Ervaringen met LeMieux?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:45

Hoe dik is de CC/Jumping Square van LeMieux? Ik zoek dunne zadeldoeken vergelijkbaar met de cottons van Eskadron. Zijn deze gelijkaardig?


IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:49

Laurievc schreef:
Hoe dik is de CC/Jumping Square van LeMieux? Ik zoek dunne zadeldoeken vergelijkbaar met de cottons van Eskadron. Zijn deze gelijkaardig?



In vind ze iets dikker dan de cottons maar niet zo dik als een anky pad bijvoorbeeld.

Wil je iets als een cotton kan ik Premiere Equin aanraden die zijn echt als een cotton.

Ties 3/6/2015 <3

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:55

friesam schreef:
Laurievc schreef:
Hoe dik is de CC/Jumping Square van LeMieux? Ik zoek dunne zadeldoeken vergelijkbaar met de cottons van Eskadron. Zijn deze gelijkaardig?



In vind ze iets dikker dan de cottons maar niet zo dik als een anky pad bijvoorbeeld.

Wil je iets als een cotton kan ik Premiere Equin aanraden die zijn echt als een cotton.

Dankjewel voor de tip! Geven die evenveel uitsparing bij de schoft als de LM? Ga straks de breedte van mijn eskadrons eens meten. Extra korte zweetbladen, dus de zadeldoeken moeten ook kort zijn :+

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:12

@ Laurievc

Ja blijven ook mooi in de kamer zitten.

Ik heb een springzadel dus over lengte kan ik weinig zeggen

Ties 3/6/2015 <3

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:17

Ik heb ook springzadels :) Maar met extra korte zweetbladen haha. Maar goed om te weten :D

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 12:25

Laurievc schreef:
Ik heb ook springzadels :) Maar met extra korte zweetbladen haha. Maar goed om te weten :D


Ik heb een prestige roma jump 17 inch en helaas geen verlengde zweetbladen (spaar nog even door dus moet eigenlijk geen dekjes kopen)

Deze ligt er prima op.

Ties 3/6/2015 <3

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:28

Ik kom even binnen vallen... gezien paardlief wat last van der rug heeft ben ik opzoek naar een onderpad. Kwam uit op een heel mooi bontje van lemieux.

Hoe is jullie ervaring met de bontjes? Zijn ze erg dik (zoals br) of mooi ‘dik’? Hebben jullie met bontje niet het gevoel dat het zadel echt erop ligt? Bedoel dat je niet 10 cm opeens boven je paard zit

[o]

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:56

@Laurievc heb ik toen niet voor jou opgemeten en foto's gestuurd? Ik heb ook 2 cm kortere zweetbladen dan standaard.

Laurievc

Berichten: 4406
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 14:57

Ja klopt, kwam je PBtje ook terug tegen :) Nogsteeds twijfel twijfel haha :+

Esther_r20

Berichten: 2410
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 18:18

PanamaD schreef:
Ik kom even binnen vallen... gezien paardlief wat last van der rug heeft ben ik opzoek naar een onderpad. Kwam uit op een heel mooi bontje van lemieux.

Hoe is jullie ervaring met de bontjes? Zijn ze erg dik (zoals br) of mooi ‘dik’? Hebben jullie met bontje niet het gevoel dat het zadel echt erop ligt? Bedoel dat je niet 10 cm opeens boven je paard zit


Bontje is dik, maar zeker niet te dik. Fluffy wol waar door er voor mijn gevoel veel demping is
Daarnaast is het bontje ook anatomisch gevormd net als de dekjes. Samen met de ruggengraatvrijheid past hij dus mooi op de rug van je paard. Volgt echt de vorm van de rug/zadel
Met bont wordt je zadel natuurlijk wel smaller ivm de dikte en opvulling. Wel iets om in je achterhoofd te houden.

lindamusters

Berichten: 715
Geregistreerd: 02-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:21

PanamaD schreef:
Ik kom even binnen vallen... gezien paardlief wat last van der rug heeft ben ik opzoek naar een onderpad. Kwam uit op een heel mooi bontje van lemieux.

Hoe is jullie ervaring met de bontjes? Zijn ze erg dik (zoals br) of mooi ‘dik’? Hebben jullie met bontje niet het gevoel dat het zadel echt erop ligt? Bedoel dat je niet 10 cm opeens boven je paard zit


Ik heb een gelpad met bond eraan, deze vind ik echt super, ik merk geen verschil in "hoogte" als ik hem wel of niet gebruik, dus het voelt niet alsof je veel hoger zit, maar het dempt voor mijn gevoel wel ontzettend goed!

Irocco Bleu <3 B+12

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 19:56

PanamaD schreef:
Ik kom even binnen vallen... gezien paardlief wat last van der rug heeft ben ik opzoek naar een onderpad. Kwam uit op een heel mooi bontje van lemieux.

Hoe is jullie ervaring met de bontjes? Zijn ze erg dik (zoals br) of mooi ‘dik’? Hebben jullie met bontje niet het gevoel dat het zadel echt erop ligt? Bedoel dat je niet 10 cm opeens boven je paard zit

Ik ben er heel blij mee... heb me zadel gister laten aanpassen zodat me bontje er mooi onder kan.
(Oude foto)

Afbeelding

Afbeelding

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 21:17

Linda, is die pad ook van lemieux en is die met gaatjes? Zo’n pad heb ik maar zoek ik helaas niet.

