Maleisië, Sri Lanka of ...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15045
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 13:43

Fitzroy schreef:
Omdat je dan nog weer extra moet opstijgen en landen ;)
Ik vlieg bij voorkeur ook rechtstreeks hoewel dat niet altijd mogelijk is. KLM vliegt nu ook rechtstreeks op Colombo.

Dat is dan een voordeel ja met grote tijdwinst.Toen ik er nog vaak heenging was er altijd een tussenstop om te tanken in de Golfstaten. Overigens wel leuk voor degenen die wilden shoppen!

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:17

Riksja geeft niet de exacte hotels maar wel de lijst van hotels waaruit ze kiezen (o.a. afhankelijk van beschikbaarheid). Is dat niet voldoende voor je? Dan zou je daar al op aan kunnen geven als je een hotel pertinent niet wil.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 23:30

Misschien ben ik dan in de war met een andere organisatie? Het was in ieder geval een organisatie uit Leiden en ik dacht dat Riksja daar zat.
Maar die organisatie wilde absoluut geen namen geven want dan zou je zelf wel kunnen boeken 8)7
Gelukkig doen andere organisaties daar niet zo moeilijk over. Als ik het zelf organiseer dan heb ik Tripadvisor, Trivago, Booking enz enz bij de hand voor de beste hotels, daar heb ik geen organisatie voor nodig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 08:53

Fitzroy schreef:
Misschien ben ik dan in de war met een andere organisatie? Het was in ieder geval een organisatie uit Leiden en ik dacht dat Riksja daar zat.
Maar die organisatie wilde absoluut geen namen geven want dan zou je zelf wel kunnen boeken 8)7
Gelukkig doen andere organisaties daar niet zo moeilijk over. Als ik het zelf organiseer dan heb ik Tripadvisor, Trivago, Booking enz enz bij de hand voor de beste hotels, daar heb ik geen organisatie voor nodig.


Zou goed Riksja kunnen zijn hoor. Die ervaring heb ik namelijk wel met hen. Ze wilden ons voorafgaand aan het boeken niet informeren over alle hotels.

Ik heb één keer een reis gedaan met ze. Mijn conclusie was: dat kan ik de volgende keer ook prima zelf organiseren voor de helft van het geld.

EsterW
Berichten: 650
Geregistreerd: 08-08-08

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:34

Denk idd dat je het prima zelf zou kunnen doen en zelfde type accommodaties kunt boeken. Maar fijne van Riksja vind ik nu juist dat ze 'ontzorgen'. Ik zeg wat ik wel en juist niet wil qua verloop van de reis en accommodaties en zij regelen het. En ik heb nog nooit meegemaakt in 4 lange reizen dat er iets niet klopte, overboekt was, dat de accommodatie niet aan onze wensen voldeed o.i.d. Het is een keuze natuurlijk, maar dat ontzorgen is dus iets waar ik geld voor over heb. Ik reis graag, maar de voorbereidingen en al het uitzoekwerk ik niet helemaal aan mij besteed. Each to their own!

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 10:38

Misschien hebben wij dan net een andere medewerker getroffen. Ik wil nl. ook altijd weten waar we terecht komen en ik kreeg wel een lijst van ze met de opties.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 08:34

Ester, ik kan me voorstellen dat voor sommige mensen ontzorgen fijn is. Maar voor mij is het juist voorpret. Ik kan uren zoeken naar geschikte accommodaties/vliegtickets tegen de laagste prijs.
Meestal regel ik alles zelf. Maar omdat ik totaal geen ervaring heb met Azië zou ik nu graag wel de reis ter plekke laten regelen. De tickets boek ik zelf wel.

xEline

Berichten: 1584
Geregistreerd: 10-06-06
Woonplaats: onbewoond eiland

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:05

Ik ben naar Sri Lanka geweest en vond dit echt fantastisch. Dit is voor mij wel het eerste land wat ik buiten Europa ben geweest. Wij zijn in juni geweest. Ik heb via kras een individuele rondreis geboekt en hadden echt een hele fijne chauffeur. Als we ergens niet heen wilde was het prima en gingen we door. Wel hadden wij voor de wat luxere hotels gekozen minimaal 4 sterren. Als je het intressant vind is onze gids ook zelf te boeken ik heb een kaartje van hem. Je boekt dan de vlucht en de test overleg je met hem naar wens. Ik had achteraf namelijk liever meer natuur gehad dam religie, dit kon hij regelen. Mocht je interesse hebben stuur maar een PB. Het nadeel vond ik zoals eerder genoemd dat je overal maar fooi moet geven, is het te weinig zijn ze boos dit vond ik heel lastig. Gelukkig hielp om ze chauffeur hiermee.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 09:20

O, dat fooi geven hebben wij echt een hekel aan.
Is dat in Maleisië minder?

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:56

In Maleisië is het helemaal niet gebruikelijk om fooi te geven. Doe je dit wel, dan zijn ze vaak enorm dankbaar.

Tutti_Frutti

Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:29

Ik denk dat mijn suggestie vast meteen wordt afgekeurd maar wil hem toch opperen omdat hij nog niet genoemd is: Rwanda.
Er gaan nu directe vluchten van zowel Amsterdam als Brussel :)
Ik ben bevooroordeeld omdat ik hier nu tijdelijk woon, maar het is een ontzettend veilig en goed georganiseerd land met een enorme variatie aan natuur. In het oosten ligt Akagera National Park, waar je wildlife safari's kan doen (of zelf met een 4x4 naar binnen rijd), in het noorden ligt Vulcanoes National Park, en in het zuiden Nyongwe Forest. De twee laatste zijn echt prachtige regenwouden. In het westen ligt Lake Kivu, waar je lekker aan paar dagen kunt relaxen en met een bootje het meer op kunt.
Omdat het land vrij klein is kan je heel makkelijk overal zelf naar toe rijden (of een auto huren met gids). De wegen binnen de stad zijn fantastisch, en de trips die ik buiten de stad heb gemaakt vielen me qua rijgedrag en kwaliteit van de wegen ook ontzettend mee. Het is dat ik geen rijbewijs heb, maar anders zou ik hier prima zelf de weg op gaan.
Ik vergelijking met Maleisie is het waarschijnlijk een iets prijzigere bestemming denk ik.

Lestria

Berichten: 1066
Geregistreerd: 30-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:45

In Maleisië is dat bedelen om fooi helemaal niet. In Sri Lanka wel. Maar als je gewoon duidelijk bent is het prima te doen. Al kan ik mij voorstellen dat je het vervelend vindt.

noordje

Berichten: 2204
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 12:58

Wij zijn net terug uit Sri Lanka en wij hadden echt het gevoel alsof er ATM (of bank) op ons voorhoofd stond.
Je moet zo uitkijken dat je niet genept wordt. Dit gevoel hadden wij ook in Bali.
Ik zou eerder voor Maleisie kiezen of Thailand.
Borneo was ook heel mooi , maar er zijn zoveel mooie plekken op aarde.
Sri Lanka is iig voor ons niet voor herhaling vatbaar , maar dit ia persoonlijk en daarom is het best lastig om een ander te adviseren waar je naar toe 'moet'.
Succes met kiezen :)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-18 13:37

Zo grappig, de weegschaal gaat van links naar rechts :))
Ben ik er helemaal uit dat we naar Sri Lanka gaan, denk ik bij de laatste berichten: nee, toch maar Maleisië ;)

Rwanda klinkt niet als heel veilig.
https://www.nederlandwereldwijd.nl/reiz ... zen/rwanda
Maar goed, dat gold voor Costa Rica ook en buiten de Caribische kust heb ik me heel veilig gevoeld.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:43


elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:51

Fitzroy schreef:
Singapore ben ik wel eens geweest en vond ik een hele fijne stad. Maar deze is natuurlijk wel erg Westers. Dat verwacht ik dan in Maleisië weer minder. Zo hoorde ik van mijn ouders dat ze bv. geen wijn schonken ivm islamitisch land. Is dat overal zo in Maleisië ? Niet dat ik niet zonder alcohol kan maar een wijntje op vakantie vind ik toch wel lekker.



overal waar wij waren was er ook gewoon alcohol te krijgen.
wij hebben indonesie/maleisie gedaan en zelfs in het zeer stricte islamatische west sumatra, tijdens ramadan, kun je gewoon nog alcohol krijgen.. wel is het zo dat de keuze soms beperkt is, maar dat ligt meer aan de afgelegenheid of ontbreken van echt toerisme, dan aan het feit dat ze geen alcohol willen verkopen..

Char_elle

Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:34

Nou ik vind dat alcohol wel lastiger te krijgen is hoor. Niet elk restaurant verkoopt alcohol. Nu viel Maleisië wel mee, maar ik heb zelden lekker een wijntje kunnen drinken. In Java was het helemaal niet gebruikelijk dat je overal alcohol kon halen. Ook is alcohol voor de begrippen daar redelijk ‘duur’, omdat het echt iets voor de toeristen is.

elenaMM77

Berichten: 9548
Geregistreerd: 20-05-14
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 23:40

Char_elle schreef:
Nou ik vind dat alcohol wel lastiger te krijgen is hoor. Niet elk restaurant verkoopt alcohol. Nu viel Maleisië wel mee, maar ik heb zelden lekker een wijntje kunnen drinken. In Java was het helemaal niet gebruikelijk dat je overal alcohol kon halen. Ook is alcohol voor de begrippen daar redelijk ‘duur’, omdat het echt iets voor de toeristen is.



absoluut.. wij hebben tijdens onze 3 maanden backpack, waarbij we van week 2 tot en met week 4 een georganiseerde reis van Djoser hadden, onze mede reisgenoten van djoser op hun aankomstdag op bali getrakteerd op avondeten op de pasar malam, voor de mensen die dat durfden (helft ongeveer durfde niet meteen op dag 1 aan het streetfood). Dus wij voor iedereen zo'n grote bak maaltijdsoep gekocht en als toetje gebakken bananen + 1 drankje.. Totale rekening was 130.000 roepies (13 euro).. prijs zonder de 4biertjes was geloof ik maar 70.000 voor (dus 7 euro voor 8 man eten en wat banaantjes + 4 cola).

