Pup op vers vlees zetten.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 17:31

Hoi allemaal,

Kan iemand me hier meer over vertellen..?
Amerikaanse Stafford pup, van nu 10 weken op vers vlees zetten?

Info;
10 weken.
Blijft mager (botjes en ribben duidelijk te zien)
Poept bij elke uitlaat beurt, en ik ga (behalve snachts) elke 2 uur met hem naar buiten, poept dan ook veel.
Gevoelig qua eten, als hij iets anders krijgt dan zijn brokken, staat hij meteen voor een paar dagen aan de diarree.
Krijgt nu samsfield brokken kip aardappel.

Waar Kun je dit vlees bijvoorbeeld bestellen? Hoeveel heeft hij (ongeveer) nodig?
Wat zijn de prijzen?
Is dit geschikt ( als in, zit er alles in) voor een pup?

Bedankt alvast!

Dream it..
Wish it....
Do it.......


juval

Berichten: 13093
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:40


In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

roekes

Berichten: 751
Geregistreerd: 05-04-14
Woonplaats: Drenthe

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:42

Is hij al getest op giardia?

Wees jezelf, er zijn al zoveel anderen.

Douce

Berichten: 3502
Geregistreerd: 13-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:47

juval schreef:
ik las van de week dit artikel... https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ge ... ~a4556523/

ik zou het zeker met een puppie niet aandurven.

Ik wel. Scheelt een hele hoop poep en in t geval van mijn hond allergische reacties. Maar in dit geval lijkt het me handig om vooraf te kijken wat er aan de hand is.

“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

happyjoyce

Berichten: 4494
Geregistreerd: 01-06-03
Woonplaats: Stuifzand

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:50

Onze pup stond op vers vlees toen we hem van de fokker kregen en deed het daar toen heel goed op. Hij kreeg Farmfood hart en pens. We wisselen nu af tussen brokken van Farmfood en vers vlees.

Shephard

Berichten: 429
Geregistreerd: 23-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:51

Mijn hond heeft als pup giardia gehad. Daar zou ik ook op laten testen!
Ons werd aangeraden om wat rijst door de brokjes te doen. Misschien helpt het bij jou hondje ook:)

~if the world falls apart, just fall in to space~

paddington

Berichten: 2467
Geregistreerd: 19-07-06
Woonplaats: Rechts op me boxspring

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:51

Kreeg hij deze brok ook al bij de verkoper of is het nieuwe brok?

Wij geven onze pups ook altijd vers vlees en dit soort artikelen worden
vaak door dierenartsen naar buiten gebracht om hun brok verkoop aan te moedigen.
Gevaar voor de mens bestaat zeker wel maar dat weet elke goed denkend mens wel vanwege de
bacteriën.

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:55

Hier gaan de pups zodra ze op vast kunnen aan het vers vlees, zou het dan ook zeker aandurven. Voeren inmiddels volwassen honden en nestjes pups al een jaar of 6 vers en ze zijn allemaal super gezond.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:58

Als je diepvries vers vlees koopt die compleet is, is dat prima voor je puppy. Het helpt ook zijn darmbalans te hersellen.

Ik weet dat prins een versvlees voor puppy's heeft (compleet), zie
https://www.prinspetfoods.nl/hond/prins ... y-complete

Andere merken ken ik niet maar ik denk dat je gerust langs een dierenwinkel kunt gaan om te vragen en kijken.
Dagportie is afhankelijk van gewicht en prijs zou ik niet weten.

Ik zou daarnaast zeker wel aanraden om misschien langs de DA te gaan, want hoe is hij verder? Hoe is de ontlasting? Is hij alert? Eet hij wel goed? En, wat kreeg hij bij de fokker? Wat voor brokken heeft hij gekregen voor of naast de samsfield brokjes? Krijgt hij verder nog dingen zoals snacks of zo. Ff goed laten nachecken denk ik en daarnaast idd testje op giardia kan zeker handig zijn

Iemand die verongelijkt in het leven staat slaagt nooit.

mika11

Berichten: 11091
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:59

Dat je pup mager is hoeft niet te betekenen dat hij dan niet tegen brokken kan.
Hij kan wel gevoelig zijn op kip (dit komt regelmatig voor).
Of iets anders wat in de voeding zit wat je nu geeft.
(Of dat het helemaal niet met de voeding te maken heeft, maar dat er iets anders aan de hand is. Heb je je pup met 9 weken laten enten en controleren bij een dierenarts)

Vers vlees kun je natuurlijk geven, als je dit beter voor je hond vindt.
Bij vers vlees heb je net als bij brok, inferieure/matige/goede kwaliteit.

