1 jaar geleden: Pluk de dag, 't kan zo ineens d laatste zijn

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

1 jaar geleden: Pluk de dag, 't kan zo ineens d laatste zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 00:19

Afgelopen weekend was het een jaar geleden dat ik onderstaande foto's maakte. Niet wetend hoe belangrijk die foto's later voor me zouden zijn, maar gewoon genietend van het moment. Van de situatie hoe hij toen was, het plezier wat ik met mijn Tinker-trio had in de sneeuw die er toen lag. Levend als in een droom, dat ik sinds een paar weken behalve mijn zelf gefokte Lola en mijn oude verzorgpaardje Kyra, ook droommerrie Caily (weer) de mijne mocht noemen.

Volledig dat onwetend, dat vandaag exact een jaar geleden, mijn droom langzaam in een nachtmerrie zou veranderen. Dat Lola haar eerste trailerritje alleen zou maken. Niet omdat we iets leuks gingen doen, maar omdat ze thuis niet uit de neerwaartse spiraal van koliek kwam. We besloten naar de kliniek te gaan, waar zij uiteindelijk 24 januari 2017 is ingeslapen.

Het afgelopen jaar heb ik op de momenten dat mijn gevoel dat aangaf, besloten dat hierdoor ook Kyra en Caily beter af waren bij een andere eigenaar. In februari verkocht ik Kyra, in november Caily.

Lange tijd heb ik geroepen, het gemis van Kyra valt in het niet bij het gemis van Lola. Lola was alles voor mij, ons verhaal begon net, ze moest nog drie worden, en nu is ze "weg". Kyra is niet weg, zij heeft het elders goed, en als het gemist te groot wordt kan ik haar opzoeken. Maar bij het zien van foto's als deze besef ik me, ik mis ze alledrie zo onbeschrijflijk veel. Lola die de droom van een eigen veulen fokken vervulde en mijn soulmate was, Kyra die ik van veulen af aan op leidde tot het "Arabisch" fanatieke paard dat ze is, en Caily, mijn droommerrie, Lola haar moeder, die er altijd voor me was en waarmee vele dromen zijn uitgekomen.

Ondanks dat ik een geweldig nieuw paard heb staan, is het verdriet zo groot. Ik ben emotioneel net zo gecompliceerd als mijn paard. Het is fijn om een maatje te hebben in het verwerken, maar wat hebben we nog een lange weg te gaan, wat een zware taak hebben we elkaar gegeven...

Nog een keer wil ik mijn Tinker-trio aan iedereen laten zien. Deze foto's hebben nooit op bokt gestaan, en ze zijn veel te leuk om te laten liggen.

01. Kyra met haar sneeuwsnor
Afbeelding

02. Caily door de bocht!
Afbeelding

03. Lola viert haar eigen feestje
Afbeelding

04.
Afbeelding

05.
Afbeelding

06. Caily laat zich ook van haar mooie kant zien
Afbeelding

07. Wedstrijdje!
Afbeelding

08. Kyra
Afbeelding

09. Caily haar mooie hoofdje
Afbeelding

10. Lola, precies zoals ze was
Afbeelding

11. De omgekeerde wereld: Kyra in rustige stap
Afbeelding

12. En Caily in een jolige galop
Afbeelding

13. Kyra zegt ook hoi
Afbeelding

14. Mijn droom-trio compleet
Afbeelding

15. Lola haar lieve neusje, die zelfs in de uren voor ze stierf nog zoveel kusjes heeft gegeven en mijn tranen weg veegde, wat zou ik dat graag nog een keer voelen
Afbeelding


__


Ik hoop dat jullie genoten hebben van het olijke trio. Ik heb op het moment toen in ieder geval enorm genoten en zal dat nooit vergeten.
Laat het een les zijn voor iedereen, geniet van wat je hebt, elke dag, elke minuut. Pluk de dag, het kan zo ineens de laatste zijn.



_Lina

Berichten: 392
Geregistreerd: 23-05-16
Woonplaats: Lokeren

Re: 1 jaar geleden: Pluk de dag, 't kan zo ineens d laatste zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:32

Wat een leuke beelden! Snap dat dit echt onzettend moeilijk moet zijn voor je! :(
Heb zelf 2 Tinker merries, dus kan me er wel iets bij voorstellen... Is het paardje dat je nu hebt ook een Tinker of iets totaal anders?
Ik hoop voor jullie dat je ondanks het grote verdriet en gemis samen toch iets leuks kunnen opbouwen! :)

Leentje, Molly & Poppy <3

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: 1 jaar geleden: Pluk de dag, 't kan zo ineens d laatste zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:45

Ik reageer niet snel op een topic maar wilde toch even een reactie achterlaten, de tranen staan in Mn ogen, vooral met die kusjes dat klinkt zo bekend! Heel erg veel sterkte met je verlies en ik hoop dat je ook zo’n bijzondere band met je nieuwe paard kan opbouwen! Lola zal je vast nog in de gaten houden Y;(

Caily

Berichten: 12511
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 20:42

Wat een lieve reacties, dankjewel!

@_Lina, mijn huidige paard is ook een Tinker. Ze is een jaar ouder dan Lola, maar toen ze bij me kwam, liet ze zich nog niet eens halsteren, laat staan dat ze al wat anders kon (behalve heel hard weg rennen). Ze is wel in NL geboren, maar niet echt een fijne basis onderhouden bij de vorige eigenaar helaas. Dus ik heb haar vanaf nul mogen opleiden, inmiddels heb ik er een paar keer even op gezeten, en we wandelen graag. Zij moet haar "trauma's" en verleden loslaten, vertrouwen op het heden. En ik net zo, dus we zijn nogal aan elkaar gewaagd.

@Faitherr. Dankjewel. Lola heeft mijn huidige paard naar me toegestuurd. Ik heb op Lola haar verjaardag 3 ballonnen opgelaten. Op de avond dat ik besloot dat ik Phoebe wilde overnemen, vond ik een deel van een van deze ballonnen in onze weide, ruim 3 kilometer van waar de ballonnen zijn opgelaten. Phoebe is de perfecte mix van Lola, Caily en Kyra qua karakter, en qua uiterlijk de vader van Lola, wat echt mijn droomhengst is. Het is echt bizar dat dat kan, ik ken/train namelijk behoorlijk wat Tinkers, en dit is echt uniek. Phoebe is geen familie van L, C en K, dus ik kan dmv fokken misschien ooit wel familiebanden gaan combineren. De vader van Lola is verkocht naar Polen, dus het zal niet makkelijk zijn, maar hij leeft nog, dus helemaal onrealistisch is het idee niet....

OleJon
Berichten: 2494
Geregistreerd: 04-07-14

Re: 1 jaar geleden: Pluk de dag, 't kan zo ineens d laatste zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:57

wat mooie fotos,wat een mooi drietal :(:) wat gaat een jaar snel en hoop dat je veel plezier met phoebe hebt :)

Azmay

Berichten: 17982
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: 1 jaar geleden: Pluk de dag, 't kan zo ineens d laatste zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:23

Wat een verhaal is het toch ook, ik hoop dat je er snel meer vrede mee hebt en het op zijn plek valt. Heb zon gevoel dat er nog iets moois jouw kant op moet komen :o
Ik vind dit geweldig mooie fotos, zeker foto 2 is hilarisch ;)

pien_2010

Berichten: 42812
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: 1 jaar geleden: Pluk de dag, 't kan zo ineens d laatste zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 17:26

Wat een mooie foto's van drie zeer mooie tinkers.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot en 22 bezoekers