[VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:50

Beterschap ten eerste! Maar wat denkt hij nu dat het is en waar het zit? (of heb ik dat uit een vorige post gemist?)


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 20:53

Nee heb je niet gemist, ik mis het zelf nog steeds.
Hij heeft deze keer wel overal geduwd en gevoeld maar voelt in de knie en de hak niks verkeerd. Het is alleen moeilijk in te schatten omdat, ook waar zijn been dik is en de wonde zit, mag je hem gewoon aanraken en duwen. Dus ik weet niet wat hij zou doen als hij pijn heeft want hij doet dus gewoon niks..
We gaan er dus van uit dat hij geen pijn heeft in zijn knie en in de hak, maar Duke is moeilijk te lezen (het is gewoon écht een bikkel).
We kunnen pas zeker zijn na de echo en die kan nu nog niet gemaakt worden, dat is hoofdreden 1 waarom ik mezelf zo zit op te jagen :P

Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:55

Oh wat zorgelijk inderdaad... Konden ze maar praten! :(
Vind je hem wel iets verbeteren?

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 20:59

Jawel, hij gaat een stuk beter als eerst. Elke dag een beetje beter.
Had zus gevraagd om vanavond mee te komen om een stukje te filmen maar ik denk dat dat voor morgen zal zijn. Ik denk, als jullie het zien samen met het eerste filmpje dat je wel een groot verschil ziet hoor.


Jessix

Berichten: 16382
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:38

Gelukkig maar! Beterschap hoor.

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:34

Granoek schreef:
Haha nou mijn DA zou daar niet mee akkoord gaan :P
Hij is net weer geweest en het hele gesprek bestond eigenlijk uit 100x "*vloekwoord* hij is écht groot" of "wat een verschil met dat hoopje ellende van vorig jaar" en dan nog 20x "wat is hij braaf zeg" en dan 1x "wat zou mijn leven gemakkelijk zijn als al mijn patiënten zo braaf en rustig waren" <3



Zooooooo bekend! <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 08:53

Ja toen steeg ik wel even een paar cm op hoor :o Ben benieuwd hoe ik zijn stal zometeen aantref, normaal moet ik voor mijn werk altijd gaan en moet om 8u30 werken. Vandaag vond ik dat ik wel even mocht uitslapen en de ervaring leert mij dat Duke of Dexter me hier altijd uitgebreid voor ‘bedanken’ :n

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:18

Wanneer worden er nu echo's gemaakt? Of heb ik dat ergens gemist?

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 09:53

Als die zwelling weg is -O-
Die specifieke DA is zondag trouwens helemaal niet meer geweest, heeft zelfs niet meer gebeld. maar de andere twee zeggen hetzelfde. Als er nog zoveel vocht zit zie je niks op een echo. Daarom nu cortisone gekregen en echo kan pas als dat been dunner is :n Hij stelt wel mijn geduld aardig op de proef

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 09:58

Oh wat oliebol! En wat een rare DA zeg..

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 14:33

Ja heel raar inderdaad.. al je geen tijd hebt zeg dan gewoon niet dat je gaat langskomen.

Maar goed, ik schrok me een bult toen ik vanmorgen Duke zijn been zag want er was nog maar de helft van over! *\o/* Dus die cortisonespuit heeft aardig zijn werk gedaan, ben blij!
Hij loopt ook elke dag een stuk beter :)


Heb hem een nieuw halster gekocht want brave jongens krijgen nieuwe spullen :o :(:)
Straks even kijken wat vriend zegt maar als die ook denkt dat het slank genoeg is kan ik nog eens iemand vragen voor de echo. Iemand anders dan maar :=

Dexter is terug aan stal dus die ga ik morgen de sokken wassen en nog eens samen aan het werk en heb er heel veel zin in!

