[VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Moderators: Sica, Neonlight, balance

 
 
ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

[VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 20:23

Ik zal me eerst even voorstellen.

Ik ben Nina,
ik ben 13 jaar oud en over 3 dagen word ik 14! Misschien heb je mijn andere topic al gelezen, die ging over het werken op je 13e. Ik zocht namelijk een baantje en ik wil alle Bokkers die mij hebben geholpen nog een keer bedanken. Ondertussen heb ik 3 oppas plekjes en een folderwijkje.

En dan vraag je je af waarom een tiener zou gaan werken, wil ze nieuwe make-up of mooie merk kleding. Nee ze wil een paard :j .

Ik ben me er heel goed bewust van dat ik dat doel de komende 10 jaar misschien wel niet haal, maarja niet geschoten is altijd mis he.

Ik ben me er ook bewust van dat een paard veel tijd en geld kost dus daarover hoef ik geen negatief commentaar, positief opgebouwde tips mogen natuurlijk altijd.

Ik ga proberen 1 tot 2 keer per week een update te plaatsen!
Laatst bijgewerkt door ninavo op 23-01-18 21:04, in het totaal 1 keer bewerkt

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:27

Goed dat je begint met sparen! Ik zou inderdaad wachten met het aanschaffen van een paard totdat je zeker weet dat het allemaal kan zowel financieel maar ook qua tijd. Heel veel succes :) je bent al goed op weg!

Rock this day like there is no tomorrow

fienfin
Berichten: 131
Geregistreerd: 17-05-15

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:31

Ik volg dit zeker! Namelijk hetzelfde hierzo, maar ik dacht dat je pas een vakantiejob kon nemen vanaf het jaar wanneer je 16 word?

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 20:34

_sharonnn schreef:
Goed dat je begint met sparen! Ik zou inderdaad wachten met het aanschaffen van een paard totdat je zeker weet dat het allemaal kan zowel financieel maar ook qua tijd. Heel veel succes :) je bent al goed op weg!


Bedankt, ik wacht gewoon tot het juiste moment


fienfin schreef:
Ik volg dit zeker! Namelijk hetzelfde hierzo, maar ik dacht dat je pas een vakantiejob kon nemen vanaf het jaar wanneer je 16 word?

nee foldertjes mogen vanaf 13 en oppassen heeft niet echt een leeftijd maar vaak kan je daar mee beginnen rond je 13e (het zijn geen vakantie baantjes btw, gewoon vaste baantjes)

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:36

Wat leuk dat je voor je droom gaat en zo bewust met geld omgaat op die leeftijd :j mag wel eens gezegd worden!

Sparen is inderdaad niet makkelijk als je zo jong bent. Ik ben zelf 22, volg nog een voltijdse opleiding en ga op zaterdagen (om de week) en in de schoolvakanties werken, en ik vind het zelfs erg lastig! Bij mij gaat het ook nog even duren voor er een eigen paard komt hoor. Sowieso tot ik afgestudeerd ben en een vaste baan heb om 'm te onderhouden :)

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 20:40

billionache schreef:
Wat leuk dat je voor je droom gaat en zo bewust met geld omgaat op die leeftijd :j mag wel eens gezegd worden!

Sparen is inderdaad niet makkelijk als je zo jong bent. Ik ben zelf 22, volg nog een voltijdse opleiding en ga op zaterdagen (om de week) en in de schoolvakanties werken, en ik vind het zelfs erg lastig! Bij mij gaat het ook nog even duren voor er een eigen paard komt hoor. Sowieso tot ik afgestudeerd ben en een vaste baan heb om 'm te onderhouden :)


Bedankt dat is een groot compliment, ik vind het ook ooit moeilijk hoor maar als ik er dan aan denk dat ik een eigen paardje heb leg ik het geld in een keer heel makkelijk apart. Make-up en merken interesseert me niks dus dat scheelt ook al weer.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

billionache

Berichten: 6587
Geregistreerd: 06-12-06
Woonplaats: België

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:49

Herkenbaar hoor, ik koop eigenlijk nooit iets voor mezelf :D enkel wanneer ik bijna niks meer heb om aan te trekken wat kledij, maar dan bij de goedkopere winkels. Ik heb intussen wel een bijrijdpaard waar ik de financiële bijdrage zelf voor betaal en waardoor het sparen dus een stuk trager gaat, maar dat opgeven word ik ook niet echt gelukkig van :)

Ik volg in elk geval!

Regreso AS ♥
Volg ons op Bokt of Instagram!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 20:53

@billionache jij ook nog succes met sparen dan! En leuk dat je volgt!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 20:59

Heb je al een verzorgpaard of gehad?

