Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nieuwsredactie

Berichten: 14005
Geregistreerd: 20-04-16

Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 20:42

Horses
Welzijn


Internet was vorig jaar in rep en roer na de wanvertoning van Bernhard Maier. Op een video was te zien hoe de Oostenrijkse springruiter met Paddys Darco (v. Darco) fout na fout kreeg in het 1,40 m op CSI in Wiener Neustadt. De Oostenrijkse bond heeft Maier nu een schorsing van vijf jaar en een boete opgelegd.

Na de parcoursvideo legde de Oostenrijkse hippische bond Maier een voorlopige schorsing van drie maanden op voor deelname aan alle paardensport evenementen, zowel in binnen- als buitenland. Vervolgens bleek dat Maier een ander paard had mishandeld en werd er een tuchtprocedure tegen hem opgestart. De bond pakte hem ook de bevoegdheid tot lesgeven af.

Lees het gehele artikel op horses.nl.



Gerelateerd nieuwsbericht:
[VN] Slecht gereden parcours levert Bernhard Maier ban op

Ianrowan2009

Berichten: 1488
Geregistreerd: 26-10-13

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:50

:roll: hoeveel slechter kan het nog :roll:

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:52

Ziek word ik van zulke mensen |( :r

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:52

Arm paard....

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:58

Tjees, hij wordt zelfs uitgefloten. Arm paard.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:05

Gelukkig een flinke straf. Al had het van mij een schorsing van levenslang mogen zijn. Idioot dat het is.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:07

Door een b parcours zie ik ze nog beter rijden dan dit.. meteen dwars door de eerste.. dat hij nog doorgaat het hele parcours.

Dat fluiten zegt ook wel genoeg.

Arashah

Berichten: 1142
Geregistreerd: 24-03-07
Woonplaats: Op een mooi plekje :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:08

helaas heb ik nog erger gezien.. op een stal waar ik gewerkt had, daar kwam het paard onder de zweepslagen terug en van top tot teen onder het bloed door schrammen etc..

ik will helemaal niet weten wat hij zijn paarden aandoet op zijn eigen stal.. ziek zulke mensen.. zulke mensen denken alleen aan Geld.
ik ben blij dat hij een flinke straf heeft gekregen, Maar of dat helpt?

paardrijden heet toch eigenlijk samenwerken met het paard met plezier? of heb ik dat mis..

ik ben blij dat ook veel topruiters wel goed voor hun paarden zijn

byjou1983

Berichten: 2331
Geregistreerd: 29-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:08

Nooit meer op een paard! Bah bah wat een idioot! Arm paard!

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:10

Wat n achterlijke gladiool
Sorry

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:14

Alsof hij dronken zijn paard is opgestapt.. bizar! En maar blijven slaan, want dat gaat helpen. Ze hadden zijn paarden moeten afnemen! :n

@Arashah de hele reden waarom steeds meer mensen pleiten voor geen topsport.. om dat een groep niet kan omgaan met de druk en het geld dat erbij komt kijken..

Babootje

Berichten: 26216
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:17

OMG niet te geloven dit. Hoe komt die man daar te rijden.
Zouden ze niet een alcoholtest moeten afnemen na zo'n rit?

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:17

Wat goed dat hier een serieuze straf op gevolgd is! Vaak word wangedrag in de topsport toch met de mantel der liefde bedekt. Nu is dit ook wel zo belabberd dat ze wel moeten als ze nog een beetje de reputatie van paardensport omhoog willen houden, maar dan nog. Hopelijk een precedent waarmee andere ruiters ook makkelijker gestraft worden voor onvriendelijk rijgedrag.

Christiene
Berichten: 7715
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:18

Mishandeling vind ik nog groot woord. Ik zie geen bloederige iets. En ik heb ze wel harder zien slaan en met de sporen prikken en in de mond trekken/rukken.

Maar zo hoor je ook niet rond te rijden terecht dat die geschorst is.

