Head and shoulders shampoo voor schilfers in manen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nancy01
Berichten: 160
Geregistreerd: 13-03-11
Woonplaats: Neerpelt

Head and shoulders shampoo voor schilfers in manen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-18 22:13

Hoi,

Mijn pony's hebben al geruime tijd last van lichte schilfers/roos in de manen tegen de huid aan.
Nu las ik onlangs dat de shampoo van Head and Shoulders hiervoor doeltreffend zou zijn. Ook de lichte jeuk die hiermee gepaard gaat zou ook weg gaan. Het zou een soort schimmel zijn die de roos veroorzaakt en die door deze shampoo wordt aangepakt en "opgekuist"

Iemand hier ervaring mee?
Ik ga er ergens vanuit dat een shampoo die goed genoeg is voor de mensenhuid ook doeltreffend kan werken op een paardenhuid?

Heel graag jullie reacties en ervaringen hiermee.

Groetjes

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Head and shoulders shampoo voor schilfers in manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:27

nee- de paardenhuid is veel gevoelliger.

Het zijn vaak de huidvetten, niet een schimmel wat dit veroorzaakt. Bovendien zou je zeer regelmatig moeten wassen (dagelijks, minimaal meerdere keren per week) om het effect van anti-roos shampoo te merken. Dat is weer funest voor manen

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Re: Head and shoulders shampoo voor schilfers in manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:34

Absoluut niet doen. Head and Shoulders is verschrikkelijk agressief spul en doet mij soms nog pijn op mijn hoofd.

Als je paard last van jeuk en schilfers heeft is het misschien een beter idee om daar iemand voor te laten komen die daar voor geleerd heeft dan om mensenmiddeltjes toe te passen.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:35

Nee niet doen hoor chemische zooi is het

Kijk liever na teatree of teerschampo
Er vanuitgaande dat het paard niks geks heeft dan wat schilfers
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 26-01-18 22:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:36

Wassen met teershampoo. Veel vriendelijker dan head en shoulders.

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:37

Ik zou het absoluut niet gebruiken op je paard, ik zou het überhaupt zelf niet eens gebruiken -O-

H&S is écht hardnekkig, wordt ook vaak gebruikt om geverfde haren te 'vervagen'. Ik raad je aan om eens de ingrediëntenlijst te bekijken, daar wordt je echt niet vrolijk van. Bovendien is de paardenhuid een stuk gevoeliger, dus dan is het absoluut een no go.

Ik zou inderdaad een teershampoo aanraden, of een shampoo op natuurlijke basis (tea tree werkt prima, zoals hierboven al een keer vernoemd).
Is de oorzaak van de schilfers al bekend?

Koper

Berichten: 30269
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 22:54

De antijeukshampoo van SkinCalmin werkt voor mijn pony heel erg goed. De manen en staart worden er ook echt schoon van, mijn pony is een zweetvos en het witte haar straalt je tegemoet als ik haar gewassen heb. Head & Shoulders zou ik niet voor haar gebruiken. Dat is inderdaad nogal chemisch spul.

Overigens heeft mijn pony ook van die schilfertjes, een soort wittige vlokjes zeg maar. Als ik regelmatig (paar keer per week) haar manen goed borstel houd ik die troepjes er zo veel mogelijk uit, en kan het niet gaan klonteren.

xxCYNNxx

Berichten: 5661
Geregistreerd: 06-07-11
Woonplaats: Friesland

Re: Head and shoulders shampoo voor schilfers in manen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:17

idd geen head&shoulders gebruiken; veel te chemisch en agressief voor een paardenhuid.
Zoals een bokker al zegt; is een hele goede shampoo om haarverf heel snel uit je haar te krijgen (bv omdat je gekozen kleur toch 10 keer niks is).

De teershampoo is idd wel een aanrader