Want soms levert investeren meer op dan sparen.
Dit op de manier van ervaring.
Hoe meer ervaring, hoe meer kansen je krijgt en daardoor ook weer meer ervaring.
Een gezond beginners-bomproefpaard is vaak het duurst,ndus met meer ervaring is je paard goedkoper....

Persoonlijk zie ik dus meer in prpriveles/pive lessen bestuderen en hard werken. (Verzorging van paarden bijv en hopen dat je bij mensen een kans krijgt omdat je hard werkt)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 21:03

sneeuwpop schreef:
Heb je al een verzorgpaard of gehad?

Want soms levert investeren meer op dan sparen.
Dit op de manier van ervaring.
Hoe meer ervaring, hoe meer kansen je krijgt en daardoor ook weer meer ervaring.
Een gezond beginners-bomproefpaard is vaak het duurst,ndus met meer ervaring is je paard goedkoper....

Persoonlijk zie ik dus meer in prpriveles/pive lessen bestuderen en hard werken. (Verzorging van paarden bijv en hopen dat je bij mensen een kans krijgt omdat je hard werkt)


Ik heb een verzorgshet en verzorgpaard. Met de shet al heel veel ervaring opgedaan met longeren en grondwerk en met het paard rijd ik zo 3 keer per week en ik probeer soms ook even lekker grondwerk te doen. Ik rijd ook nog op een manege maar een beginners paard is niet meer nodig, ik ben niet ver gevorderd maar ook zeker geen beginner meer. ik was L2 +2 en we konden oefeningen uit het Z1 nu weer opnieuw B+ 2 met een ander paardje van de manege.

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Sylver

Berichten: 213
Geregistreerd: 21-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:05

Ik heb je vorige topic ook destijds gevolgd en vind dat je er echt super goed over na denkt en mee bezig bent! Met zo'n instelling kom je er zeker wel! Maar misschien is wat sneeuwpop zegt ook wel een goed idee, om een verzorgpaardje te zoeken!

[o]

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 21:07

@Sylverlove1 Zoals vermeld heb ik 2 verzorgpaardjes, bedankt voor het compliment!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

Roosch

Berichten: 36596
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:42

Ah.. hartstikke leuk om te lezen! Ik heb je andere topic ook gezien en ook hier het compliment over hoe je ermee bezig bent!

Hoe staan je ouders erin?

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 21:59

Roosch schreef:
Ah.. hartstikke leuk om te lezen! Ik heb je andere topic ook gezien en ook hier het compliment over hoe je ermee bezig bent!

Hoe staan je ouders erin?


We staan er hetzelfde in, eerst school dan werken en dan paarden

Bedankt voor het compliment!

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:15

Ten eerste; super veel respect dat je zelf aan het sparen gaat!

Er is een topic; wat kost een paard nou daadwerkelijk. Misschien kun je je daarin verdiepen! Mijn ouders zijn iedere maand al gauw €600 kwijt... plus een hoog aankoopbedrag..... kunnen je ouders je niet financieel steunen? Anders hou je jezelf voor de gek de komende 10 jaar naar mijn idee.

Ps dit is absoluut niet als negativiteit bedoeld! Ik heb enorm veel bewondering voor je en ik weet als geen ander hoe geweldig een eigen paard is (meestal dan hahaha) Y;(

Anoniem

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:18

Superleuk! Met jouw instelling ga je je droom vast en zeker verwezenlijken. :j

KittyDylan

Berichten: 8857
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:19

Het is altijd veel gaver om zelf voor een paard te sparen!
Ikzelf heb op mijn 14e ook mijn eerst pony gekocht, een veulen. Inmiddels is ze bijna 3 en het is geweldig samen te groeien. Het is een ander gevoel dan wanneer je ouders er een zouden kopen, meer verantwoording.

Ik begrijp dat jij voor een rijpaard wilt gaan? Ik wens je ontzettend veel geluk met het sparen en het zoeken van een geschikt paard +:)+ +:)+

Just Wibbly Wobbly Timey Wimey It

[KS-MK] 2 Welsh Mountain veulens verwacht 2024

Nessie

Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:21

@Sxnnelenix:
600 euro ben ik echt niet kwijt per maand hoor, ja voor 2 paarden.. En dan op luxe stallen, dat kan ook heel wat goedkoper. Uiteraard zijn er bijkomende kosten, maar met 1 paard kom je echt niet op 600 euro uit (op een potje apart na als je dat nog aan het opbouwen bent)

TS: Heel goed dat je er zo bewust mee bezig bent, je komt er wel!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:30

Respect voor jou. Je bent goed bezig, en zoals iemand hierboven al zei, met zo'n instelling komt jouw droom wel uit!
Ik heb ook altijd zelf voor mijn paarden gewerkt, mijn ouders konden daar gewoon niet in bijspringen.
En het is echt veel leuker als je er zelf voor moet werken!

