[HK] Het grote fjordentopic

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:47

Lieve foto! Hebben er meer mensen een shetlander bij hun fjord(en)?
Ik ga mijn shetlander 3 februari halen. Ben erg benieuwd wat ze van een ‘kleine koe’ (lees vosbonte shetlander :+ ) vinden!


jaimy10

Berichten: 1704
Geregistreerd: 14-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 07:50

Afbeelding

Afbeelding

Toen Moos nog bij ons op eigen land stond hadden we ook Shetland, lieve schat was dat <3


xxVon
Berichten: 1110
Geregistreerd: 04-03-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:12

Ik heb 3 vosbonte schetjes erbij lopen

[o] Klasse I + 18 / Klasse II + 7 / Klasse III + 2
B + 1 /

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:24

Hierna kom er bij mij ook geen paard meer en eigenlijk zou huidige al weg moeten vanwege gezondheid. Maar die gaat alleen nog weg bij dood.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:41

Wij hebben deze knapperd er bij <3
Ernie, uhmm ja Bert en Ernie :+

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:34

Super toffe fotos!
Wil in het voorjaar ook een fotograaf laten komen. Als ze de winterwollies weg zijn O:)

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:35

Hier ook shet-fjord combi, vind ze heel goed matchen qua karakter ook, Vlekje en Jules hebben precies dezefde karakter trekjes <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn zus is fotograaf sanso, die maakt onze 'echte foto's' :) kei handig en leuk :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 10:46

Die foto met 2 fjorden en de shet in het midden <3

Ik gad er ook een shet bij. Toen gad ik alleen nog Leo en de shet. Maar de shet is een aantal jaren geleden overleden. Ik heb nu 5 paarden aan huis staan (ook veel te veel trouwens), dus er is geen shet meer bij gekomen.

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:31

Afbeelding

Afbeelding
Jep hier ook een dreamteam Haha. Onze oudere fjord is dikke vrienden met de shet en kunnen ook niet zonder elkaar. De jongere fjord ziet de shet meer als speel object, dus de shet is daar absoluut geen dikke vriendjes mee. :')

Jets

Berichten: 3547
Geregistreerd: 15-09-11
Woonplaats: Zwolle

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 11:34

Leuk al die fjorden met vriendjes! Winnie stond vroeger ook met een shet, maar die was al heel oud. Is ingeslapen toen wij een weekje op vakantie waren, toen we terug kwamen heeft ze haar eerst een tijdje lopen zoeken :(:)

Ik ben zelf fotograaf, maar meestal mislukken de foto's van m'n eigen paard :') Vind het altijd leuk om andere fjord voor de lens te hebben :D

Ipsilonka

Berichten: 5859
Geregistreerd: 08-09-02
Woonplaats: buiten Uitgeest

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:18

Ik heb een Shetlander, een fjord, een tuigpaard en een dressuurgefokt paardje.

SuperDet 12-04-2006 / 26/03/2019, ik mis je zo
Een shet, een fjord, een Gelderse en een halve hackney en mijn stallen zijn vol!

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:25

Fabster schreef:
Die foto met 2 fjorden en de shet in het midden <3

Ik gad er ook een shet bij. Toen gad ik alleen nog Leo en de shet. Maar de shet is een aantal jaren geleden overleden. Ik heb nu 5 paarden aan huis staan (ook veel te veel trouwens), dus er is geen shet meer bij gekomen.


Die hebben wij in de woonkamer hangen, de 3 musketiers. Kunnen totaal niet zonder elkaar <3

Super leuk dat de meeste fjorden van ons toch ook een shetlander maatje hebben!

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 13:30

Prachtige foto hierboven!!! Van dat drietal

Mijne loopt bij mijn 10 jarige kwpn ruin.
Ik sta op een eventingstal :j

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:42

Voor de mensen die het intresseren:
Viking heeft zijn tweede sessie gehad. Het filmpje staat online op Natural Horsemo

Lieverd deed weer zo zijn best! Hij is al zoveel verbeterd in korte tijd.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:04

Ooh, ik da straks of morgen even kijken sanso, vond de vorige filmpjes heel interessant! :j
Jij bent van NB zie ik, waar in NB ergens? Ben nu wel heel nieuwsgierig geworden naar hoe ze werkt en wil misschien toch ook eens een sessietje met Jules plannen, als het haalbaar is :)

De foto van da 3-tal is inderdaad echt prachtig, snap dat ie in je woonkamer hangt! :j

Rijd je ook eventing met je Fjord Iris? Dat lijkt me stoer! Mijn nicht is professioneel eventing amazone, op olympisch niveau, vind het een hele toffe en veelzijdige tak van de sport! :j

Zo, mijn knollies staan weer lekker te genieten van hun avondeten! Heb nu 2 slowfeednetten en ze staan 's nachts weer bij elkaar, ben benieuwd :D

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:19

Kaatsheuvel :)
Ze komt zelf uit Oosteind, rijd volgens mij ook overal heen en is echt niet duur. Wil je best vertellen wat ik betaal in PB, maar ze is het dubbel en dwars waard.