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 16:55



De daad bij het woord gevoegd en Dexter heeft me goed laten wer.. ehhhh we hebben goed gewerkt. Nou, eigenlijk helemaal niet goed gegaan maar dat kon ik ook niet verwachten natuurlijk :)
Wij zitten terug bij 0, niet omdat het moet maar omdat het kan :')
Wilde vandaag beginnen bij ons grootste probleem: het tempo.
Dus het enige doel voor vandaag was: op hetzelfde tempo blijven stappen/draven zonder de hele tijd te moeten aansporen.
Ik denk dat in het filmpje wel duidelijk wordt dat dit gemakkelijker gezegd dan gedaan is :P

Ken je zo die laatste 2 stappen voor je een overgang maakt van draf naar stap? Dat is Dexter zijn basis tempo. In het filmpje valt het me nog mee maar gevoelsmatig heeft hij echt de snelheid van een regenworm en nou wilde ik vandaag gewoon letten op mezelf, niet te vaak benen geven en gewoon reactie krijgen bij been aanleggen. En dat ging best aardig! 3 stappen lang... en als ik dan niet aanspoor gaat hij ook gewoon stilstaan.
Vroeger (lees: vorig jaar) deed ik dan maar wat vaker aansporen maar ik wil dit gewoon fatsoenlijk oplossen, been = gas. Dus als we het komende half jaar alleen maar gaan stappen is dit de reden :+
Heb hem dan nog aan de longe gezet maar als je 900kg weegt (sorry, 800kg hij is mooi aan het afvallen!) heb je natuurlijk sch*t aan een zweep en ik ben helemaal niet zo ervaren met longeren dus dan denk ik 'misschien snapt hij het niet omdat ik iets fout doe' en dan stop ik maar 8)7

Oh had trouwens inspiratie gehaald bij Nadine en Pluis, want had de zweep achterwege gelaten. Ik meen mij te herinneren dat jij dat ook eens moest doen? Ik denk dat het nu heel frustrerend was maar ben wel overtuigd dat dit kan helpen meer reactie op been te krijgen, op lange termijn. :j

Duke gaat prima! Relatief goed, bedoel ik dan :) Weer wat beter dan gisteren en ga zometeen een andere DA vragen voor de echo te komen maken. Heb niet het idee dat ik me nog verplicht moet voelen deze buurman te vragen omdat die eigenlijk helemaal niks meer heeft afgebeld de zondag dus dan kijk ik gewoon voor iemand anders. Heb al iemand achter de hand gelukkig :)

Captain

Berichten: 21335
Geregistreerd: 15-10-08

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:16

Ik ben zo blij dat Annie juist super voorwaarts is. :') Ik denk trouwens dat Dexter het ook prima kan maar hij een beetje misbruik maakt van jouw onzekerheid daar in. :+

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 17:18

Dat weet ik wel zeker :P Je ziet hem gewoon al klieren met opstappen, als ik vanaf de grond opstap blijft hij staan als een baksteen maar zodra dat opstapje er bij komt begint hij opzij te stappen. :roll: Volgens mij zit hij in zijn tweede jeugd.

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 17:59

Ohhh wat een heerlijke klier haha! Ik denk idd ook dat hij jou gewoon in de zijk neemt ;)

Ik mocht idd niet meet met zweep rijden, omdat ze zonder zweep niet meer voorwaarts wou, maar met zweep ik elke pas moest slaan.. (het was ook geen tikken meer..)

Ik rijd pluis met een spoortje, en zodra ze niet op mijn kuiten reageert krijgt ze daarmee een por net zo lang tot ze vooruit vliegt.
Maar ik denk dat dit ook prima zonder spoortje kan hoor! Want met spoortjes moet je natuurlijk wel zo stil zitten dat je ze verder niet gebruikt ;)

Denk dat wat jij doet in je filmpje, een trap geven ook prima werkt als je maar volhoud en geen genoege neemt met de helft..;)

Overigens staat pluis ook op een halve kilo haver per dag, want anders is het echt een slak.. En ik hou wel van beetje tempo. :D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 18:09