Is je pup zo mager uit het nest bij jullie gekomen?
Hoe lang is hij dan nu bij jullie?
Komt hij uit een gezond nest?

Geef je hem nog de voeding die hij bij de fokker kreeg?
Als je dit meteen verandert, daar kan hij ook van slag af raken.
Het beste geef je de eerste weken het voer wat hij al gewend is, en daarna geleidelijk het voer van jouw keuze.
Laatst bijgewerkt door mika11 op 24-01-18 18:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Nikass

Berichten: 16563
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:17

Ik zou de da laten beoordelen of je pup echt te mager is. Puppies kunnen schraal zijn en dat is niet altijd slecht.
Ik zou je pup sowieso op vers vlees zetten, maar of dat het enige "probleem" is, kan ik vanaf hier niet zeggen. Krijgt je pup genoeg rust? Heeft hij veel stress?

Mijn honden vanaf de leeftijd dat ze in huis kwamen (de ene vier maanden, de andere tien weken) direct over gezet van hun brokken op Carnibest (diepvries, bij veel dierenwinkels te verkrijgen). En dit was meteen een hele verbetering.

Je kunt alles over vers voeren te weten komen via het barfplaats forum.

Barbier: dit ben ik niet met je eens. Mijn pup stond op Pedigree brokken toen ik haar kreeg. Daar moest ze wat mij betreft direct vanaf. Ik heb ook eerder mijn volwassen honden direct over gezet en daar geen enkel probleem van ondervonden.

rien10
Berichten: 14410
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:24


kiwiwitje

Berichten: 20087
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:46

Hier de honden (en katten)op vers vlees en op brok. (Ochtend vlees avond brok)
Brok is van wolf of wilderness en vlees van Kivo.
Wij halen het altijd af in de fabriek,
Wij zijn ook met kvv begonnen toen onze pup kwam en ook echt iedere 2 uur een flinke drol neerlegde. (Katten kregen toen al vers)

https://www.kivopetfood.nl Hierop staat ook de prijslijsr voor vlees.

BarkKing Hondensnacks - https://www.barkkingdogsnacks.nl/ Gebruik de code BOKT voor 10% korting!
Special Muchi - Staffordshire Bull Terriers http://www.staffordshirebullterriers.nl - Instagram: @specialmuchi

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 18:59

Heel verhaal getypt.. alles kwijt.

Pup is bij da nagekeken en getest, zij vond hem niet zorgwekkend mager, mocht wel wat aankomen, maar niet overdreven mager.

Zijn ontlasting is normaal, zolang ik geen tussendoortjes geef, geef ik iets anders dan zijn brokken, gaat hij aan de diarree.
Brokken sie hij krijgt, kreeg hij bij de fokker al.
Beide ouders zijn getest, en pups allemaal gezond verklaard.

Pup speelt veel, is lekker baldadig.
Hij is gewoon op orde met zijn entingen en wormkuren.. komt wel goed aan, maar gaat ook heel hard de hoogte in (wat misschien het wat magere verklaard).

Ik weet van mijn vorige Stafford dat deze ook heel gevoelig was op voer..

Dream it..
Wish it....
Do it.......

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 19:01

Nikass schreef:
Ik zou de da laten beoordelen of je pup echt te mager is. Puppies kunnen schraal zijn en dat is niet altijd slecht.
Ik zou je pup sowieso op vers vlees zetten, maar of dat het enige "probleem" is, kan ik vanaf hier niet zeggen. Krijgt je pup genoeg rust? Heeft hij veel stress?

Mijn honden vanaf de leeftijd dat ze in huis kwamen (de ene vier maanden, de andere tien weken) direct over gezet van hun brokken op Carnibest (diepvries, bij veel dierenwinkels te verkrijgen). En dit was meteen een hele verbetering.

Je kunt alles over vers voeren te weten komen via het barfplaats forum.

Barbier: dit ben ik niet met je eens. Mijn pup stond op Pedigree brokken toen ik haar kreeg. Daar moest ze wat mij betreft direct vanaf. Ik heb ook eerder mijn volwassen honden direct over gezet en daar geen enkel probleem van ondervonden.


Pup krijgt genoeg rust, maar wel “verplichte rust”.

Dream it..
Wish it....
Do it.......

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 19:07

Esirene schreef:
Als je diepvries vers vlees koopt die compleet is, is dat prima voor je puppy. Het helpt ook zijn darmbalans te hersellen.

