[Info] Bokkers op de woningmarkt deel III

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 19:50

Pepper3 schreef:
We hebben vanmorgen een bod gedaan op het huis, na wat over en weer bieden zijn we tot een akkoord gekomen. Nu is er een familielid langs de woning gelopen, woont er vlakbij. En die kwam de huurders tegen. Bij navraag wat hun van de woning vonden is eruit gekomen dat er een lek zit in de badkamer en de verkoper hiervan op de hoogte is. Nu is de badkamer aan vervanging toe. Alleen wilde doormiddel van een opknapbeurt er nog een jaartje of 2 hooguit mee doen. Wat kunnen we nu doen. Ons bod is mondeling besproken en verder is er nog niks ondernomen. Ik denk dat het verstandig is om de makelaar op de hoogte te stellen. Zijn er nog evt andere dingen die ik kan doen? Wij zijn niet op de hoogte gesteld van dit probleem!

Ik zou voor een probleem wat op te lossen is een woning die je verder goed bevalt niet laten staan.Overigens lijkt het me ernstiger dat de woning kennelijk verhuurd is.Want als die er niet uit zouden willen dan krijg je ze er ook niet uit wegens huurbescherming.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:11

Jammer booo. Hopelijk komt er snel weer iets nieuws op de markt.

Pepper, je kunt hiermee natuurlijk jullie bod aanpassen. Zoiets hadden ze moeten melden.

Wij hebben weer een drive by dag gedaan. Paar afgevallen, en 1 ben ik vanaf de buitenkant verliefd op geworden. Hopelijk vrijdag bezichtigen. Geen idee hoe het er van binnen uit ziet, staan alleen foto's van een drone op, 2 stuks...

Morgen nog een paar bekijken en dan is onze waslijst weer een heel stuk korter.

Pepper3
Berichten: 1382
Geregistreerd: 05-05-09

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:28

Bleek achteraf toch mee te vallen, het familielid kan nogal snel in paniek raken en dan ook paniekzaaien. We zijn namelijk nog even langs de woning gereden en hebben de huurders aangesproken. Nu gaan we wel een bouwkundige keuring laten uitvoeren en wordt er nog een bezichtiging aangevraagd waarbij mijn vader mee zal gaan. Ook zal de makelaar nog een aantal kritische vragen krijgen dan. Huurders gaan er overigens op 15 maart uit. Die hebben namelijk al een andere woning aangekocht. Dus daar maak ik me geen zorgen om.

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:09

Wij hebben nu een fotograaf in onze Duitse woning en ze hoopt morgen de foto's al klaar te hebben.
Super spannend, want dan kunnen we het echt actief te koop gaan zetten.

Eulogy
Berichten: 5740
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:45

Balen Booooo, inderdaad niet zo netjes om jullie zo valse hoop te geven.

Gefeliciteerd Djuulsie! Wat spannend :D

Wij hebben vrijdag een huis bezichtigd dat tegen ons max budget zit, de huidige eigenaren gebruiken het als vakantiehuis (in Cardiff... Beetje apart :+ ) dus de keuken en badkamers waren allemaal splinternieuw. Ik vond het een erg gaaf huis, maar we hebben al sinds juni een bepaald huistype in een nieuwbouwproject op het oog en dat krijgen we maar niet uit ons hoofd, waardoor we elk huis daarmee vergelijken :+ We hadden dat huistype al eens van binnen gezien net voordat het af was, dus zonder vloeren, zonder deuren, halve badkamers en keuken etc, maar deze zaterdag ging eindelijk het "showhuis" open. En ja, we zijn dus verliefd, hebben we besloten :+ Helaas bouwen ze nu een tijdje dat huistype niet, maar het specifieke huis waar we enthousiast over zijn is rond Mei 2019 klaar. Dat duurt nog een hele tijd dus, en dan zouden we eerst ons huidige appartement moeten verkopen en in de tussentijd moeten huren. Genoeg om over na te denken dus de komende weken/maanden :+

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:23

Heeft er iemand hier ervaring met "'erfdienstbaarheden"' in de koopakte?

Ik vind het allemaal wat moeilijk omschreven...Voor zover ik begrijp zijn dit gewoon de regeltjes van de wijk (gemeenschappelijk grond, regels mbt parkeren etc)

Maar zijn er dingen waar ik extra moet op letten? Ik weet dat ik het huis niet mag verkopen binnen 7 maanden bevoorbeeld en niet aan kamerverhuur mag doen?

Optiwolk

Berichten: 4783
Geregistreerd: 22-02-11

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:35

Enige erfdienstbaarheid die hier voorkomt is dat een boer over jouw land mag als hij niet naar zijn land kan via de weg.
Omgekeerd is het bij ons zo dat we verplicht zijn via stuk a naar stuk b te rijden, ook al kunnen we technisch gezien over de buur zn stuk.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:44

Wij hebben gehad wat betreft recht van overpad van ons naar anderen en van anderen naar ons,(wij moesten over andermans terrein naar onze achteringang. Was verkeerd vastgelegd waardoor de overdracht uitgesteld is toen, en wij mochten laatste twee meter van tuin niet afzetten vanwege onze buren weer) en nu een paar leidingen van gas onder hoek van perceel. Moet goed vastliggen, zeker wat betreft recht van overpad. Is dat lopend, met auto enz. Kan veel gezeur door ontstaan als dat niet goed vast ligt op papier bij de notaris.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:53

Stuur me anders even een pb, ik zit in jouw regio (Eindhoven) fatcat. En als ik het niet zo snel kan zien, kan ik het aan de makelaar vragen. Ik lees bijna elke dag dat ik werk minimaal 1-2 akte van levering voor het maken van taxaties.

SpeechLess

Berichten: 2325
Geregistreerd: 09-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:07

Wij hebben net ons bod verstuurd, spannend! :):)

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 13:15

Na een tijdje meelezen wil ik me ook graag aansluiten bij dit topic. Ik heb er al heel veel informatie en ideeën uitgehaald maar vanaf nu gaan we zelf dan ook eindelijk wat actiever opzoek naar een nieuw plekje. We hebben absoluut geen haast want we wonen nu heel fijn en onze paarden staan heel goed maar we willen toch graag weer wat meer ruimte en eventueel de paarden weer aan huis.

Bij ons in de buurt is er weinig nieuw aanbod dus we kijken inmiddels ook ietsje verder maar ik merk al wel dat het huis dan wat mij betreft verder echt perfect moet zijn en dat is niet altijd realistisch :Y) . Inmiddels hebben we wel wat gevonden net buiten ons zoekgebied maar dat huis zou wel direct gesloopt moeten worden (en dus weer opnieuw opgebouwd). Iets waar we ons totaaal nog niet in verdiept hebben dus dat gaan we nu maar eens doen. Mocht iemand tips hebben over waar te beginnen? De woningmarkt loopt hier gelukkig nog niet zo snel.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:26

Ik wil ook wel ff naar de erfdienstbaarheid kijken als je wilt. Ben jurist Vastgoedrecht.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:32

Bod geweigerd, ruim onder andere bod. Duizenden euros dus is boven mijn budget dan weggegaan. Tsja keuze voor nu 0 huizen. Pfff wordt wel krap langzaam aan kwa tijd.

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:40

Wat balen Karuna :(

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 15:46

koenlover schreef:
Na een tijdje meelezen wil ik me ook graag aansluiten bij dit topic. Ik heb er al heel veel informatie en ideeën uitgehaald maar vanaf nu gaan we zelf dan ook eindelijk wat actiever opzoek naar een nieuw plekje. We hebben absoluut geen haast want we wonen nu heel fijn en onze paarden staan heel goed maar we willen toch graag weer wat meer ruimte en eventueel de paarden weer aan huis.

Bij ons in de buurt is er weinig nieuw aanbod dus we kijken inmiddels ook ietsje verder maar ik merk al wel dat het huis dan wat mij betreft verder echt perfect moet zijn en dat is niet altijd realistisch :Y) . Inmiddels hebben we wel wat gevonden net buiten ons zoekgebied maar dat huis zou wel direct gesloopt moeten worden (en dus weer opnieuw opgebouwd). Iets waar we ons totaaal nog niet in verdiept hebben dus dat gaan we nu maar eens doen. Mocht iemand tips hebben over waar te beginnen? De woningmarkt loopt hier gelukkig nog niet zo snel.


Lijstje met wensen en eisen maken (en ook beetje op prioriteit selecteren), hoeveel grond minimaal, wat moet er echt in zitten, wat wil je verbouwen. Hoeveel wil je uitgeven en hoeveel ben je bereid zelf te doen. Ligging bij bos/stad/weiland/school/ weet ik veel. Welke regio en hoeveel kms wil je verdeop verhuizen.

Ons zoekgebied is erg groot (rondom driehoek Eindhoven/Den Bosch / Oss) en ik kom dan dus ook niet weg met Funda met +15km rondom een stad. Ik heb op kaart gezocht (je moet best wel inzoomen om alle huizen te zien te krijgen!) en dan steeds van links naar rechts, dan beetje weer naar boven slepen en weer naar links. Zo alle misschien interessante huizen in een excel gezet met diverse keypoints zoals ligging (goed/matig/redelijk etc), vraagprijs, verbouwkosten, perceel afmetingen etc.

Dan gaan strepen tot je er een paar overhoudt die je wil bezichtigen.


Balen Karuna! Hoe lang heb je nu nog dan?

koenlover

Berichten: 2416
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Boekel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:04

Wat jammer Karuna, ook vervelend dat er verder niets van jou gading te koop staat.

Bedankt voor de tips Prairy. Wij zitten in dezelfde hoek van Nederland maar iets meer richting zuid-oost Brabant. Ons zoekgebied is ook een stukje kleiner (wij zoeken op funda op +10 en dan zitten er al wat dorpen bij die voor ons afvallen omdat ze met de auto net te onhandig te bereiken zijn).

We zijn nu toevallig tegen een perceel aangelopen wat ons erg aanspreekt alleen is het huis (mijn inziens) niet te renoveren (of het gaat hetzelfde kosten als nieuwbouw). Alleen waar begin je dan? Ga je eerst kijken bij de gemeente wat kan/mag? Moet je eerst gaan inventariseren wat het überhaupt kost om een huis te bouwen? Ik merk dat bouwbedrijven eigenlijk al concrete plannen willen voor je een kostenschatting kunt krijgen. Ik vind het erg lastig. Ik weet wat we aan hypotheek kunnen krijgen maar is het überhaupt realistisch om voor dat bedrag een huis te bouwen? Geen idee! Dat zijn dus de vragen waar we ons nu mee bezig houden.

Prairy
Berichten: 9068
Geregistreerd: 28-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 16:37

Ik zat voor een huis van 750m3, met nog 250m3 voor de garage, waarbij we dan (heel) veel zelf gingen doen, al op € 235.000, en dat is dan excl leidingwerk, elektra, dakbedekking bijv dakpannen, behang, sanitair, keuken schilderwerk. Wel incl fundering, buitenschil (maar zonder afwerking, dus nog geen stenen, stucwerk of hout), kozijnen, binnenwanden en deuren en wind en waterdicht. Dan heb je een klein beetje een idee.

Voor ons is nieuwbouw dus (helaas!) zo goed als afgevallen. Kunnen simpelweg geen huis naar onze zin bouwen op een plek die we leuk vinden. En het betalen. En wij hebben ongeveer 400-500k te besteden.

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 17:14

Nog 4,5 maand om alles af te ronden. Krap dus

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:24

Waarom zit je zo beperkt qua tijd Karuna?

Spannend Speechles! Ik hoop dat jullie niet al te lang in spanning hoeven te zitten!

Wij hebben vandaag alle hypotheekzaken zoveel als mogelijk klaargemaakt en opgestuurd, moeten nu nog 2 bijlages bij waar we op moeten wachten, hoop dat eind deze week klaar te hebben.

