Amigo dekens rekken uit?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 18:31

Hoi Bokkers!

Ik zat vorige week eens naar mijn dekens te kijken en heb echt het idee dat ze groter geworden zijn of uitgerekt. Ik heb ze gekocht in november (of eind oktober).
Zijn er meer bokkers die dit herkennen?? Of zie ik spoken :')

De insulator (maatje 137, kleiner vanwege onderdeken)
Zat voor eigenlijk net iets te krap maar kon er nog wel mee door. Ze kreeg geen plekken en kon nog wel gewoon zonder ellende bij de grond komen.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(hier zie je goed dat hij eerst nog echt boven de hak zat)
Afbeelding

En nu
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


En de regendeken

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En nu
Afbeelding
Afbeelding

:wave:

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:35

Ze zijn gewoon niet nieuw meer, dan gaan ze soort van 'uitzakken' omdat ze naar het lichaam gaan vormen ook.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:41

Je ziet zeker geen spoken. Terug sturen met het verhaal en foto's erbij via de mail. Gewoon je geld terug vragen, dit kan niet..

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 18:43

Djeradalover schreef:
Ze zijn gewoon niet nieuw meer, dan gaan ze soort van 'uitzakken' omdat ze naar het lichaam gaan vormen ook.


Na 3 maanden gebruik al?
Ik snap als je dekens jaren gebruikt dat ze dan minder worden. Maar na 3 maanden gebruik waarbij ik de insulator nog geen maand op heb gehad.

Dat zou betekenen dat je de dekens sowieso altijd een maat kleiner moet kopen dan je paardje heeft. Dan zitten ze de eerste 2 maanden niet lekker en passen ze daarna pas, dat is toch gek? :')

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 18:43

SBravour schreef:
Je ziet zeker geen spoken. Terug sturen met het verhaal en foto's erbij via de mail. Gewoon je geld terug vragen, dit kan niet..


Ja ik baal er gewoon van!
Ben benieuwd of ze er iets aan doen... Zal ik dan naar de winkel (Epplejeck) mailen of naar amigo zelf?

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 18:45

Nooit meegemaakt. Heb zelf ook 3 amigo dekens.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 19:12

Ik denk dat het een collectie fout is, aangezien beide het hebben. Dat hoort niet na 3 maand, en je hoort dus ook geen andere maat te moeten nemen hierdoor. Ik heb nooit problemen gehad met Amigo, dus een nieuwe, goede deken op zijn minst lijkt mij op zijn plaats! Succes!

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:10

Wat apart, hier 6 amigo dekens maar geen enkele die dat gehad heeft... (ook kleine maatjes)

Jaime_
Berichten: 8050
Geregistreerd: 05-05-07

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 02:40

Ik heb altijd Horseware en t was me nooit opgevallen.. maarrrrr ik kocht 2 weken terug een nieuwe liner van Horseware en vond die erg krap vergeleken mijn andere liners, maar na 2 weken zit hij gelukkig top en net zoals mijn andere liners.. ja ze rekken dus.. bij mij was dat juist een opluchting, snap dat jij ervan baalt..

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:19

Nynkster schreef:
Djeradalover schreef:
Ze zijn gewoon niet nieuw meer, dan gaan ze soort van 'uitzakken' omdat ze naar het lichaam gaan vormen ook.


Na 3 maanden gebruik al?
Ik snap als je dekens jaren gebruikt dat ze dan minder worden. Maar na 3 maanden gebruik waarbij ik de insulator nog geen maand op heb gehad.

Dat zou betekenen dat je de dekens sowieso altijd een maat kleiner moet kopen dan je paardje heeft. Dan zitten ze de eerste 2 maanden niet lekker en passen ze daarna pas, dat is toch gek? :')


Je bedoelt toch dat ze verticaal 'rekken' vanachter zegmaar? De liners en staldekens van amigo zijn nou niet echt van een stevige kwaliteit dus die gaan snel wat doorhangen, met een liner heb je dat nauwlijks omdat die vast zitten aan je buitendeken (ik heb zelf liners) maar een insulater is echt een losse staldeken en zal inderdaad wel net als andere goedkopere staldekentjes wat gaan hangen van achter en door het dragen dus blijkbaar ook wat breder worden van voor. Mijn liner is nu wel ouder als jouw staldeken maar die zag er ook niet lang 'stevig' uit.

De buitendeken, die is op de foto al vies/nat? Misschien dat ie daardoor ook al anders vormt?

