GoPro-gebruikers?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:44

[***] schreef:
Kan je ook op je mobiel kijken als je een foto neemt? En dan eventueel even herpositioneren ofzo?

Nee, dat kan niet, ...tenminste, als je ook gelijktijdig aan het filmen bent. Heb je de filmfunctie uit en maak je alleen foto's dan kan het wel.

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:51

Ik heb ook een gopro session. Met rijden nog niet kunnen gebruiken, wel met skiën en dat was super leuk om terug te zien! Beelden waren prima.

Ik vind het vooral handig dat ik hem met mijn telefoon kan bedienen.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 00:28

Ik denk dat ik toch voor de 5 black ga, morgen nog eens verder vergelijken maar voor nu vind ik het een voordeel dat je de batterij kan wisselen en dat hij foto's in RAW en HDR kan maken. Dit mis ik in mijn huidige apparatuur, zou interesssant zijn voor landschappen, en dan heb ik dus alles in 1 ...

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 02:32

Volgende maand ga ik eindelijk ook een GoPro aanschaffen! Wilde ik al zolang... :') Ik volg dus! :)

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:26

Wat leuk! Weet je al welk model je gaat nemen?

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:46

Ik ga voor de GoPro hero 6!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:18

Zo zeg! Haha.
Die vind ik voor nu even te duur, zeker met al de extras die nog moeten gekocht worden vind ik de 5 black wel voldoende, denk dat ik daar meer dan genoeg plezier mee ga beleven ;)


Heb trouwens nog wat zitten lezen en bekijken enzo, denk dat ik best blij ben dat ik zo'n kleine handen en dunne vingers heb :') Lijkt me nog best moeilijk zo'n ding als je grote handen hebt ...

En die mounts die erbij zitten, er zitten er 2 bij om te plakken .. maar als ik het goed begrijp is het ergens op plakken en nooit meer eraf halen? Of ja, als je het eraf haalt is het niet meer bruikbaar?

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:47

Over een paar dagen zijn de BTW dagen bij Mediamarkt trouwens, dat scheelt nog wel eens wat geld :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:57

Zou dat in België ook zijn? :+
Want daar staat hij aan dezelfde prijs andere winkels, maar met dan de BTW eraf scheelt het natuurlijk wel ...



Zit trouwens nog te kijken naar een pakket .. Waar ik zou willen bestellen raden ze een geheugenkaartje van 64 GB aan maar ik heb eigenlijk liever 2x 32 ofzo ... Of misschien gewoon 1x 32. Zou dat niet voldoende zijn? Bijkopen kan altijd nog .. Het is niet dat ik weken op vakantie ga en geen pc tot mijn beschikking heb :+



Edit; ik vermoed de BTW-dagen alleen in Nederland, want op de .nl zie ik het staan en .be niet (wij hebben hier nu ook de solden op dit moment). De prijs is op de .nl trouwens ook duurder ;)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:56

Ik heb een SanDisk Extreme Pro van 64GB erin zitten. Schrijfsnelheid is 90mb/s.
Even naar je Go Pro kijken welke je gaat kopen wat de schrijfsnelheid van het apparaat is en wat je dan minimaal nodig hebt aan snelheid van de geheugenkaart.

Ik heb die Session dus, en dat was een uitgeklede versie. Je kreeg er dus ook niks qua mounts bij. Ja 2 stickers en een platte en een gebogen voetstukje. Thats is.
Heb dus gewoon een alles in 1 pakket van Rollei erbij gekocht voor 30 euro. Kwalitatief goed zat hoor, en past perfect bij de Go Pro. Alle populaire mounts die je kunt bedenken zitten erin.
Helm, borst, selfiestick, verschillende verleng stukjes, pootjes, fiets, stickers etc zat er allemaal in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:59

Dat laatste is iets waar ik achteraf nog naar moet kijken :j

Voor nu ga ik even de GoPro zelf en geheugenkaartje en dan wil ik even testen welke positie het meest handige is en dan daarna een mount (of pakket) kopen en een extra batterij enzo.

Het kaartje wat in het voorgesteld pakket erbij zit heeft 60 mb/s schrijfsnelheid dus dat heb ik aangehouden en via een andere website ga ik dan 2x 32 GB bestellen (scheelt toch weer een aantal euro en heb nog een cadeaubon van die site, alleen is de GoPro daar een stuk duurder... ).

Hoop dat ik het op die manier goed doe, heb er hoofdpijn van :')


Edit; moesten er kenners voorbij komen, dit is het kaartje:
https://www.bol.com/nl/p/sandisk-micro- ... ifications

Zou ik daar mee verder kunnen met een GoPro Hero 5 Black?
Heb zo'n schrik om iets verkeerd te kopen -O-

Natuurlijk is het wel stom dat 2x 32 GB duurder is dan 1x 64 GB. Zou een reservekaartje echt nodig zijn als je het gewoon regelmatig op je pc zet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:14

Zelf zou ik dan liever voor 2x35 gaan ipv 64. Dit mede met het idee dat als er echt iets mis gaat met je kaartje, je niet alles kwijt bent.
Maar ach, ik gebruik de 32 en dit is voor mij ruim voldoende. Een tweede kaartje heb ik altijd nog als eventuele reserve in mijn andere camera :D

Schrijfsnelheid en leesbaarheid hoeft niet alles te zeggen. Je kan een hele snelle kaart nemen, maar als jou pc een stuk trager is ben je die "winst" gelijk weer kwijt aan de andere kant ;-)

Ik heb deze in gebruik, maar zo te zien is diezelfde uit jou link ook prima.
https://www.bol.com/nl/p/sandisk-extrem ... 016499451/

8nnemiek

Berichten: 43380
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:23

Probleem met trage kaartjes is dat de camera de 4k video bv niet snel genoeg op het kaartje kan schrijven. Zo’n kaartje kun je dan simpelweg niet gebruiken voor zware video.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:29

De snelheid is niet belangrijk voor je computer...
Het heeft te maken of de go pro Ultra HD weg kan schrijven op de kaart. Zoals Annemiek zegt, als je een trage kaart in je GO Pro stopt die 4k video kan opnemen gaat dat problemen opleveren. De kaart moet voor hogere kwaliteit meer MB/s kunnen wegschrijven, omdat het gewoon een groter bestand is.

Mijn standaard HD filmpjes worden met ongeveer 30 mb/s weggeschreven. Ik heb dus een kaart erin zitten die dat makkelijk aan kan. (Ik had ook wel voor deze Go Pro een langzamere erin kunnen doen, maar met oog op de toekomst heb ik maar gewoon gelijk een snelle genomen, qua prijs maakte dat weinig uit).

edit.
Ik heb thuis nog een gewone film camera. Daarin gebruik ik een kaart met de schrijfsnelheid van 95MB/s. Ook weer zo'n Ulta Pro dinges kaartje.
Maar ik heb ook een standaard kaartje die maar 30mb/s aan kan. Die heb ik er wel eens per ongeluk in gedaan. Camera liep vast, opslaan duurde lang, en de beelden waren niet lekker vloeiend.
Hij deed het wel... maar niet zoals het hoort. :Y) :+

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:45

Toch 2x 32 nemen ja? Onderweg moeten wisselen lijkt me ook niet handig... En ik zet elke keer alles op de pc dus het staat er geen dagen of weken op...

Moet inderdaad wel een snel kaartje zijn :j Schrijsnelheid dan, leessnelheid maakt eigenlijk niet zo uit. Had gevonden dat vanaf 45 MB/s goed zou moeten zijn, het winkelpakket raadt eentje met 60 MB/s aan dus heb ik daar naar gezocht.

