[VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:07

Leuk om de protocollen zo te zien! En Pluis ziet er leuk uit in haar keuringsoutfit, al mis ik het mooie invlechten dat je vaak ziet }>

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard


Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:29

Ze heeft een filmpje op facebook geplaatst waar je ziet dat ze ingevlochten is, je ziet het alleen niet op deze foto :D

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 11:39

Afbeelding
We waren in stijl hoor! :D


Haha, nee 1 jury, maar onze 2 proefen waren ook totaaaaal anders.
De 1e proef was pluis mega vervelend door die hoek en dacht ik, als. Ik maar rond kom waardoor ik er zelf veel chiller op zat. 2e proef ben ik eraan gaan rijden omdat ik haar merrie gedrag zat was, maar werd ze ook beetje moe. Ik was hierdoor veel strenger met mijn hulpen. Heb haar paar x een trap met mijn spoor gegeven en een x omgetrokken (wat je ook op protocol ziet staan) omdat ze gewoon lak aan mij had. En ook in de ring moet ze gewoon luisteren..

Maargoed, het was een goede 1e keer en wij leren lekker verder samen!*D

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:47

Leuk om de protocollen te zien inderdaad!
In de tweede proef staat de opmerking dat ze haar been optrekt, ik neem aan dat dat van haar hanetred is? Komt het omdat ze moe werd dat dit naar voren kwam, omdat het bij de eerste proef niet staat?

Jullie zien er goed in stijl uit!

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 18:33

Reusje_xx schreef:
Leuk om de protocollen te zien inderdaad!
In de tweede proef staat de opmerking dat ze haar been optrekt, ik neem aan dat dat van haar hanetred is? Komt het omdat ze moe werd dat dit naar voren kwam, omdat het bij de eerste proef niet staat?

Jullie zien er goed in stijl uit!


Ja klopt, dat is inderdaad van de hanetred. Het gebeurde in haar 1e proef, de protocollen staan verkeerd om ;) ik heb eerst proef 3 en daarna proef 4 gereden.

Zodra pluis haar eigen plan trekt komt dat been opspelen. En daar bedoel ik mee, zodra ze niet juist over haar rug loopt. In de 1e proef was ze veel te veel met de omgeving bezig waardoor ze dus uit elkaar,ze gaat dan slingeren en word slordig (of eigenlijk ik he, ik zit erop hahaha) dus toen vloog dat been een x uit de bocht.

Terwijl de 1e proef werd ze moeiig, maar was ze wel weer van mij, waardoor ik haar wel over haar rug kon houden :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 01:28

Wat een leuk topic om te lezen!
Ik ben nu bezig met de aanschaf van een 2 jarige Shire merrie. Als ik nooit meer een wedstrijd rij is dat vroeg genoeg, maar wil wel lekker dressuurmatig met de Shire aan het werk gaan in de toekomst. Erg leuk om jou ervaringen te lezen!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 07:39

Duidelijk! :)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 08:25

Daphara schreef:
Wat een leuk topic om te lezen!
Ik ben nu bezig met de aanschaf van een 2 jarige Shire merrie. Als ik nooit meer een wedstrijd rij is dat vroeg genoeg, maar wil wel lekker dressuurmatig met de Shire aan het werk gaan in de toekomst. Erg leuk om jou ervaringen te lezen!


Wat leuk om te lezen! :)
Let er bij je aankoop op dat je dan een rijtype koopt en niet het oude karretype, want die worden zo breed en kort als ze uitgegroeid zijn dat het wel erg lastig voor ze word ;)

Tja wedstrijden.. Ik heb het altijd geroepen, wil haar ook zeker omhoog rijden. Maar of ik ook echt officiël ga starten weet ik nog niet hoor.

Was nu ook, de donderdag bezig met alles invetten, de vrijdag bezig met haar helemaal wassen (iets met witte benen, wit hoofd en overal strond vlekken..) en dan zaterdag de hele dag op pad om te vlechten en erheen en al dat gedoe daar.

Wel leuk voor een keer hoor, maar omdat nou elke 2 weken te gaan doen om de startkaart eruit te krijgen..

Voor nu bewaar ik mijn onderlinge protocollen in een mapje en bij 10 winstpunten geef ik mij gewoon op voor het L1, dat is ook niet zo vaak. :')

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 15:05

Jullie gaan goed!!

Ik doe nu met mijn haflinger ook onderling zo nu en dan eens starten. Bij 10 winstpunten ga ik idd ook eens L1 starten en als ik daar met winst thuiskom, dan pas vraag ik een startkaart aan :') Zonde van het geld idd anders....

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 18:41

Hahaha ja slim toch!!

Afbeelding
Wat hadden wij vanmiddag mazzel met het weer en wat was dat even genieten! <3

Super veel enge dingen tegen gekomen, voor het eerst ook 1x afgestapt omdat ik dat niet goed zag komen als ze zou gaan rennen.. Halverwege afstappen (ja, nou.. Het is best een afdaling hoor!) vloog mevrouw dus aan de kletter, gelukkig kon ik nog goed landen en haar terug trekken aan de teugels, daarna was er spontaan niks meer aan de hand, want baasje liep voorop, dus dan is het goed toch? :=

Agoed, daarna weer opgestapt met wat hulp en onze rit vervolgt, we hadden echt heerlijk weer en beide paardjes (akkie was ook mee) waren zo blij! Pluis schoot er ook 8x vandoor ofzo, maar volgens mij meer uit hyperheid als dat ze eng bang was. Ei <3

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 18:45

Whahaha 'halverwege afstappen' :') Ben stiekem wel altijd benieuwd hoe ik zoiets zou uitzitten := Heb nu al een aantal jaar 'ervaring' maar kan niet zeggen dat ik echt kletter ervaring heb :P
De keren dat Dex er vandoor ging kan ik op 1 hand tellen (3x waarvan 1x tijdens een optreden whahaha), verder gaat hij vooral heel erg stilstaan als er wat is.

Ik kan me dus ook echt totaal geen beeld vormen als jij zegt dat pluis er vandoor ging :') Dus als iemand ooit in de buurt is om te filmen wil ik dit best zien :Y)

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-01-18 19:59

Whuhaha nou kijk, pluis springt opzij en maakt 3.galop sprongen en dan bedaard ze weer en ik lig in een scheur van het lachen en vervolgens gaat ze dribbelend haar weg vervolgem, briest ze een x en is alle ellende vergeten _O-

Dus heel spectaculair is het eigenlijk niet, het is vooral erg grappig als ze zo doet, en geloof mij, je gaat nergens heen hoor, zit als een huis ;)

Akkie daarin tegen, donders die kan er wat van, dat ik daar nog nooit vanaf gevallen ben.. :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 23:24

Nadiine__x schreef:
Daphara schreef:
Wat een leuk topic om te lezen!
Ik ben nu bezig met de aanschaf van een 2 jarige Shire merrie. Als ik nooit meer een wedstrijd rij is dat vroeg genoeg, maar wil wel lekker dressuurmatig met de Shire aan het werk gaan in de toekomst. Erg leuk om jou ervaringen te lezen!


Wat leuk om te lezen! :)
Let er bij je aankoop op dat je dan een rijtype koopt en niet het oude karretype, want die worden zo breed en kort als ze uitgegroeid zijn dat het wel erg lastig voor ze word ;)

Tja wedstrijden.. Ik heb het altijd geroepen, wil haar ook zeker omhoog rijden. Maar of ik ook echt officiël ga starten weet ik nog niet hoor.

:')


Komt goed, ze staat hoog op de benen, vader en ook opa van moeders kant zijn rijtype Shire’s.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 06:34

Daphara schreef:
Komt goed, ze staat hoog op de benen, vader en ook opa van moeders kant zijn rijtype Shire’s.


Leuk! Mag ik vragen wie de ouders zijn? :)

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:42

Nadiine__x schreef:
Daphara schreef:
Komt goed, ze staat hoog op de benen, vader en ook opa van moeders kant zijn rijtype Shire’s.


Leuk! Mag ik vragen wie de ouders zijn? :)


Ik heb je een PB gestuurd, ze is nog niet van mij, dus nog even niets openbaar.

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 10:08

Pffff, iets met merrie ofzo?

Pluis heeft momenteel haar kop scheef staan denk ik, wellicht puber, wellicht gewoon merrie. (laten we hopen op de puber -O-)

Maar als mevrouw nee doet, bedoeld ze ook nee. Terwijl ze het donders goed, mega frusterend!

Zulk gekke dingen vraag ik niet, eigenlijk alleen nagevelijk over de rug de bak door met her en der een volte en van hand veranderen en als dat goed daat stukjes verruimen..

Maar ik merkte met de wedstrijd al dat ze tegeb de hand kwam, maar dacht, ach vreemd terrein komt straks wel weer!
Maar ze ging er thuis vrolijk mee verder!!
Had de bak vol balkjes liggenzvind ze normaal vet leuk, maar ze was alleen maar bezig met tegen werken opbde teugels en mijn been nergeren..
Ik rijd met licht contact, ik verwacht, wanneer ik mijn teugels oppak dat ze inknikken. Ik rijd van achteren naar boven en begin dus altijd met beenhulpen.