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:27

Wat een leukie die Viking. Wat is er met hem gebeurd dat hij nu zo onzeker is voor aanraking.

Fabster

Berichten: 9096
Geregistreerd: 16-01-14

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:31

Afbeelding
Afbeelding

Avonturenrit in de Drunense Duinen. Heel veel stormschade daar. We waren bijna klimgeiten om over de ruiterpaden te kunnen. De biswachter is daar nog wel even bezig.

sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:35

Ilona wat precies weet ik niet (deels wel maar niet alles) maar hij heeft een erg zwaar verleden gehad. Van zichzelf is het al een onzeker en iets wat sensibel/gevoelig paard. Dit is alleen maar verergerd door zijn verleden.
Ging als veulen al mis toen hij in de draad is komen te hangen, een erg groot litteken op zijn achterbeen.
Zo zijn er meer dingen; geslagen/mishandeld en ook mentaal gebroken. Bang voor vreemden, (onverwachte) aanrakingen en naalden oa.

Een heel boekwerk, maar omdat ik niet het hele verhaal kan terug ‘vinden’ ga ik er liever niet verder op in als dit. Wellicht via PB wel.

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:40

Oh woow Fabster, ik wil ook terug kunnen rijden als ik dat zo zie, wat ziet dat er heerlijk uit! Inderdaad nog wel wat stormschade daar zo te zien, maar wat een stoere foto die eerste!

Ik begin het rijden nu toch echt wel te missen, het weer wordt weer wat mooier en als ik dan zo'n stoere foto's zie, zal tanden bijten worden tot de zomer vrees ik :( Wij reden vandaag met de trein door de Vlaamse Ardennen, en bij elk leuk uitzicht dacht ik, wat zou ik hier leuk de heuvel op willen galopperen, zucht...

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Marcella

Berichten: 36669
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:41

Die van mij heeft ook een "verleden", maar geloof niet zo heel erg. Wel 1 tot 1,5 jaar diverse handelaren geweest en daarna als alleen zadelmak als 3 jarige bij mij gekomen. Denk toch wel dat dat zijn geluk is geweest.

RIP Hero (Sunhild) 21-05-1997 - 17-05-2019 Leven met reuma is waardeloos.[HTT] We wecken een eind door met antieke potten en nieuwe potten. Informatie over wecken.
https://www.unitedconsumers.com/vriende ... id=6JRwR!P = Vriendenbonus

Ilonaa265
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 22:50

sanso schreef:
Ilona wat precies weet ik niet (deels wel maar niet alles) maar hij heeft een erg zwaar verleden gehad. Van zichzelf is het al een onzeker en iets wat sensibel/gevoelig paard. Dit is alleen maar verergerd door zijn verleden.
Ging als veulen al mis toen hij in de draad is komen te hangen, een erg groot litteken op zijn achterbeen.
Zo zijn er meer dingen; geslagen/mishandeld en ook mentaal gebroken. Bang voor vreemden, (onverwachte) aanrakingen en naalden oa.

Een heel boekwerk, maar omdat ik niet het hele verhaal kan terug ‘vinden’ ga ik er liever niet verder op in als dit. Wellicht via PB wel.


Achh arm dier! De oudste fjord van ons heeft ook iets mee gemaakt in ze jongen jaren, geen idee wat heeft ook wat littekens in zijn manenkam en bang voor de zweet. Gelukkig wel redelijk overheen gegroeid, maar nog steeds dagen dat hij erg gevoelig is voor bepaalde dingen. (Inmiddels al 19 jaar oud, maar nog..)
Succes met hem!! Veel vertrouwen opbouwen en oefenen :) Nu al heel veel verbetering te zien dus gaat vast ‘goed’ komen.

x_Irisje_x

Berichten: 3700
Geregistreerd: 07-01-04

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 10:51

Wil wel wat licht crosswerk gaan doen ja :j maar niet teveel. Ben zelf namelijk nogal een schijtert Haha. Maar ik sta oo deze stal vanwege de enorm fijne hulp en vanwege de faciliteiten: binnenbak, buitenbad, enorme crossweide en aangrenzend bos

L_iek
Berichten: 9704
Geregistreerd: 11-01-07

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:19

Hoi! Ik kom mijzelf hier ook melden. Sinds 2 maanden in het bezit van een fjorden ruin.

Isabel_k

Berichten: 4767
Geregistreerd: 18-03-12
Woonplaats: Zuid holland

Re: [HK] Het grote fjordentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 13:35

Leuk! Volgens mij heb ik de aankoop ‘gevolgt’ in een of ander topic :D

IG: @arabierjoep


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers