Fijn eventingzadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
M_Vainqueur

Berichten: 2127
Geregistreerd: 10-07-07
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:28

Dups schreef:
M_Vainqueur schreef:
Toen mijn zadels gestolen waren moest ik 2 nieuwe zadels in 1 keer kopen. Ik heb toen meerdere spring en eventingzadels gepast met het drunens ruiterhuis, een hele mooie prestige en mijn huidige eventingzadel lagen beide goed en liep het paard beide goed onder en zaten ook nog is net zo lekker:) kleur stond me eerst niet aan maar de prestige was 2x zo duur en dit zadel werd aangemerkt als een zeer fijn zadel in de categorie B-merken. Toch voor gegaan ivm budget en ik ben er nog steeds dolgelukkig mee en ben zelfs heel blij geworden met de kleuren. Het is een Jorge Canaves.

[ [url=m/Qn84jg.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ook een heel mooi zadel en dus ook comfortabel?
Zit er een dealer in Nederland?

Ik heb hem gekocht via het Drunens Ruiterhuis. Of ze hem daar nog steeds hebben weet ik niet. Zag op de site wel een hoop eventingzadels staan.

Vainqueur(Paddox x Zodiak): Dressuur B+10 L1+9 Springen B+37 L+22 Naar Limburg
Conquest(Con air(v. Contender) x Peter Pan): Dres: B+15 L1+15 L2+11 M1+11 M2+1 Spr: B+17 L+16 M+1 SGW: B+13 L+17 M+17 Z+1
Miss Lana(Iglesias D.V. x Metall)


annikavolder

Berichten: 752
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 22:52

Het Drunens ruiterhuis heeft iig Luc Childeric, prestige en anatomica volgens mij

Quick: Met pre-pensioen. Dressuur ZZ-licht +2 , Springen B+30, L -3 ,SGW B +36, Endurance BB en jachtpaard.
Gaudi: Allround clown. ZZ-L dressuur, B springen, B SGW en voor de kar beleerd

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Fijn eventingzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 23:09

Ik heb een tribal eventing zadel van Country mill. Geheel naar wens samen te stellen. Monoblad.

Afbeelding

Laerkens Beauty


Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-01-18 23:47

Wat een fijne tips allemaal!, Bedankt!
Ik heb zware voorkeur voor de zadels met 2 steunen, dat zijn ook de favoriete merken. Je moet natuurlijk zitten en rijden om het echt te weten maar nu heb ik ook daadwerkelijk adressen waar ik het een en ander kan proberen en vergelijken. Heel erg fijn.

Seventeen
Berichten: 1203
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Fijn eventingzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 00:34

Oh, mijn amazone heeft een Erreplus gekocht en is daar zo enorm verliefd op! Ze heeft best wel lange bovenbenen dus past niet heel snel in een simpele, het zweetblad moest naar voren dus het werd sowieso maatwerk. Heeft Devoucoux, Amerigo, Erreplus, Butet en volgensmij ook Antares geprobeerd maar ze vond de Erreplus toch echt het fijnst! Liep het paard ook het fijnst onder.

Kentaur had ze ook geprobeerd, fijn zadel voor een fijne prijs maar haar benen waren te lang.

Zadel is ook heel innovatief want er is van alles mee gebeurd met het oog op het paard. Weet niet precies hoe en wat maar het staat wel op de site en ik kan evt. vragen als je wil. :) Moet je maar even een pb sturen, ook voor foto's. Weet niet of ze het zo leuk vinden als ik ze zo hier neer gooi.

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:27

Ik rijd zelf met een Prestige Arezzo. Ook een erg fijn zadel met veel wrong.

Helemaal omdat ik geen geld wil uitgeven aan drie aparte zadels. Vind ik persoonlijk voor de basissport (B, L, M eventing) wat overdreven. Dan kun je ook nog wel makkelijk uit de voeten met een springzadel. En springen met een springzadel gaat fijner dan met een eventingzadel..

H'tje: Quidaro (Quidam de Revel x Corrado I) x Quasimodo vd Molendreef x Julio Mariner = M2 dressuur - ZZ springen - CCI 2* eventing
Co'tje: De Niro x Saros XX x Wolfgang = L2 dressuur - B springen - B SGW (augustus 2015 verkocht)

Evony

Berichten: 6454
Geregistreerd: 16-04-06

Re: Fijn eventingzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:40

Ik heb er ook geen 3 hoor :+
Springen kan prima met een eventingzadel.

''Dreams will get you nowhere, a good kick in the pants will take you a long way.''

-- Baltasar Gracian

Dups
Berichten: 105
Geregistreerd: 16-08-16

Re: Fijn eventingzadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-02-18 17:41

Dank jullie wel, weer!
Is het normaal om een zadel wat langer te proberen wanneer het model fijn lijkt om ook even een crossterrein te kunnen meepakken?

jjp_02
Berichten: 46
Geregistreerd: 27-08-17

Re: Fijn eventingzadel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-18 21:57

Ik heb een prestige Roma zadel waar ik super op kan crossen en springen. Het is echt een super fijn zadel met voldoende steun en het zit ook nog eens lekker! Het kost je wel wat maar het is het zeker waard! Ik heb hem zelf 2e hands gekocht doordat hij nieuw helemaal duur is :9
Afbeelding
Afbeelding

~springen~dressuur~cross
Instagram @javelin_jonnedehaan <3
https://www.instagram.com/javelin_jonnedehaan/


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 bezoekers