Autumnn

Berichten: 8038
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:21

Ik vind het niet heel gek hoor. Je paard heeft hem elke dag op? En dan drie maanden lang? Denk niet dat ze er wat mee doen

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:42

De liner is ook uitgezakt naar beneden. Hij zit ineens lager op de borst en onder de hak.
De deken is wel vies idd. Maar niet nat of zwaar. ik ga hem deze week wassen dan zal ik even kijken of hij weer anders wordt, maar betwijfel het

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 10:43

Lizzyy schreef:
Ik vind het niet heel gek hoor. Je paard heeft hem elke dag op? En dan drie maanden lang? Denk niet dat ze er wat mee doen


Nee ze heeft hem niet elke dag op gehad. Dan zou ze vanaf oktober tot nu onder 440 grams hebben gestaan :Y)
Ik heb meerdere dekens en wissel telkens (maar net hoe het weer is)

Dees

Berichten: 18911
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:55

Vanuit de verpakking liggen ze gekreukt en fluffy, als nieuw. Maar in het gebruik gaan de kreukels eruit en gaat het 'fluffy' ook wat minder worden.
Vergelijk het maar een beetje met een nieuwe spijkerbroek voor jezelf: die zit na een paar keer dragen (en wassen) ook echt anders dan toen je hem voor het eerst droeg.

Die buitendeken vind ik nieuw uit de verpakken ook al wat groot vallen bij de pony. Als ze ver over de bips uitsteken, gaan ze eerder naar achteren hangen.

Overigens, Amigo is prima, maar het is geen topkwaliteit. Het hoeft zich dus ook niet te gedragen als topkwaliteit.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 22:00

Ik heb zojuist 2 dekens maat 145 besteld ipv 152.
Ben benieuwd wat het verschil is

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:36

Ben ik de enige die het niet ziet? Als ze nieuw zijn liggen ze als dikke ongevormde dekbedden op hun lijf. Ik moet dan juist altijd wennen. Vormen is normaal en ik zie niks raars op de fotos.

Daarbij staat de pony op de ene foto op rust dat zou de boel al megaaa vertekenen.

Je ziet ook dat op de nieuwe fotos hij hoog boven de rug gepoft is. Als dat naar beneden gaat na een paar dagen scheelt dat een paar cm. Op de loop foto zie ik em net zo hoog boven de hal als eerst.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:53

Zonnetje81 schreef:
Ben ik de enige die het niet ziet? Als ze nieuw zijn liggen ze als dikke ongevormde dekbedden op hun lijf. Ik moet dan juist altijd wennen. Vormen is normaal en ik zie niks raars op de fotos.

Daarbij staat de pony op de ene foto op rust dat zou de boel al megaaa vertekenen.

Je ziet ook dat op de nieuwe fotos hij hoog boven de rug gepoft is. Als dat naar beneden gaat na een paar dagen scheelt dat een paar cm. Op de loop foto zie ik em net zo hoog boven de hal als eerst.


Ik sluit me hier compleet bij aan.

_Zoe

Berichten: 1542
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Rotterdam

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:57

Wat gek! Ik denk inderdaad dat het misschien wel normaal is alleen valt het bij grotere maatjes dekens niet zo erg op als ze een beetje uitrekken maar bij zulke kleintjes extra erg natuurlijk.

Koper

Berichten: 30261
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:00

Zonnetje81 schreef:
Ben ik de enige die het niet ziet? Als ze nieuw zijn liggen ze als dikke ongevormde dekbedden op hun lijf. Ik moet dan juist altijd wennen. Vormen is normaal en ik zie niks raars op de fotos.

Daarbij staat de pony op de ene foto op rust dat zou de boel al megaaa vertekenen.

Je ziet ook dat op de nieuwe fotos hij hoog boven de rug gepoft is. Als dat naar beneden gaat na een paar dagen scheelt dat een paar cm. Op de loop foto zie ik em net zo hoog boven de hal als eerst.

Eens.

Mijn ruin heeft nu sinds een jaar of 4 een Amigo Bravo en die is nog steeds gewoon het zelfde. Al weet ik natuurlijk niet welk model jouw regendeken is, en of er aan de stof de laatste jaren wat veranderd is.

DiantaM
Berichten: 11274
Geregistreerd: 10-04-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:13

Zonnetje81 schreef:
Ben ik de enige die het niet ziet? Als ze nieuw zijn liggen ze als dikke ongevormde dekbedden op hun lijf. Ik moet dan juist altijd wennen. Vormen is normaal en ik zie niks raars op de fotos.

Daarbij staat de pony op de ene foto op rust dat zou de boel al megaaa vertekenen.

Je ziet ook dat op de nieuwe fotos hij hoog boven de rug gepoft is. Als dat naar beneden gaat na een paar dagen scheelt dat een paar cm. Op de loop foto zie ik em net zo hoog boven de hal als eerst.

Ik sluit me hier bij aan..

Het is toch logisch dat de vorm iets wijzigt? Ik zie op de foto's geen schokkende dingen.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 09:23

Hmm misschien had ik het allemaal even moeten laten voelen hoe hij zat toen ik m kocht en nu :D De Liner kon net aan dicht. En hoe een deken maar 137 past op een pony die 152 heeft als maat? (Opgemeten)
Deken maar 145 kreeg ik niet eens dicht. Maar we gaan het zien als ze er zijn :=

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Amigo dekens rekken uit?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 11:01

Ik heb de dekens vandaag binnen gekregen, maat kleiner gedaan en zit echt veeel beter! Buiksingels zijn ook keer zo kort
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding