AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 01:51

Hellllooo :wave:


Inmiddels wat verlaat, maar alsnog leek het mij leuk weer een jaar update te delen van mijn guppe mans Raff. Alhoewel hij inmiddels misschien toch wel "gup" af is? :+

Om up te date te zijn hoe wij ons hebben voorbereid naar afgelopen jaar, scroll nog even door onze eerste 2 jaar ITPs heen:

[RIJ-ITP] Het eerste jaar met mijn AV "gup" Raffi..
[WN-ITP] AV Raff zijn eerste wedstrijd seizoen onder het zadel

Raff, blei ei aka Steff Stuntpiloot.. zomer 2014 groen gekocht, inmiddels 7.5 jaar en een kleine 2.5 jaar onder het zadel. Ons doel voor afgelopen jaar lag nog steeds op het maken van kilometers op vreemd terrein. Raff is er eentje met de concentratie van een goudvis en de alertheid van een hert, neem daarbij een dosis Macho en een body controle waar je U tegen zegt en dat wordt een mix van: "waaaauw wat een topknol" naar "rodeo rides die je om de oren vliegen".

Al met al, we gingen lekker aan de slag. Aftasten wat voor ons werkte, welke tactiek van inrijden het beste effect had op zijn mindset, het aantal starts op een wedstrijd dag aanpassen om te zien hoe hij zich hiermee hield en veel op onbekend terrein ons standaard dingetje doen zodat we er beide een routine in kregen.

Begin van het jaar zijn we hiermee begonnen door lekker dichtbij dressuur wedstrijdjes te gaan starten. Puur voor de ervaring. Ik had nog nooit van mijn leven dressuur gestart, dus ik was stik zenuwachtig. Het inrijden tussen de grote kolossen van paarden is nog steeds iets waar ik nog niet aan gewend ben, maar hé wel een hele goede training voor ons beide :+ .

Het fijne van de dressuur wedstrijdjes is dat je alleen in de bak rijd. Mocht hij er een feestje van maken, kan ik hem herstellen op dezelfde manier zoals ik thuis in de training zou doen. Waardoor het steeds gewoner werd dat ook buitenshuis dezelfde regels golden.

We kwamen er verbazingwekkend goed vanaf en na 4 wedstrijdjes hadden we 5 tweede plaatsen en 3 eerste plaatsen te pakken en 9 winstpunten in de B := In de loop van a.s. maanden wil ik hem gaan doorschuiven naar de L1, eens kijken wat we er daar van bakken.

Afbeelding


Tussendoor thuis trainde we gewoon western door en begon het soms wel eens ergens op te lijken :+

Afbeelding

In het voorjaar waren mijn zus en ik gevraagd om bij een vriendin en trainster een demo te geven in Horse & Dog trail, bij de opendag van een grote Pensionstal. Super tof en ook erg spannend! Met headsets op, 3 rijen publiek, speakers rondom en een hoop commotie en ambiance op het hele terrein, had ik mijn handen vol aan Raff plus mijn hond Giolo. Maar desondanks hebben we de tijd vol kunnen kletsen en hopelijk een leuk stukje demonstratie kunnen geven van dit toch onbekende onderdeel en eigenlijk deden beide paarden en hondjes het echt super! :D

Afbeelding

Rond april tijd voor de eerste DAWRA wedstrijd van het jaar. Zoals altijd mega gezellig en een relaxed sfeertje.

Afbeelding

Natuurlijk werd er ook tijd vrij gemaakt om lekker buiten te rijden in onze achtertuin en te genieten van de langere avonden op het strand.

Afbeelding

Begin van de zomer was het tijd voor het DAWRA NK. Helaas hadden we ook dit jaar niet voldoende deelnemers in de rij-onderdelen bij de beginners, om hier een officieel NK in te verrijden. De In hand onderdelen waren gelukkig wél goed vertegenwoordigt. En ondanks dat ik besloten had dit jaar geen in hand onderdelen te starten i.v.m. het minderen in het aantal starts op 1 dag, besloten om voor het NK ons showhalster weer uit de kast te halen. En niet zonder resultaat! Voor de 2e keer Nederlands kampioen Showmanship at halter en dit jaar konden we ons ook Nederlands Kampioen noemen voor de In Hand Trail. Super trots op me binkie en een top afsluiting van ons laatste jaar in de Beginners klasse bij de DAWRA.

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens deze wedstrijd werden er ook normale rij onderdelen voor ons uitgeschreven en met (helaas) 2 deelnemers max, was het wel de perfecte mogelijkheid om het geoefende in de praktijk te brengen en voor het eerst eens op 1 hand te starten. Ik geloof dat ik het moeilijker vond dan Raff, want ook zo kwamen we aardig door de Pleasure heen.

Afbeelding

Tja en toen was het eind juni en ging de vraag.. gaan we wel.. of gaan we niet.. De knoop werd doorgehakt en we gingen!!
Naar de Austrian Open Championships voor Sportarabieren, in Wiener Neustadt, Oostenrijk! *\o/*
Samen met mijn zus, haar schimpie en Raff, zijn we deze onwijs grote uitdaging aangegaan. Over kilometers maken en ervaring opdoen gesproken. :Y) Want wat komt daar nog veel bij kijken, we waren inmiddels echt wel wat gewend, maar 'even' met je paarden een week naar Oostenrijk was toch wel andere koek. Achteraf gezien hebben wij zelf er meer stress en slapeloze nachten van gehad dan de paarden zelf, want de jongens hebben alles waanzinnig doorstaan en gedaan! _/-\o_

Afbeelding

Alles is eigenlijk super gegaan! 2 dagen van elk +-8uur heen rijden met een overnachting ertussen. Eerste dag daar rustdag en acclimatiseren aan de hitte en de omgeving. Gevolgd door 3 wedstrijd dagen met 3 starts per dag. Raff verbeterde per dag meer en meer en heeft me onwijs verbaasd over zijn geweldige prestaties. De laatste dag was nog een rustdag, waarop de 2 daagse rit naar huis volgde. De paarden kwamen fit weer terug thuis aan en gingen erna, na een geleidelijke afbouw, een paar rustige maanden tegemoet.

Afbeelding

In Oostenrijk zijn we uiteindelijk 2x eerste geworden in de Novice Trail, 1x eerste in de Advanced Horsemanship, 1x tweede in de Advanced Horsemanship en 1x tweede in de Novice Pleasure. De Advanced onderdelen moesten op 1 hand gereden worden en dit was voor ons de 2e keer op wedstrijd. Ik was dan ook in de wolken over onze beide Horsemanship proeven welk Raff (voor ons niveau) echt waanzinnig deed! <3

Afbeelding

Afbeelding

De opvolgende maanden richting de winter hebben we rustig doorgetraind, even geen planningen, amper les en gewoon ff lekker niksen.

Afbeelding

Natuurlijk moesten er wel nog even foto'tjes gemaakt worden toen alles vol met sneeuw lag en zo doende kan ook die van de bucket list af. Rijden in de sneeuw.. check! :D

Afbeelding

Afbeelding

En als kers op de taart werden afgelopen december de Dawra Highpoints uitgereikt en mogen we ons Novice of the Year noemen voor de Trail en In hand Trail! :)F Volgend jaar zal het een ander verhaal worden, daar we dan verder moeten in het Amateur level haha.

Inmiddels begint de planning voor a.s. jaar weer wat vorm aan te nemen, maar je weet het nooit met paarden dus we kijken ook maar niet teveel vooruit. Sinds een paar weekjes zijn we de boel weer wat verder aan het oppakken en zodoende hobbelen we lekker door. En a.s. zondag gaan we ons weer voor het eerst dit jaar in ons dressuur pakkie heisen ;)

To be continued.. :wave:

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101352
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 05:43

Wat een prachtig verslag van de afgelopen tijd! Tof dat ie het zo goed doet in de dressuur! Vind hij de afwisseling ook fijn?

Op naar een mooi show jaar en mooie foto's. *-:)

NatasjavE

Berichten: 30862
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 06:41

Wat een prachtige vos zeg. En wat leuk dat je en Western en Dressuur met hem rijdt.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

shaddy82

Berichten: 1838
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:06

Leuk paard en heerlijk veelzijdig zo te zien !

LEVADE 4-6-1993~21-11-2011

Don't make excuses for nasty people. You can't put a flower in an asshole and call it a vase

Daihyo

Berichten: 87994
Geregistreerd: 01-06-01

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 08:15

Wat een fijne foto's. Zo leuk om jullie elk jaar weer enorm te zien groeien!

∞ ♥ Jim & Noura & Ximo ♥ ∞
https://www.equinoji.nl - onafhankelijk voedingsadvies voor paarden - snacknetjes te koop

Met korting naar Equiday? Ga naar www.equiday.nl, gebruik de code EN24 bij het afrekenen en krijg 10% korting!!

corine1981

Berichten: 5299
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:09

Tof verslag! Gefeliciteerd met jullie mooie jaar!!

Koos paardloos :(

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 15:20

Bedankt allemaal! :o

Ik heb niet heel erg het idee dat het hem zelf uitmaakt of hij nou dressuur of western rijd. Maar eerlijk gezegd train ik zelf geen dressuur thuis, dus dat is puur op die paar wedstrijdjes op een jaar.
Natuurlijk komt er uiteindelijk dan ook op een stop op in hoeverre we hierin mee kunnen blijven komen. Want ik wil hem rij technisch niet omzetten naar dressuur, aangezien western rijden wel het hoofddoel is en hij hier veel geschikter voor is gebouwd. Dressuren gebruik ik nu puur als training om 'voor het echie' te rijden, met alle bijbehorende voorbereiding, druk, planning, etc.

En zelf vind ik het wel erg leuk voor de afwisseling, ook qua sfeer en mensen, leuk om ook hiervan iets mee te krijgen.

Hoop ooit nog eens wat springlessen te gaan volgen met hem, want dat lijkt me ook hardstikke tof om in de basis te kunnen haha.

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:46

Wat zijn jullie toch een leuk stel!
En wat superveel gedaan afgelopen jaar. :wow:
Tof hoor dat je zo veelzijdig bezig bent, krijg je een heel leuk paard van.
Dat is ie natuurlijk al! :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

janouk
Blogger

Berichten: 17812
Geregistreerd: 18-04-06

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 07:09

_/-\o_

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Arianne

Berichten: 1747
Geregistreerd: 12-10-01

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 07:43

Wat een gaaf dier! En de combi ziet er zo relaxed uit. Mooi overzicht!

UMayDream

Berichten: 8959
Geregistreerd: 31-03-10
Woonplaats: Leeuwarden

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 10:14

Gefeliciteerd met alle mooie dingen die jullie dit jaar hebben bereikt! Jullie zijn een leuke combi!

Lees hier over mijn reis van 2,5 maanden naar Canada: [BEU] Van dressuur in Nederland naar cowgirl in Canada, eh!

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 11:46

Ooh wat leuk, in uitgelicht! **\O/**

Bedankt voor de leuke reacties!
Het is een behoorlijk apparaat, met een aardige gebruiksaanwijzing, maar we houden vol en blijven bijleren :)
En we gaan het zien wat komend jaar ons gaat brengen.

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

Marilu
Berichten: 1237
Geregistreerd: 22-09-15
Woonplaats: ergens in België

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:43

Prachtig paard en mooie verwezenlijkingen ! :j

zoutenootjes

Berichten: 1799
Geregistreerd: 19-04-11
Woonplaats: Ja

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 12:50

Prachtige combinatie zijn jullie! Wat hebben jullie al veel bereikt. Mooi overzicht.

Aan de studie.

bbeens

Berichten: 66
Geregistreerd: 26-03-16
Woonplaats: Hasselt(Overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 15:45

Wat een knap paard en wat een fijne ontwikkelingen allemaal! Klinkt lekker ontspannen

BigBen
Berichten: 2072
Geregistreerd: 11-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:54

Dit vind ik echt een heel mooie Arabier.
Kwam hem tegen in een ander topic, en hij viel me toen al op.
En vooral, niet alleen een mooi plaatje, maar een atleet die presteert.
Applaus.

il faut d'abord durer


lrm

Berichten: 3388
Geregistreerd: 17-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:55

wat een prachtig paard!

En jeetje wat heb jij veel setjes haha! Super jaar zo te zien! Ga zo door.
ps: je groene en de eerste van oostenrijk vind ik het mooist! :D

Weet dat je extra goed moet zaaien, wil de oogst wat beter zijn

emil01

Berichten: 754
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:57

Mooie foto's en wat knap gedaan op de wedstrijd! Mag ik vragen welk zadel jij hebt?

amanda09

Berichten: 622
Geregistreerd: 01-11-10
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 09:04

Knappe Raff!!
Super prestaties afgelopen jaar!!
En die rodeo partijen gaan ook ooit wel weer over:p

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA! http://www.dawra.nl

Zoek je een showhalster, verzorgingsproducten of wil je iets speciaals op maat laten maken voor uw paard, schroom dan niet om contact op te nemen! https://www.facebook.com/ArabianHorseStore/

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:04

Mooie foto's! Het ziet er lekker relaxed uit!

Tot ooit Oscar, de liefste hond die ik ooit heb gekend. Dankjewel voor de 15 jaar plezier, dankjewel voor alles

Tribunals

Berichten: 2681
Geregistreerd: 22-06-10
Woonplaats: Steenwijk

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:44

Wat leuk! Gave foto's in de sneeuw ook. :)

Hoppit

Berichten: 1865
Geregistreerd: 23-03-10
Woonplaats: Leersum <3

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:49

Hang dat dressuurpakkie maar in de kast; western is veel ruiger! Meeste arabieren zijn - in mijn ogen - van die poppenpaardjes, maar dat straalt deze absoluut niet uit!