grijnss.. onze reisgenoten zagen de rekening van 130.000 en schrokken zich helemaal lam waarop ze gelijk aanboden om ons tijdens de bootreis (1 week langs de kleine sundaeilanden) vrij te houden.. Dat grepen wij natuurlijk als rasechte hollandse dames met beiden handen aan, na wel netjes gewaarschuwd te hebben dat het echt niet heel veel was en we niet wisten wat de prijzen aan boord zouden zijn.. maar ze wilden persee.. de colaatjes aan boord waren 1 euro per stuk.. dus laten we zeggen dat we er niet bij ingeschoten zijn. :')..

Je hebt gelijk dat niet ieder restaurant overal wijn verkoopt met name in indonesië waar men wat stricter is.. Maar de locals kunnen je snel vertellen waar wel geschonken wordt.. hetzij alleen voor toeristen.. hetzij voor iedereen.. De kwaliteit echter is meestal niet top.. het zijn vaak plaatselijke wijntjes of redelijk goedkope import uit australie. als je van arak houdt.. dan zit je wel goed lol

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 23:15

Ik heb vandaag de offerte voor Sri lanka met privé chauffeur ontvangen.... Het lijkt me heel gaaf, maar ook heel spannend! Ben niet zo'n globetrotter ;)

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 09:11

Door welke organisatie heb je de offerte laten maken?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 10:14

Singha reizen :j

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-18 12:55

Die ziet er idd goed uit! De gewone rondreizen van hen zijn niet wat je zoekt?

Ik ga trouwens 11 februari naar het Fox theater in Hoofddorp, waar heel toevallig de landenpresentaties van Maleisië en Sri Lanka achter elkaar zijn.
Misschien ook nog een ideetje voor jou?

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:50

Niet helemaal nee, zo hebben wij nu ook een boottocht erbij op zoek naar dolfijnen en walvissen, en wat minder tempels
Zo ligt het voorstel nu:
Dag 1 - Je Sri Lanka rondreis begint met de vlucht naar Sri Lanka.

Dag 2 - We heten je hartelijk welkom op de luchthaven van Sri Lanka. Transfer naar je hotel in Negombo. Je maakt een fietstocht door de stad.

Dag 3 - Vertrek naar het Wilpattu nationale park, maak een safari en daarna je accommodatie bij het park. Verblijf Big game safari tent

Dag 4- Richting Sigiriya, in de namiddag beklim je de Leeuwenrots in Sigiriya.

Dag 5 - Je gaat vandaag naar de oostkust voor je strandverblijf. Hier kun je 3 dagen blijven aan het strand.

Dag 6- Je gaat een boottocht maken op walvissen te spotten aan de oostkust.

Dag 7 - Ontspannen dagen aan de oostkust. Je kunt hier snorkelen of op zoek naar walvissen.

Dag 8 - Via de grootste fruit en groente markt en ehet olifanten weeshuis in Pinnawela rijden we naar je home-stay in de buurt van

Dag 9 - Je gaat naar het kleine plattelandsdorpje Illukgoda midden in de groene natuur. Onder leiding van gids Kumara maak je kennis met de bevolking. Je bezoekt Mawanella, maakt een dorpswandeling en volgt een kookles

Dag 10 - Transfer naar Kandy. Groot deel van de dag ter vrije besteding. In de loop van de middag bezoek je de Tempel van de Tand.

Dag 11 - Bezoek Botanische tuin, vervolgens de bergen in naar Nuwara Eliya. Onderweg bezoek je een theefabriek.

Dag 12 - in de ochtend een prachtige treinreis naar Ella. (Optioneel: bezoek Horton Plains in de ochtend) Je gaat vanavond eten bij de lokale mensen thuis.

Dag 13 - Je verlaat de bergen. Vandaag bezoek je het Yala National Park. Eén van de grootste natuurparken in Sri Lanka! ma 13-aug 1 maal Yala arrangement | Yale jeepsafari

Dag 14 - Naar het Nederlands sterfort in Galle. Hier verblijf je ook binnen het fort. overnacht zelf in het sterfort.

1 maal Galle arrangement | Galle Sightseeing met gids
Dag 16 - Vertrek naar de luchthaven voor je terugvlucht.

(T is niet overal goed gegaan met knippen en plakken ;) )
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 27-01-18 15:58, in het totaal 1 keer bewerkt

1234

Berichten: 11291
Geregistreerd: 27-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:53

Waar gaan jullie die boottocht doen? :D Wij hadden ook een Whale Watching trip gedaan, bij Mirissa. Hebben toen een paar vinvissen gezien. Maar vond wel dat er soms teveel boten waren. Paar dagen nadat wij waren geweest, hoorden we dat ze daar orka's hadden gezien ofzo. Toen baalde ik dat wij dat niet hadden :')

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Maleisië, Sri Lanka of ...

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:58

Zie edit ;)