En dan ga ik vanaf morgen vast het huis opruimen (dat is er een beetje bij ingeschoten met alle regelzaken wegens strakke deadline) en wat weg kan vast op marktplaats/ weggeefhoek zetten. O.a. de babybox, kinderwagen/ buggy en 2 zwart stalen bijzet-tafeltjes willen we niet mee, en met opruimen kom ik vast nog een hoop andere dingen tegen!

Ik ben ook al druk aan het pinteresten voor ideeën qua inrichting/ stijlen! :D
Het wordt straks flink doorbikkelen, maar het stylen en inrichten is wel zoooo leuk :+:

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37239
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:30

Moet 10 jaar allimentatie overhouden voor hypotheek. Bij minder dan dat geen hypotheek meer. Nu al erg lastig om voor elkaar te krijgen dan onmogelijk. Dat begint dus wel krap te worden langzaam aan. Voor nu even flink moedeloos omdat ik maar weer besef hoe klem ik zit. Huis nu kan ik blijven zitten maar omgeving en beetje ook huis voelen niet meer als thuis maar als een noodgedwongen verplijfplaats waar ik echt blij ben dat ik af en toe elders kan slapen en verblijven. Maar aanbod is er niet,

weer rondje huur gebeld maar krijg steeds zelfde te horen. Onmogelijk, moet jaren opbouwen bij de enige waar ik me heb kunnen inschrijven. Maar dan nog geen recht op sociale huur maar vrije vestiging accepteren ze allimentatie niet. Zelfs de noodsprong bij vakantie woning en inschrijven bij een ander is geen optie zolang allimentatie loopt ja maar is die afgelopen dan geen aanvulling van wao tot bijstandsuitkering want dan woon je bij iemand. Oftewel ik zit domweg klem en vast, voelt nu even helemaal niet ok aan en ik zit er best even doorheen nu. -O-

Als ik zie wat ik hier moet doen om de boel ok te krijgen. %) Al blijf ik zitten dan met een veel te grote tuin

anjali
Berichten: 15077
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 19:00

FatCat schreef:
Heeft er iemand hier ervaring met "'erfdienstbaarheden"' in de koopakte?

Ik vind het allemaal wat moeilijk omschreven...Voor zover ik begrijp zijn dit gewoon de regeltjes van de wijk (gemeenschappelijk grond, regels mbt parkeren etc)

Maar zijn er dingen waar ik extra moet op letten? Ik weet dat ik het huis niet mag verkopen binnen 7 maanden bevoorbeeld en niet aan kamerverhuur mag doen?

Let er wel goed op,want dit soort zaken zie je vaak bij de Rijdende Rechter!

carika
Berichten: 1584
Geregistreerd: 02-04-10

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 20:09

Wat balen karuna.
Wij hebben ook weer een bod gedaan en we horen morgen hopelijk meer. Spannend.... zou het nou eindelijk lukken? Het is nu al zo vaak niet gelukt, het moet toch een keer wel lukken zou je zeggen. Duimen jullie mee?

Phylos

Berichten: 5667
Geregistreerd: 29-10-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 23:50

Succes voor de mensen die nog in spanning zitten!

Ik merk dat hele huizenjacht mij behoorlijk opvreet. Ik weet niet meer waar ik verstandig aan doe, welke eisen ik moet houden, welke ik moet laten varen. Denk je een heel leuk huis te hebben gevonden, valt het in het echt toch tegen. Steeds Net te laat met kijken bij de echt leuke huizen ook al bel je meteen.. afgewezen biedingen...moedeloos en dan woon ik niet eens in het westen. Soms krijg ik echt het gevoel, laat het allemaal maar zitten ik blijf wel bij mijn ouders wonen...

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 00:09

Huizenjacht is echt een emotional journey hoor Phylos! Je moet je zelf echt constant afvragen - Wat wil ik nu echt en wat zijn de toekomst plannen.

:(:)

Sterkte!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Re: [Centraal] Bokkers op de woningmarkt deel III

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 08:13

Hier valt het ook echt tegen ja.. Op de foto’s krijgen ze het ook allemaal zo groot :+