Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 12:27

Het plan is inderdaad om de wastafels te vervangen door een meubel, totaal niet mijn smaak ook :P Plek voor een kast is er helaas echt niet.. Aan 1 kant zit de deur en de halfronde douchebak en aan de andere kant hangt een design radiator.

De kastjes in de nis hebben de vorige bewoners meegenomen (gelukkig :P). Die schuifrail met spiegels voor de nis vind ik echt een super leuk idee, daar ga ik eens even in duiken. Thanks!

DubbelFun

Berichten: 88670
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:01

Wat is de totale breedte van de 2 wasbakken bij elkaar inkl. de tussenruimte?? En hoeveel ruimte heb je vóór de wasbakken ??

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:11


Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:11

Oh ik vind het juist heel mooie zoals het nu is! Inderdaad echt zo een vakantiegevoel.

masyo
Berichten: 213
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:11

Ho de foto's zijn erg klein. Weet iemand hoe ik die groter op bokt krijg?

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 14:14

Ik denk dat als je de wasbakken weghaalt en 1 of 2 nieuwe terugplaatst waar een kast onder zit kun je goed al je spulletjes kwijt. Met misschien nieuwe kleur tegels, waarin ik denk dat antraciet een hele goede keus is, je een hele mooie verfrissende badkamer zal hebben.

BeFunny

Berichten: 10508
Geregistreerd: 11-06-15
Woonplaats: Alleen maar rechtdoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 15:51

Kentaro schreef:
OH, ik vind de badkamer nu juist schitterend!! Echt een vakantiegevoel krijg ik hierbij <3


Ik ook. Zou er zelf niks aan veranderen.
Enige is dat ik de kastjes begrijp en zou dan ook opzoek gaan naar kastjes voor onder de wastafels.
Of die vervangen voor een mooi meubel.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:11

Afbeelding

Help, wat gaat hier verkeerd?

Reageer vanavond even op de rest!

MarjanB

Berichten: 16439
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:13

Janine1990 schreef:
[ [url=m/idCD9t.jpg]Afbeelding[/url] ]

Help, wat gaat hier verkeerd?

Reageer vanavond even op de rest!


Ik zou lichtere tafeltjes nemen? En wat andere lichte accessoires dan fleurt het wat op.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:27

Tafeltjes zijn inderdaad tijdelijk! Maar heb nog niets gevonden. Op de muur achter de bank wil ik graag een licht Iets, ook nog niks gevonden.

Zou dat voldoende oplichten denk Je?

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:34

Vanillia, heb je die deur nodig in de badkamer?

Janine, ik vind de muur ook te donker. Wellicht iets van grijs/blauw, grijs/groen, taupe of lichtgrijs?

Duplo

Berichten: 1652
Geregistreerd: 11-12-04

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:36

Ik zou een lichte baan maken op de muur, iets smaller dan de bank denk ik

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:38

De muur is niet op de foto te krijgen haha. Is in het echt lichter dan op de foto. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Ik wilde eerst ook een ander kleed. Hoogpolig grijs/creme met een streepje er door. Je weet vast wat ik bedoel. Alleen was ik bang dat dat niet met de vloer samenging. Wat denk jij?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:39

Duplo schreef:
Ik zou een lichte baan maken op de muur, iets smaller dan de bank denk ik


Dat ga ik sowieso niet doen, maar ik wil wel een groot licht iets aan de muur. Juiste foto/schilderij/kunstwerk heb ik helaas nog niet gevonden. :(

noviceh

Berichten: 4782
Geregistreerd: 15-05-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:01

Janine, deze foto’s doen mij een beetje aan jouw inrichting denken. Misschien kan je er wat mee?
Afbeelding
Afbeelding

Supertoffe vaas heb je trouwens staan!!!

8nnemiek

Berichten: 43396
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:06

Ik denk dat het wat apart uit ziet omdat niet niet echt een geheel is. Links is heel licht en modern terwijl rechts juist heel stoer en warm oogt. En dan de ruimte er tussen zorgt dat het niet echt bij elkaar lijkt te horen.
Je zou met wat donkere accessoires/vachtje/krukje links een verbinding kunnen maken.
Verder lijkt de bank op de foto een beetje weg te vallen tegen de donkere muur. Dat heb je op zich al best goed opgelost met de vacht, maar ik denk dat een mooi groot schilderij ook een groot verschil kan maken.
Het vloerkleed vind ik juist mooi, dat past er goed bij.

Rintah

Berichten: 2921
Geregistreerd: 28-05-07
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:12

Vanillia schreef:
Wat heb je uiteindelijk gedaan met je spiegel Janine?