Maar op zulke dagen maakt het niet uit wat ik doe.. Sporen, zweep, doorzitten, lichtrijden, teugels lang, teugels kort..
Ze heeft letterlijk schijt aan mijn been en doet lekker haar kop omhoog ipv omlaag.. {:)-:(

Nou was ik er donderdag flink klaar mee, ik kookte flink, want ze was me echt zoooo aan het stangen. Ik ben afgestapt wn heb er een enkel gebroken watertrens ingehangen ipv haar lievelijke trust bitje..

Op stap op, geef been, pak teugels op maat, corrigeer 1x dat het nu echt klaar is (met been en stille hand)
En ja hoor, mevrouw liep fluitend door de bak te shouwen!!

Had niks in mijn handen, briezen, fijn contact super aan het been.. :oo

Ik kon schakelen in draf, halthouden, overgangen, balkjes, niks was meer een probleem..

Je zou dr toch?? :wow:

Dus vrijdag weer erop gestapt, normaal rijd ik nooit 2 dagen achter elkaar, maar dit weekend heb ik geen tijd voor haar ivm werk weekend |( en wou even goed afsluiten.

Maar, ik. Vind Enkelgebroken watertrens te scherp, ik wil en ga daar gewoon niet standaard mee rijden! Punt.

Dus mijn beleerbitje even uit de kast gehaald, Dubbelgebroken hulstrens .
Het was opstappen en wegrijden, heb kort gereden en ben toen gestapt, maar ook nu merkte is tussendoor wel weer verzet.. Ik vind dit echt mega lastig, juist mijn handen is mijn grote valkuil ik word zelf snel slordig en ben dus bang dat ik fouten maak als zij zo doet..

Doe ik het wel goed? Ligt haar gedrag niet aan mij?

Maar, aankomende zaterdag gaan we met de trailer naar mijn oude instructrice waar ik zelf alles geleerd heb en voorheen ook met Akkie gelest heb!

Ik weet zeker dat zij ons/mij echt gaat helpen, dus heb er onwijs veel zin in! *\o/* Akkie gaat ook mee met Marjolein voor les, dus dat is dubbel leuk natuurlijk.


Ik ben er echt aan toe, want zodra je gaat twijfelen ga je fouten maken.. En eerlijk is eerlijk, ze kon het eerst ook op de trust, dus dan hoeft ze nu toch ook niet mijn armen eruit te trekken?

Gewoon met les de trust erin denk ik, wat denken jullie? :)


Ohhhh enne, kijk! Pluis heeft weer een nieuw setje! Mijn schoonmams heeft weer een bijpassend oornetje gemaakt! <3

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Nadiine__x op 21-01-18 10:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:11

Wat vervelend zeg! Heeft ze geen.last n haar tanden omdat ze op het bit zo anders reageert?

Ik zou inderdaad op de trust. gaan. Als ze dan zo protesteert kan je instructrice je ermee helpen zodat jullie weer vooruit komen :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 10:16

Pluis haar wolfskiezen en hengsten tanden heb ik er met 2,5 jaar allemaal uit laten trekken voor ik haar gingel beleren, zaten toen nog onderhuids, maar ik moest aan de slag voor dat been en de tandarts kwam toch en die was het ermee eens.

Dus op de plek van het bit kan ze geen tandjes hebben zitten. Daarnaast is de tandarts van de kliniek wapenveld nog kort geleden geweest en haar gebit was perfect, hoefde niet eens gefeilt.

Het enige kan wezen dat haar voortanden wisselen, want ze word in maart 5 jaar en ze wisselen tot 6 jaar toch?
Maar daar zou het bit niks mee te doen hebben lijkt mij.. Ofwel?


Ja idd, dat was ook mijn idee!

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


ikke

Berichten: 37527
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 10:40

Nadiine__x schreef:
Pluis haar wolfskiezen en hengsten tanden heb ik er met 2,5 jaar allemaal uit laten trekken voor ik haar gingel beleren, zaten toen nog onderhuids, maar ik moest aan de slag voor dat been en de tandarts kwam toch en die was het ermee eens.

Dus op de plek van het bit kan ze geen tandjes hebben zitten. Daarnaast is de tandarts van de kliniek wapenveld nog kort geleden geweest en haar gebit was perfect, hoefde niet eens gefeilt.

Het enige kan wezen dat haar voortanden wisselen, want ze word in maart 5 jaar en ze wisselen tot 6 jaar toch?
Maar daar zou het bit niks mee te doen hebben lijkt mij.. Ofwel?


Ja idd, dat was ook mijn idee!

Hengstentanden trekken?? Ik mag toch hopen dat je dat niet hebt laten doen! Dat kan namelijk helemaal niet.