[EV-ITP] Soldaatje spelen in Duitsland

Winkel in 14e, 15e en 16e eeuwse re-enactment spullen en accessoires
=====> http://www.cervustrading.nl <=====
==> https://www.facebook.com/CervusTrading <==

Sadira

Berichten: 5361
Geregistreerd: 14-09-11
Woonplaats: Omgeving Eindhoven

Re: AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 19:01

Wat zijn jullie een heerlijk duo, echt leuk om te zien. Hoe krijg je die manen zo laaang? :oo Jaloers :')

C.A. Sadira, Arabisch Volbloed, merrie ♥

Skye, arabierkruising, merrie ♥

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 22:46

Ooh wauw wat een lieve en leuke reacties allemaal <3 Bedankt iedereen!


@Miranda, haha ja hopelijk is hij one day lekker allround en altijd relaxed is. Veel verschillende dingen met die guppen doen helpt een hoop :j

@bigben, *D dankjewel! Zo probeer ik hem ook te behandelen en te zien. Van training tot voeding tot rust. Men verwacht vaak snel dat een paard het altijd maar doet, maar het is een hele onderneming om ze 24/7 topfit en happy te hebben, en te houden.

@Irm, hihi dankjewel!! Het scheelt wel, doe het samen met me zus. Dus hier en daar wisselt er nog wel eens een blousje :Y) (De blauwe set is overigens momenteel te koop). De groene staat nog in de rij om een blingbling upgrade te krijgen, maar hier moet ik nog wat avondjes vrij voor plannen haha. De paarse (van oostenrijk) is voor mij momenteel nr 1, deze is heel blingie <3. Maar de groen/paarse is ook heel uniek, alleen lastig om de megaaa glinsters op een foto te krijgen.
Afbeelding

@emil, dit is een Dale Chavez trainer. Raff is mega kort, maar toch is dit is nog een redelijk lang zadel. Maar de skirt draait zonodig goed over zijn heupen en de boom loopt achterin meer omhoog, waardoor er geen druk op zijn lendenen komt. Niet het mooiste zadel, maar een vd beste qua kwaliteit en hij ligt en zit waanzinnig. Helaas begint Raff eruit te groeien, dus ben momenteel op zoek naar een andere.

@Tribunals, bedankt! Heb er nog veel meer haha, maar ben nooit zo vlot met topics maken en dan is het alweer zo 'over de datum'. :')

@Hoppit, ja helaas worden ze inderdaad vaak als porseleinen poppen paardjes gezien en naar gehandeld. De arabieren show industrie werkt daar ook niet heel erg in mee. Hierdoor was voor ons Oostenrijk ook extra tof, allerlei onderdelen werden verreden. Dressuur, springen, dames zadel, reining, etc en in elk onderdeel zaten echt internationale toppers van Arabische sport rijpaarden.

Dressuren doen we er echt max 5x per jaar bij, puur om in de flow te blijven van 'op wedstrijden gaan'. Vandaag dan weer voor het eerst dit jaar gestart. Voor het eerst engelse zadel er weer op en de proeven 1x doorgekeken, het was meer een soort puzzeltocht opzoek naar de letters (western ruiters rijden nooit op letters en hebben geen idee welke waar zit :') ). Maar pony was braaf en daar ging het om! Verruimen is duidelijk ons slechtste punt en meerdere keren 'teugels moeten korter' op het protocol := Ik kan er wel om lachen, zeker met 2x flink winst en 2 eerste plekken van de 4 _O-
In ons apenpakkie.
Afbeelding


@aleeneh, haha ja hij is gezegend met lange manen. Wellicht ook doordat hij tot 4.5 hengst is geweest. Voor nu.. zo minnn mogelijk aan zitten, ze uit de klit houden, ze in een hengstenvlecht naar vóren (2e foto topic) vlechten tijdens het rijdens zodat teugels er niet langs schuren ennn nu onder zijn hals deken zitten er 3 vlechten in die in jaja.. sokken zitten! :+ En ja dat ziet er niet uit, maar hé alles om zijn bos manen te behouden.

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1

canisia

Berichten: 788
Geregistreerd: 13-10-12
Woonplaats: Brielle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-01-18 22:51

Aangezien ik er niet zo heel goed in ben om op bokt topics bij te houden en mochten mensen het leuk vinden.. Sinds een paar weken houd ik samen met mijn zus een FB pagina bij over onze 3 arabieren. Onder andere over de voorbereidingen naar aanstaande zomer, het Europees Kampioenschap! *\%/*

Altijd leuk om nieuwe volgers van buitenaf te krijgen en mensen te laten kennis maken met arabieren in de rij sport! *D

https://www.facebook.com/crsportarabians/
Afbeelding

[PP] [VOLG] The Beach Ranch, paarden vakantie stalling opzetten / canisia @ [RIJ-ITP] AV Raff zijn 2e wedstrijd seizoen en nu wel officieel gup áf
WRAN: L5 +24 - L4 +95 - L3 +58
DAWRA: Walk en jog +20 - Beginners +69 - Amateur +3
Dressuur: B+11 - L1


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 3 bezoekers