Het dingetje is wel dat het zadel gewoon past. Maar ik denk als het bont niet heel dik is wel gaat passen. Rij met back on track dekjes, die zijn vrij dun

Bedankt voor de foto’s Jennifer

Zal het bontje genoeg dempen zodat haar rug minder gevoelig zal worden?

[o]

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:36

Als je zadel goed past zou ik er persoonlijk nooit een bontje onder gooien aangezien deze het zadel toch altijd iets versmallen. Wellicht kan je dan beter kijken naar een drukverdelende pad als je er per se iets onder wil (sedelogic oid)

Ik heb vorige week nog overleg gehad met zadelpasser ivm gevoelige rug paard maar zij raadde af er iets onder te leggen

Autumnn

Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 22:40

Als je zadel past zou ik het ook niet snel doen :)

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 06:49

Mijn zadelmaker is fel tegen een bijv prolite pad als drukverdeler ze had dan liever een voorgevormde zoals de pro-sorb van lemieux.
Als er genoeg ruimte is kan een bontje eronder maar zou dat alleen bespreken samen met zadelmaker en kijken wat kan.

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share

AlphaDaemon
Berichten: 542
Geregistreerd: 24-04-12

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:09

Ik zou ook geen bontje eronder doen als je zadel gewoon past. Dan liever een dunnere drukverdeler als je merkt dat hij een erg teer huidje heeft die toch beschadigd van de druk van het zadel.

Anoniem

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 11:39

Mijn zadelmaker had toen de tijd ook zadel aangepast zodat het goed lag met bontje omdat meneer gewoon een hele gevoelige rug had/heeft en daar beter onder liep dan een correct passend zadel zonder bontje. Drukverdeler nooit aan begonnen.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:01

AlphaDaemon schreef:
Ik zou ook geen bontje eronder doen als je zadel gewoon past. Dan liever een dunnere drukverdeler als je merkt dat hij een erg teer huidje heeft die toch beschadigd van de druk van het zadel.

Gelukkig geen teer huidje maar wel gevoelig op der spieren.

Dan ga ik geen bontje aanschaffen. (Naast dat ik het wel prachtig vind moet t ook wel fijn zijn voor mn paard)

Ik ga me verdiepen in memory foam

[o]

JenniferU
Berichten: 2204
Geregistreerd: 10-02-10
Woonplaats: alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:06

PanamaD schreef:
AlphaDaemon schreef:
Ik zou ook geen bontje eronder doen als je zadel gewoon past. Dan liever een dunnere drukverdeler als je merkt dat hij een erg teer huidje heeft die toch beschadigd van de druk van het zadel.

Gelukkig geen teer huidje maar wel gevoelig op der spieren.

Dan ga ik geen bontje aanschaffen. (Naast dat ik het wel prachtig vind moet t ook wel fijn zijn voor mn paard)

Ik ga me verdiepen in memory foam


Ik zou eerst (voordat je wat koopt) overleggen met je zadelmaker en samen de opties bekijken.
De pro sorb plain pad is bijv een goeie optie

Ullrich (juun) = (Fabricius X Allegro): B+10 L1+3 PR:198
Lemieux Fans fb pagina: https://m.facebook.com/groups/161036057880523/?ref=share


Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:27

Panama, mijn paard ook.

Ik heb een full merino pad. Is ook heerlijk. Bont is de beste drukverdeler die er is (heb ik mij laten vertellen). Daarom heb ik gekozen voor bont direct op de huid. Bevalt mij heel goed! (Beter dan de Back on track direct op de huid)

Afbeelding

Ik heb de memory foam toe gekocht maar demping viel mij tegen (zie mijn berichten en dan redelijk in begin van dit topic)
Laatst bijgewerkt door Roos_M op 18-01-18 22:57, in het totaal 1 keer bewerkt

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 22:56

Ik heb dat ook gehoord.
In Scandinavische landen hebben ze als ik me niet vergis wolfsvellen onder het zadel omdat dat de beste drukverdelers zijn

Capriootje

Berichten: 6741
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 09:45


pol013

Berichten: 8963
Geregistreerd: 18-05-04
Woonplaats: Omg breda

Re: Ervaringen met LeMieux?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:00

Dat vind ik dan weer gek. Zonder versteviging bij de singel en het koordje loopt door onder de singel.

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 11:55

Roos_M schreef:
Panama, mijn paard ook.

Ik heb een full merino pad. Is ook heerlijk. Bont is de beste drukverdeler die er is (heb ik mij laten vertellen). Daarom heb ik gekozen voor bont direct op de huid. Bevalt mij heel goed! (Beter dan de Back on track direct op de huid)

[ [url=m/GmRqMa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de memory foam toe gekocht maar demping viel mij tegen (zie mijn berichten en dan redelijk in begin van dit topic)

dat is zeker een heel goed idee! Onwijs mooi ook maar wel poepie duur!

zeker iets om te onthouden!

Kom net deze pad tegen: de work pad.
wat heeft dit merk veel keus, heel fijn. Is dit een fijne pad? Is wat prijsvriendelijker en ziet ee gegeden dik uit voor genoeg demping of heb ik dit mis?

[o]


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daiswees, Vagabondo en 10 bezoekers