RiannaH ik zou het inderdaad ook dicht kitten, denk dat dat de snelste oplossing is voor nu. En heel gaaf dat gele kastje, ik vind jouw interieur leuk! *\o/*

Ik ben zelf een beetje in dubio over mijn badkamer..

[ [url=m/eJbRTq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Je kan ook kijken of je wat tegelmonsters mee kan krijgen van badkamer/tegelwinkel(of waar je het ook vandaan wil halen) om te kijken wat het mooist bij je huidige tegels staat. Of(als je nog losse tegels hebt) stuk tegel meenemen naar de winkel

Ik had eigenlijk bedacht om de vloer over te laten tegelen met antracietkleurige tegels en dan de wastafels rechts te laten vervangen door een meubel met laden. Ik heb nu echt 0 opbergruimte namelijk. Het enige jammere is dat de wandtegels een soort off-white zijn en niet wit-wit. Denken jullie dat antracietkleurige tegels dan mooi staan of kan ik beter voor een bruintint gaan?

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:43

Thanks Noviceh, ik zag 'm staan bij Tuinland en moest 'm gewoon meenemen. Voor zo'n hoge vaas is 40 euro echt een koopje <3 We hebben 'm de hele winkel doorgesjouwd op een karretje en iedereen begon naar ons te wijzen :') Hij is trouwens lichtgroen-achtig... Mag straks wel iets nieuws op, maar ik moet nog even bedenken wat.

Bedankt ook voor de foto's! Zeker waardevol!

Ik laat het kleed nog even liggen, zodat ik het ook bij daglicht kan bekijken morgen. Dat is een stukje redelijker. Ik had een effenkleurig hoogpolig grijs kleed nog niet overwogen, maar op de eerste foto is het echt prachtig! Past ook prima bij zo'n vloer (die lijkt enigszins dezelfde kleur te hebben als de mijne), op de tweede foto is de vloer een stuk donkerder helaas.

8nnemiek schreef:
Ik denk dat het wat apart uit ziet omdat niet niet echt een geheel is. Links is heel licht en modern terwijl rechts juist heel stoer en warm oogt. En dan de ruimte er tussen zorgt dat het niet echt bij elkaar lijkt te horen.
Je zou met wat donkere accessoires/vachtje/krukje links een verbinding kunnen maken.
Verder lijkt de bank op de foto een beetje weg te vallen tegen de donkere muur. Dat heb je op zich al best goed opgelost met de vacht, maar ik denk dat een mooi groot schilderij ook een groot verschil kan maken.
Het vloerkleed vind ik juist mooi, dat past er goed bij.


Wauw, bedankt voor deze reactie! Zo had ik er nog niet over gedacht, maar je hebt wel degelijk gelijk! Ik ga eens kijken of ik een mooie donkere kruk kan vinden/maken/schilderen waar de vaas op kan. Trappetje tegen de muur met een dekentje erop... Thanks, hier kan ik echt iets mee! *\o/*

De bank lijkt op de foto donkerder dan hij is, maar het is voor mij ook een doorn in het oog dat er nog niets aan de muur hangt ;(

karijn

Berichten: 5404
Geregistreerd: 05-09-05
Woonplaats: Made, zo'n dorp dat in elk land wel bestaat!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:00

Vanillia schreef:
Het plan is inderdaad om de wastafels te vervangen door een meubel, totaal niet mijn smaak ook :P Plek voor een kast is er helaas echt niet.. Aan 1 kant zit de deur en de halfronde douchebak en aan de andere kant hangt een design radiator.

De kastjes in de nis hebben de vorige bewoners meegenomen (gelukkig :P). Die schuifrail met spiegels voor de nis vind ik echt een super leuk idee, daar ga ik eens even in duiken. Thanks!


Een lange diepe commode in een houtkleur plaatsen met daarop een lange kom van bijvoorbeeld Ikea of twee aparte kommen. En ja, antraciet past prima.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:09

Vanillia schreef:
Wat heb je uiteindelijk gedaan met je spiegel Janine?

RiannaH ik zou het inderdaad ook dicht kitten, denk dat dat de snelste oplossing is voor nu. En heel gaaf dat gele kastje, ik vind jouw interieur leuk! *\o/*

Ik ben zelf een beetje in dubio over mijn badkamer..