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:22

ik wil niet zeggen dat ik nou de beste ruiter ben ouzo hoor maar ik zorg tenminste nog dat het paard dat ik rijd een behoorlijke kwaliteit van leven heeft zelfs als het paard zonder een balk te raken over de hindernis komt krijgt het nog een klap
wat een idioot ik zou zeggen levenslang verbod op ooit nog op een paard stappen

julius_juut
Zilveren 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 3101
Geregistreerd: 14-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:23

Oef, als er bloed nodig is om als mishandeling gezien te worden dan mag waarschijnlijk 90% van de meldingen van huislijk geweld ook wel afgedaan worden aan 'groot woord'.
Op deze manier aan een paard zijn kop hangen terwijl het relatief gevaarlijk werk voor je probeert te doen, het aan alle kanten blokkeren, en zo te zien behoorlijk frustraties uiten op zo'n beest vind ik toch echt mishandeling hoor.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:40

Bah, daar word je toch gewoon misselijk van? Arm beest, terecht dat hij zo uitgefloten wordt, die man zou nooit meer op een paard moeten mogen stappen...

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:43

ik las ook, dat de ruiter in hoger beroep gaat.

ik vind dat ronduit onbeschoft.

dit soort mensen horen niet in hoger beroep te mogen gaan {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:( {:)-:(

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Re: Oostenrijkse springruiter 5 jaar geschorst na wanvertoning

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:52

Oh jawel hoger beroep is mooi.
Hopelijk zien ze dan dat dit stuk onbenul zijn daden niet eens als gruwelijk erkend dus kunnen ze hem een levenslange schorsing geven.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:53

Jeetje, wat is die man in vredesnaam aan het doen?

Het ene moment het paard volledig remmen in de beweging en het andere jagen als een bezetene. En dan zo tegen de beweging op de sprong.

Was hij dronken? Wilde hij het paard een of andere les leren? Was het dier nu te eager of een staker? En hoe denkt die man dat zo te verbeteren?
Terecht geschorst. Maar wtf dacht hij aan het doen te zijn?

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:53

In hoger beroep moeten ze straffen verdubbelen bij verlies. Niet alleen in de paardensport maar ook bij de rechtbank...
Zal die krengen leren om het recht uit te melken....
Ontopic....als je maar hard aanrijdt komt het wel goed denkt die eikol!

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:55

Heeft die kerel gezopen ofzo? Wat een wanstaltig slecht rijden. Ik ben benieuwd naar de trainingsmethoden van deze man, en hoop van harte dat ze niet van dezelfde strekking zijn als 'jaag 'm derover'.

Paard compleet vastzetten, geen fijne hand, compleet niet in balans,al helemaal niet met de beweging meegaan...vreselijk!

Schoentje

Berichten: 3857
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:56

Even voor de duidelijkheid, dit heeft niks met topsport te maken. Er is geen topruiter die zo slecht rijdt als deze man. Dit is gewoon ontiegelijke onkunde en zelfoverschatting. Deze ruiter moet niet hoger dan B gaan rijden.
Deze manier van rijden heeft dan ook niks met 'alleen aan geld denken' te maken. Want als hij aan geld zou denken, dan zou hij het zijn paard niet zo verschrikkelijk onmogelijk maken de hindernissen te springen. Want de waarde van dit paard keldert zo en een prijs win je er ook niet mee.
Dus vergelijk deze idioot alsjeblieft niet met een paardentopsporter of professional. Dit is gewoon een mafklapper met geen enkel gevoel voor paarden.

Laurievc

Berichten: 4415
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:57

Schoentje schreef:
Even voor de duidelijkheid, dit heeft niks met topsport te maken. Er is geen topruiter die zo slecht rijdt als deze man. Dit is gewoon ontiegelijke onkunde en zelfoverschatting. Deze ruiter moet niet hoger dan B gaan rijden.
Deze manier van rijden heeft dan ook niks met 'alleen aan geld denken' te maken. Want als hij aan geld zou denken, dan zou hij het zijn paard niet zo verschrikkelijk onmogelijk maken de hindernissen te springen. Want de waarde van dit paard keldert zo en een prijs win je er ook niet mee.
Dus vergelijk deze idioot alsjeblieft niet met een paardentopsporter of professional. Dit is gewoon een mafklapper met geen enkel gevoel voor paarden.

Amen... _/-\o_

ReadTheRulez
Berichten: 1429
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:57

Wat ontzettend ongemakkelijk om naar te kijken