Vraag aan iedereen (mening)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 19:31

Mijn paard Ontario moet, zoals veel van jullie weten, verkocht worden. Huilen Aangezien ik niet de juiste koper kan vinden binnen een korte tijd, en hij niet bereden wordt, zoek ik dus een andere oplossing. Op marktplaats zocht een meisje een paard voor Deurne, omdat zij waarschijnlijk die opleiding daar gaat volgen. Wat denken jullie, zou ik mijn paard daarvoor kunnen "uitlenen"? En waarom dan wel/niet? Ik hoop op veel reakties, omdat ik er erg mee zit! (ik ben al met het meisje in kontakt geweest via mail, en ze lijkt erg enthousiast) Lachen

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 19:34

Als ik jou was zou ik met het meisje afspreken om te kijken hoe ze rijdt, zal waarschijnlijk wel goed zijn als ze naar een paardenschool gaat en hoe ze met het paard omgaat. Als dat allemaal naar je zin is zou ik niet weten waarom je het niet zou doen.
Ik ben niet op de hoogte van de voorgeschiedenis waarom je hem verkoopt maar op die manier kan je hem misschien toch nog eens berijden en met hem contact houden. Als je hem dan terug krijgt, heeft hij misschien heel wat bijgeleerd!
Succes!

Surma
Berichten: 212
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 19:36

Ik zou eerst met haar afspreken.
En haar een paar keer laten rijden waar jij bij bent. En natuurlijk goede afspraken maken.

Ontario

Berichten: 1921
Geregistreerd: 25-01-01
Woonplaats: Deurne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-01 19:36

even tussendoor een reaktie op bit, ik verkoop hem, omdat ik hem niet meer kan rijden vanwege mijn rugproblemen. Boos!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 19:42

Hoi,
klote dat je hem moet verkopen Verdrietig .
Maar dit lijkt mij een goed idee!!! Dan kun je hem als het ware "uitlenen".
Als het dan echt niet werkt kun je hem altijd nog verkopen aan iemand anders. en als het heel goed gaat tussen die twee dan kun je hem als nog aan dat meisje verkopen!

Maar je moet wel hele goeie afspraken maken hoor!

succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-01 19:52

Hoe lang wil je hem beschikbaar stellen? Wat die je als je straks toch een koper krijgt? Wie betaalt de kosten van het onderhoud? Dat soort zaken zul je goede afspraken over moeten maken, die kun je het beste op papier vast leggen, dat voorkomt gezeur achteraf. He uitlenen op zich kan prima, maar zorg dat je de zakelijke kant goed geregeld hebt. Kun je niet iemand vinden die hem een paar maanden voor je rijdt, uitbrengt en verkoopt?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 08:24

Ik vraag me af of jij niet veels te veel betrokken bent bij het paard. Het is in de meeste gevallen makkelijker om een paard te verkopen dan om hem voor een lange tijd uit handen te geven.

In het laatste geval zit je met het probleem dat iemand "jouw" paard verzorgt. Ik zelf vindt het al ondenkbaar om de verzorging voor een dag uit handen te geven, laat staan voor maanden.

Dorien

Berichten: 1440
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: België 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 14:36

Da's wel rottig dat je je paard moet verkopen voor je rugklachten! Maar je hoort het meer bij mensen die paardrijden!
Trouwens veel succes bij wat je ook beslist!

Charlotte

Berichten: 2720
Geregistreerd: 16-06-01
Woonplaats: Mierlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 14:48

aan de ene kant lijkt me het een goed idee, maar voor hoe lang ben je je paard dan kwijt? en daarna krijg je hem weer terug ? en Dan ? Moet je hem opnieuw verkopen, nieuwe geschikte eigenaar zoeken enz..
Het kan wel een goed idee zijn, misschien ook om te weten dat je hem nog niet helemaal kwijt bent, maar je zult zeker wel goede afspraken moeten maken. Veel succes

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-01 15:54

z