Maarre, ben jij wel alle dagen heel gezellig en stabiel in je humeur en doen en laten?
Je hebt een merrie gekocht en d'r hormoonhuishouding laten zitten, dan kun je verwachten dat er af en toe wat gebeurt. Dat is ook wat merries zoveel leuker maakt (vind ik dan).

It will never be perfect. Make it work. --Live--

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Eelmo

Berichten: 2925
Geregistreerd: 09-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:37

Nouja, misschien dat als de laatste tanden nog aan het wisselen zijn, toch haar hele mond iets gevoelig is. Ik heb nu een doorkomende verstandskies, en zelfs mijn oren doen pijn :')

Heeft ze niet nog iets last van die verkoudheid van laatst? Dat ze gewoon toch net niet helemaal fit is?

"Today me will live in the moment. Unless it's unpleasant, in which case me will eat a cookie." - Cookie monster

Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:03

Ik reed mijn paard ook op hetzelfde trust bitje. Ook na 1,5 maand had ik geen reet meer te vertellen. Dubbelgebroken bustrens erin waar ik voorheen mee reed en weer perfect rond te sturen. Ik hoor het meer in de omgeving dat op den duur de trust niet meer lijkt te werken.

Granoek
Blogger

Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:45

Ik zou ook met je gewone bit naar de les gaan, dan kan zij jullie eventueel hierdoor helpen :)
En dan die andere gewoon meenemen just in case.

Is ze niet hengstig?

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 16:43

Betreft de kiezen;

Ze zateb onderhuids en tussen de plek van wolfs kies en hengsten tanden in. Er moest dus sws gesneden worden om te kijken wat het was en hoe weg te halen, want hoe dan ook zaten ze op de plek van het bit, maar inderdaad de hengstentanden zouden een ander verhaal worden ivm grote wortels met een boog..

Het waren gelukkig wolfs kiesjes! ;)


Yup merrie en ze was van de week inderdaad hengstig, ze is op stal ook chagrijnig, baasje kan opeens niks meer goed doen.. Dan niet, doei pluis.. :evaw:


Nee ze is echt niet meer ziek hoor, want ze is energiek zat, ze rent bokkend de paddock in, staat te spelen en te stuiteren aan de hand :o

Maar ik ga gewoon lekker naar les zaterdag en neem. Idd beide bitten gewoon mee, eerst met de trust en als het echt gaat kan ik wisselen.

Maar misschien komt het wel door mij, houd ik onbewust weer vast, dus dat wil ik eerst even uitsluiten!


En idd, het begint wel een echte merrie te worden, dat was ze mooi.. Maar zij word ook volwassen.. Moet ik beetje aan wennen.. :=

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl

cherell0
Berichten: 3945
Geregistreerd: 29-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 18:13

Vergis je ook niet in wat er in de familie zit.

Oma was een schat en geweldig paard, maar als ze d'r hum niet had :')

[IM] phoenix kate
Hoe erg ik de paarden ook mis, ik weet niet of ik het zonder jouw nog kan.

Nadiine__x

Berichten: 2797
Geregistreerd: 02-11-12
Woonplaats: Espel

Re: [VOLG] van baby Shire tot sport paard! zal het ons lukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-01-18 09:40

Gisteren weer gereden, in de buitenbak in het donker!
Trots op mijzelf haha, ik ben echt een schijterd :p maar mijn vriendin ging even lief mee met haar paaed en wat grondwerk doen, dat paard was helemaal blij en rennen en springen, maar pluis gaf geen kick ze was echt op mij gefocust! <3

Ze ging gelukkig weer wat beter! Nog niet helemaal waar ik haar hebben wil, maar ze liet mij nu ook voelen dat ze wel meedeed en gewoon echt moeite had met dingen, ze is namelijk nogsteeds niet recht in haar lijf, en dat rechter achterbeen zit haar ook nog in de weg.

En dat geeft niet! Dan gaan we gewoon oefeningen doen om dat beter te maken en losser te werken! Zo lang zijn we nog helemaal niet bezig *D

Maar dan is het fijn als ze wel mee doet ipv tegen werkt...

Halfuurtje gereden, hard gewerkt! Ze stond zelfs weer beetje in het zweet! Nou dat is zeker 2 maanden geleden.. :+

Had de hulstrens er nog even inhangen en daar was ze best veel op aan het knabbelen, terwijl ze dat nooit gedaan heeft..
Wil haar woensdag of donderdag even longeren met de trust en dan naar lws met de trust en de hulstrens mee in de tas :o

Groetjes, Nadine & Pluis!
https://Www.pluisstables.nl


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Angie91, Blacky94, BleikjA, KirstenHorse, Koekie73, Leedebee, mamabird, MirjamRobin, ziechriet en 97 bezoekers