[ [url=m/eJbRTq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik had eigenlijk bedacht om de vloer over te laten tegelen met antracietkleurige tegels en dan de wastafels rechts te laten vervangen door een meubel met laden. Ik heb nu echt 0 opbergruimte namelijk. Het enige jammere is dat de wandtegels een soort off-white zijn en niet wit-wit. Denken jullie dat antracietkleurige tegels dan mooi staan of kan ik beter voor een bruintint gaan?


Ik ben niet geweest, ik ga met m'n vader overleggen over die van Bol :D
Morgen ga ik naar mijn ouders toe, ben niet zo goed in Whatsapp en m'n vader ook niet :')

Maar ik realiseerde me dat die van Bol toch beter zou passen in mijn badkamer.

Ik vind jouw badkamer echt heel mooi, je hoeft er maar weinig aan te doen! De muurtegels zijn werkelijk prachtig! Ik begrijp dat je de vloer wilt veranderen :D Zit er vloerverwarming onder? Want dan zou ik je toch aanraden om er niet gewoon overheen te tegelen ivm de warmte die er niet door komt.

De deur is wel wat bijzonder, en tegelijk ook een mega aanwinst! Wat ga je aan raambekleding doen?

Qua wastafels, zou ik je aanraden om een paar keer naar de bouwbroers te kijken. Echt gave en moderne ideeën. Persoonlijk zou ik gaan voor een dikke houten plaat, met daarop waskommen. Er onder iets van een kast of planken. Net wat je zelf het makkelijkste/mooiste vindt.

Ik hoop wel dat de kastjes aan de muur en die rare lampjes geen nare plekken teruggeven als je ze er af haalt. De tegels aan de muur vind ik echt prachtig namelijk!

T3mptati0n

Berichten: 2864
Geregistreerd: 21-05-06
Woonplaats: Best place on earth :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 00:51

Ik mag mij ook eindelijk melden *\o/* Vandaag sleutel gekregen van mijn (ons) huisje! Kom er alleen met mijn twee dochters in te wonen.

Heb hier al heeeeeel veel goede ideeen gezien en ben benieuwd of jullie ook goede ideeen voor mij hebben! Omdat de ruimtes allemaal best krap zijn, word het dus slim inrichten. Kleuren verf, behang, bank, meubels noem maar op :):)

Hierbij vast 2 slechte foto’s van de woonkamer en eetkamer in 1;

Door het voorraam gemaakt :P
Afbeelding

En vanavond in het donker vanuit de keuken

Afbeelding

Voor afmetingen ed heb ik hier de plattegrond van de woningbouw


Afbeelding


Bovenste kleine slaapkamertje is bij de badkamer aangetrokken dus die is er niet meer. Grote slaapkamer voor mij, middelste slaapkamer voor oudste dochter en kleinste slaapkamer voor jongste dochter (peuterbedje).

Edit: de muur tussen eetkamer en woonkamer zit er niet meer, en de deur van hal naar woonkamer ook niet! Woonkamer eetkamer keuken is een grote (kleine) L vorm.

Zat te denken aan een ronde eettafel en een rondje salontafel om het speelse er een beetje in te houden. Berging is/word washok, hondenmand en speelgoed plek voor de kinders. Iemand tips voor deze ik-ga-op-eigen-benen-staan-nitwit? :+

Jennyj01
Berichten: 5375
Geregistreerd: 25-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:00

Ik vind het formaat wel meevallen hoor. De key met niet te groot is ook je meubels niet te groot. En vooral niet te veel van alles.

Kimmie

Berichten: 754
Geregistreerd: 12-02-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:15

Ik vond het ook niet klein! Ik denk dat je heel veel gaat kunnen met de ruimte!

Vloer vind ik ook mooi, houd je die erin?

Ik zou een muur beneden een kleur geven en derest wit laten. Meubels zelf ook neutraal en mooie kleurige accesoires.

RoosG
Berichten: 3655
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Gelderland

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:41

Lijkt mij juist een hele mooie ruimte! Ik zou het inderdaad rustig houden, zeker in het begin. Dus ook zo min mogelijk prul en accessoires kopen, die kan je later altijd toevoegen. Eerst de basis (Bank, tafels, stoelen) en daarna de rest. Dan leer je ook de ruimte echt kennen en loop je niet het risico te veel te kopen. En kan je een beetje je stijl bepalen.

SophievdV
Berichten: 14752
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Interieurtips: hoe ziet jouw leefruimte eruit? - Deel 11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 10:45

Ik lees mee.. al een tijdje. Maar ik herken mij in de situatie van Temptation. Wat fijn dat je een eigen huis hebt!!

Mijn huis heeft een vergelijkbare indeling :D Beneden dan in ieder geval.

Heb je al meubels of nog niet?