Ik weet dat prins een versvlees voor puppy's heeft (compleet), zie
https://www.prinspetfoods.nl/hond/prins ... y-complete

Andere merken ken ik niet maar ik denk dat je gerust langs een dierenwinkel kunt gaan om te vragen en kijken.
Dagportie is afhankelijk van gewicht en prijs zou ik niet weten.

Ik zou daarnaast zeker wel aanraden om misschien langs de DA te gaan, want hoe is hij verder? Hoe is de ontlasting? Is hij alert? Eet hij wel goed? En, wat kreeg hij bij de fokker? Wat voor brokken heeft hij gekregen voor of naast de samsfield brokjes? Krijgt hij verder nog dingen zoals snacks of zo. Ff goed laten nachecken denk ik en daarnaast idd testje op giardia kan zeker handig zijn


Hij is vorige week bij de da geweest :).
Hij is verder alert, speels, baldadig. Ontlasting is goed, maar veel en vaak.
Hij eet super goed, maar lijkt de hele dag honger te hebben. Zijn voerbak is hap slik weg.
Hij krijgt van mij Runder oren, dit is het enige waar hij tegen kan, verder krijgt hij vrijwel overal diarree van..

Dream it..
Wish it....
Do it.......

Maartje1990

Berichten: 22271
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:17

Misschien krijgt hij de juiste voedingsstoffen niet binnen omdat hij schrokt en komt hij daardoor niet aan? Is een anti-schrokbak wellicht een optie?

Paddock paradise, training en opfok in Noord-Limburg www.ppdegangelt.nl
''Pak m'n hand maar''

Nikass

Berichten: 16563
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:23

Als hij nu snel groeit, en lekker levendig is, en de da zich geen zorgen maakt, zou ik dat ook niet doen wat betreft zijn gewicht dan.
Dat hij nergens tegen lijkt te kunnen is wat zorgwekkender imo.

Nynke1
Berichten: 4320
Geregistreerd: 27-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:29

juval schreef:
ik las van de week dit artikel... https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ge ... ~a4556523/

ik zou het zeker met een puppie niet aandurven.


Dit is alleen maar bangmakerij en raakt kant noch wal.

TS, op FB zit een groep “ik voer kvv”. Hele fijne informatieve groep. Ik zou je daar eens aanmelden als ik jou was :)!

Chubby

Berichten: 14090
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Roosendaal

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:41

Een pup zou ik niet op vers vlees als in "stukken" zetten, maar op een goede kvv (gemalen dus). Liefst een merk wat verschillende diersoorten combineert en daardoor volledig is, niet een merk wat een premix vitaminen gebruikt.

Onze bijna 10-maander kreeg bij de fokker vnl brokjes, hebben we vrij vlot overgezet op kvv van DARF. Sinds ze een maand of 6 is wisselen we kvv en stukken vers vlees (de lichtere bot natuurlijk nog) af.


Mama van Floris sinds 27 augustus 2011, Hidde 30 september 2013 en Karlijn 7 augustus 2019

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:46

XxLiindsaYxX schreef:
Heel verhaal getypt.. alles kwijt.

Pup is bij da nagekeken en getest, zij vond hem niet zorgwekkend mager, mocht wel wat aankomen, maar niet overdreven mager.

Zijn ontlasting is normaal, zolang ik geen tussendoortjes geef, geef ik iets anders dan zijn brokken, gaat hij aan de diarree.
Brokken sie hij krijgt, kreeg hij bij de fokker al.
Beide ouders zijn getest, en pups allemaal gezond verklaard.

Pup speelt veel, is lekker baldadig.
Hij is gewoon op orde met zijn entingen en wormkuren.. komt wel goed aan, maar gaat ook heel hard de hoogte in (wat misschien het wat magere verklaard).

Ik weet van mijn vorige Stafford dat deze ook heel gevoelig was op voer..


Dat snel in de hoogte gaan was voor ons de reden om onze jonge hond over te zetten van puppy voer naar jonge honden voer.
Groeit hij minder snel wat voor de hond ook prettiger is.

