende paarden erin kunnen verwerken, het liefst zonder dat ze door elkaar heen gevlochten worden maar bijv. 2 losse vlechten die aan elkaar vastzitten

Een ketting mag voor beiden eventueel ook maar ik heb een voorkeur naar een armband.

MVG,
Amarinde

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70510
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:23

Ik heb mijn armband hier besteld http://sieradenpaardenhaar.nl en ben daar erg tevreden over, ze was niet duur en de armband ziet er netjes uit.

ingvdh

Berichten: 6369
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Re: Armband van paardenhaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:42

ik heb een ring laten maken bij paardenhaarsierraad.

Niet de allergoedkoopste, maar ik vond hun kwalitatief wel het beste. Aangezien ik er nog jaren van wil genieten wilde ik voorkomen dat ik achteraf spijt zou hebben als de kwaliteit over de tijd te wensen over laat. Achteraf had je dan liever die twee tientjes meer betaald.

Bij mij speelde ook mee dat het paard inmiddels overleden was en er geen tweede kans zou zijn indien het sierraad het niet lang zou uithouden.

Omdat het ook een juwelier is kunnen ze overigens ook maatwerk leveren.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:26

Ik heb ook bij paardenhaarsieraad een ring en een hanger laten maken. Ze zijn inderdaad niet de goedkoopste, maar wel kwaliteit, ik wil er mijn leven lang mee doen. Ik heb 1,5 jaar gewacht (en gespaard) voor ik iets liet maken.
In mijn ring zitten 2 vlechten, ene kant Neon, andere kant Michael. Daartussen dus een stukje edelmetaal met een diamantje, aan de andere kant ook een langer stuk edelmetaal.
Je kunt daar kiezen tussen zilver en goud. Mijn hanger is van zilver (heeft minder te verduren), mijn ring is van witgoud.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:42

Ik wacht met smart op mijn armband van Makedreamz https://www.makedreamz.nl/
Ik ben 2 weken geleden bij haar geweest en was erg onder de indruk van haar werk.

Ik heb wel een compleet gevlochten armband zonder staal eronder besteld.
Zij had een armband liggen die ze zelf elke dag draagt, al 10 jaar en dat zag je eigenlijk alleen aan de sluiting, niet aan het haar zelf.
Maar ze maakt ook ringen en die smeed ze zelf, dus een armband zoals jij graag wil, zal ze ongetwijfeld ook kunnen maken. Ook maakt ze hangers met haar en armbanden met glaskraal met haar erin, of met de kies van een paard erin.

Op haar Facebook pagina staan ook nog erg mooie foto's van haar werk.

En graveren kan ook allemaal.

De moeite waard om je wensen aan haar voor te leggen en te vragen wat ze ermee kan.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 17:35

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb hem inmiddels binnen, echt heel erg blij mee.

Dit voelt echt heel stevig en niet alsof het haar snel los gaat laten uit de band.
Maar als je het wel ingelegd in metaal wil hebben, kan ze dat ook, ze maakt ook hangers en ringen etc.

Horsier

Berichten: 386
Geregistreerd: 07-02-08
Woonplaats: Mill

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 21:35

Op mijn website Horsier.nl kun je slavenbanden vinden waar het haar beschermd in ligt.