Ik heb toen ik lessen nam altijd met sporen gereden, hele korte wel, maar op een gegeven moment ben je gewoon alleen maar die dingen aan het gebruiken in die dikke spekbuik en hij deed er gewoon niks meer naar. Dus als het niet helpt zie ik niet in waarom ik ze nog moet blijven gebruiken. Voor ik begon te filmen hoefde ik eigenlijk niet eens zo hard te trappen.
Heb ergens ooit gelezen over 1-2-3. 1x been aanleggen eerst, als er geen reactie komt sterker doornemen, als er dan nog geen reactie komt alles uit de kast halen :')
Dus we begonnen met rustig aanleggen en daar kwam natuurlijk niks uit, maar als ik dag sterker doorkwam ging hij wel steeds. Heb nooit tot 3 moeten gaan, behalve natuurlijk als ik een filmpje wil maken, duh :')
En toen heb ik even echt doorgenomen, maar verder ging hij na een paar keer '2' best wel goed op been aanleggen. In stap dan toch.

Ja Dexter stond een beetje op dieet := Wellicht heeft dat er ook mee te maken, hoewel dit eigenlijk gewoon Dexter is zoals ik hem ken. Eerder regel dan uitzondering :P

Nadiine__x

Berichten: 2790
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:20

Klopt ook allemaal wat jij zegt hoor!

Van haver worden ze als het goed is niet dik, ze krijgen er glanzende vacht van en zou goed voor harde hoefen zijn. En dus extra energie ;)

Ik zou jullie zo graag willen helpen met dressuur, jammer dat je zover weg woont! :(

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:22

Ik ook (schaam schaam) nu pas op de hoogte van dit topic! Ik volg! :j *\o/*

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:33

Dexter denkt "Als we er vandaag niet komen, komen we er morgen wel". :Y)
Hij is wel mooi zeilproof. :)

En wat me vooral opvalt in je filmpje............. HIJ IS GROOT!! :') Haha, Dexter leuk, gek peerd.

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 18:36

Gimme_Spurs schreef:
Ik ook (schaam schaam) nu pas op de hoogte van dit topic! Ik volg! :j *\o/*

Hooooooooooi ! :D

Ja hij is alles proof, behalve als hij met volle focus aan het sloffen is naar huis toe en ik geef onverwacht een schouderklopje, dan liggen we ongeveer in het veld. Soms denk ik echt dat hij dan in gedachten verzonken is en niks van de wereld rondom zich mee krijgt :')

Hij is ehhh aardig aan de maat ja :D

Heb nooit haver durven geven omdat Dexter als hij fris is meestal gewoon vervelend wordt maar niet extra voorwaarts. _-:(

Morgen om 15u komt de andere DA al kijken of er foto's en echo gemaakt kunnen. (ga nog niet zeggen dat ze ze komt maken, is wel de bedoeling maar ik blijf even voorzichtig afwachtend haha).
Wordt nog wat want ik moet om 12u30 naar de tandarts dus zal een beetje kwijlend moeten uitleggen wat er aan de hand is, met mijn mond half verdoofd

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 19:12

Kunnen we jouw Dex niet een beetje van mijn Dex geven en andersom? Is die van mij wat relaxter en die van jouw wat voorwaartser. Het zit hem in elk geval niet in de (bij)naam :=

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-01-18 22:16

Ik heb net zelf Duke zijn spuit gegeven *\o/*

Anoniem

Re: [VOLG] Dexter en Duke, Clydesdales in Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:31

Super!! *\o/*
Ik ga voor je duimen morgen. :j
Heb nog steeds vingerafdrukken. :D

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-18 16:13

Net terug thuis :) wat een lieve DA was dit, echt super fijn!
Om maar met de deur in huis te vallen; er is niks gebroken *\o/*
Op de foto’s zag je wel 2 duidelijke afdrukken dus we kunnen er wel ongeveer zeker van zijn dat de draad rond zijn been heeft gezeten. En omdat hij na een week AB nog steeds kreupel loopt moet dat een serieus zware kneuzing zijn geweest..
We mogen nu stoppen met de AB en hij krijgt alleen nog cortisone tot en met zondag en na het weekend zou hij gewoon weer goed moeten lopen en dan mag hij ook terug naar buiten :) :) Anders moeten we even terugbellen maar heb er goede kijk op. Hij mag wel een beetje stappen elke dag, dat is goed voor zijn beentje


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dnies90, flora, fokfanaat, Natascha en 32 bezoekers