Hier krijgt pup, zijn brokken 2 x daags, s'ochtends alleen brokken en s'avond brood erbij (krijgen al onze honden)


En af toe een bot wat met vers vlees mee bestellen
Een andere hond van ons krijgt vers vlees, die steelt soms brokken en als het teveel is wat die gestolen is gaat hij aan de flats, en met een beetje brokken (ongeacht merk, 3e hond heeft ander merk dan pup) kale plekken.
Vlees hond krijgt vlees van lotgering, compleet maaltijd (1 staaf per dag met paar plakken brood en moeten oppassen dat hij genoeg beweegt anders wordt ie te dik)
pup krijgt Josera
3e hond krijgt Aldi voer, enige waar ze niet van aan de diaree komt en het goed op doet.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Babootje

Berichten: 26026
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:50

Ik heb een heel nest Ridgebacks gehad en vanaf dat de pups over gingen van melk naar vast voedsel met 1 (toevallig de ene die ik zelf heb gehoudend) een beetje getobd met eten. Ze at minder snel dan de rest, wilde de brokjes ook niet graag. Blik voer maar zo zo. De pups zijn met 8 weken bolletjes het nest uitgegaan, maar de onze bleef maar zo zo. Net te mager naar mijn zin. De moeder en andere hond in huis krijgen KVV van Smuldier en ze wilde liever dat voer dan dr eigen. Dus zijn we het maar gaan geven. Sinds die tijd is ze goed aangekomen. Ik meng er wel nog puppiebrok doorheen maar dan eet ze dat ook liever. Dus ja, ik had ook mijn twijfels ivm parasieten. Maar ze wordt ontwormd en is geent en het gaat prima. Liever dat dan te mager ivm groei.

XxLiindsaYxX
Berichten: 551
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Halsteren (bergen op zoom) (noord brabant)

Re: Pup op vers vlees zetten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 20:14

Dank je wel allemaal!
Zo een schrok bak ga ik ook even voor kijken! Dank je voor de tip.
Geef zn eten nu al verdeeld over de dag (4x) omdat hij zo snel eet.
De rest van de tips ga ik ook zeker wat mee doen! Heel erg bedankt

Dream it..
Wish it....
Do it.......

beert
Berichten: 2398
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:24

Nynke1 schreef:
juval schreef:
ik las van de week dit artikel... https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ge ... ~a4556523/

ik zou het zeker met een puppie niet aandurven.


Dit is alleen maar bangmakerij en raakt kant noch wal.

TS, op FB zit een groep “ik voer kvv”. Hele fijne informatieve groep. Ik zou je daar eens aanmelden als ik jou was :)!

Hier wil ik toch even op reageren. Dit onderzoek slaat namelijk wel degelijk ergens op als je het goed leest. Hierin wordt ook gewaarschuwd voor de gevaren van het voeren van rauw vlees voor de mens.

Met name gezonde honden kunnen prima rauw vlees eten, maar het niet zelf kopen of uit de koelkast halen. Dat doen wij als eigenaar voor ze. En lang niet iedereen is zich ervan bewust dat dat rauwe vlees ook bacteriën kan bevatten waar wij ziek van kunnen worden. En niet alleen via het voer zelf, maar ook in het speeksel of ontlasting van de hond. Of resten uit de voerbak etc.

De meeste mensen zullen daar niet ziek van worden, maar er zijn ook mensen met verminderde weerstand die dat wel worden.

Ik snap niet zo goed dat je dat onderzoek kunt omschrijven als "raakt kant noch wal" want er wordt in gewaarschuwd voor gevaren voor de mens, maar ook dieren met verminderde weerstand kunnen ziek worden van het eten van rauw vlees (ik kan uit ervaring spreken helaas).
De conclusie en titel kun je het uiteraard wel mee oneens zijn en dat vind ik ook wat kort door de bocht.

Maar ik denk wel dat het goed is als mensen die rauw voeren aan hun dier, zich bewust zijn van bijbehorende hygiëne (hoe vanzelfsprekend het dan misschien ook klinkt).

Dat even als uitstapje naar de link. Van rauw en honden kan ik je verder niet echt op weg helpen ;-)

Edit: hier ook een artikel over het onderzoek waarbij het anders geschreven is en de nadruk echt ligt op gevaren voor de mens: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/171701 ... ieren.html

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Berichten: 15861
Geregistreerd: 10-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:33

Nynke1 schreef:
juval schreef:
ik las van de week dit artikel... https://www.volkskrant.nl/wetenschap/ge ... ~a4556523/

ik zou het zeker met een puppie niet aandurven.


Dit is alleen maar bangmakerij en raakt kant noch wal.

TS, op FB zit een groep “ik voer kvv”. Hele fijne informatieve groep. Ik zou je daar eens aanmelden als ik jou was :)!

Ik begrijp dat de diehard rauwvlees gevers dit zeggen maar het is een echt wetenschappelijk onderzoek. In plaats van het ongefundeerd te ontkennen kun je er beter je voordeel mee doen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 8 bezoekers