Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NinaCharlie

Berichten: 3180
Geregistreerd: 15-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:05

Jaime_ schreef:
Vind alleen dat wassen zon stom klusje, zei al dat Mn vriend het moest doen als mannen onder elkaar, maar wil hij niet -O-


Hè wat flauw. :')

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:13

Jaime_ schreef:
Sommige hebben het gewoon meer als anderen, net als dat sommige een vette huid hebben door talgproductie. Het is niet iets ernstigs ofzo, er is verder niets ontstoken of gezwollen oid. Het is vooral gewoon vies en lastig. Ga eens kijken hoe het is als ik zn koker netjes 1x pw sop met een washandje en lauw water, wil eigenlijk niet met babydoekjes enz in de weer omdat ik bang ben dat je dan het proces alleen maar meer verstoord en het nog erger wordt. Vind alleen dat wassen zon stom klusje, zei al dat Mn vriend het moest doen als mannen onder elkaar, maar wil hij niet -O-


Ik zou wel oppassen met sop, daar kan het juist weer erger van worden. Ik vind het zelf ook echt een rotklusje.. Vooral die geur :\ . M'n ruin daarentegen vindt het heerlijk als ik hem daar schoon maak.. Die gaat er helemaal voor staan :')

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 16:24

Ja ik doe ook enkel lauw water, omdat andere dingen t juist erger kunnen maken, dat probeerde k uit te leggen maar zie nu dat ik het een beetje dom heb neer gezet :+ doe juist enkel lauwwarm water en een washandje. Gebruik geen shampoo oid, niet eens babydoekjes.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:58

Nou vandaag heb ik me maar eens gewaagd wan het wassen van de staart manen en de voetjes, kon echt niet meer :=

Before:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En vlak na het wassen :o

Afbeelding

En toen de maantjes droog waren <3
Afbeelding

Afbeelding

En weer vrolijk verder eten met haar nieuwe vlechten
Afbeelding

Zo fijn om ze eindelijk weer wit te hebben, ze waren ook helemaal stroef en hard geworden dus ze braken zo snel af! Hopen dat ze ze nu een beetje wit houdt :evaw:

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:05

Nou het er toch over gaat, Hebben jullie nog tips voor het schoonmaken van de koker? Meestal probeer ik als ik m toch was met wat lauwwarm water het een beetje schoon te maken. Durf er niet goed met doekjes etc aan want meneer is er absoluut niet van gecharmeerd als er iets aan zn man-parts zit. Heeft er iemand misschien een 'zachte' methode voor het schoonmaken hiervan?

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:09

Renee_S schreef:
Nou het er toch over gaat, Hebben jullie nog tips voor het schoonmaken van de koker? Meestal probeer ik als ik m toch was met wat lauwwarm water het een beetje schoon te maken. Durf er niet goed met doekjes etc aan want meneer is er absoluut niet van gecharmeerd als er iets aan zn man-parts zit. Heeft er iemand misschien een 'zachte' methode voor het schoonmaken hiervan?

Enige wat ik kan bedenken os inderdaad gewoon zachtjes met een tuinslang met lauw water, vriendin van mij laat de dierenarts eens in de zoveel tijd komen om het schoon te maken met een verdoving. Ik weet niet of het zo dringend en moeilijk is bij jou paard maar misschien een oplossing?

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:15

Nou het leek me nooit dringend maar vorige week leek ie niet helemaal lekker uit te schachten. Dus toen met de tuinslang 'uitgespoeld' daarna plaste hij in ieder geval weer normaal. Maar ik twijfel dan toch of het dan wel schoon genoeg is zeg maar.

Zolang het alleen de tuinslang is vind ie het te tollereren, maar zodra ik er zelf aan kom haalt ie uit naar zn koker om hetgene wat aanraakt weg te slaan. Niet gericht naar mij dus, maar als mijn hand daar net zit lijkt met me wel erg pijnlijk :+

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:38

Met een handschoen en wat olie erin gaan zeggen ze wel eens. Ik heb een merrie dus geen idee :D

Merrie doe ik der uiers altijd om de zoveel tijd. Ook daar zit veel viezigheid.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:54

ga ik eens proberen, thanks! Ach vies vind ik het niet, was mn handen naderhand wel weer daar kan ik me niet zo druk om maken. Maar een mep tegen mn pols is waar ik meer om stress haha