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:31

Ook ik laad na iedere rit alles af.
Stel ik ben een dag weg en ik kan tussendoor laden(bv in auto), dan vind ikzelf het fijn om niet te hoeven wisselen van kaartje.

Ik hoef dus niet bang te zijn veel data te verliezen als het kaartje er mee stopt. Dan alleen die ene rit.
Maar eerlijk gezegd heb ik het nog nooit meegemaakt. Ben dan ook zuinig op mn spulletjes.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:54

Met de 32 kom je al een heel end weg hoor. Ik gebruik de Gopro ook regelmatig om mijn rijden te filmen. Na een uur filmen in hoge resolutie is mijn kaartje nog niet vol. Ik zet het ook altijd gelijk over naar een externe harde schijf zodat ik elke keer met een leeg kaartje start.

Om op je eerdere vraag terug te komen, die plakmounts kan je maar 1x gebruiken. Verder heb ik geen ervaring met het verwijderen daarvan. Ik gebruik ze namelijk niet :-)

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 21:44

Ik had een plakmount op het dashboard gedaan, bij het eraf halen brak m'n dashboard, dus die dingen plakken wel goed :')

Ik heb ook zo'n plakmount aan mijn rally auto, zit er na een paar jaar en heel wat rondes over het circuit nog steeds stevig aan vast :)
Als ze eenmaal zitten, dan zitten ze ook echt goed.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 22:16

Haha oei, dan maar ergens ophangen waar het zeer definitief is, indien ik ze zou willen gebruiken :P

Ik blijf twijfelen.. Denk dat ik aan 1x 32 GB misschien wel genoeg heb, maar voor 12 euro meer heb je wel het dubbele aan capaciteit..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 14:08

Ik ga vanavond bestellen 8-)

Zijn er nog tips voor mount-sets? Bij voorkeur van bol.com of coolblue (weet niet of die sets hebben, moet ik nog kijken.)

Wat is goede kwaliteit en bruikbaar voor een gopro 5 black? Wat gebruik je veel als je met paarden werkt? Tips?

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:03

De Jaws klem! :j Zo'n verhipt handig ding, daarmee klem je jouw Gopro overal en nergens aan vast waar je de Gopro niet neer kunt zetten. Voor mij tenminste de aanschaf dubbel en dwars waard.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:09

Zelf heb ik nagenoeg alles qua mounts van Gopro zelf. Zo weet ik dat het altijd soepel past en van goede kwaliteit is. Daar is de prijs dan ook naar, da's wel weer het nadeel. Ik had in het begin een paar andere dingen van een goedkoper merk gekocht. De bevestigingen pasten wel, maar niet echt lekker. Ook vond ik de mounts niet zo stevig dan die van Gopro zelf.
Maar goed, dat is natuurlijk persoonlijk en daarmee wil ik niet zeggen dat de rest maar bagger is. Er zit vast goed spul bij, ik had er alleen geen zin in om dát ook nog eens uit te moeten zoeken.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:11

Dank je, daar zit ik ook wat mee. Ik ben zelf ook van het originele kopen, maarja, dat zit prijstechnisch heel anders in elkaar en ik weet nu nog niet wat ik eigenlijk nodig ga hebben...

Maar heb inderdaad ook schrik dat het net niet lekker past of dat het toch los komt of dergelijke.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:16

Waar je mss ook nog eens naar kunt kijken is het kleine opberg koffertje van Gopro. Daar kun je alles, je Gopro en mounts, heel fijn en safe in opbergen. De indeling kun je naar eigen wens indelen. Lijkt een klein ding, maar met de juiste indeling kun je er een wereld aan spulletjes in kwjjt.

Anoniem

Re: GoPro-gebruikers?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 16:19

Wat mss ook wel leerzaam en leuk is om te kijken zijn de filmpjes van Nick Bergsma op YT. Hij geeft tips over instellingen, mounts, en nog veel meer. Ik heb daar erg veel aan gehad in het begin :-)