Rijden met mijn haff

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Horseronda
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-18

Rijden met mijn haff

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 17:34

Hallo mensen ik ben nieuw op bokt ik heb een vraag aan jullie ik heb een haflinger van 8 jaaroud zei is nu 1,5 jaar in ons bezit ze heeft eventing gedaan en ze spingt los 1.60 hoog graag wil ik met haar de dressuur oppakken haar zusje loopt z2 zei hoeft dat van mij niet maar ik krijg haar heel moeilijk nagevelijk te rijden komt dat door haar eventing verleden?

Evocative

Berichten: 158
Geregistreerd: 25-07-17

Re: Rijden met mijn haff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:44

Dit zou daar waarschijnlijk niet van moeten komen. Ik sluit het niet uit, maar waarschijnlijk (hoe onaardig het ook klinkt) ben jij zelf het probleem. Neem wat lessen en probeer vooral niet te veel met hulpteugels te knoeien om haar nageeflijk te krijgen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Rijden met mijn haff

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:46

Nee hoor dat komt niet van het eventing verleden. Nageeflijkheid komt als het paard verder mooi door haar lijf loopt, dus als je daar aan gaat werken komt de hals vanzelf. Zeker niet gaan frummelen oid met je teugels ;)

lovelyfiefy

Berichten: 5091
Geregistreerd: 03-10-11
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:47

Ik zou inderdaad ook lekker wat lesjes nemen.
Je kan kiezen voor 1x in de 2 weken en dan met wat je geleerd heb thuis aan de gang te gaan.
En dan kan zij de groei ook zien.
1x per week kan soms te snel zijn als je iets wilt leren/ goed onder de knie wilt krijgen.

Horseronda
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 12:43

lovelyfiefy schreef:
Ik zou inderdaad ook lekker wat lesjes nemen.
Je kan kiezen voor 1x in de 2 weken en dan met wat je geleerd heb thuis aan de gang te gaan.
En dan kan zij de groei ook zien.
1x per week kan soms te snel zijn als je iets wilt leren/ goed onder de knie wilt krijgen.


Wij doen idd lessen bij ons op de manege met haar alleen wij mogen helaas niemand van buitenaf laten komen om te lessen

Horseronda
Berichten: 3
Geregistreerd: 22-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 12:46

immie_horses schreef:
Dit zou daar waarschijnlijk niet van moeten komen. Ik sluit het niet uit, maar waarschijnlijk (hoe onaardig het ook klinkt) ben jij zelf het probleem. Neem wat lessen en probeer vooral niet te veel met hulpteugels te knoeien om haar nageeflijk te krijgen.


Ik probeer inderdaad vanuit ontspanning haar wat nagevelijk te rijden zelf vind zei het zelf ook moeilijk ik merk dan dat ze opzoek is naar mijn hand en dat vind ij zelf moeilijk om haar op dat punt te houden of krijgen ze kan heel mooi lopen als mensen haar in de krul trekken en dat is iets wat ik absoluut NIET wil dat kwam omdat toeb we haar net kregen was zei heel stout druk en soms gevaarlijk maar nu gaan we echt de goede kant op en heb toen ook aangegeven dat alleen ik en mijn zusje erop rijden verder niemand

eldora1

Berichten: 1858
Geregistreerd: 06-04-11
Woonplaats: Kamerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:50

Gewoon les nemen.. het is toch jou paard, jij beslist zelf wie je neemt lijkt mij..
rare regels
Laatst bijgewerkt door eldora1 op 23-01-18 12:59, in het totaal 1 keer bewerkt

LisaFalco

Berichten: 770
Geregistreerd: 02-04-11
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:53

Vervelend dat niemand van buitenaf les kan komen geven. Kan je wel naar iemand toe rijden die je les kan geven? Dat zou je namelijk wel heel goed helpen denk ik. Naar mijn ervaring heb je veel meer aan een prive les dan aan een manege les

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:20

Kun je je paard wel de hals laten strekken (aan de lange teugel)? Ik zou eerst dit zo veel mogelijk oefenen (in stap, draf en zo mogelijk galop) voordat je de teugels oppakt en het paard om aanleuning vraagt. Het strekken van de hals is voor je paard makkelijker dan met aanleuning lopen, maar hij kan zijn rug dan alvast wel op een betere manier gaan gebruiken. Zodra dit goed gaat en je haar voor langere tijd met een gestrekte hals kunt laten lopen, kun je de teugels stapsgewijs wat meer op gaan pakken. Met de juiste balans zal je paard dan steeds mooier "aan de teugel" gaan lopen.

Ik weet niet of je de mogelijkheid hebt om met de trailer extern lessen te volgen, maar in dat geval kan ik je Liesbeth Jorna erg aanraden. Zij geeft dressuurlessen op een heel paardvriendelijke manier en heeft mij geleerd hoe ik mijn paard uit zichzelf mooi nageeflijk kan laten lopen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34597
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:23

Paarden die in de eventing worden uitgebracht moeten dressuurmatig ook gewoon goed voor elkaar zijn. Immers je moet op wedstrijd ook een dressuurproef rijden, en je komt niet veilig het springparcours en de cross door als de basis niet voor elkaar is. Moeilijk na geven heeft dus niks met eventing te maken. Als je niemand van buiten op stal kan laten komen zou ik op zoek gaan naar iemand waar je zelf heen kan. Les is de enige oplossing.