Heel veel geluk voor jou *\o/*

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

gertjan1234
Berichten: 188
Geregistreerd: 18-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:38

@nessie 1 paard op niet een hele luxe stal, met alles erbij komen wij wel in ieder geval tot de 500 . Gelukkig heb ik de mazzel met mijn ouders. Maargoed het gaat hier om de TS en wat dat betrefd sluit ik me volledig aan bij vhgoedeleven: je komt er wel, maar besef wel dat het lang kan gaan duren helaas......

Cera_D

Berichten: 1145
Geregistreerd: 10-12-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:41

Lekker bezig! Ik ben ooit op mijn 8e gaan sparen zodat ik op mijn 16e een eigen paard kon kopen, en ik werd door iedereen belachelijk gemaakt, maar ik heb uiteindelijk precies 1 dag na mijn 16e verjaardag een eigen paard kunnen kopen (een mixje van 2 jaar dus duur was hij niet), dus het is zeker mogelijk! Ik ben ondertussen 18 en heb nog nooit spijt gehad van mijn keuze, ik betaal er nu in totaal 200 euro per maand voor (natuurlijk heb ik al een potje apart en kan ik bij échte nood naar mijn opa en oma toe), mijn ouders helpen me wel een beetje met de maandelijkse kosten, maar het meeste doe ik nog steeds zelfstandig.

Succes ermee in ieder geval!

A_nouk

Berichten: 11624
Geregistreerd: 02-12-06

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:14

Vanwege de leeftijd van TS verhuis ik dit topic naar YRT :)

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 06:32

Eerst wil ik iedereen bedanken voor alle complimenten!



Sxnnelenix schreef:
Ten eerste; super veel respect dat je zelf aan het sparen gaat!

Er is een topic; wat kost een paard nou daadwerkelijk. Misschien kun je je daarin verdiepen! Mijn ouders zijn iedere maand al gauw €600 kwijt... plus een hoog aankoopbedrag..... kunnen je ouders je niet financieel steunen? Anders hou je jezelf voor de gek de komende 10 jaar naar mijn idee.

Ps dit is absoluut niet als negativiteit bedoeld! Ik heb enorm veel bewondering voor je en ik weet als geen ander hoe geweldig een eigen paard is (meestal dan hahaha) Y;(


Bedankt voor je reactie, ik kom er nu pas achter dat ik nog vrij weinig heb uit gelegd over hoe mijn ouders helpen enzo.

Mijn ouders zullen de standaard kosten betalen voor: dierenarts(als het paard iets krijgt delen we dat), hoefsmid en tandarts.

Verder word het paard gestald bij mijn vriendin waar ze een stal over hebben en een mooie buitenbak voor €50 per maand.

En wil ik het liefst een wat groter paard 1.65+ aangezien ikzelf 1.81 ben, ik ga dan ook liever voor een springgefokte of een recreatie paard (die wel een sprong kan maken).
Een veulen lijkt me ook heel leuk(daar zou mijn zus me dan bij kunnen helpen)

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:11

murphypower schreef:
sneeuwpop schreef:
Heb je al een verzorgpaard of gehad?

Want soms levert investeren meer op dan sparen.
Dit op de manier van ervaring.
Hoe meer ervaring, hoe meer kansen je krijgt en daardoor ook weer meer ervaring.
Een gezond beginners-bomproefpaard is vaak het duurst,ndus met meer ervaring is je paard goedkoper....

Persoonlijk zie ik dus meer in prpriveles/pive lessen bestuderen en hard werken. (Verzorging van paarden bijv en hopen dat je bij mensen een kans krijgt omdat je hard werkt)


Ik heb een verzorgshet en verzorgpaard. Met de shet al heel veel ervaring opgedaan met longeren en grondwerk en met het paard rijd ik zo 3 keer per week en ik probeer soms ook even lekker grondwerk te doen. Ik rijd ook nog op een manege maar een beginners paard is niet meer nodig, ik ben niet ver gevorderd maar ook zeker geen beginner meer. ik was L2 +2 en we konden oefeningen uit het Z1 nu weer opnieuw B+ 2 met een ander paardje van de manege.


Goed bezig.
Vooral lekker door gaan met ontwikkelen en sparen!

ninavo

Berichten: 907
Geregistreerd: 16-07-16

Re: [VOLG]Sparen voor een paard als tiener

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 07:15

@sneeuwpop bedankt! Met mijn verzorgpaard leer ik ook heel veel op het moment. Maar met hem was het bijna vanaf het begin beginnen. Hij was ingereden maar geen spieren

https://ninavo04.wixsite.com/ninavo-photography
Betaalbare fotoshoot in Zuid-Oost Brabant? Klik^


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 bezoekers

cron