Romy_L1998
Berichten: 40
Geregistreerd: 03-05-17
Woonplaats: Mol

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:02

Ik meld me ook! :D

Ik ben in het bezit van 2 paardjes :D


Mijn pensioenpony'tje die nu in zijn berenvachtje staat :D
Afbeelding

En mijn merrie die ik net een jaar heb! Zo een lief beestje en ze houdt echt van knuffelen en gepoetst worden! Ook zij heeft geen dekens op (hoewel ik dit liever zou willen, maar paardlief bijt ze allemaal kapot :+ ) en ze houdt er echt van om haar erg vuil te maken! Ik ben dan ook telkens heel blij wanneer ze terug mooi blinkt! :D
Afbeelding

En hier een foto van m'n beide paardjes :)
Afbeelding

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:05

Mijn merrie heeft ook vaak last van uierprut, van dat aangekoekte spul. Bah.
Ik spoel het altijd schoon met water en krab voorzichtig de harde stukjes er af.

@romy_L1998, wat een knapperds!!

Tribunals

Berichten: 2682
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:40

Mijn ruin vertikt het om te schachten waar ik bij ben, hij zal zich wel schamen :roll:

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:46

Ik heb dat dus nog nooit schoongemaakt bij een paard en we hebben er echt al een heel aantal gehad :')

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:07

Ik ook niet, heb gehoord dat het beter is van niet.
Maar hier ook altijd gladde snikkels gehad, haha!

mirriejj

Berichten: 3602
Geregistreerd: 07-11-05
Woonplaats: Roermond

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:13

ambre schreef:
Ik ook niet, heb gehoord dat het beter is van niet.
Maar hier ook altijd gladde snikkels gehad, haha!


Wow :') _/-\o_ Mag deze in de openingspost voor het volgend topic :j

Hier vorig jaar voor het eerst ooit een boon gevonden. Ik was in shock hoe groot en hard dat ding was.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:15

Bij een ruin weet ik wel dat het verstandig is om het in de gaten te houden. Die harde bonen kunnen heel veel irritatie geven

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:17

De tandarts controleert mijn ruinen jaarlijks op bonen en zelf doe ik dat als ik de kans krijg. Maar verder hoef ik gelukkig nooit wat aan onderhoud te doen. :D

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:22

Ik denk ook dat je er zoveel mogelijk vanaf moet blijven, maar ik check wel elk jaar nadat ze verdoving hebben gehad bij de tandarts of er een boon inzit. Die plop ik er dan wel altijd uit, maar verder was ik in principe nooit. Maarja nu dus pech met een smegmaleuter :+ heb vandaag alle viezigheid uit de koker gehaald met een washandje en lauwwarm water, hoeveelheid troep viel mee, stank was wel goor haha. Volgens mij heeft ie wel een boon, dus die moet ik er ff uithalen binnenkort maar hij had hem heel diep in zn koker verstopt vanavond.

E_D_E
Berichten: 697
Geregistreerd: 21-02-06

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:47

Op dierenartsadvies, enkel wassen met lauwwarm water.
Inspuiten met intimate care helpt hier ook, zeker om het vd benen te krijgen.

Ayla

Berichten: 6120
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 23:53

:') ... wel sneu voor de paardjes die er last van hebben natuurlijk.

Mijn ruintje houd hem zelf goed schoon gelukkig. Ik controleer wel regelmatig op bonen maar tot op heden nooit eentje gevonden. Erg leuk vind hij het niet als ik er aan zit, maar als ik het snel doe ben ik al klaar voordat het hem irriteert.

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:06

Lekker klusje Jaime.. :') Heb dat gelukkig nooit hoeven doen.

vidya

Berichten: 304
Geregistreerd: 23-12-07
Woonplaats: Wolvega

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:23

Sorry, ik zal wel blond wezen... Maar hoe maak je dat schoon dan? Steek je er gewoon een tuinslang in? Voorzichtig natuurlijk..

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:24

PanamaD schreef:
Bij een ruin weet ik wel dat het verstandig is om het in de gaten te houden. Die harde bonen kunnen heel veel irritatie geven


je moet gewoon zorgen dat ze af en toe op een merrie springen :+

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:28

Hoe doe je dat dan Lisa?

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Waar zitten de tuttende-toiletterende bokkers? - DEEL 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:29

Harry steekt graag zijn pieme uuh neus in andermans zaken :+ florion deed dat ook, ideaal af en toe eventjes bij een hengstige merrie zetten en hij is weer spik en span :Y)